Monnickendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Monnickendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door midnet »

Volgens radio Nd-Holland was er hedenmorgen een protest van Volendammers die een gewijzige busroute niet pruimen, door de weg met hooibalen af te sluiten.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Dagren »

Hahahaha, prachtig dit. Daar rijdt EBS toch? Ik kan me de klachten en excuusbrieven al voorstellen.
"Helaas hebben onze bussen niet op tijd kunnen rijden vanwege hooibaal-gerelateerde problemen. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ervaren ongemak."
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Daan »

Voor straf gewoon een jaar geen OV in Volendam. Leren ze het wel af.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door webguy »

Ach, laat ze maar denken dat er een station is :P
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Michael »

Hooibalen en de vlag halfstok tegen dubbele busroute

MONNICKENDAM - De Stadsraad Monnickendam en het Bewoners Collectief tegen de dubbele Busroute voeren aanstaande maandag actie tegen de nieuwe busroute door de Gouwzeestad. Met hooibalen wordt de nieuwe route geblokkeerd, zodat bussen gedwongen de oude route zullen rijden.

De blokkade duurt van 7 tot 9 uur ’s ochtends. Bij de halte Nieuwpoortslaan wordt maandagochtend de vlag halfstok gehesen bij wijze van protest tegen de nieuwe busroute.

Lees verder op: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... e-busroute
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door 010jongen »

Wat een zeikerds...
Het is ook nooit goed, zie je overal. als het OV er uiteindelijk verdwenen is, krijg je weer het gezeur dat er geen fatsoenlijke ov verbinding is.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door groningen »

Als ze nu cd's, lp's, cassettebandjes en dergelijk van hun lokale artisten op de weg gooien. Zijn we gelijk van polderpopmuziek bevrijd.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door tsov »

Het is dus in Monnickendam, niet in Volendam...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door visgraat »

Ja inderdaad, maar blijkbaar zijn het toch de Volendammers die daar de busroute hebben geblokkeerd.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door tsov »

Noordhollands Dagblad schreef:MONNICKENDAM - De Stadsraad Monnickendam en het Bewoners Collectief tegen de dubbele Busroute
Lijken me toch Monnickendammers hoor... Sowieso hebben de Volendammers daar geen last van, want de bussen daarheen rijden niet door Monnickendam. Hooguit de Markenaren zijn gedupeerd.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door mm8_nl »

Geen Volendammer gezien. Het zijn de inwoners van Monnickendam zelf. En er wordt geen oude route gereden, de bussen gaan om de hooibalen heen en rijden de normale EBS-route.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Suus »

Is dat gezeur nog steeds bezig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Vinny »

Tja EBS wel hoor. Eerst acties van Palestijnse sympathisianten en nu van boeren die hooibalen op de weg leggen. Gewoon doorrijden.... :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Jef400 »

Sorry dat ik het zeggen moet hoor, maar dit gaat helemaal nergens meer daar. Er gaat vanaf dat stadje ( 15000 man ) 12x/uur in de spits een bus naar Amsterdam. En dan nog zeiken. In Hoorn ligt er op de route een kort straatje waar een bus en voor de rest niets door heen kan, en dan zeiken dat het onoverzichtelijk word.
Ik stel voor: Alleen nog bussen naar de Bernhardbrug laten rijden en de bevolking maar te laten fietsen als ze zo levenloos zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Suus »

Er zullen sowieso altijd bussen door Monnickendam moeten rijden, er is maar een geschikte weg voor bussen naar Marken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Jef400 »

Gewoon een ring omheen leggen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door mm8_nl »

Bee schreef:Er zullen sowieso altijd bussen door Monnickendam moeten rijden, er is maar een geschikte weg voor bussen naar Marken.
Men kan met de boot over vanaf Volendam. :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Jef400 »

Het enige probleem is de dienstregeling en de vaartijden. 's Winters vaart dat kreng niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Michael 1988 »

Misschien is dit leuk als protestactie vanuit EBS, al toeterend door Monnickendam rijden en NIET stoppen. Zij willen de bus niet door de straat/stad, dan hoeft EBS ook niet meer te stoppen. Misschien hard, maar ja is wel hun eigen schuld.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door reisthijs »

JeffreyMeijer schreef:Sorry dat ik het zeggen moet hoor, maar dit gaat helemaal nergens meer daar. Er gaat vanaf dat stadje ( 15000 man ) 12x/uur in de spits een bus naar Amsterdam. En dan nog zeiken.
Je hebt nog nooit van het fenomeen NIMBY gehoord? Al die mensen die klagen over te veel bussen die reizen zelf natuurlijk nooit met de bus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door fogeltje »

Daan schreef:Voor straf gewoon een jaar geen OV in Volendam. Leren ze het wel af.
Eens
"Een touringcar is geen bus"
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Reiziger Delft »

Dus jullie willen de mensen die protesteren hun zin geven, zodat anderen opeens hun busverbinding kwijt raken? Wat zouden Daan, Fogeltje en JeffreyMeijer ervan vinden als hun busverbinding er opeens uit zou liggen door dit soort protesten?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Jef400 »

Verwijdering gewenst.
Laatst gewijzigd door Jef400 op wo 20 jun 2012, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Geert »

Wat Reiziger Delft bedoelt te zeggen is dat er mensen in Purmerend zouden klagen over de hoeveelheid bussen en dat de reactie van de busmaatschappij dan zou zijn om geen bussen meer te laten rijden. Daar zou je zelf toch ook niet blij van zijn? De mensen die klagen nemen de bus niet, de mensen die wel de bus nemen in Monnickendam zullen niet de klagers zijn. Het is nogal wreed om niet te stoppen voor mensen die niet eens klaagden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Volendammers blokkeren nieuwe busroute met hooibalen

Bericht door Jef400 »

Oké, Geert. Reizigerdelft.
Ik geeft toe dat ik je tekst verkeerd begrepen heb.

Over het onderwerp heb ik te zeggen dat deze straat in Monnickendam ( meermaals over heen gereden in zowel auto als lijnbus ) breed genoeg is om 2 bussen te laten passeren en de boel overzichtelijk te houden. Het onveilige is een beetje onzin omdat de straat voor auto's wel in twee richtingen zijn open gesteld. Een hele desastreuze oplossing zal zijn om de bussen in een richting over de Cornelis Dirkszoonlaan te laten rijden. Waar tot de concessie wisseling vorig jaar de schoollijnen 610 en 611 over heen reden.

2e Punt: Ik zou zelf ook niet blij zijn als mijn bus zou worden opgeheven omdat enkele braaf achter aan sluitende automobilisten op de N247 het nodig vinden een straat te gaan bezetten omdat er een bus in beide richtingen over heen kart.
Van het NIMBY syndroom had ik persoonlijk nog niet gehoord, ik ben buiten het lijnennet om ( wat mijn hobby is in het kader OV, het analyseren van vervoersstromen ) niet bekend met termen in dit vakgebied. Dus daar nog een dankwoord over.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten