OVer Missers in de Reisinformatie #21

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door MdJ »

midnet schreef:ZA 16/6:
InterCity stopt vandaag in Diemen en Weesp
Wat een buitenkans: alleen waren het precies dezeflde nare Dubbeldekkers met groene bankjes als altijd-maar upgegraded naar interCity. Er was speciale dienstregeling- slechts elke 20 min, alle stops tot Hilversum, dan of naar A'foort-of (IC! stopt niet Holl.rading!) naarUtrecht. Normakle IC's vallen uit, enkelspoor tussen Diemen en Weesp-of er voorbij-werkzaamheden.
MdJ schreef:Zeker, heel fijn :D

Spoordriehoek Alm/Wp/Ndb krijgt ook een mooie dienstregeling...

3x per uur sprinter Asd-Hvs (1 als IC naar Ut, 1 als Sprinter naar Ut, 1 Sprinter door naar Amfs)
3x per uur sprinter Hfd-Hvs (2 uit Ledn, 1 als IC naar Ut, 1 als Sprinter naar Ut, 1 Sprinter door naar Amfs)
6x per uur sprinter Hvs-Lls (2 uit Amfs, 2 als IC uit Ut, 2 als Sprinter uit Ut)
6x per uur sprinter Lls-Hfd, waarvan 3x per uur naar Asd en 3x per uur naar Hfd (en 2 naar Ledn)

Naamgeving van de series (onder andere een 704300 waarbij de EVEN treinnummers sprinters Lls->Hfd zijn, maar de oneven treinnummers juist sprinters Ledn-Amfs zijn) zijn helemaal spannend :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TheKnitter »

Doet Duitsland het soms beter. Daar doen ze bijna nooit aan spoorwijzigingen *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Belgen zijn zo wantrouwig qua spoorwijzigingen dat ze allemaal samendrommen in de stationshal van Brussel-Zuid totdat de trein op het scherm bij het perron verschijnt. En ik mij vanochtend maar afvragen waarom die stationshal nokkie-wokkie was :')

Wie trouwens heeft bedacht dat ze bij hun spoorwijzigingen het volgende omroepen "Spoor 7 in plaats van 2" is ook niet helemaal slim, je kan beter de nieuwe situatie als laatste omroepen omdat je het laatste feitje beter onthoudt dan het eerste feitje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Aangezien er geen topic is voor "Missers in de omleidingsinformatie naar het personeel toe" maar even hier:

Vanmorgen heeft de chauffeuse van de eerste bus keurig de voorgeschreven omleidingsroute proberen te rijden; na twee straten zat ze al vast... Je kon er nauwelijks met een fiets doorheen, zo krap, dus met een bus van 13,5 meter kun je het echt wel vergeten...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Ardan »

Dan kun je nog beter de lijn tijdelijk knippen, mits de beide uiteinden op loopafstand komen te liggen..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Het gaat om het vervangen van een brug Ardan, in de verste verte is geen andere brug. Zowel lopen als rijden gaat dus niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Ardan »

Tijdelijke brug? Hoewel, ik weet niet in hoeverre ze in Luxemburg bypass-gek zijn..

Is STF ineens al het touw uit het campingmagazijn kwijt..
zal find_your_spot wel een touwbrug aan het knopen zijn..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

De brug ligt in een dermate smal dal dat een hulpbrug niet tot de mogelijkheden behoort, normaal doen ze dat meestal wel ja.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Wie trouwens heeft bedacht dat ze bij hun spoorwijzigingen het volgende omroepen "Spoor 7 in plaats van 2" is ook niet helemaal slim, je kan beter de nieuwe situatie als laatste omroepen omdat je het laatste feitje beter onthoudt dan het eerste feitje.
Het heeft toch al sowieso geen zin om het oorspronkelijke vertrekspoor ook nog te noemen. Met treinsoort + bestemming en nieuw vertrekspoor weet je immers voldoende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

De volledige automatische omroep (in het Nederlands te horen op Mechelen, Leuven en een aantal stations daartussen) gaat als volgt (dit is een voorbeeld, de nummers kloppen niet):
"Aandacht. Spoor 7. De L-trein naar Gent-Sint-Pieters en Brugge vertrekt van spoor 2 in plaats van 7."

en vervolgens, vlak voor binnenkomst van de trein klinkt er een omroep als deze:

"Aandacht. Op spoor 2 vertrekt zodadelijk de L-trein naar Gent-Sint-Pieters en Brugge. Deze trein stopt op Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel, Malderen, Buggenhout, Baasrode-Zuid, Dendermonde, Oudegem, Schoonaarde, Wichelen, Schellebelle, Wetteren, Kwatrecht, Melle, Merelbeke, Gent-Sint-Pieters, Drongen, Landegem, Hansbeke, Bellem, Aalter, Maria-Aalter, Beernem en Oostkamp. Reizigers voor Buggenhout en Drongen mogen niet instappen in de laatste 2 rijtuigen. Reizigers voor Hansbeke mogen niet instappen in de laatste 4 rijtuigen."

Information overload... :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Marc »

In Eindhoven en Maastricht viel me op dat soms de spoornummers en/of de vervoerder ontbrak op de TB7/TB14.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Vanmiddag via de omroep in de t1759: "Over enkele ogenblikken station Zwolle". Dan was 'ie toch wel aardig verdwaald geweest :P De HC had gelukkig wel snel z'n verspreking door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TheKnitter »

Kan het kloppen dat er om 14:16 uit Apeldoorn naar diverse bestemmingen stuk of 14 bussen vertrekken, en zelfs 3 om dezelfde tijd van dezelfde halte :shock: Ik szeg een foutje?
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Xanland »

Buslus, alles vertrekt dan naar alles toe op de stad. Is ongeveer elk kwartier. :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TheKnitter »

Hmm, oké. Ik vond het apart. Dat er op één halte tegelijk 3 bussen horen te vertrekken, en dan bij meerdere haltes. Dank voor de verduidelijking
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door wouter15 »

Vanmiddag had de chauffeur ook wel een foutje gemaakt waar hij wel heel laat achter kwam. Ik stond bij de bushhalte en volgens het bord zou de 295 aan komen rijden. Alleen kwam die niet aan maar de 195 aanrijden. Ik zei zo van: "Volgens mij zou de 295 komen" Reactie van de chauffeur: "Ik ben toch ook de 195?" Wat bleek nou: De chaufeur had al minstens een uur lang lang als 195 gereden terwijl hij de 295 moest zijn. "Daarom keken de mensen zo vreemd toen ze de bus aan zagen rijden" was de opmerking van de buschauffeur.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door MdJ »

TheKnitter schreef:Hmm, oké. Ik vond het apart. Dat er op één halte tegelijk 3 bussen horen te vertrekken, en dan bij meerdere haltes. Dank voor de verduidelijking
Klopt. Op de perrons A (16),C(7,9,10),D(1,3,5),E(1,3,9),F(5,7,10) en G(11,11)wordt er vertrokken om (klokslag) .16/46.

Overigens geldt vanaf afgelopen maandag de vakantiedgrl, waardoor lijn 2,4,8(deels) en de tussenritten van lijn 5 en 10 niet rijden. Dus de stadsdienst rijdt elke lus 2x per uur, behalve naar Sprenkelaar: lijn 17 blijft wel rijden en lijn 3 gaat in de spits tussen Busstation-Apenheul 4x (ipv 2x) per uur rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Wubbo »

Kan iemand Tuffy vertellen dat ze voor de s19800 op Den Haag Centraal niet hoeft om te roepen dat deze Sprinter op alle tussengelegen stations stopt? Dat doen ze namelijk allemaal, en al jaren...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Geert »

Als Tuffy dan toch herinstructie krijgt, de s2200 wordt de laatste tijd weer vaak als sneltrein omgeroepen...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Edwin »

Heel veel conducteurs roepen nog steeds om dat je in de sneltrein zit. En zelfs media spreken nog steeds van sneltreinen in plaats van intercity's: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/ni ... wsID=91230.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Klaasje »

Zo zie je het failliet van de door de marketing opgelegde terminologie. Nog los van dat die terminologie gebruikt wordt in verband met het beeld dat er over ontstaan is. Bijvoorbeeld bij de intercity dat het de snelle trein is die weinig stopt en bij de stoptrein dat het een soort slome trein voor loosers is. Als je daar zo op reageert als is gedaan dan hol je de term intercity uit en blijkt de "sprinter" verdacht weinig anders te zijn dan de stoptrein. Na een tijdje is de term IC dus uitgehold en het netto resultaat nul. Dat is echt een positieve verandering. :|
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Rotterdam Lombar rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Het voluit schrijven van een stationsnaam is al te veel gevraagd tegenwoordig. Waar is de bodem? :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Geert »

Dat is al een tijdje zo. Je vraagt je af waarom, er is toch ruimte zat in zo'n bericht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Het lijkt erop dat het dezelfde verkortingen zijn als op de TBPs verschijnen, wanneer gaat NS de stationsbordjes aanpassen naar maximaal 16 tekens? :lol:

Op de Europalaan in Utrecht kwam rond half vijf vanmiddag een Ambassador op lijn 47 langs die op de zijfilm "Bus stopt" filmde. Ik heb niet kunnen zien of dat daadwerkelijk aan het stopknopje gekoppeld was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

Ik snap de verzuurde reactie van Klaasje niet. In bijna alle ons omringende landen heeft de stoptrein ook geen naam meer die het stoppen er van benadrukt. In Nederland zijn er in principe twee treinentempo's die met duidelijk onderscheidbare merknamen een heldere boodschap voor de klant hebben. Alle uitzonderingen opvegen en sneltrein noemen is leuk maar niet nuttig. In Zwitserland heb je R, S, IR, IC, ICN, EC treinen. Leuk voor het actuele vertrektijden bord maar meer heb je er ook niet aan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten