OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Jef400 »

Etienne schreef:
JeffreyMeijer schreef:Vandaag zag ik op de Westtak rond 1035 uur en ongeveer 1420 uur SGMM rijden. Locatie de school tegenover het Metrostation Isolatorweg.
Dit is niks afwijkends, de t3337 en t3346 zijn planmatig SGM.
Op het stuk tussen Sloterdijk en CS in Amsterdam rijdt de 3300 niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door TheKnitter »

RET-bus 939 rijdt vervangende "Tramdienst Beverwaard" trams rijden van/tot station Lombardijen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Suus »

Was een defecte bovenleiding, lijn 23 zou nu weer de volledige route rijden maar wel onregelmatig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door TheKnitter »

Nog steeds vervangende bussen. Staan 3 trams al uren stil te Lombardijen. Een 2020, 20xx en de KFC 7xx.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Zonnig »

Jurre schreef:Lijn 156 Hilversum-Almere begin deze middag met een R-Net bus, de Volvo 5724.
Opzich zou het niet zo gek zijn om deze lijn om te zetten in een R-net-lijn met dezelfde bussen als die ook op de 320 rijden. Er zit een aanzienlijk stuk snelweg in!
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Jurre »

Zonnig schreef:
Jurre schreef:Lijn 156 Hilversum-Almere begin deze middag met een R-Net bus, de Volvo 5724.
Opzich zou het niet zo gek zijn om deze lijn om te zetten in een R-net-lijn met dezelfde bussen als die ook op de 320 rijden. Er zit een aanzienlijk stuk snelweg in!
Citea's van lijn 320 zijn ''too much'' voor lijn 156. Die Volvo's zijn al beter, denk aan capaciteit (volnorm).
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door ThePretender »

Niet echt een afwijking in materieel maar ik stond er wel van te kijken. De s3000 rijdt vanaf ongeveer 20.00u met vier of zes bakken, maar had vandaag om 21.41 te Asd 2x VIRM-IV. Dat is wat aangenamer voor de mensen die komen van de koopavond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Suus »

Koopavond stelt niets meer voor tegenwoordig. Sterker nog, ik houd juist van koopavond omdat er na 20:00 geen mens meer te vinden is in de winkels :lol:

Het lijkt er meer op dat het materieel mee werd genomen om morgenochtend voldoende materieel op zijn plek te hebben door het schrappen in de treindienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Klaasje »

Jurre schreef:
Zonnig schreef:
Jurre schreef:Lijn 156 Hilversum-Almere begin deze middag met een R-Net bus, de Volvo 5724.
Opzich zou het niet zo gek zijn om deze lijn om te zetten in een R-net-lijn met dezelfde bussen als die ook op de 320 rijden. Er zit een aanzienlijk stuk snelweg in!
Citea's van lijn 320 zijn ''too much'' voor lijn 156. Die Volvo's zijn al beter, denk aan capaciteit (volnorm).
Voordat lijn 156 in de ochtendspits om de tien minuten reed werd die lijn met 14,5 meter Volvo's gereden. Dat mag in de concessie sinds 2010 niet meer omdat het ongewenst was in Hilversum. Vervolgens werden voor de concessie Gooi en Vechtstreek 14,5/15 meterbussen geëist. :|
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door ThePretender »

Bee schreef:Koopavond stelt niets meer voor tegenwoordig. Sterker nog, ik houd juist van koopavond omdat er na 20:00 geen mens meer te vinden is in de winkels :lol:

Het lijkt er meer op dat het materieel mee werd genomen om morgenochtend voldoende materieel op zijn plek te hebben door het schrappen in de treindienst.
Misschien is dat wel zo, maar de mensjes die in de winkels werken moeten ook naar huis. Op een andere doordeweekse dag is die treinserie op dat moment lang niet zo druk als op de donderdagavond.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door htm_tram »

Voor de 2e keer in korte tijd een GVB bus op het bus platform van Den haag centraal. Ditmaal de 168 als ik het nog goed herinner.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Suus »

m7506 in de s3700!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Meltrain »

TheKnitter schreef:trams rijden van/tot station Lombardijen
Niet waar. Lijn 2 en 20 reden komende vanaf de Randweg niet verder dan de keerdriehoek aan de Beukendaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Suus »

Bee schreef:m7506 in de s3700!
Was in trein t3727 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door TLP »

Vanmiddag reed lijn 241 naar Amsterdam Zuid geleed, maar was zo goed als leeg! Veel inefficiënter kun je het niet bedenken...
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door 010jongen »

Touringcars als vervangend tramvervoer tussen Nieuwegein en Utrecht ivm met de eerdere stroomstoring.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Michael »

Ik zat vanochtend in de Veolia 5868 (Brabantliner Volvo) op lijn 119 van station Breda naar de Woonboulevard. Ik hoorde gisteren van een chauffeur dat er in de vakantiedienstregeling 3 omlopen op de streek met zo'n Volvo gereden mogen worden. Maar weer niet op een omloop met lijn 119 en 145 erin dit ivm hoge drempels op de route van lijn 119 en in het geval van lijn 145 de bocht bij de klokkenberg die met een Ambassador al amper te nemen is. Toch zat er vanochtend dus 1 op lijn 119
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Michael 1988 »

Beetje late reactie, maar ik had gisteren geen internet. Gisteren zag ik op de IC Zwolle - Roosendaal een enkele SGMm rijden. Hij reed vanaf 's-Hertogenbosch (want bij instappen was de trein nog leeg, maar dat duurde niet lang) en vertrok daar op de rit die om 13:49 moest vertrekken vanaf 's-Hertogenbosch richting Roosendaal met +/- 5 minuten vertraging. Iedereen stond overigens raar op te kijken op het perron toen een sprinter ineens voor hun neus stopte i.p.v. een normaal intercityvoortuig (ICM, ICR of VIRM) en er moest nadrukkelijk nog worden omgeroepen dat het de intercity was en niet de sprinter, want die stond met 2 stellen SLT achter de "IC".

Vrijdag zag ik ook iets raars. In de 500 zag ik drie stellen VIRM. Voor de 500 was het niet echt nodig, maar voor de 10500 was een VIRM wel nodig, want die zat na Utrecht vol. De rittijd weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar rond half 3 vertrok de trein uit Amersfoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Daniel »

Wat die laatste spot betreft: trein ging richting Rotterdam / Den Haag neem ik aan? Da's inderdaad een omloop waar IRM-VI + IV + IV in thuishoort. Is vooral nodig voor de t557 waarop deze keert trouwens waar de 14 bakken IRM in worden ingezet sinds de voortrein van deze trein verviel.
Wat dat betreft wel opvallend dat het dan ook al met 3 stellen rijdt in de t546 die jij zag, ik had verwacht dat het derde stel tussen ochtend- en avondspits in Den Haag zou verblijven. 14 bakken IRM is immers wel erg veel voor in de daluren.

Wat mezelf vandaag nog opviel: ondanks dat ze er al vakantiedienst rijden waren er nog minstens twee "stadsdienst" Amba's actief op de stadslijnen in Den Bosch. Zelfs nu nog niet voldoende Citaro's?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Michael 1988 »

Die amba's rijden al heel het jaar door op de stadsdienst en ik heb zelfs 1x een Citaro op de streekdienst gezien. Dat was ergens in maart toen rit 1009 van lijn 156 nog door Arriva zelf met eigen materieel werd gereden en niet met een touringcar van Fassbender. Ik kwam de Citaro tegen op rit 1009 want op rit 1005 reed een amba. Dus of er Citaro's te kort zijn betwijfel ik, want de amba's rijden ook tijdens de daluren.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door STF »

Die speciale toeristenbus hier door het Mullerthal kan uitsluitend met wagen 38, 68 en 69 worden gereden i.v.m. het fietsenrek achterop, de reclame op de bus en de programmering van lijn/bestemmingsaanduiding. Er zijn dagelijks twee wagens nodig, de derde is in principe de reserve bus maar staat heus niet stoffig te worden bij de stalling, die maakt gewoon zijn rondjes op andere lijnen. Kortom; als een van de fietsbussen halverwege de dag stuk gaat is het goed mogelijk dat een verkeerde bus de resterende ritten moet rijden (tot op heden nog nooit voorgekomen). Afgelopen zaterdag was het nationale feestdag in Luxemburg, dan rijden eigenlijk alleen die toeristische bussen rond, tot mijn verbazing komt wagen 67 de straat in rijden, met een totaal verkeerd lijnnummer en bestemming (logisch want dat zit alleen in die andere drie wagens), pff is het eens een dag dat de reserve fietsbus echt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bij de stalling klaar staat, gebruiken ze hem niet... :?

"986 Mullerthal" stond er op die verkeerde bus, dat hoort "MT-2 Echternach via Berdorf - Beaufort" te zijn.
Dat rare lijnnummer is overigens vrij simpel te verklaren: 986 is de code om MT-2 op het display te krijgen, toch leek het me handiger om dan maar gewoon 2 in te toetsen, die letters MT zijn niet zo belangrijk.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door TheKnitter »

Gistermiddag/avond werden er veel met dubbele stellen gereden tussen Dordrecht en Hardinxveld-Giessendam door de storing, de gorinchem-slagen reden niet.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Citaro »

Afgelopen zaterdag reed er in Breda een streekamba mee in de stadsdienst. Zie je zelden. Het betrof de 5297 op lijn 4 ri. Noord t.h.v. de Langendijk.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:Beetje late reactie, maar ik had gisteren geen internet. Gisteren zag ik op de IC Zwolle - Roosendaal een enkele SGMm rijden. Hij reed vanaf 's-Hertogenbosch (want bij instappen was de trein nog leeg, maar dat duurde niet lang) en vertrok daar op de rit die om 13:49 moest vertrekken vanaf 's-Hertogenbosch richting Roosendaal met +/- 5 minuten vertraging. Iedereen stond overigens raar op te kijken op het perron toen een sprinter ineens voor hun neus stopte i.p.v. een normaal intercityvoortuig (ICM, ICR of VIRM) en er moest nadrukkelijk nog worden omgeroepen dat het de intercity was en niet de sprinter, want die stond met 2 stellen SLT achter de "IC".
Die heb ik ook gezien maar dan op Bd richting Roosendaal. Later zag ik hem weer door Rijen heen komen onderweg naar Zwolle. Was een SGMII
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Michael »

Citaro schreef:Afgelopen zaterdag reed er in Breda een streekamba mee in de stadsdienst. Zie je zelden. Het betrof de 5297 op lijn 4 ri. Noord t.h.v. de Langendijk.
Die heb ik ook zien rijden. Met de vorige dienstregeling kwam het vaker voor dat er een streekamba mee reed op de stadsdienst. Nu is dat uitzonderlijk aangezien ze sinds de nieuwe dienstregeling 2 Volvo´s erbij hebben gekregen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten