SocialCoupé
SocialCoupé
http://www.socialcoupe.nl/
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: SocialCoupé
dat heeft de Conx toch al geprobeerd met zijn ''scholierenkot'' oid in de blauwe treintjes Valleilijn?
Er zijn her en der dezelfde initiatieven. In de regio London zijn er ooit (of mogelijk nog wel) cursussen en lezingen voor geinteresseerden in sommige wagons van drukbezet met vaste reizigers forensentreinen.
NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
Er zijn her en der dezelfde initiatieven. In de regio London zijn er ooit (of mogelijk nog wel) cursussen en lezingen voor geinteresseerden in sommige wagons van drukbezet met vaste reizigers forensentreinen.
NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
- Contacteer:
Re: SocialCoupé
Ik denk dat het voor de NS goedkoper is om de stiltecoupes af te schaffen of om ze bij de VIRM beneden te plaatsen i.p.v. boven. Het omwisselen van de positie van de stiltecoupes gaat sneller en is goedkopper dan stoelen omdraaien. Nee, ik heb liever een socialcoupe dan een stiltecoupe. Een trein is voor iedereen openbaar (met een geldig vervoersbewijs) en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" stil te zijn tijdens de treinreis.
Re: SocialCoupé
Stiltecoupees in Nederland lijkt geen haalbare kaart.
Waar dit bijvoorbeeld in landen als Zwitserland heel goed gaat, gaat het bij ons niet lukken.
We denken altijd onze lawaaitoeter open te moeten hebben staan.
Waar dit bijvoorbeeld in landen als Zwitserland heel goed gaat, gaat het bij ons niet lukken.
We denken altijd onze lawaaitoeter open te moeten hebben staan.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
Re: SocialCoupé
Als je een "praatcoupé" zou invoeren moet daar wel tegenover staan dat het dan in de rest van de trein rustig is. Als je overal geluid mag maken heeft een speciale coupé waarin je geluid mag maken toch geen nut?Michael 1988 schreef:Nee, ik heb liever een socialcoupe dan een stiltecoupe. Een trein is voor iedereen openbaar (met een geldig vervoersbewijs) en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" stil te zijn tijdens de treinreis.
en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" het lawaai van anderen aan te moeten horen.Michael 1988 schreef:en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" stil te zijn tijdens de treinreis.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: SocialCoupé
Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.

- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: SocialCoupé
Misschien suggereren ze daarmee dat mensen bij elkaar op schoot moeten gaan zitten. Sociaal gedrag en er passen meer mensen in de trein!midnet schreef:NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: SocialCoupé
Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
En dan heb je de dus de keuze om de auto of een taxi te pakken. Niemand dwingt wie dan ook om naar lawaai van anderen te luisteren. Maar openbaar vervoer is voor iedereen en iedereen heeft andere voorkeuren. Als je verschillende groepen een beetje tegemoet kunt komen met enkele stiltecoupés (in de tweede klasse, niet iedereen kan zich die eerste klasse veroorloven) dan vind ik dat best. Ik zelf vind het ook soms prettig om rustig in de trein te zitten, maar ik stoor er me er niet aan als een zooi meiden de hele tijd in hun telefoon aan het praten is...tenzij ik een migraine heb natuurlijk.
"Een touringcar is geen bus"
Re: SocialCoupé
isadora schreef:Stiltecoupees in Nederland lijkt geen haalbare kaart.
Waar dit bijvoorbeeld in landen als Zwitserland heel goed gaat, gaat het bij ons niet lukken.
We denken altijd onze lawaaitoeter open te moeten hebben staan.
Dat betwijfel ik. Dit lijkt mij een "het gras is groener.." verhaal. In Zwitserland heb je net zulke luidruchtige roeptoeters als in Nederland. Daar zullen vast een hoop Zwitsers ook hun mond niet gehouden hebben toen stiltecoupes nieuw waren.
Re: SocialCoupé
fogeltje schreef:Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
En dan heb je de dus de keuze om de auto of een taxi te pakken. Niemand dwingt wie dan ook om naar lawaai van anderen te luisteren. Maar openbaar vervoer is voor iedereen en iedereen heeft andere voorkeuren. Als je verschillende groepen een beetje tegemoet kunt komen met enkele stiltecoupés (in de tweede klasse, niet iedereen kan zich die eerste klasse veroorloven) dan vind ik dat best. Ik zelf vind het ook soms prettig om rustig in de trein te zitten, maar ik stoor er me er niet aan als een zooi meiden de hele tijd in hun telefoon aan het praten is...tenzij ik een migraine heb natuurlijk.
Ik denk niet dat de politie het heel tof vind als ik zonder rijbewijs achter het stuur het e.e.a. ga zitten lezen.

Re: SocialCoupé
Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Tot zo ver de theorie

Re: SocialCoupé
VIRM schreef:http://www.socialcoupe.nl/
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmaken


- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: SocialCoupé
Dagren schreef:fogeltje schreef:Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
En dan heb je de dus de keuze om de auto of een taxi te pakken. Niemand dwingt wie dan ook om naar lawaai van anderen te luisteren. Maar openbaar vervoer is voor iedereen en iedereen heeft andere voorkeuren. Als je verschillende groepen een beetje tegemoet kunt komen met enkele stiltecoupés (in de tweede klasse, niet iedereen kan zich die eerste klasse veroorloven) dan vind ik dat best. Ik zelf vind het ook soms prettig om rustig in de trein te zitten, maar ik stoor er me er niet aan als een zooi meiden de hele tijd in hun telefoon aan het praten is...tenzij ik een migraine heb natuurlijk.
Ik denk niet dat de politie het heel tof vind als ik zonder rijbewijs achter het stuur het e.e.a. ga zitten lezen.
Zolang je alleen maar achter het stuur zit zal de politie het een worst wezen. Als je ook daadwerkelijk gaat rijden is wellicht een ander

"Een touringcar is geen bus"
Re: SocialCoupé
Fles schreef:VIRM schreef:http://www.socialcoupe.nl/
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmakenGaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo?
Dat komt niet dermate veel voor in de reguliere dienstregeling om daar een punt van te maken. Ik hoop wel dat de NS gaat nadenken over de stoelopstelling. Geen tegenover elkaar staande bankjes in de stiltecoupes en wel in de niet stiltecoupes.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: SocialCoupé
Wel jammer dat de laatste bak van ICM-IV volledig stiltecoupé is
.

Re: SocialCoupé
Is het minder erg als ik me afsluit in een krant waarvoor ik betaal?
Re: SocialCoupé
Vinny schreef:Fles schreef:Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmakenGaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo?
![]()
Dat komt niet dermate veel voor in de reguliere dienstregeling om daar een punt van te maken.
Tuurlijk wel. De Noordoost in Utrecht, 3000 en 3100 in Arnhem
Re: SocialCoupé
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Re: SocialCoupé
Fles schreef:Vinny schreef:Fles schreef:Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmakenGaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo?
![]()
Dat komt niet dermate veel voor in de reguliere dienstregeling om daar een punt van te maken.
Tuurlijk wel. De Noordoost in Utrecht, 3000 en 3100 in Arnhem
In Utrecht loopt de trein toch leeg. Toen ooit de IC via Breukelen en de Bijmer reed wegens een ontsporing bleek er anderhalve man en een paardenkop in te zitten. Kortom geen enkel probleem dus...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: SocialCoupé
Vinny schreef:In Utrecht loopt de trein toch leeg. Toen ooit de IC via Breukelen en de Bijmer reed wegens een ontsporing bleek er anderhalve man en een paardenkop in te zitten. Kortom geen enkel probleem dus...
Volstrekt niet terzake doend "argument". Het gaat juist om de mensen die WEL in die trein blijven zitten. Wat ben je toch een idioot af en toe he.
Re: SocialCoupé
Echt wat een kolderieke nerd opmering Fles. Dit is een leuk initiatief van studenten dat je niet meteen de grond moet inboren omdat ze te weinig hebben na gedacht over iets futiels als kopmaken..
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: SocialCoupé
Kolderieke nerd opmerking?
Nee jij bent lekker.
Zij hebben een initiatief wat plaatsvindt in de ACHTERSTE bak van een trein.
Ik vraag me af hoe dat gaat als de achterste bak ineens de voorste bak wordt.
Ik vraag me dat gewoon af.
Dan hoeft er niet eoa dakhaas te komen met "ja maar dat gebeurt bijna nooit" wat op zich niet zo is.
Wat is er mis mee om te zeggen "ja de trein staat daar 10 minuten stil, dan rennen we naar de andere kant" OF "nee dat gebeurt zo weinig, dan blijven we aan dezelfde kant zitten"? Wat is daar mis mee? Waarom moet dat meteen een "kolderieke nerd opmerking" genoemd worden?
ik stel een vraag en als jij het antwoord daar niet op weet hou je je gewoon stil.

Zij hebben een initiatief wat plaatsvindt in de ACHTERSTE bak van een trein.
Ik vraag me af hoe dat gaat als de achterste bak ineens de voorste bak wordt.
Ik vraag me dat gewoon af.
Dan hoeft er niet eoa dakhaas te komen met "ja maar dat gebeurt bijna nooit" wat op zich niet zo is.
Wat is er mis mee om te zeggen "ja de trein staat daar 10 minuten stil, dan rennen we naar de andere kant" OF "nee dat gebeurt zo weinig, dan blijven we aan dezelfde kant zitten"? Wat is daar mis mee? Waarom moet dat meteen een "kolderieke nerd opmerking" genoemd worden?
ik stel een vraag en als jij het antwoord daar niet op weet hou je je gewoon stil.
Re: SocialCoupé
Laten we het erop houden dat er op enkele details nog uitwerking nodig is 

Re: SocialCoupé
Uit het voorgestelde rittenschema blijkt overigens dat het kopmaakprobleem niet zal optreden 
Hoop paniek om niks dus weer

Hoop paniek om niks dus weer

Re: SocialCoupé
Dat vermoeden had ik dus al



"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten