Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Fles »

137 Teletekst vr 15 jun
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` De buschauffeurs in Londen staken
volgende week vrijdag.Ze willen net als
hun collega's in de Londense trein en
metro een bonus vanwege de Olympische
Spelen,die volgens hen extra werkdruk
met zich meebrengen.Bij de Spelen,die
27 juli beginnen,worden tienduizenden
extra passagiers verwacht.De chauffeurs
willen een bonus van ruim 600 euro voor
de 20.000 buschauffeurs in Londen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Het moet niet gekker worden :')

"Oh jee het gaat druk worden, laten we nu gaan STAKEN want dan krijgen we een bonus" :') Want nee, dat hoort helemaal niet gewoon bij je werk :')

Echt, welke eencellige verzint zoiets? _O-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Vinny »

Solliciteren bij een bank. Dan krijg je meer bonus bij minder presteren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door midnet »

ter verklaring:
(mensen-reageer toch niet meteen als je nog niet alles weet-staat zo kleuterachtig)
De TUBE (=metro) bestuurders is een extra bonus toegezegd van rond de 1000GBP (als ik me goed herinner) vanwege de enorme extra overlast die men verwacht tijdens de Olympics. En om ze te paaien dan extra dienst te doen en niet on holiday te gaan.
OMdat eigenlijk nog meer extra overlast-congestion op de straat wordt verwacht, menen de heren/dames busdrivers dat zij ook wel zoiets zouden kunnen krijgen.
Dus wat doe je als lepe bond: ga je stakendreigen op het moment dat het allervervelendst is. meeste kans om althans wat van je wensen vergoed te krijgen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Justin »

Tijdens de London Test Events bij diverse sportaangelegenheden eerder dit jaar, bleek dat het openbaar vervoer ook maar wat stroef verliep door de grote bezoekersaantallen dan normaal (en normaal is het al 'knus'), dus ik snap best dat de druk voor de werkenden (en wat te bedenken van de taxichauffeurs!) best hoog komt te liggen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Fles »

Iedere stad die een OS organiseert WEET dat je op allerlei gebieden extra moet investeren. Onder andere op gebied van OV.

Blijkbaar heeft Londen ervoor gekozen om zo veel mogelijk van het OS verkeer te kanaliseren via de Tube, ten einde het busnetwerk beschikbaar te houden voor normale reizigers. En als dat zo is dan is het prima dat metrobestuurders een bonus krijgen en busbestuurders niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Vinny »

Vreemde conclusie..., volgens mij is er nou niet bepaald iets wezenlijks aan de tube veranderd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Jef400 »

Uit ervaring kan ik vertellen dat de tube pas rond middernacht rustiger wordt. Bussen die ik daar zag zaten ook redelijk vol. Eigenlijk vindt ik dat als je de metrobestuurders iets geeft voor de Olympische spelen dat je ook de buschauffeurs iets moet geven. Wie a zegt moet ook b zeggen heet zoiets toch?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Vinny »

In Nederland hebben we de pauzeregeling bij ProRail gezien. Mensen die langer in dienst zijn werden wel doorbetaald in de pauze. Dat is echt tenenkrommend oneerlijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Justin »

Nou ja, mijn ervaringen zal ik volgende maand wel posten, wanneer ik er ben :p. Ben benieuwd - proppen wordt het sowieso wel!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buschauffeurs Londen staken voor bonus

Bericht door Meltrain »

Op de site van TfL staat per vervoerder aangegeven welke lijnen wél (normaal) rijden.
Ik hoop maar dat de reizigers ook precies weten met welke vervoerder(s) ze reizen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten