Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door BR628 »

Vinny schreef:Bovendien kunnen de aansluitingen wel minder robuust (20 minuten overstaptijd van de bus uit Sneek op de trein naar de bewoonde wereld).
Mwah dat valt ook wel mee. Lijn 98 uit de richting Sneek rijdt samen met de 99 ongeveer in een kwartierdienst naar Heerenveen. Lijn 99 sluit idd niet aan op de IC ri Zwolle maar de 98 juist wel, gemiddeld 5 tot 10 min overstap. Daarnaast rijdt er in de spits een extra sneldienst (de 198) die eveneens op de IC ri Zwolle (en 's middags v.v.) aansluiting geeft.
uvos10
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 16:50

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door uvos10 »

Het grootste punt wat ik niet snap is dat ze 150 miljoen euro uitgeven aan het station. Wat volgens mijn wel in goede staat is (ook voor de toekomst). Maar dat het hele OV in Groningen Drenthe steeds slechter wordt.
Ze kunnen toch veel beter met het busnetwerk bezig dat met een verbouwing van een goed station.
Of heb ik het mis? :?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Klaasje »

Er zijn inderdaad geluiden dat het geld beter uitgegeven kan worden aan maatregelen om de busexploitatie goedkoper te maken en geen geld te investeren in de dure tram en maatregelen die daarvoor nodig zijn in de stationsomgeving. Ik mensen die dat zeggen groot gelijk.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door reisthijs »

uvos10 schreef:Het grootste punt wat ik niet snap is dat ze 150 miljoen euro uitgeven aan het station. Wat volgens mijn wel in goede staat is (ook voor de toekomst).
Nergens is gezegd dat het station in slechte staat is, de aanleiding van de verbouwingsplannen is vooral dat ze verwachten dat het in de toekomst te klein wordt.
Maar het bedrag dat ze daarvoor nodig denken te hebben is inderdaad wel heel erg hoog (de vergelijkbare verbouwing die nu in Zwolle gaande is kost niet eens de helft van dat bedrag)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Vinny »

@BR628 ik neem zon bus alleen s avonds of in het weekend, en dan is er een uursdienst. Ik reis voortaan via Leeuwarden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Uufje
Berichten: 15
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 23:34
Locatie: Emmeloord

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Uufje »

Ik weet niet hoe de situatie in Groningen is, maar het busstation van Heerenveen mag inderdaad wel een opknapbeurtje krijgen. Het is vies en vervallen.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door The best »

Busstation in Groningen is ook niet heel geweldig. Het is nogal onoverzichtelijk.
WillemGN
Berichten: 64
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 10:19

Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door WillemGN »

Wat ik dan denk als ik zo'n bericht als dit lees en het bijbehorende bedrag. Wat meer dan stevig is.

Dan denk ik dat is slim! De kosten van de (regio)tram splits je uit in verschillende projecten, en dan is de tram nooit (te) duur. Wat een goed idee :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Vinny »

Een best duur likje verf... :lol:

Maar goed, waarschijnlijk gaat inderdaad een groot gedeelte van het bedrag gewoon op aan het tramproject. Ik begin voor mezelf wel steeds grotere vraagtekens te zetten bij dat hele project. Volgens mij blijkt dat keer op keer duurder dan aanvankelijk begroot, de meerwaarde voor de reiziger ten opzichte van de huidige situatie is er nauwelijks (en door het schrappen van leuke dingetjes als het koppelen van het regionale spoorvervoer met de tram wordt dat naarmate het project vordert ook minder), en het reizigersaanbod wordt afgrijselijk overschat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk vallen onder deze kosten ook het verplaatsen van het gehele opstelterrein, grondsanering van het opstelterrein en kan er weer geld terugverdiend worden met de verkoop van gronden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Jef400 »

The best schreef:Busstation in Groningen is ook niet heel geweldig. Het is nogal onoverzichtelijk.
Niets is erger dan Leeuwarden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door groningen »

Over horeca gesproken; het schijnt dat de Burgerking op station Groningen verdwijnt en de Hema gaat het gat opvullen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Vinny »

+1. Ik hoop wel dat ze een paar stoeltjes en tafels neerzetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
wouter***
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 16:39
Locatie: Leeuwarden

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door wouter*** »

JeffreyMeijer schreef: Niets is erger dan Leeuwarden.
wat is er mis met het busstation van leeuwarden?
ik vind het juist een heel overzichtelijk busstation.
de stads en de streekbussen zijn gescheiden waardoor je snel je bus kan vinden.
vanuit de grote wachtruimte kan je alle bussen zien aankomen dus weet je het meteen als je bus eraan komt.
ik woon zelf in leeuwarden en kom er dagelijks.

wel jammer dat er geen servicepunt van de bussen is.
die was er wel toen arriva nog op de stadsdienst reed
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose

Bericht door Jef400 »

Ik niet. Maar daar heeft iedereen ander zicht op natuurlijk. Aangezien ik altijd als ik Leeuwarden ben van de waag af kom lopen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten