Dienstregeling SRE 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Het is inderdaad 812a. Wat betreft de missende folders: misschien. Ik heb ze echter niet gezien en kan dus niet met zekerheid zeggen.

Wat betreft dat het busboekje niet meer up-to-date is na wijzigingen, natuurlijk klopt dat, maar dan zou je net zo goed geen papieren info meer kunnen uitbrengen. Up-to-date lijnfolders of busboekjes op de website aanbieden moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.

De lijnen printen vanaf de website is een optie, maar het resultaat is alles behalve handzaam en overzichtelijk als je het mij vraagt, zeker als je dat van meerdere lijnen moet doen. Als ik ze dan als folderformaat zou kunnen printen (zelf vouwen en nieten eventueel) dan zou het al een stuk handiger zijn. De huidige folders passen prima een paar in mijn binnentas van mijn jas. Als ik die lijnen vanaf de site zou uitprinten, dan zou het al een stuk moeilijker worden.

Helaas zijn de mobiele websites van vervoerders nog niet uitgerijpt waardoor opzoeken vaak omslachtiger gaat (ik moet bij Hermes zoeken op adres, postcode of halte....waarom niet op lijnnummer! Dat zullen mensen eerder onthouden en tikt sneller in) en natuurlijk heeft niet iedereen een mobiel apparaat om onderweg de site überhaupt te raadplegen. Maar wat dit punt aangaat verwacht ik de komende jaren nog wel veel verbetering, want de techniek is nog niet zo oud en al helemaal niet "mainstream".
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Er is onlangs wel wat verbeterd. De lijnfolder is toch wel beter geworden.
Wel is het onhandig dat je niet een heel jaar in een overzicht kan printen.
lijnen met veel vakantieperioden hebben telkens een nieuwe print nodig.

En ik ben erg gecharmeerd van de QR-code (buiten het feit dat de niet altijd het goed doet... zwarte blokje vervagen heb ik gemerkt).
Bookmark maken en hoppa als tegeltje/button op je Apple/Android Phone
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Jep, die QR codes zijn handig, had toen meteen een eigen pagina met voor mij relevante links gemaakt. Alleen jammer dat de 9292 app meestal accurater is, dus gebruiken doe ik ze eigenlijk niet.

Ik moet wel bekennen dat ik al een tijdje niet meer geprobeerd heb lijnfolders (wel vertrekstaten) van de website, maar de laatste keer kreeg ik vrij onhandzame dingen, vooral omdat ALLE haltes werden afgedrukt waardoor hij vaak een vel papier extra pakte omdat de routestrip doorliep tot verder onder het einde van de dienstregeling.

En het stoort mij ook gigantisch dat bij printen van tijden en vertrekstaten je inderdaad niet alles in 1x kunt. Vertrekstaten voor op mijn deur moet ik altijd twee keer printen, een keer voor de gewone periode en dan een keer voor de vakantieperiode en dan wat gaan knippen en plakken (met schaar en plakband ;) )

Oh wacht, ik zie dat dit laatste alleen geldt voor Breng, omdat die voor hun stadslijnen op weekdagen in de vakantie vaak een afwijkende dienstregeling hebben en daar gewoon een extra kolom voor maken in plaats van voetnoten. Bij Hermes speelt dat probleem op "mijn" lijnen niet, daar kan met voetnoten gewerkt worden. Maar de onhandige lijnfolders waren zowel bij Novio als Hermes voor mij een probleem. Ik zal binnenkort nog eens proberen wat te printen als test.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Verrassend, mijn vraag is weer eens niet gelezen en ik krijg een standaardantwoord wat mijn vraag niet beantwoord en zelfs dingen zegt die ik zelf al heb aangegeven :roll:
U heeft ons ingelicht over uw reizen die u regelmatig met onze organisatie maakt. U attendeerde ons erop dat er steeds een verschillend bedrag voor dezelfde route van uw OV-chipkaart wordt afgeschreven. U vroeg ons om een verklaring. Met deze brief komen wij op uw reactie terug en informeren wij u over de behandeling ervan.



Alle bushaltes en routes zijn opgenomen in een goedgekeurde matrix. Dit betekent onder andere dat u, wanneer u van dezelfde buslijn gebruik maakt en in- en uitcheckt bij dezelfde haltes, de ritprijzen overeen moeten komen. De prijzen voor een heen- en terugreis behoeven niet perse gelijk te zijn, de afstand verschilt immers ook. (binnen- en buitenbochten, andere route etc.) Wanneer u overstapt uit een ander voertuig binnen 35 minuten wordt het instaptarief niet in rekening gebracht. Ook dit kan een prijsverschil verklaren. U kunt op www.9292OV.nl de tarieven bekijken die in rekening worden gebracht.



Toch kunnen er ook andere oorzaken aan te wijzen zijn :


In het scherm van de chauffeur staat een groen ‘handje’ op het punt waar de bus stopt.
Dat is echter niet altijd het geval. Soms staat het 'handje' op een verkeerde halte. Dat kan komen omdat:

-de chauffeur bij een halte achter een collega is gestopt

-de chauffeur een bocht in de route wat ruimer neemt

-het GPS-signaal rond de halte niet voldoende is. Aan de hand van de coördinaten bepaalt het
systeem waar de bus is. Als er dus geen coördinaten zijn (zoals bij een overdekt busstation bijvoorbeeld) wordt automatisch de eerstvolgende of de laatste halte genomen.

Het komt ook voor dat reizigers al uitchecken als de bus nog rijdt. Als een bus tussen 2 haltes in rijdt, zal het systeem namelijk Inchecken op de halte waar vandaan wordt gereden en Uitchecken op de halte waar naartoe wordt gereden. Dus ook dan is het van belang dat het 'handje' bij de goede halte staat.

Alleen de chauffeur kan hierop inspelen, reden waarom al onze chauffeurs hierop extra alert moeten zijn.
Mijn opmerking was:
Sinds de invoering van de OV-chipkaart is mij opgevallen dat de tarieven op lijn 121 en 122 tussen Beek en Donk van elkaar verschillen in de tijden dat de bussen exact de gelijke route naar Eindhoven rijden. Ook op 9292 wordt dit weergegeven. Een rit van Beek en Donk, Lieshoutseweg naar Eindhoven, Station kost 3,05 met lijn 122, maar 3,12 met lijn 121. In de andere richting zijn dit 3,12 met lijn 122 en 3,18 met lijn 121. Ik kan nog begrijpen dat er verschillen in de heen en terugweg zijn (zo moeten de lijnen richting Beek en Donk een extra "lusje" maken bij Busstation Nuenen en kunnen de meters over rotondes en snelweg op/afritten anders uitvallen).

Er is echter geen reden waarom in één richting de ritprijzen verschillen als de lijnen exact dezelfde route afleggen. We hebben hier over twee lijnen binnen één concessiegebied en met één vervoerder. Zaken als verschillende kilometertarieven zijn daarom niet van toepassing. Wat zoekwerk op 9292 leert mij dat de fout zit op het traject Beek en Donk - Nuenen. Een reis van Nuenen Busstation naar Eindhoven Station is volgens 9292 op beide lijnen even duur. Ik verwacht dat er fouten zijn gemaakt in de meetritten op het andere trajectdeel. Kan deze fout, die al zeker anderhalf jaar bestaat (invoering lijn 122), worden gecorrigeerd? Het is aan de reiziger niet te verkopen dat hij voor een exact dezelfde rit de ene keer meer betaald dan de andere keer. NB. ik weet niet welk tarief dan het "juiste" tarief zou moeten zijn, maar dat zal bij Hermes wel te zoeken zijn.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik het over de tijdstippen heb waarin lijn 121 en 122 tussen Beek en Donk, Lieshoutsweg en station Eindhoven exact dezelfde route rijden, dus niet over de avond/zondagsituatie waarin lijn 122 een afwijkende route door Lieshout rijdt (en derhalve duurder is, maar hier kan de vergissing niet in liggen, want buiten die tijden is lijn 122 dus juist goedkoper).
Het heeft dus niets met handjes of andere heen en terugroutes te maken.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

gewoon weer terugmailen en zeggen dat de instap en uitstap halten exact dezelfde waren (volgens je in en uitcheckgegevens) en dat de richting ook hetzelfde was.

Overigens vindt ik de reactie niet echt standaard. Wel behoorlijk gedetailleerd. Maar helaas wel niet het correcte antwoord op je vraag....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Ik heb al gereageerd per e-mail dit keer. Het is inderdaad erg gedetailleerd, daar heb je gelijk in. Maar ze halen dingen aan die ik zelf al uitgesloten heb (verschil in heen en terugroute) en wijzen me erop dat ik op 9292 de tarieven kan opzoeken. Tja, dat heb ik juist gedaan en heeft mij er toe geleidt de vraag op te sturen.

We zullen zien.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht waarin u reageert op onze dienstverlening voor wat betreft de OV-chipkaart. In antwoord daarop kunnen wij u het volgende mededelen.



Uit onderzoek is gebleken dat van bushalte Lieshoutseweg in Beek en Donk naar Station, Eindhoven er wel een verschillende route wordt gereden door de twee lijnen.

Lijn 121 rijdt namelijk om Lieshout en Gerwen heen via de N615 terwijl lijn 122 door de steden heen rijdt, wat korter is en waardoor de ritprijs lager uitvalt dan die van lijn 121.



Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Heeft u nog vragen? Belt of mailt u ons gerust.

Ons telefoonnummer is (0900) 266 63 99 (lokaal tarief) en ons e-mailadres: klantenservice@connexxion.nl



Met vriendelijke groet,

Connexxion Klantenservice
*Hele grote diepe zucht* Volgens mij had ik er al heel duidelijk op gewezen dat ik het heb over de tijdstippen dat ze dat NIET doen. Ik heb zeer geneigd om nu mijn hoofd te gaan bashen op het bureau hier.
Laatst gewijzigd door fogeltje op vr 22 jun 2012, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

Even buiten het feit dat je nog steeds geen antwoord hebt gekregen op je vraag, vind ik het ook opvallend dat de route dóór Lieshout goedkoper is dan eromheen. Ik zou het andersom verwachten (al moet ik wel zeggen dat ik niet de afstanden weet).
Nog een fout: lijn 122 rijdt altijd om Gerwen heen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Maar meteen een mailtje teruggestuurd, nu met screenshots en foto's ter verduidelijking. Misschien had ik moeten aangeven dat ik vermoed dat de prijs van de 122 niet juist is en reizigers dus eigenlijk te weinig betalen en Hermes gedupeerd wordt elke keer dat iemand de 122 pakt. Je zult zien dat het dan al gisteren opgelost gaat zijn :') :')
Geachte klantenservicemedewerkers,

Wederom is mijn vraag niet beantwoord. Ik heb in mijn eerste reactie duidelijk vermeldt dat ik heb over de tijden dat lijn 121 en 122 dezelfde route rijden. In de avonduren en op zondag de hele dag rijdt lijn 122 een andere route, dat klopt. Lijn 122 rijdt op die tijden een verkorte route door Beek en Donk (verder niet relevant voor een rit vanaf de Lieshoutseweg richting Eindhoven) en door Lieshout. Dat heb ik zelf al aangegeven en ook vermeldt dat ik het NIET over deze situatie heb maar over de situatie wanneer de lijnen dezelfde route rijden.

Daarbuiten rijden de lijnen namelijk exact dezelfde route, namelijk over de N615 om Lieshout en Gerwen heen. Dit geldt op ma - vr t/m ritten 122/89 richting Eindhoven (vertrek 17:41 in Beek en Donk) en 122/88 vanuit Eindhoven (vertrek 17:56) en op zaterdag t/m ritten 122/4041 richting Eindhoven (vertrek 17:59 in Beek en Donk) en 122/4040 vanuit Eindhoven (vertrek 17:39 in Eindhoven). U kunt in de online dienstregeling op hermes.nl, de lijnfolder of het online geplaatste busboekje zien dat ze dezelfde routes rijden. Als reiziger merk ik dat natuurlijk zelf ook. Bijgevoegd heb ik een screenshot van de Hermes website waar ik de dienstregeling van beide lijnen voor dit moment (10:20 op 22 juni 2012) waaruit u duidelijk kunt zien dat ze op dit moment exact dezelfde route rijden. Ook heb ik een foto genomen uit de lijnfolder waar u kunt zien dat tot omstreeks 18:00 de lijnen dezelfde route rijden en pas daarna gaat lijn 122 door enkele dorpen rijden. Er worden echter verschillende ritprijzen berekent zoals ik mijn eerste bericht al aangaf. Wederom leg ik hier nu een screenshot ter verduidelijking bij.

Mijn vraag is dus nog steeds niet beantwoordt. Op maandag t/m zaterdag rijden lijn 121 en 122 tussen Beek en Donk, Lieshoutseweg en Eindhoven, Station exact dezelfde route. Er is echter een verschil een ritprijs. Waarom is dat zo? Welke ritprijs is de "echte" ritprijs? En kan dat in kader van duidelijkheid tegenover de reiziger opgelost worden? Het is niet uit te leggen dat in één richting voor dezelfde route twee tarieven gelden. Dat de retourrit kan afwijken in prijs begrijp ik (en ook dat had ik mijn eerste bericht al duidelijk gemaakt).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Even buiten het feit dat je nog steeds geen antwoord hebt gekregen op je vraag, vind ik het ook opvallend dat de route dóór Lieshout goedkoper is dan eromheen. Ik zou het andersom verwachten (al moet ik wel zeggen dat ik niet de afstanden weet).
Nog een fout: lijn 122 rijdt altijd om Gerwen heen. :roll:
Het is sowieso fout. Op maandag t/m zaterdag rijden ze allebei om Lieshout heen, dat is nu juist mijn punt! Het gaat om die tijden. En dat heb ik in het allereerste bericht al duidelijk gemaakt. In de avond en op zondag is lijn 122 ook netjes duurder dan lijn 121 omdat hij dan door Lieshout rijdt.

EDIT: Oh ja "en door de steden" :') Ik stel maar alvast een mail voor het ROSRE op of zij hier niet even naar kunnen kijken. Ik weet niet of ik nog veel langer kan omgaan met die CXX klantenservice. :') En maar meteen een klacht bij Connexxion indien dat ik hun klantenservice ondermaats vind :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:
Meltrain schreef:Even buiten het feit dat je nog steeds geen antwoord hebt gekregen op je vraag, vind ik het ook opvallend dat de route dóór Lieshout goedkoper is dan eromheen. Ik zou het andersom verwachten (al moet ik wel zeggen dat ik niet de afstanden weet).
Nog een fout: lijn 122 rijdt altijd om Gerwen heen. :roll:
Het is sowieso fout. Op maandag t/m zaterdag rijden ze allebei om Lieshout heen, dat is nu juist mijn punt! Het gaat om die tijden. En dat heb ik in het allereerste bericht al duidelijk gemaakt. In de avond en op zondag is lijn 122 ook netjes duurder dan lijn 121 omdat hij dan door Lieshout rijdt.
Oke, dus de route dóór Lieshout (122 's avonds en op zondag) is toch duurder dan de route óm Lieshout heen (121 altijd en 122 maandag t/m zaerdag overdag)?
Vreemd dat Connexxion/Hermes dan zegt dat de route door Lieshout juist goedkoper is (en dat men zegt dat 122 door Gerwen rijdt, terwijl dat echt nooit gebeurt).
(En ik snapte je punt heus wel, mijn vraag ging er uitsluitend over wat goedkoper is: dóór Lieshout of óm Lieshout.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:
Meltrain schreef:Even buiten het feit dat je nog steeds geen antwoord hebt gekregen op je vraag, vind ik het ook opvallend dat de route dóór Lieshout goedkoper is dan eromheen. Ik zou het andersom verwachten (al moet ik wel zeggen dat ik niet de afstanden weet).
Nog een fout: lijn 122 rijdt altijd om Gerwen heen. :roll:
Het is sowieso fout. Op maandag t/m zaterdag rijden ze allebei om Lieshout heen, dat is nu juist mijn punt! Het gaat om die tijden. En dat heb ik in het allereerste bericht al duidelijk gemaakt. In de avond en op zondag is lijn 122 ook netjes duurder dan lijn 121 omdat hij dan door Lieshout rijdt.
Oke, dus de route dóór Lieshout (122 's avonds en op zondag) is toch duurder dan de route óm Lieshout heen (121 altijd en 122 maandag t/m zaerdag overdag)?
Vreemd dat Connexxion/Hermes dan zegt dat de route door Lieshout juist goedkoper is (en dat men zegt dat 122 door Gerwen rijdt, terwijl dat echt nooit gebeurt).
(En ik snapte je punt heus wel, mijn vraag ging er uitsluitend over wat goedkoper is: dóór Lieshout of óm Lieshout.)
Even op een rijtje, ik zit natuurlijk helemaal in die materie, voor andere is het misschien minder duidelijk :)

Ma - za overdag: lijn 121 en lijn 122 rijden beiden om Lieshout heen, deze route is korter dan door Lieshout. De route die ze naar Eindhoven rijden is exact dezelfde. Echter bedraagt de ritprijs bij lijn 122 zes/zeven cent (afhankelijk van richting) MINDER dan bij lijn 121. Op de overige tijdstippen rijdt lijn 122 door het dorp Lieshout. Deze route is langer en op die tijden is de ritprijs ook daadwerkelijk meer.

Ik had dat punt gewoon moeten noemen in mijn reactie van net: als lijn 122 inderdaad door Lieshout zou rijden dan zou de ritprijs HOGER moeten zijn niet LAGER. Maar daar had ik even niet aan gedacht om dat te vermelden (want het was me wel opgevallen. De eerste keer dat ik die verschillende prijzen zag dacht ik al "gek, ik zou verwachten dat de 122 juist duurder zou zijn omdat ze misschien foutief de avonddata gebruiken").

EDIT: wat betreft de fout van/door Gerwen: dit zullen allemaal mensen uit de omgeving Nieuwegein zijn die bij de klantenservice werken. Als Hermes een eigen klantenservice zou hebben met mensen uit de regio dan zou die fout waarschijnlijk niet gemaakt zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

Oke, het is duidelijk nu. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Wat mij overigens dan weer positief verrast heeft is het feit dat ik tot nu toe altijd meteen de volgende ochtend al een reactie heb gehad! Dat is bij Connexxion wel eens anders geweest. Dat de kwaliteit van het antwoord te wensen overlaat is een ander ding, je kunt niet alles tegelijk hebben ;)

Gezien het morgen weekend verwacht ik dat de Odyssee pas maandag op zijn vroegst verder zal gaan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Wellicht ten overvloede, maar sinds vandaag (eigenlijk sinds zaterdag, maar dan merk je er niks van) rijdt Hermes vakantiedienst. Hetzelfde geldt ook voor Oost-Brabant/Meierij overigens.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Wat mij overigens dan weer positief verrast heeft is het feit dat ik tot nu toe altijd meteen de volgende ochtend al een reactie heb gehad! Dat is bij Connexxion wel eens anders geweest. Dat de kwaliteit van het antwoord te wensen overlaat is een ander ding, je kunt niet alles tegelijk hebben ;)

Gezien het morgen weekend verwacht ik dat de Odyssee pas maandag op zijn vroegst verder zal gaan.
Denk er nu pas weer aan :') Al ruim een week geen reactie. Volgens mij hebben ze me maar gewoon op negeer gezet. Dus vanavond (als ik het niet weer vergeet) maar een mailtje kloppen richting het Reizigersoverleg.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

Een kleine vraag die mogelijk al beantwoord is, maar dat weet ik niet zeker:
Wat betekenen die pijlen onder het lijnnummer op de halteborden van Hermes? Soms staat er één pijl, soms meerdere en dan meestal dezelfde kant op, maar niet altijd en regelmatig staat er een getal in de pijl. Heel vaak staat er ook geen enkele pijl.
Ik kon er geen logica uit halen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Nou in het BBA tijdperk waren deze er ook.
Voor de chauffeur een hulpje.
De pijl is de te volgen richting. Geen cijfer erin is eerste links/rrchts
Het cijfer geeft dus aan de hoeveelste straat.
Sommige borden hebben dus geen pijlen, somige zelfs 2 onder elkaar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Inderdaad. Twee pijlen onder elkaar wil dan zeggen "eerste rechts en daarna meteen weer de eerste rechts". Die pijlen zijn hier redelijk "ingeburgerd". Heb er nooit bij stil gestaan dat ze buiten de regio weinig ziet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Meltrain »

O, oke. Bedankt.
Maar ik zag soms ook twee pijlen naast elkaar, die in tegengestelde richting wezen. Wat betekent dat dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Die pijlen zijn hier redelijk "ingeburgerd". Heb er nooit bij stil gestaan dat ze buiten de regio weinig ziet.
In de rest van Brabant zag je die pijlen overigens ook wel, waarbij ik die van Sleeuwijk Tol West altijd wel erg origineel vond. Die gaf aan dat de bus daar een rondje moet rijden terug naar de snelweg :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:O, oke. Bedankt.
Maar ik zag soms ook twee pijlen naast elkaar, die in tegengestelde richting wezen. Wat betekent dat dan?
Dat is hetzelfde, soms staan ze naast elkaar, soms onder elkaar. Misschien dat er ook nog systeem in zit, maar je leest gewoon van links naar rechts en van boven naar beneden. Een pijl naar rechts en er naast of onder een pijl naar links betekent "eerst rechts, daarna eerste links".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:
fogeltje schreef:Die pijlen zijn hier redelijk "ingeburgerd". Heb er nooit bij stil gestaan dat ze buiten de regio weinig ziet.
In de rest van Brabant zag je die pijlen overigens ook wel, waarbij ik die van Sleeuwijk Tol West altijd wel erg origineel vond. Die gaf aan dat de bus daar een rondje moet rijden terug naar de snelweg :P
Ik zag regio dan ook wat groter dan alleen de regio Eindhoven ;)

Ik kwam niet veel in de oude BBA gebieden, maar daar had ik ze ook wel eens gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Overigens hadden Hermes en BBA vroeger ook vaak pijlen aan verkeersborden of bomen hangen om chauffeurs extra de weg te wijzen, zowel op reguliere routes als bij omleidingen. Die zie ik tegenwoordig bij Hermes en Arriva en ook bij Novio nog steeds.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Suus »

Dat hebben bijna alle vervoerders wel, zeker na een grondige dienstregelingwijziging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten