Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Bart »

http://www.bahn.de/micro/view/deutschla ... onen.shtml

De Deutschland-Pass is een aanbieding waarmee je een maand lang onbeperkt in vrijwel alle treinen in Duitsland mag reizen, dus ook ICE en IC (maar geen CNL en ICE-Sprinter). De maand moet tussen 18 juni en 31 augustus liggen.

De prijzen liggen veel lager dan die van een Interrailkaart:
449 euro voor twee personen
299 euro voor een persoon
249 euro voor een persoon tot en met 26
99 euro voor een persoon tot en met 18
en daarnaast nog diverse meereiskortingen voor kinderen.

Vanaf 18 juni verkrijgbaar.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Ronald »

Es muss mindestens eine Teilstrecke in Zügen der Produktklassen ICE, Intercity oder Eurocity zurückgelegt werden. Züge des Nahverkehrs sind im Vor- und Nachlauf möglich.
Ik begrijp hieruit dat je minstens een deel van je reis met een ICE, IC of EC moet afleggen. Betekent dat dat je steeds je af te leggen route moet aangeven? Anders is het niet te controleren of je deze treinen daadwerkelijk gebruikt.

Het is trouwens wel een mooi prijsje om je een keer een maandje het snot voor de ogen te reizen :Y
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Bart »

In het verleden stond deze passage ook in de voorwaarden, maar je hoefde geen reisoverzicht bij te houden. Ze controleren het dus niet. Misschien kun je een hypothetische situatie verzinnen waar het effect heeft op de regeling geld terug bij vertraging.

Niet alleen om een volle maand te reizen is het voordelig, ook als je een stuk of vijf retourtjes maakt ben je met de pas al goedkoper uit dan met een Europaspezial.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Het is trouwens wel een mooi prijsje om je een keer een maandje het snot voor de ogen te reizen :Y
Precies :Y

Maar dan wel met z'n tweeën, dat is duidelijk goedkoper (en veel gezelliger natuurlijk) :idea:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Ronald »

Hier staat nog wat leesvoer over het ticket (let op: is geen officiële informatie :wink: )

http://www.mydealz.de/20078/db-bahn-deu ... e-familie/
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door midnet »

staat inmiddels ook op bahn.de
als je voor 2 kiest: dan moeten die namen tevoren worden opgegeven en kunnen nadien niet meer veranderd worden. Wel kan elk van die 2 zonodig alleen met de pas reizen-maar uiteraard niet beide apart tegelijk.
Is in NL te koop bij Treinreiswinkel-aangezien zij agenten van DB zijn.
Prijs is overigens wel 50€ meer als voorgaande jaren-al was er toen geen scholierenpas.
Die ICE-SPRINTER kan volgens mij wel tegen aufpreis worden gebruikt-er zijn maar heel weinig van die treinen, en daarvan vallener nog uit in de zomer (supersnelle ICE die meer nonstop naar FRAnkfurt of BERlin koersen met ontbijtservice).
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Bart »

Is een voorboeking noodzakelijk of kun je op de eerste dag van geldigheid bij een Duits loket zo'n kaart kopen?
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door midnet »

dat kan.
En zoals gezegd (of ergens anders?)- is in NL te koop bij de TRW in Leiden of Amsterdam. Hoef je dat stukkie over de grens niet extra dubbel te betalen.
let op! Vele bahnhoefe in grotere steden net over de grens hebben tegenwoordig maar zeer beperkte openingstijden! Bvb vanaf venlo is Moe-Gladbach het 1e grote station-dat is ZO enkel open van 10-13. Ook de reisecentrums in grote bahnhoefe in bvb Oberhausen/Duisburg gaan vaak al om 18.30/19.00 dicht.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Bart »

TRW rekent waarschijnlijk weer hun woekertarief voor de boeking. Ik heb een poging gedaan om de kaart uit een Duitse automaat te halen, maar dat lukte niet (kan ook aan mij gelegen hebben). Daarna even naar Aken gegaan, het loket daar is elke dag tot 21:00 open.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vanaf 10 juni a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Ronald »

Deze zomer is er weer een Deutschland Pass. Als ik wat meer tijd zou hebben wist ik het wel :Y

http://www.bahn.de/micro/view/deutschla ... ndex.shtml
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Z2N »

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met reizen met deze kaart en Zwitserland?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Ronald »

De kaart is één maand geldig in heel Duitsland. Voor zover ik begrijp mag je daarbij twee achtereenvolgende dagen in Zwitserland reizen én twee achtereenvolgende dagen in Oostenrijk. Deze dagen geef je op de kaart aan.
In Zwitserland is de kaart geldig op alle treinen waarop ook het "General-Abo" (GA) geldig is. In Oostenrijk is de kaart alleen geldig in ÖBB-treinen.

Het document met de "beforderungsbedingungen" zegt er het volgende over:
Die Fahrkarten können innerhalb des Aktionszeitraums nach Nr. 2. jeweils einmalig an
zwei aufeinanderfolgenden Tagen (und bis 3:00 Uhr des Folgetages) zur Fahrt nach Österreich
und in die Schweiz sowie zurück genutzt werden. An diesen beiden Tagen können die Fahrkarten auch zu beliebig vielen Fahrten in Österreich bzw. der Schweiz unter nachfolgenden Bedingungen genutzt werden: i) in Österreich dürfen nur Züge des Beförderers Österreichische Bundesbahnen (ÖBB), ii) in der Schweiz nur Züge und Strecken genutzt werden, die vom Geltungsbereich des schweizerischen Generalabonnements abgedeckt sind (Näheres dazu siehe
unter http://www.sbb.ch/content/sbb/de/deskto ... nemente/ga mit einem Link zur
Übersichtskarte rechts auf der Website). Bei Einhaltung dieser Bedingungen ist auch die direkte
Fahrt von Österreich in die Schweiz bzw. umgekehrt zugelassen. Das Datum des ersten Nutzungstages je Land ist unauslöschlich vor Fahrtantritt auf der Fahrkarte einzutragen.
Wat ik mij dan weer afvraag: Stel dat je zo'n pas hebt, hoe kun je dan in Nederland een aanvullend kaartje tot de grens kopen (bij de ICE: tot Emmerich Grens)?
Op de site van NS Hispeed kun je de optie "Bahncard 100" aangeven, zou dit mogen? Of verkoopt de kaartautomaat ook kaartjes tot de grens?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Z2N »

Da's nou jammer, kan ik dus niet de kaart gebruiken om heen te reizen naar Interlaken en een week later weer terug. Een kaartje naar Emmerich had ik al nagevraagd, dit kan bij de balie (zonder balietoeslag)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vanaf maandag a.s. weer Deutschland-Pass

Bericht door Suus »

Sta er niet van te kijken als je toch twee euro balietoeslag aangeslagen krijgt en eerst naar de kaartautomaat wordt gestuurd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten