Lijn 14 in Haarlem

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Lijn 14 in Haarlem

Bericht door Meltrain »

Excuses voor het nieuwe topic, maar dit leek me even het handigst.
Ik heb namelijk een korte vraag, waarvan ik hoop dat één van jullie hem kan beantwoorden.
Vandaag moet ik met een stel vrienden met Lijn 14 Heemstede Station - Spaarndam Westhoff mee. op de Wiki staat dat deze lijn (soms) met Mercedes-Benz Sprinters wordt gereden, dus 8-persoosnbusjes. Wij zijn echter waarschijnlijk al met een groep van ongeveer 10 personen.
Dus weet iemand of die lijn echt met Mercedes-Benz Sprinters wordt gereden en zo ja, wat ik dan moet doen aangezien wij met een grote groep komen.

Alvast bedankt.

(Na beantwoording van de vraag mag dit topic evt. wel gesloten worden.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door Marc »

Er staat niets in het dienstregelingsboekje over de inzet van een kleiner busje op dit traject.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door visgraat »

Ik kan me goed voorstellen dat er 8-persoonbusjes rijden. Dat hoeft niet per se aangegeven te worden. Je kan denk ik het best even met Connexxion bellen en de tijd doorgeven. Zij moeten waarschijnlijk voorzien in voldoende capaciteit, omdat het voorgeschreven is door de opdrachtgever.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door Meltrain »

Ik heb even met de klantenservice van Connexxion gebeld, maar daar kon men mij ook niet helpen. :(
Nou ja, da zie ik het vanmiddag (17:55 vanaf Heemstede) wel. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door fogeltje »

Het is goed mogelijk dat hier inderdaad kleine busjes op rijden, want als ik kijk in de dienstregeling staat er "Alle bussen op deze lijn zijn toegankelijk voor reizigers met rollator of kinderwagen." Merk op dat "rolstoel" mist. Als ik kijk bij een lijn waarvan ik weet dat er altijd groot materieel rijdt, staat er "Alle bussen op deze lijn zijn toegankelijk voor reizigers met rolstoel, rollator of kinderwagen." en een extra rolstoel logo. Het missen van dat rolstoellogo doet vermoeden dat tenminste op sommige ritten kleinere busjes zonder rolstoelplek rijden (dus bijvoorbeeld een Sprinter).

Visgraat geeft goed advies, bel even met Connexxion.

Anekdote: ik heb ooit met de studievereniging een soortgelijk iets gehad. We moesten een Syntusbusje in de Achterhoek hebben die standaard met Sprinters reed. We hadden gebeld dat we met minimaal tien mensen waren. Syntus zou een grotere bus inzetten op het tijdstip dat we wilden reizen. Een keer raden wat er op dat tijdstip klaar stond: juistem, een Sprinter. Gelukkig nam de chauffeuse ons wel mee, ze vond het beetje sneu dat het niet geregeld was voor ons.
"Een touringcar is geen bus"
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door visgraat »

Vreemd dat ze niet kunnen helpen. Je zou kunnen opzoeken hoe het voorgeschreven staat in de concessie-overeenkomst. Ik heb een keer gezien dat in Baarn ongeveer 25 mensen bij de bushalte stonden richting Eemnes. 8 mensen konden mee en de rest kon achterblijven. Er werd geen alternatief geboden anders dan wachten op de volgende of omreizen via Hilversum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door fogeltje »

visgraat schreef:Vreemd dat ze niet kunnen helpen. Je zou kunnen opzoeken hoe het voorgeschreven staat in de concessie-overeenkomst. Ik heb een keer gezien dat in Baarn ongeveer 25 mensen bij de bushalte stonden richting Eemnes. 8 mensen konden mee en de rest kon achterblijven. Er werd geen alternatief geboden anders dan wachten op de volgende of omreizen via Hilversum.
Inderdaad, erg vreemd (overigens, mijn vorige reactie is geplaatst voordat ik het antwoord van de topicstarter gezien had, dus negeer dat advies over bellen maar ;) ) en klantvriendelijk. Ik mag hopen dat die overige 17 mensen in Baarn allemaal een klachtenformulier verstuurd hebben (liefst naar antwoordnummer van Connexxion) en separaat bij de reizigersorganisatie en/of OV-autoriteit geklaagd hebben. Het zou helemaal leuk zijn als het dan ook meteen de laatste bus is.

"U moet wachten op de volgende bus." "Maar dat is morgenvroeg." "Dat is niet mijn probleem, ik ga straks naar huis."

Connexxion ziet de mensen dan natuurlijk graag omreizen. Omreizen = omweg = meer centen.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door Milco »

Rijden er geen ProCity's op lijn 14?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door fogeltje »

Milco1995 schreef:Rijden er geen ProCity's op lijn 14?
Ik denk dat we het binnenkort van MelTrain wel horen :) Of hij staat nog te wachten of hij is al onderweg.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door Gekko123 »

In die keren dat ik de betrokken lijn 14 heb gezien reed ie inderdaad met een ProCity. Maar neem aan dat mijn waarneming niet voldoende is, omdat ik deze lijn vaak tegenkwam in het weekend aan het begin van de avond.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door fogeltje »

Heeft een ProCity niet gewoon plek voor een rolstoel?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Lijn 14 in Haarlem

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor alle reacties.
Zowel gisteravond als vanmiddag had ik een ProCity op die lijn. Volgens de Wiki rijden er ook ProCity's, maar er staat bij materieel ook Mercedes-Benz Sprinters, dus vandaar mijn bezorgdheid.
Rolstoelen kunnen in principe wel mee, maar heel handig gaat het niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten