Het grote computertopic! #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Justin »

Woei ben ik blij met mijn Asus. En moet ook zeggen dat ik m'n Asus nu bijna anderhalf jaar heb en er nog *afkloppen* geen echte problemen mee heb gehad! Met m'n vorige Acer daarentegen was het na een halve maand al raak -o- :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Volgens mij twee artikelen over dezelfde studie hoor...

Verder ben ik maandag begonnen met nieuwe baan maar ik heb nu al een hekel aan Gnome 3 (linux desktop omgeving) en ik heb al te veel mogelijk fouten gezien. Oh ja, en ik was mn nieuw ingestelde wachtwoord na 5 minuten alweer vergeten, nadat ik 1.5 dag niet wist hoe ik het standaard wachtwoord kon aanpassen. Maar ach, verder alles niet op "het grote netwerk" maar lekker als ontwikkelaar eigen ding doen :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Klaasje »

Mijn Thinkpad is al 4,5 jaar het zonnetje in huis. *O*
En er zaten veel stickers op.. Voornamelijk aan de onderkant.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

webguy schreef:
Volgens mij twee artikelen over dezelfde studie hoor...

Verder ben ik maandag begonnen met nieuwe baan maar ik heb nu al een hekel aan Gnome 3 (linux desktop omgeving) en ik heb al te veel mogelijk fouten gezien. Oh ja, en ik was mn nieuw ingestelde wachtwoord na 5 minuten alweer vergeten, nadat ik 1.5 dag niet wist hoe ik het standaard wachtwoord kon aanpassen. Maar ach, verder alles niet op "het grote netwerk" maar lekker als ontwikkelaar eigen ding doen :)
passwd?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Ja dat dacht ik ook, bleek via LDAP gekoppeld - maar de fout die ik kreeg had te maken met password policy.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Er kwamen de afgelopen tijd drie vrouwen bij mij op het werk langs bij de balie met een nieuwe laptop om internet in te stellen.

De eerste had een laptop van ik dacht Packard Bell. Die hele balk onder het toetsenbord zat vol stickers, zelfs stickers dat er wifi op zit en dat je er spelletjes mee kon spelen. Echter, het scherm was beroerd (heel erg wit), de touchpad werkte voor geen meter en de computer was niet vooruit te branden terwijl de eigenaar er nog helemaal niets op geinstalleerd had.

De tweede had een nieuwe laptop van Sony. Er zat een stickertje op, dat ding leek wel vooraf te weten wat ik ging doen want hij was razendsnel, had al internetverbinding dat andere windowsbakken nog nadenken over de verschillende wifinetwerken en het had een fatsoenlijk scherm en touchpad

De derde had een laptop van een merk waar ik nooit van had gehoord, weet even het merk niet. Er zat alleen een sticker op van de specificaties en dat was gewoon een normaal apparaat. Alles was er gemiddeld aan.

Dus: hoe meer stickers op een laptop, hoe beroerder die wordt en die stickers zijn er alleen maar om de e-penis van het merk te verlengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Fles »

Gast, serieus. Blijf dat denken.



En ik zal je voortaan net zo serieus nemen als Vinny. _O-
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Er kwamen de afgelopen tijd drie vrouwen bij mij op het werk langs bij de balie met een nieuwe laptop om internet in te stellen.

De eerste had een laptop van ik dacht Packard Bell. Die hele balk onder het toetsenbord zat vol stickers, zelfs stickers dat er wifi op zit en dat je er spelletjes mee kon spelen. Echter, het scherm was beroerd (heel erg wit), de touchpad werkte voor geen meter en de computer was niet vooruit te branden terwijl de eigenaar er nog helemaal niets op geinstalleerd had.

De tweede had een nieuwe laptop van Sony. Er zat een stickertje op, dat ding leek wel vooraf te weten wat ik ging doen want hij was razendsnel, had al internetverbinding dat andere windowsbakken nog nadenken over de verschillende wifinetwerken en het had een fatsoenlijk scherm en touchpad

De derde had een laptop van een merk waar ik nooit van had gehoord, weet even het merk niet. Er zat alleen een sticker op van de specificaties en dat was gewoon een normaal apparaat. Alles was er gemiddeld aan.

Dus: hoe meer stickers op een laptop, hoe beroerder die wordt en die stickers zijn er alleen maar om de e-penis van het merk te verlengen.
Nou, ik heb een Dell boven-onderklasser (geen Vostro) die barstte van de stickers, ding is nu anderhalf jaar oud, twee keer van de trap gepleurd, honderd keer van de poef en de tafel geflikkerd en ik heb uiteindelijk zelf de HDD maar vervangen door een SSD als kerstcadeautje voor mezelf. Zo genoeg tegenbewijs want het blijkt dat persoonlijke ervaringen gelijk staan aan gedegen statistisch onderzoek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door erjeebee »

Bee schreef:Dus: hoe meer stickers op een laptop, hoe beroerder die wordt
Kijk... Met dit soort gedegen onderzoek kunnen we wat.
Meteen toepassen in de praktijk!!!

Ik heb net de stickers van mijn eega's slecht functionerende laptop afgetrokken...
en verdomd.. het ding werkt weer als een tierelier.

Dank Bee!
_O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

erjeebee schreef:Ik heb net de stickers van mijn eega's slecht functionerende laptop afgetrokken...
en verdomd.. het ding werkt weer als een tierelier.
Zie je, ik wist het :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Godgloeiende vinkentering, de balieprinter heeft de geest gegeven. De monteur heeft het over kortsluiting op de printplaat o.i.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Fles »

Bee schreef:Godgloeiende vinkentering, de balieprinter heeft de geest gegeven. De monteur heeft het over kortsluiting op de printplaat o.i.d.
Was je te laat met stickers eraf trekken? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

OCE heeft hem volgeplakt met stickers. Barcode, storingsnummer, eigendomssticker, locatiesticker :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door erjeebee »

???Storingssticker???

Edit: realiseer me dat dat wrschl sticker is met nummer dat je moet bellen in geval van storing.
Tja.. als zo'n sticker al standaard op een apparaat zit.... dan weet je al genoeg.
Laatst gewijzigd door erjeebee op wo 20 jun 2012, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Fles »

Bee schreef:OCE heeft hem volgeplakt met stickers. Barcode, storingsnummer, eigendomssticker, locatiesticker :N
Tsja, dan MOET het wel een kutding wezen, dat weet je van tevoren. Dan moet je nu ook niet zeuren :N :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Onze grasmaaier had bij aflevering per ongeluk er geen merknaam-stickers op zitten, nu ie afgelopen winter naar de fabriek is geweest hebben ze er alsnog stickers op geplakt; nou ik merk geen verschil hoor Bee. :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Geert »

webguy schreef:
Volgens mij twee artikelen over dezelfde studie hoor...

Verder ben ik maandag begonnen met nieuwe baan maar ik heb nu al een hekel aan Gnome 3 (linux desktop omgeving) en ik heb al te veel mogelijk fouten gezien. Oh ja, en ik was mn nieuw ingestelde wachtwoord na 5 minuten alweer vergeten, nadat ik 1.5 dag niet wist hoe ik het standaard wachtwoord kon aanpassen. Maar ach, verder alles niet op "het grote netwerk" maar lekker als ontwikkelaar eigen ding doen :)
Welke distro? Ik vind de laatste release van Mint (13) best wel lekker werken onder Gnome 3 (met Cinnamon). 12 had daarentegen nog wat polijsten nodig...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Fedora 16. Ik moest allerlei leuke hacks installeren om uberhaupt shortcuts aan te kunnen maken op m'n desktop, laat staan een shortcut aan te maken naar een programma dat niet via yum was geinstalleerd. Maar ach, alles is linux, dus sudo ervoor en het werkt. En m'n home directory werkt ook overal - dat is heerlijk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Fles »

So, there you have it--no major laptop brand is really much more likely to break down than any other. Why? Because most laptops are essentially commodity products, made from the exact same components, and differentiated only by their outer shells and extra features.
Dat zijn die Bee-stickers natuurlijk dan :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

In hetzelfde artikel staat trouwens dat er ook veel merken niet in het onderzoek zijn meegenomen waarvan de scores fors afwijken van de gemiddelde scores die de merken genoemd in het artikel halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Dus: hoe meer stickers op een laptop, hoe beroerder die wordt en die stickers zijn er alleen maar om de e-penis van het merk te verlengen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Een of andere loser geloofde ondanks mijn waarschuwing niet dat als een papier gevouwen is dit een beschadigd papier is, en vond dus dat de waarschuwing "Geen beschadige papieren invoeren" op het kopieerapparaat niet van toepassing was.

Gevolg is nu dat er een papier in honderdduizend stukjes inzit en de jongen huilend aan het bureau staat omdat het het enige exemplaar van zijn meesterwerk was. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Meltrain »

Ehm, een kopieerapparaat werkt toch als volgt:
1) Klepje openen.
2) Papier op glazen plaat leggen.
3) Klepje sluiten.
4) Instellingen aanpassen naar jouw voorkeur.
5) Op 'Start' drukken.
6) Wachten.
7) Kopie uit het apparaat pakken.
8) Klepje nogmaals openen
9) Origineel van de glazen plaat afhalen.
10) Klepje sluiten.

In welke van de bovenstaande tien stappen kan dan een papier verscheurd worden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Dat is ouderwetsch kopiëren. De meeste hebben bovenop die klep ook een invoerlade waar je al je papier in kan leggen. De automaat voert ze dan door en maakt dan zoveel kopieën als je wil, allemaal netjes gesorteerd. Alleen mogen daar absoluut geen beschadigde papieren in, omdat ze dan blijven hangen in het transportmechanisme.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten