Het grote computertopic! #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Het grote computertopic! #8

Bericht door Fles »

Bee schreef: de jongen huilend aan het bureau staat omdat het het enige exemplaar van zijn meesterwerk was. :roll:
Je hebt hem toch wel op het hart gedrukt om ALTIJD kopietjes te maken he :P :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Ik heb hem een tissue en een rol plakband gegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Geert »

Wat een crappy kopieerapparaat trouwens. Ik heb vaak zat een blaadje gescand dat gevouwen was en dat ging tot nu toe altijd goed.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Dat is ouderwetsch kopiëren. De meeste hebben bovenop die klep ook een invoerlade waar je al je papier in kan leggen. De automaat voert ze dan door en maakt dan zoveel kopieën als je wil, allemaal netjes gesorteerd. Alleen mogen daar absoluut geen beschadigde papieren in, omdat ze dan blijven hangen in het transportmechanisme.
En stop er ook geen papier in dat geniet is of die aan elkaar vast zitten met een paperclip.
Dan wordt het ook feest :idea: (A) :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Geert schreef:Wat een crappy kopieerapparaat trouwens. Ik heb vaak zat een blaadje gescand dat gevouwen was en dat ging tot nu toe altijd goed.
Stil maar kopieerapparaat. Luister maar niet naar Geert, hij bedoelde het niet zo. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Een of andere loser geloofde ondanks mijn waarschuwing niet dat als een papier gevouwen is dit een beschadigd papier is, en vond dus dat de waarschuwing "Geen beschadige papieren invoeren" op het kopieerapparaat niet van toepassing was.

Gevolg is nu dat er een papier in honderdduizend stukjes inzit en de jongen huilend aan het bureau staat omdat het het enige exemplaar van zijn meesterwerk was. :roll:
Ik mag hopen dat het niet zijn diploma of iets dergelijks was :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Nee, een of andere mindmap op A3 formaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Wat een crappy kopieerapparaat trouwens. Ik heb vaak zat een blaadje gescand dat gevouwen was en dat ging tot nu toe altijd goed.
Inderdaad ja, gewouwen, met gekrulde hoeken, half verkreukeld. Allemaal weleens door de automatische invoer van een kopieerapparaat gehaald zonder problemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Over het algemeen best robuust dat ja, misschien is de staat van dat apparaat... Laat maar...

Overigens Bee, ik begon maandag met baan waar koffieapparaat een kapot knopje had, waardoor je de koffie niet sterker kon maken. Er hing al 2.5 week lang een stickertje naast dat het gemeld was met call # volgens collega's, maar maandag was het dus gemaakt. Moest wel een beetje denken over je periekelen met bekertjes....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Ik verzin dat onzin niet, dat is het echte kantoorleven ;(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Ja, een of het andere he... Heb nu iig wel ook chocomelk ipv alleen (vieze) Senseo en loop nu 8 min naar m'n trein ipv 30 minute fietsen, dus er zijn wel voordelen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Ik kan kwartetten met alle calls die ik heb gemaakt in mijn periode van 2 jaar en 3 maanden bij de HvA. Aanstaande vrijdag is mijn laatste dag op de locatie waar ik altijd vast heb gewerkt. Daarna werk ik nog twee daagjes extra bij de economische faculteit en dan wordt nog ik gedurende de zomer naar de boekenopslag achter het AMC gestuurd (bij studenten in Amsterdam beter bekend van de tentamenzalen op de 4e verdieping...) voor het onthaal van de opgeslagen boeken en tijdschriften. En daarna is het over.

Geen Novell, geen calletjes meer bij de klantenservice, geen kopieerapparaten... totdat ik bij een nieuwe werkgever dezelfde werkomstandigheden aantref :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Gelukkig gaan we wat computer betreft over onze eigen systemen - alleen internet en er staan her en der wat systemen die wel op het centrale netwerk staan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Fles »

fogeltje schreef:Ik mag hopen dat het niet zijn diploma of iets dergelijks was :')
Juist wel. Dat is nou typisch iets wat je school desnoods gewoon nog een keer kan ophoesten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Een afchrift van je kopie wel, maar je echte diploma wordt maar eenmalig verstrekt...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Iemand een idee of je met paypal kan betalen in android play store? En zoja, waar?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Kan niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Je kan dus alleen met creditcard betalen?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Ja. Dat was een van mijn grootste frustraties met Android: steeds meer apps werden betaalde apps, maar ik had geen mogelijkheid om die te betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Heb het nooit geprobeerd hoor, maar je kan tegenwoordig ook prepaid credit cards kopen met een tegoed er op, waar je dus wel mee kan betalen.

Overigens schijnen KPN en Vodafone er mee bezig te zijn dat gekochte apps op je telefoonrekening komen ipv Credit cards, maar duurt waarschijnlijk nog eventjes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Hi is ermee bezig las ik op het Hi-forum, ze hadden mensen uitgenodigd voor een test en de mensen die kwamen kregen pizza, frisdrank en een waardebon van 50 euro van Hi.

Ach, nu ik zowel muziek, boeken, films en apps voor Mac en iPhone kan kopen met dezelfde waardebonnen loont het om de Bonusfolder van de Ap in de gaten te houden, bijvoorbeeld vorige week nog kreeg je korting op alle waardebonnen bij de Albert Heijn: een bon van 25 euro voor iTunes was toen nog 21 euro nogwat. Dat is gewoon gratis geld :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ja. Dat was een van mijn grootste frustraties met Android: steeds meer apps werden betaalde apps, maar ik had geen mogelijkheid om die te betalen.
Dat valt wel mee hoor, de meeste apps zijn gratis of hebben in ieder geval een gratis versie met advertenties. Mijn indruk is dat bij iPhone meer apps betaald zijn.

@Thom91, is dit niet een alternatief? https://www.3vcard.nl/
Of anders een creditcard aanvragen. Altijd handig en kost niet zoveel als je nog een studentenrekening hebt :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Ik kan het wel doen via mijn ouders, dat is het probleem niet.
Vindt het gewoon beetje jammer dat ze persé een creditcard willen hebben.
Komt wel goed schatje.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door R-Flow »

webguy schreef:Overigens schijnen KPN en Vodafone er mee bezig te zijn dat gekochte apps op je telefoonrekening komen ipv Credit cards, maar duurt waarschijnlijk nog eventjes.
Joh, dat zou wel echt een uitkomst zijn! Apple verkoopt tenminste nog iTunes/App Store credit bij AH.

Vind het sowieso jammer dat die bedrijven niet gewoon iDEAL gebruiken. Dat is iDeaal! ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Het probleem zit 'm er meer in dat het in de VS wordt uitgedacht en in NL ook maar werkt, maar veel moeite om het toe te voegen doen ze niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten