Mwah dat valt ook wel mee. Lijn 98 uit de richting Sneek rijdt samen met de 99 ongeveer in een kwartierdienst naar Heerenveen. Lijn 99 sluit idd niet aan op de IC ri Zwolle maar de 98 juist wel, gemiddeld 5 tot 10 min overstap. Daarnaast rijdt er in de spits een extra sneldienst (de 198) die eveneens op de IC ri Zwolle (en 's middags v.v.) aansluiting geeft.Vinny schreef:Bovendien kunnen de aansluitingen wel minder robuust (20 minuten overstaptijd van de bus uit Sneek op de trein naar de bewoonde wereld).
Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Het grootste punt wat ik niet snap is dat ze 150 miljoen euro uitgeven aan het station. Wat volgens mijn wel in goede staat is (ook voor de toekomst). Maar dat het hele OV in Groningen Drenthe steeds slechter wordt.
Ze kunnen toch veel beter met het busnetwerk bezig dat met een verbouwing van een goed station.
Of heb ik het mis? :?
Ze kunnen toch veel beter met het busnetwerk bezig dat met een verbouwing van een goed station.
Of heb ik het mis? :?
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Er zijn inderdaad geluiden dat het geld beter uitgegeven kan worden aan maatregelen om de busexploitatie goedkoper te maken en geen geld te investeren in de dure tram en maatregelen die daarvoor nodig zijn in de stationsomgeving. Ik mensen die dat zeggen groot gelijk.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Nergens is gezegd dat het station in slechte staat is, de aanleiding van de verbouwingsplannen is vooral dat ze verwachten dat het in de toekomst te klein wordt.uvos10 schreef:Het grootste punt wat ik niet snap is dat ze 150 miljoen euro uitgeven aan het station. Wat volgens mijn wel in goede staat is (ook voor de toekomst).
Maar het bedrag dat ze daarvoor nodig denken te hebben is inderdaad wel heel erg hoog (de vergelijkbare verbouwing die nu in Zwolle gaande is kost niet eens de helft van dat bedrag)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
@BR628 ik neem zon bus alleen s avonds of in het weekend, en dan is er een uursdienst. Ik reis voortaan via Leeuwarden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Ik weet niet hoe de situatie in Groningen is, maar het busstation van Heerenveen mag inderdaad wel een opknapbeurtje krijgen. Het is vies en vervallen.
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Busstation in Groningen is ook niet heel geweldig. Het is nogal onoverzichtelijk.
Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Wat ik dan denk als ik zo'n bericht als dit lees en het bijbehorende bedrag. Wat meer dan stevig is.
Dan denk ik dat is slim! De kosten van de (regio)tram splits je uit in verschillende projecten, en dan is de tram nooit (te) duur. Wat een goed idee :pos:
Dan denk ik dat is slim! De kosten van de (regio)tram splits je uit in verschillende projecten, en dan is de tram nooit (te) duur. Wat een goed idee :pos:
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Een best duur likje verf...
Maar goed, waarschijnlijk gaat inderdaad een groot gedeelte van het bedrag gewoon op aan het tramproject. Ik begin voor mezelf wel steeds grotere vraagtekens te zetten bij dat hele project. Volgens mij blijkt dat keer op keer duurder dan aanvankelijk begroot, de meerwaarde voor de reiziger ten opzichte van de huidige situatie is er nauwelijks (en door het schrappen van leuke dingetjes als het koppelen van het regionale spoorvervoer met de tram wordt dat naarmate het project vordert ook minder), en het reizigersaanbod wordt afgrijselijk overschat.
Maar goed, waarschijnlijk gaat inderdaad een groot gedeelte van het bedrag gewoon op aan het tramproject. Ik begin voor mezelf wel steeds grotere vraagtekens te zetten bij dat hele project. Volgens mij blijkt dat keer op keer duurder dan aanvankelijk begroot, de meerwaarde voor de reiziger ten opzichte van de huidige situatie is er nauwelijks (en door het schrappen van leuke dingetjes als het koppelen van het regionale spoorvervoer met de tram wordt dat naarmate het project vordert ook minder), en het reizigersaanbod wordt afgrijselijk overschat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Waarschijnlijk vallen onder deze kosten ook het verplaatsen van het gehele opstelterrein, grondsanering van het opstelterrein en kan er weer geld terugverdiend worden met de verkoop van gronden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Niets is erger dan Leeuwarden.The best schreef:Busstation in Groningen is ook niet heel geweldig. Het is nogal onoverzichtelijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Over horeca gesproken; het schijnt dat de Burgerking op station Groningen verdwijnt en de Hema gaat het gat opvullen.
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
+1. Ik hoop wel dat ze een paar stoeltjes en tafels neerzetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
wat is er mis met het busstation van leeuwarden?JeffreyMeijer schreef: Niets is erger dan Leeuwarden.
ik vind het juist een heel overzichtelijk busstation.
de stads en de streekbussen zijn gescheiden waardoor je snel je bus kan vinden.
vanuit de grote wachtruimte kan je alle bussen zien aankomen dus weet je het meteen als je bus eraan komt.
ik woon zelf in leeuwarden en kom er dagelijks.
wel jammer dat er geen servicepunt van de bussen is.
die was er wel toen arriva nog op de stadsdienst reed
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Re: Hoofdstation Groningen ondergaat metamorfose
Ik niet. Maar daar heeft iedereen ander zicht op natuurlijk. Aangezien ik altijd als ik Leeuwarden ben van de waag af kom lopen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten