OVer je reiservaringen in juni 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Karl »

In Rotterdam is het nu iets minder weer, maar heeft dat al tot problemen geleid? Vanavond was er een springer bij de Willemspoortunnel, daarom reden er geen treinen naar het zuiden, maar verder?
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door MdJ »

Blikseminslag Schiedam-Delft.
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door STF »

Toch wel knap om met een vertraging van 25 minuten op het eindpunt aan te komen terwijl de hele rit maar 10 minuten hoort te duren... :lol:

Ze zijn al enige tijd bezig met wegwerkzaamheden rond het beginpunt van de buslijn, maar de bus kon en mocht er gewoon langs, vanavond bleek het stukje waar de bus overheen moet ineens toch ook gestremd te zijn dus moesten we omrijden (verzin zelf maar hoe) en hadden eerst al ongeveer een kwartier staan wachten op een vertraagde buslijn waar onze bus overstapmogelijkheid op moest bieden. De chauffeur stelde een route voor waarbij je echt uitsluitend de begin en eindhalte passeert, alle tussengelegen haltes sla je over. Ondanks dat er vrijwel nooit reizigers in stappen, leek het me toch wel zo handig om zoveel mogelijk de echte route te volgen, al loop je hoe dan ook twee dorpjes mis. Ik stelde voor dat we er dan maar achteruitrijdend naar toe moesten, zet de chauffeur de bus nog in zijn achteruit ook... :shock: Ik kon me nauwelijks voorstellen dat hij daadwerkelijk anderhalve kilometer al slingerend door de velden naar die twee dorpjes zou rijden, het bleek ook inderdaad een grap te zijn, na tien meter trokken we weer vooruit op. Komen we even later het dorpje binnengereden waar de eindhalte is, zegt de chauffeur: we hoeven toch hopelijk niet naar de eindhalte te rijden he? (Die ligt wegens andere werkzaamheden de komende tijd aan een doodlopende weg.)
Nou daar waren find_your_spot en ik het niet mee eens, er hoort keurig naar de eindhalte te worden gereden (ook al is de bus compleet leeg). Dus de bus bij de laatste kruising omgedraaid en achteruit naar de eindhalte gereden. :mrgreen:

Ze zullen morgen op kantoor wel verbaasd naar de GPS log zitten kijken; alle ritten hopeloos van de route afgeweken en nooit bij de eindhalte aangekomen, behalve deze rit. :Y

We mochten van die chauffeur ook mee op een rit die geestelijk gehandicapten van hun werk naar huis brengt, maakt helemaal geen onderdeel uit van het openbaar vervoer maar wordt gek genoeg wel met grote bussen gereden i.p.v. een taxibusje. Die geestelijk gehandicapten begonnen natuurlijk direct te vragen wat wij in de bus deden; ja die jongens zijn in opleiding bij ons vervoersbedrijf, om alle routes te leren, gaf de chauffeur als antwoord.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Hele sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein lag er vanmorgen uit door een stroomstoring. Desondanks was het opvallend rustig in de bussen die kant uit. Scheelt natuurlijk ook wel dat het een vrijdagochtend in de zomer is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Hele sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein lag er vanmorgen uit door een stroomstoring. Desondanks was het opvallend rustig in de bussen die kant uit. Scheelt natuurlijk ook wel dat het een vrijdagochtend in de zomer is.
Ligt er al sinds gisterenavond uit door een blikseminslag. Waarschijnlijk wordt de stroomvoorziening overgeschakeld. Er zijn ook 17.000 huishoudens getroffen, die zitten waarschijnlijk nog het hele weekend zonder stroom. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Trams rijden nu tussen Westraven en Utrecht Centraal aldus connexxion.nl, dat zou de relatieve rust in de bussen vanmorgen ook nog aardig verklaren. Verder zouden er ook pendelbussen in Nieuwegein en naar IJsselstein rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Marc »

Gisteren nam ik trein t865 van Amsterdam Sloterdijk naar Maastricht. Net voor Amsterdam Bijlmer kwamen we stil te staan, omdat voor ons een defecte trein stond (waarschijnlijk was dit een omgeleide Benelux die in Bijlmer begon). Na zo'n 15 minuten wachten mochten we verder, maar voor Utrecht kwamen we weer stil te staan (5 á 10 minuten) omdat er geen plek voor ons was in het station.
Na aankomst in Utrecht mochten we reizigers van de s3500 meenemen (die viel uit door de "verwachte weersomstandigheden") en we namen de reizigers uit trein t3065 mee die achter ons aan reed. Vertrek uit Utrecht werd +30 en deze vertraging werd ook niet meer kleiner. Opmerkelijk reed de trein gewoon verder richting zuiden, ondanks de grote vertraging. De trein reed in z'n geheel naar Maastricht, reizigers voor Heerlen moesten in Sittard overstappen op de volgende IC. Volgens de omroep reed deze trein op 5 minuten afstand achter ons, maar een blik op de AV vertelde me dat deze trein ook met +18 reed...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Er zijn ook 17.000 huishoudens getroffen, die zitten waarschijnlijk nog het hele weekend zonder stroom. :shock:
Let maar vast op die geboortegolf over 9 maanden :lol:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jurre »

Lijn 121 Hilversum-Uithoorn van 13.26 reed vandaag als lijn 130. Het koersdisplay kon enkel '130 Uithoorn Busstation' tonen, achterop was ook '130' af te lezen. Was overigens Lions City 3932. Achter de voorruit lag wel een A4'tje met '121'.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door marvinkok »

Heerlijk dagje vandaag... Rijd je rustig als lijn 51 naar Almelo, wordt de weg versperd door gitzwarte rook en brandweer en politiewagens :s Blijkt een bedrijfspand volledig in de hens te staan, en niet zo'n klein beetje ook. Melding was tegen een uur of 10 vanochtend, brand was pas tegen 1300 onder controle, en las zojuist iets over nablussen. Dat betekende dus dikke vertragingen voor de 51, wat in Hengelo te merken was aan de vertrektijden van vooral de 53 naar Haaksbergen die er vaak op keert.

Verder zit er ook een draak van een omleiding in lijn 59 naar Haaksbergen. Eerst route volgen, dan om de werkzaamheden heen, vervolgens het industrieterrein (bij de Makro) op om bijna helemaal weer terug te rijden, daar een 180 graden draai, en het hele stuk weer terug... Kost je toch minstens een minuut of 7.
Uiteraard tijdens mijn laatste rit vanaf Haaksbergen tot net voor Hengelo een trekker ervoor gehad, wat ook weer een vertraging van 10 minuten opleverde in combinatie met die forse omleiding...

Kom je terug op de stalling, liggen er een heel pak mededelingen in je kastje dat er voorlopig nog flink aan de weg gewerkt wordt in en rond Enschede, dat er daarom extra reservebussen en -chauffeurs standby staan op het station én dat het vanaf maandag nog een stuk erger gaat worden omdat dan ook de Prinsessentunnel wordt afgesloten ivm de aansluiten van de nieuwe bubaan door de Boddenkamp op de Hengelosestraat...

Kortom, saai is het niet in het OV in Twente :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Milco »

Net, rond 15:25 uur, zag ik net na Almo richting Almb een DDAR (met een loc achterop) stilstaan, waarbij de rechtercabinedeur open stond. Zo te zien aan het tijdstip ging het om een s3900, maar wat er precies aan de hand was, weet ik niet. Er staat geen melding op www.ns.nl.
In de achtere richting (Almb > Almo) reed op dat tijdstip wel gewoon een SLT langs als s4600.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jef400 »

Enige bijzonderheid van vandaag was dat dat er op station Zaandam werd omgeroepen dat er op Koog-Zaandijk een defecte trein stond en dat ik daar 5 minuten op verloren heb op een rit van 10 minuten van Amsterdam Sloterdijk naar Koog-Bloemwijk
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door 010jongen »

Touringcars als vervangend tramvervoer tussen Utrecht en Nieuwegein... De de meest rare routes worden gereden.. De wijs de mensen gewoon de weg naar de 74 en 77. Denkt niet dat mensen in het grasveld gaan staan om te wachten op een touringcar. Zeer slecht geregeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Wees blij dat de mensen niet naar de 74 en 77 werden verwezen, die kunnen nu het nog geen vakantie is die extra reizigers echt niet er nog bij hebben. Naar het schijnt zouden de vervangende bussen wel bij elke tramhalte claxonneren om de reizigers te waarschuwen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door 010jongen »

de lijnen 74 en 77 worden altijd al gebruikt bij stremmingen.. niemand gebruikt het vervangend vervoer. daarom worden ook voortaan de huidige buslijnen versterkt (bij het GVI dan) de bus waar ik gister in zat kwam nog geen eens langs zuilenstein. op city stonden wat CXX lui die de bussen alle kanten op stuurde. -o-
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jurre »

Vanmiddag om 12.25 op lijn 121 naar Uithoorn de ex-'t Gooi 8759. In Oud-Loosdrecht een ontmoeting met lijn 122 naar Nieuw-Loosdrecht, die reed met een bestelbusje. Gezien de kleding van de chauffeur uitbesteed.
Op de terugweg had ik lijn 104 welke al na een paar haltes met -3 reed, daar waar ik opstapte. Ik groet altijd. Kreeg een knikje terug, goed dan. In Hilversum vervolgens een halte voorbijgereden (Chatham) waar net een oud vrouwtje haar hand opstak die aan kwam lopen. Chauffeur reed door. Hij moet haar wel gezien hebben. Sowieso slecht dat hij niet wachtte want daar reed 'ie met -5. Op Hilversum Station aankomst met -8. Goebezig :neg: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Fles »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Daniel »

Opmerkelijk... vorige week zondag waren er geen werkzaamheden (althans geen zichtbare) en bleef de s5600 richting Utrecht zo'n 5 minuten langer op Den Dolder staan. Dit weekend zijn er wel werkzaamheden waarbij alles in Bilthoven over spoor 2 gaat, maar nu wordt op de gebruikelijke tijd uit Den Dolder vertrokken en blijft de trein zo'n 5 minuten voor een rood sein aan het einde van het middenspoor staan. Dit om de tegemoetkomende IC én 5600 voorbij te laten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Fles »

Oh en we (Ronald en ik) hadden vanmiddag op een haar na een aansluiting in Herford gemist omdat de sprinter naar Zutphen in Apeldoorn een wissel kapot gereden had :lol:

Maar het is toch nog gelukt allemaal :pos:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Ronald »

Tsja, en in plaats van enkel een overstap in Bentheim werd het nu overstappen in Apeldoorn EN Deventer EN Hengelo EN Bentheim... Maar inderdaad alsnog de planning gehaald (en nog een ruime vier seconden in Herford om het bordje op de foto te zetten :X )
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door VIRM »

Afgelopen vrijdag had ik rond 14:10 tram 4 vanuit Amsterdam Centraal richting de RAI. Volgensmij vloog om de paar stops de kachel in die tram aan, ondanks dat het warm genoeg was in die tram. :mrgreen:

Later die dag had ik vanuit Zaandam de s800 van 18:50. Ik stapte helemaal voorin het tweede treinstel in, precies bij de twee conducteurs. Die waren vrolijk aan het discussieren/kissebissen wie nu eigenlijk de 'chef' was. Ik werd grijzend op het balkon getrapt en na vertrek werd er om mijn mening gevraagd. :D Ik heb tot Sloterdijk gezellig met ze op het balkon staan praten en moest er toen (helaas) uit. En die 2 moesten nog tot Utrecht met elkaar werken. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jef400 »

Fles schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Rk0b2JUXy4[/youtube]

:o
:lol: Dat droge commentaar er ook bij:
Dat is geen blokafstand beste vriend.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Anne »

In Den Haag waren de Parkpop-trams maar slecht gevuld.
In de trams die ik tussen 15 en 16 uur zag rijden was maar 1/4 van de zitplaatsen bezet.
Lijn 9 was wel goed vol bij aankomst bij het Zuiderpark.
Vorig jaar waren de Parkpop-trams goed met staanplaatsen bezet en de lijn 9 afgeladen.

Zal deels door het matige weer komen, was vanmiddag wel droog.
Maar denk dat ook het speciale tarief schuldig zal zijn (5 euro voor een retour).
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend toen ik aan het werk was ging het niet helemaal lekker. De trein waar ik dienst op had, de t529 mocht van ProRail vanaf Amersfoort tot aan 't Harde achter een vertraagde stopper hangen. Bij 't Harde werd de stopper opgeheven en mochten wij de gestrande stoptreinreizigers meenemen (eerste extra stop). Daarna mochten we weer verder en moesten we ook nog extra stoppen op Wezep. Aankomst te Zwolle was uiteindelijk slechts +15, maar dat betekende voor mij wel dat mijn pauze was verdampt :( .
De terugreis begon meteen met +7, doordat op vertrektijd er nog een meettrein over spoor 1 te Zwolle werd gestuurd. Resultaat was dat we na vertrek uit Zwolle weer achter de (nu wel op tijd rijdende) stopper zaten. Gelukkig werd ie deze keer wel aan de kant gegooid. Aankomst te Amersfoort was echter nog steeds +7, dus de aansluitende s1600 (of s140) was al weg. Uiteindelijk vertrokken we uit Amersfoort met +4, de s4500 achter ons had daardoor ook minimaal +3. In Hilversum kort gekeerd (trein werd wegens de werkzaamheden bij Bilthoven omgeleid via Hilversum) en bij aankomst in Utrecht hadden we zelfs -1. Waar een extra kering al niet goed voor is...

Na mijn werk en wat socializen met collega's ben ik onder het mom van omdat het kan via Amsterdam Centraal naar huis gegaan. Toen ik vanaf Amsterdam Centraal met de via Schiphol rijdende t2277 wou gaan (reed tussen Amsterdam en Hoofddorp in het pad van de t3263), bleek die niet te rijden door een defecte trein bij Nieuw-Vennep. Waarom ze hem in vredesnaam niet gewoon tot Hoofddorp hebben laten rijden is mij een raadsel, want volgens de NS reisplanner hadden hierdoor reizigers vanaf Amsterdam C naar Hoofddorp minimaal +30... Dat het niet zou passen op Hoofddorp Opstel is een leugen, want normaal gesproken zou deze serie daar toch al gekeerd hebben.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Bericht door Jurre »

In Epe reed vanmiddag een gelede Citaro op lijn 202. Telde één reiziger. Later op de A28 tufte er een Optare als lijn 103. Ach, altijd nog beter dan die bestelbusjes in Hilversum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten