Het grote computertopic! #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door R-Flow »

Op dit moment erger ik me het nog meest aan het feit dat ik me oude Apple ID aankopen niet kan overzetten naar iCloud. Blijf nu vast zitten aan m'n oude mailadres voor de iTunes Store en Mac App Store.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Ik ontving een vacature in de brievenbus, ze zochten een programmeur die ervaring had met PHP, HTML en VBScript :shock:

Wordt VBScript nog gebruikt dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Ja, heel veel zelfs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daan »

En dan vooral VB.NET.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Visual Basic is toch iets anders dan VBScript, dacht ik?

Toch verrast het mij dat VBScript nog steeds veel gebruikt wordt, de meerderheid van de internetsurfers heeft een webbrowser die het niet ondersteunt, dan is het logischer op JavaScript te gebruiken, of het moet een andere functie hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Wordt geloof ik vooral gebruikt door systeembeheerders als deadlock die de boel moeten automatiseren. Maar in het geval van PHP denk ik dat ze een foutje maakten en Javascript bedoelden...

Overigens lag vanmorgen ons netwerk op z'n gat - de LDAP server wilde niet upgraden ofzo dus moest alles weer gedowngrade worden. Zelfs op Linux is dat een ramp - offline werken gaat ook niet zo goed als je home directory (en je code dus...) op de server staat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

Geen decentrale versioning zoals git dus? :)
Bee schreef:Visual Basic is toch iets anders dan VBScript, dacht ik?
Ja, het lijkt wel op elkaar, maar is niet hetzelfde. Beetje zoals Java vs. Javascript.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Geert schreef:Geen decentrale versioning zoals git dus? :)
Jazeker, dat hebben we. Maar alle linux workstations voor ontwikkelaars zitten aan LDAP gekoppeld voor logins en zodat je home directory op de server gebackuped is. Code is dus wel uitgechecked maar wordt centraal opgeslagen :) Veel mensen hadden eigen laptops dus konden iets doen, maar verder niet erg praktisch.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Het landelijke gasten-registratiesysteem voor de hotel en campingbranche heeft ook weer eens een probleem (voor de zoveelste keer); als je een reeds geregistreerde gast wilt opzoeken, krijg je "FATAAL" te zien.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Wordt geloof ik vooral gebruikt door systeembeheerders als deadlock die de boel moeten automatiseren. Maar in het geval van PHP denk ik dat ze een foutje maakten en Javascript bedoelden...

Overigens lag vanmorgen ons netwerk op z'n gat - de LDAP server wilde niet upgraden ofzo dus moest alles weer gedowngrade worden. Zelfs op Linux is dat een ramp - offline werken gaat ook niet zo goed als je home directory (en je code dus...) op de server staat.
Automatiseren op servers met Novell moet je bash voor kennen. Op windows doen we alles met batchfiles. VB.NET gebruik ik wel maar is onvergelijkbaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Voel me de laatste paar dagen ook al bijna systeembeheerder - linux updates uitvogelen/inpakken/testen, en dat moet op een remote systeem, via GSM of lokaal met een hoogwerker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Toch jammer dat ze er niet op voorhand bijzetten hoe groot die update nu werkelijk is. Maar even een ER indienen :Y

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

webguy schreef:Voel me de laatste paar dagen ook al bijna systeembeheerder - linux updates uitvogelen/inpakken/testen, en dat moet op een remote systeem, via GSM of lokaal met een hoogwerker.
Klinkt wel leuk :)!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Toch jammer dat ze er niet op voorhand bijzetten hoe groot die update nu werkelijk is. Maar even een ER indienen :Y
Beetje jammer dat je met optie ingedrukt geen her-download meer kan forceren in de OS X Mountain Lion App Store. Kan in OS X Lion wel.

Me favorite OS X symbool nu nóg groter!

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Fles »

Bee schreef:Toch jammer dat ze er niet op voorhand bijzetten hoe groot die update nu werkelijk is. Maar even een ER indienen :Y
Ze draven daar wel heel erg ver door met "alles voor de gebruiker alvast beter weten". Er staat zelfs bij wat je moet denken na dat stukje :mrgreen:


"...Minder "
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Ik heb weer een wtf-moment hoor.

Ik stuur een e-mail naar mijn collega, krijg ik een mail terug:

Code: Selecteer alles

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxxxxxxx@hva.nl>
    (reason: 554 5.7.1 q5S6t2nM021018: --- Ons uitgaande spamfilter heeft uw bericht tegengehouden. Neem voor vragen hieromtrent eventueel contact op met het callcenter van de HvA 020-5951144 ---)
:cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Zet HTML e-mail eens uit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Vandaag een nieuwe draadloze netwerkkaart voor de computer in huiskamer gekocht, kreeg de computer nauwelijks netwerksignaal binnen terwijl de access point slechts vier meter verder staat en daar tussen geen enkele muur of obstakel is... Vervolgens de oude antenne op de nieuwe netwerkkaart geschroefd; direct weer maximale signaalsterkte!

Op internet regent het zo te zien klachten over de slechte antenne die bij de D-Link netwerkkaart geleverd wordt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Het spijt me heel erg maar je kiest en vergelijkt toch vóórdat je zoiets koopt? Die chipsets zijn allemaal wel ongeveer hetzelfde maar de praktische uitvoering is heel vaak ruk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Die Luxemburgse computerwinkels hebben van alles welgeteld 1 merk in het assortiment. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

Dan ga je toch naar een van de buurlanden die om Luxmburg heen liggen :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Conrad bezorgt toch wel in Luxemburg? Die hebben alles!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Voorheen bestelden we alles bij FunPrice in Nederland, die rekenden maar lage verzendkosten en kregen BTW-vrij geleverd. Helaas is FunPrice overgenomen door Norrod en die wil absoluut niet aan Luxemburg leveren. Tot op heden hebben we nog geen andere buitenlandse firma gevonden die BTW-vrij kan leveren (meeste computeronderdelen zijn tenslotte allemaal voor het bedrijf dus BTW betalen zou zonde van het geld zijn).

Conrad hebben we in het verleden al aangeschreven, maar die weigert dus ook. Verder zijn er nog een aantal bedrijven te noemen die weliswaar wel BTW-vrij kunnen leveren, maar een fortuin aan verzendkosten rekenen (ooit een lampje van 1,5 euro in Maastricht besteld, wat ik hier niet kon krijgen: 55 euro verzendkosten...).

Zelf afhalen in het buitenland kan niet, dat accepteert de belastingdienst niet (moet aangetoond kunnen worden dat het door een erkend transporteur naar Luxemburg is gebracht).

Toen ik laatst een tweetal nieuwe toetsenborden nodig had (met Nederlandse toetsindeling), maar gewoon met BTW bij een kampeerder in Nederland laten bezorgen, die het vervolgens hierheen genomen heeft. In Luxemburg heb je een andere toetsindeling, dus in dat soort situaties moet je de BTW maar voor lief nemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Conrad levert gewoon btw-vrij aan bedrijven in Luxemburg volgens hun zakelijke website:
Mehrwertsteuer und Zoll

Kunden in EU-Ländern
Privatkunden zahlen den Bruttoverkaufspreis einschließlich geltender Mehrwertsteuer.
Firmen mit Umsatzsteueridentifikationsnummer werden Nettopreise in Rechnung gestellt. Nettopreise errechnen sich aus dem Bruttoverkaufspreis abzgl. der in Deutschland geltenden Mehrwertsteuer (derzeit 19%). Teilen Sie uns daher bitte bei jeder Bestellung Ihre Umsatzsteueridentifikationsnummer mit.
:idea:

De verzendkosten zullen iets hoger zijn, maar Conrad kennende niet 50 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Fles »

Bee schreef:Umsatzsteueridentifikationsnummer
Drie keer woordwaarde: 927 punten _O_
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten