Dagje Utrecht en Apeldoorn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Michael 1988 »

Vanmorgen vroeg ben ik voor een kort dagje vertrokken richting Utrecht en Apeldoorn om daar foto's te maken. Ik begon eerst in 's-Hertogenbosch met fotos maken om vervolgens te gaan naar Utrecht en Apeldoorn. Ik moet wel zeggen dat ik alleen in Utrecht een chauffeur had die niet op de foto wou (en dat maakte die erg duidelijk). Maar al met al heb ik een best gevarieerd wagenpark gefotografeerd (al dan niet een aantal dubbel). Hierbij een korte selectie en voor meer foto's zie hier.

Station 's-Hertogenbosch
Op station 's-Hertogenbosch stond ik op een erg handige plek (tenminste dat vind ik). Ik stond namelijk tegen perron 1 aan op het laadplatform voor de winkels op het station en dan schuin tegenover de uitgang van de busperrons. Op dit punt moeten alle bussen langskomen als ze het busstation verlaten (tenzij ze achteruit rijden).

Afbeelding
Arriva 5092

Afbeelding
Veolia Transport 5839

Even later liep ik naar het perron toe voor mijn trein en daar maakte ik de volgende 2 foto's.
Afbeelding
Strukton Rail loc

Afbeelding
Mijn intercity voor Utrecht

Station Utrecht
In Utrecht begon ik eerst met busstation Zuid.

Afbeelding
Connexxion 8370

Afbeelding
GVU 4903

Afbeelding

Na busstation Zuid begon ik aan busstation Noord.
Afbeelding
GVU 4451

Afbeelding
GVU 8130

Na busstation Noord liep ik richting bustation West.
Afbeelding
Arriva 8048

Afbeelding
Arriva 6152

Afbeelding
Veolia Transport 5870. Opvallend was dat de buschauffeur uitstapte, de deur open liet staan en vervolgens het chauffeurshok indook.

Toen ik op de trein richting Apeldoorn stond te wachten kwam ik aan de overkant een opmerkelijke tekst tegen op de Abri. Weet iemand of die trein eigenlijk wel bestaat, want er stond geen vertrektijd of zo bij.
Afbeelding

Station Apeldoorn
Op station Apeldoorn maakte ik als een van de eerste foto's een foto van een Buffel die op het punt stond te vertrekken richting Zutphen.

Afbeelding

Na de foto van de buffel liep ik door richting het busstation. Daar maakte ik als een van de eerste foto's een foto van het servicebusje waar een best aardige en sociale meneer in zat waarmee ik een praatje maakte toen ik eigenlijk op het punt stond om huiswaarts te gaan. Maar bleef door het praatje toch nog een half uur langer. Was ik best blij mee want ik kwam een ex-Arriva MAN tegen die ik nog niet op de foto had.

Afbeelding
Het Servicebusje van Syntus Gelderland, nr. 58

Afbeelding
Syntus 5256 op de buffer

Afbeelding
Syntus 5555 op de buffer

Afbeelding
Syntus 5101 op de buffer

Afbeelding
4 Optare Solo's

Afbeelding
Een heleboel bussen, klaar voor het "busballet"

Afbeelding
Syntus 568. De chauffeur wenkte mij overigens na het maken van de foto en wou geld hebben voor portretrechten. Het enige wat die kreeg was de link naar deze website.

Afbeelding
Syntus 5268. Na het maken van deze foto scheen de chauffeur schijnbaar trots te zijn dat ik hem had gefotografeerd. Op zich wel leuke actie wat hij deed door spierballen te maken, maar helaas was die net te laat want hij was te dichtbij om een goede foto te maken.

Afbeelding
Syntus 5005. Op het eerste oog geen bijzondere foto, maar deze chauffeur is een van de weinige chauffeurs die ik op de foto kreeg (vandaag) die zijn hand netjes op stak.

Afbeelding
Als laatste, maar zeker niet de minste de ex-Arriva bus waar ik het in het begin over had. Het is de Syntus 5245. Na het maken van deze foto ben ik langzaamaan naar huis gegaan en had ik nog enkele foto's meer gemaakt, maar niet echt veel bijzonders.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op ma 25 jun 2012, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Daniel »

Was het mooi zonnig in Den Bosch aan de foto's te zien, ga je ze in de schaduw op de foto zetten... wel jammer dat ze daardoor nogal donker zijn uitgevallen.
Nog een kleinigheidje: Jaarbeursplein in Utrecht is busstation West, niet busstation Oost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Etienne »

Enne....de 5092 is van Juijn Rossum. (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Fles »

GVU 5903 moet natuurlijk 4903 zijn...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Michael 1988 »

Daniel schreef:Was het mooi zonnig in Den Bosch aan de foto's te zien, ga je ze in de schaduw op de foto zetten... wel jammer dat ze daardoor nogal donker zijn uitgevallen.
Nog een kleinigheidje: Jaarbeursplein in Utrecht is busstation West, niet busstation Oost.
Sommige vielen inderdaad donker uit. En ik had ook een aantal foto's op een andere plek gemaakt, maar om een of andere reden kreeg ik daar alleen maar wazige en/of overbelichte (ondanks dat ik niet tegen de zon inkeek) foto's. Daarom dat ik die plek had (moeten) kiezen.

Overigens wist ik het niet meer zeker of het oost of west was. Meende Oost en het was de eerste keer dat ik er echt op lette. Maar die bus van "Juijn" is naar mijn weten van Arriva, maar wordt verhuurd door Juijn. Maar ik kan me ook vergissen. Dat van de 4903 was een typfout en is gecorrigeerd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Etienne »

Michael 1988 schreef:Maar die bus van "Juijn" is naar mijn weten van Arriva, maar wordt verhuurd door Juijn. Maar ik kan me ook vergissen.
De Setra's 5031 - 5037 en Citaro G's 5091 en 5092 werden zelf door Juijn Rossum aangeschaft, omdat Juijn een groter dienstenpakket kreeg in de nieuwe concessie. Lijn 49, 165, 166, 665, 666 worden volledig door Juijn gereden terwijl ze in het weekend ook ritten rijden op lijn 46.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door mijack1985 »

Heey Michael, leuke verslag :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door lint41 »

Etienne schreef:
Michael 1988 schreef:Maar die bus van "Juijn" is naar mijn weten van Arriva, maar wordt verhuurd door Juijn. Maar ik kan me ook vergissen.
De Setra's 5031 - 5037 en Citaro G's 5091 en 5092 werden zelf door Juijn Rossum aangeschaft, omdat Juijn een groter dienstenpakket kreeg in de nieuwe concessie. Lijn 49, 165, 166, 665, 666 worden volledig door Juijn gereden terwijl ze in het weekend ook ritten rijden op lijn 46.
Nog meer zelfs: doordeweeks ook de spitsritten op de 44 (met een van de Setra's), en op zaterdag en zondag ritten op de 45 (met Sprinters of Setra's).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Michael 1988 »

Tja, dit was nu de eerste en meteen de laatste keer dat ik een reisrepo hier post.
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door NintendoC »

Michael 1988 schreef:Tja, dit was nu de eerste en meteen de laatste keer dat ik een reisrepo hier post.
Want? Ik vond het anders een leuk verslag hoor :D
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Michael 1988 »

Omdat de repo's die ik plaatste (bijna) alleen maar negatief tot geen commentaar leverde. Nou verwacht ik niet altijd positief commentaar, maar ik doe ook mijn best. Ik ben beginnend busspotter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Suus »

Je moet het niet als kritiek zijn, maar opbouwende tips. Ze bedoelen het echt niet kwaad. Het is toch voor jezelf ook fijn als je foto's van goede kwaliteit zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:Tja, dit was nu de eerste en meteen de laatste keer dat ik een reisrepo hier post.
Nou dat is natuurlijk onzin :lol:
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: Dagje Utrecht en Apeldoorn

Bericht door Amazonous »

Michael 1988 schreef: Toen ik op de trein richting Apeldoorn stond te wachten kwam ik aan de overkant een opmerkelijke tekst tegen op de Abri. Weet iemand of die trein eigenlijk wel bestaat, want er stond geen vertrektijd of zo bij.
Jazeker, die mededeling is ook mogelijk als uitvoer en kun je dus op allerhande plaatsen zien verschijnen.

Verder vindt ik het een leuk verslag hoor, ondanks dat het geen rit is die ikzelf zou kiezen, ik ben meer van de fiets/buitenaf-ritten zoals Ardan recent plaatste in omgeving Winterswijk. Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Verder zullen de heren boven mij het écht niet kwaad bedoeld hebben hoor, maar het kwam misschien wat bot over :mrgreen: :lol: Probeer de volgende keer inderdaad wat meer te spelen met je positie bij zon, en misschien horen sommige heren van hier ook wel beter op Somda, daar mag je ongelofelijk hard zeuren over cijfertjes :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten