(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Mja, da's de reserve Qliner van stalling Alblasserdam. Trouwens gewoon een Alliance B95, maar nog in een oudere uitvoering. En aangezien ze hier in de regio Qliners over hebben... kwam vanmiddag ook nog een Integro op lijn 15 tegen, luxe hoor op een stadslijn :P

Maargoed, je zag deze bus dus: de 2194...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Daarstraks Op het stadsbusstation van Utrecht spotte ik bus 9149(CXX) op lijn 29(GVU)...
Overigens wel met een mooi "rijd in opdracht van GVU" bordje achter de ruit :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door STF »

De doorgaande weg van Reisdorf naar het volgende dorpje Moestroff was afgelopen donderdag en vrijdag afgesloten i.v.m wegwerkzaamheden. Het autoverkeer moest een lange omleiding rijden omdat er gewoon geen andere weg is die enigzins die richting uitgaat.

Precies bij ons voor de deur stond het hek met de knipperende lampjes dat de weg dicht was, maar toch zag ik de lijnbussen van CFL rustig er langs rijden. Ik begreep niet wat ze daar gingen doen, want er is nog wel een bushalte voorbij dat hek maar totaal geen ruimte om een gelede-bus vervolgens om te keren. Dus het leek me nogal vreemd dat ze al die moeite gaan doen om alleen die ene halte te bedienen, voordat de omleiding gereden gaat worden.

Toen ik eens ging kijken waar al die bussen toch bleven, ontdekte ik echt Luxemburgse humor; er loopt door het bos een fietspad van Reisdorf naar Moestroff, dit is een geasfalteerd pad van ongeveer 2,5 meter breed en 3 meter hoog (de takken van de bomen hangen niet zo erg hoog, want er hoeven alleen maar fietsers onderdoor). Blijkt de CFL alle buslijnen (3 stuks) te hebben omgeleid over het fietspad, pff die gelede-bussen schuren echt langs de takken aan zijkant en op het dak tikken de takken ook lekker. Het is ongeveer drie kilometer rijden, zonder uitwijk / passeermogelijkheden. Dus er moet wel goed gekeken worden door de chauffeurs of de tegenligger al langs is geweest, anders sta je kop aan kop midden in het bos.

Voor de reizigers is het overigens wel erg prettig deze gekke omleiding, want er zijn maar twee haltes komen te vervallen, en de reistijd is hooguit 5 minuten langer. Terwijl de auto's een omleiding moeten volgen van ruim 20 minuten.

Een opvallenheid; de CFL lijnen reden deze twee dagen alleen maar met oude hogevloers Volvo bussen. Normaal zie je die maar zelden op de weg. Ze wilden natuurlijk geen krassen op de lak van de nieuwe Mercedes Citaro bussen door die stomme boomtakken ;)

Volgende week gaat de weg nogmaals twee dagen dicht, misschien dat de CFL bussen dan wel weer via het fietspad rijden. Als dat inderdaad zo is, ga ik zeker foto's maken van die bussen die zich door de takken ploegen.
(Kwam er nu te laat achter, halfuur voordat de omleiding opheven werd, zag ik dat de bussen via dat fietspad reden...)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Haha, geinig :D
Ik kan me ook nog wel herinneren toen ik klein was en we in Luxemburg waren dat we ook met de auto werden omgeleid via het fietspad, vond ik toen ook wel humor :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Het kan in Nederland ook wel sporadisch gebeuren.

Vandaag een gratis ritje met de bus; aangezien instappers van de gemeente Aalsmeer en Haarlemmermeer niet hoefden te betalen. Daarom maar eens een extra slagje Nieuw-Vennep gemaakt. Heen met lijn 310 en terug met 164. De nieuwe zijtak van de Zuidtangent is eveneens een snelle en comfortabele verbinding. Hoe anders is dat met de 'oude' lijn: een hete oven inclusief een toeristische route door het 'altijd gezellige' Nieuw Vennep. Onderweg een aantal enquetes gehad en nog even gesproken met een moeder en een dochter die er op het eerste gezicht als twee vriendinnen uitzagen. Botox doet wonderen... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Het kan in Nederland ook wel sporadisch gebeuren.
Mja, met name in regio's waar Arriva rijdt... ze hebben hier al een aantal keren de meest rare omleidingen bedacht. Toppunt is de huidige omleiding van lijn 7 in Dordt: de werkzaamheden op de normale route zijn zelfs uitgesteld omdat de weg die Arriva voor de alternatieve route had uitgekozen eerst iets verbreedt moest worden door wat versmallingen weg te halen en op sommige stukken zelfs een extra stukje asfalt neer te leggen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik dat er in Utrecht aan een bepaalde straat (ben vergeten welke :oops: ) alle haltepalen waren afgedekt met zakken, terwijl we er met lijn 81 gewoon langs gingen. :?
Op lijn 387 had ik een chauffeur van het net-wel- en doorduw-type. Ik had een aantal keer het idee dat hij bijna tegen een paaltje of auto botste. :shock:
Verder:
-Wright 6212 van de stadsdienst Dordrecht heeft op de zijkant 'Zuid-Oost Fryslân' staan.
-In Arriva-Amba 8048 schokte het TFT scherm heel erg. ook was de omroep nogal krakerig.
-En, natuurlijk altijd leuk bij gartis vervoer: bijna niemand wist het. :P Zelfs sommige chauffeurs wisten niet waarom het vervoer gratis was, dus heb ik het even aan twee meisjes uitgelegd. :wink:

In Rotterdam ging het niet veel beter: wegens werkzaamheden kunnen er drie weken lang geen trams over de Eendrachtsweg rijden. Vandaag echter was wegens de Military Street Parade de Coolsingel afgesloten en daarvoor waren de werkzaamheden stopgezet en reden de trams dus over de Eendrachtsweg. De werkmannen waren echter wel vergeten om de haltepaal bij het eendrachtsplein weg te halen en er stond zelfs nog een hek, waardoor je een heel stuk om moest lopen. Uiteindelijk ben ik maar naar de halte Museumpark gelopen en ben daar op lijn 20 gestapt.
En ten slotte: Düwag achtasser 373 vertoonde zich meer eens op straat.
Hier een foto genomen op het Eendrachtsplein:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door MdJ »

mierenn**kmodus:
Reiziger Ddrs schreef:had uitgekozen eerst iets verbreedt moest worden door
verbreed, is voltooid deelwoord. :mrgreen:

mindere mierenn**kmodus
Veolia in Apd kan er ook wat van, omleiding op de Matenpoort ging via het fietspad (1,5 kilometer ongeveer) waarbij er dinsdagochtend pas alle stalen platen op de stoep lagen. Gevolg op maandag was, dat er bijna bussen bleven steken in het stukje gras tussen de busbaan en het fietsbad... \

Of nog zo'n voorbeeld: toen de Stationsstraat tussen de Kalverstraat en de Kanaalstraat/Hofstraat afgesloten was... omleiding ging via de Kalverstraat, PWA-laan, Kanaalstraat/Hofstraat en dan weer verder op de stationstraat... Ofwel: vanaf de Molendwarsstraat als maar rechtdoor, links, links, en weer terug :mrgreen:

Verder stond in Hilversum een bus uit de 22/2300 serie (Ex-midnet) met een grote CXX-sticker voorop, reed lijn 1 Station>Matenveld 22:16V) in 8(!) minuten van het station, naar mijn halte, waar hij 13 minuten voor heeft...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:-Wright 6212 van de stadsdienst Dordrecht heeft op de zijkant 'Zuid-Oost Fryslân' staan.
Ach, daar staat 't nog op de normale plek... vindt de 6300 leuker, daarbij hebben ze 'n stukje plaatwerk gerecycled waardoor er nu "Zuidoost Fryslân" onder de uitstapdeur staat :P
-En, natuurlijk altijd leuk bij gratis vervoer: bijna niemand wist het. :P Zelfs sommige chauffeurs wisten niet waarom het vervoer gratis was, dus heb ik het even aan twee meisjes uitgelegd. :wink:
Daar hadden ze in Dordrecht mooie briefjes voor gemaakt, al zag ik ook nog enkele bussen rondrijden met een papiertje wat door de chauffeurs zelf in elkaar geknutseld was.
Dat bijna niemand 't wist heeft trouwens ook wel weer positieve effecten: je hebt niet zoveel hangjongeren die doelloos rondjes met de bus gaan rijden (al is dat toch al minder omdat 't nu zo vaak gratis is dat 't niet meer bijzonder is). Ook draagt het bij aan dat de reizigers een positiever beeld van Arriva krijgen, veel instappers bedankten de chauffeurs bijvoorbeeld al dat ze gratis mee mochten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

In dat laatste heb je gelijk. Al moeten chauffeurs dan niet antwoorden met "Ja, dat heeft Arriva bepaald en ik kan er ook niks aan doen" op een toon dat hij gewoon betaald krijgt en het hem verder niks gaan schelen, zoals de chauffeur op lijn 387 deed. :roll:
Reiziger Ddrs schreef:Ach, daar staat 't nog op de normale plek... vindt de 6300 leuker, daarbij hebben ze 'n stukje plaatwerk gerecycled waardoor er nu "Zuidoost Fryslân" onder de uitstapdeur staat :P
Ik heb de 6300 nog gezien, maar dat zag ik dan (helaas) weer niet. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

GVU-leenbus 9148 (eigenlijk van Connexxion) reed gisteravond op lijn 11, rond 2335 uur bij Oorsprongpark. Op die lijn had ik de huurlingen nog niet gezien ;-)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bussen die vandaag voornamelijk aanwezig waren bij de Dam tot Damloop waren:
- Citaro G's (9100-serie) uit de concessie Noord-Holland Noord.
- Citaro G's (9100-serie) uit de concessie Zaanstreek.
- Citaro G's (7900-serie) uit de concessie Waterland (Arriva).
- Duvedecs (7100 en 9000) van Tours.|
- Integro's (2800-serie) van Tours.
- Alliances (2300-serie) van Tours.
- O408'en (2200-serie) van Tours.
- O405G's (7800 en 9000) van Tours.
- Juijn Rossum bussen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Nu ik moest overwerken op deze zondagmorgen, zag ik voor het eerst een BOB-Bus van de RET. Het was B7 (Centraal Station - Hoogvliet / Spijkenisse v.v.) en deze werd gereden door een Volvo/Berkhofje.

Veel gekker was dat ik later op de ochtend nog een (of dezelfde) Volvo/Berkhof in dienst zag op Buslijn 66 (Zuidplein - Feijenoord v.v.). Je zou zeggen dat er voor een zondagmorgen wel genoeg lagevloersbussen zijn.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Marc »

Vanmiddag zag ik in Maastricht dat er een Volvo 7700 op lijn 57 reed. Niet echt een bus voor die lijn...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door MdJ »

Mocht iemand Novio 9301 (Zo'n MAN-ding) missen, deze staat achter de TSN-garage in Apeldoorn :shock: Nijmegen heeft zelf toch ook TSN? Verder stond er een bus met Nazareth op een blauwe bestemmingsrol en een Veolia volvo 7700.

Volvo 3804 heeft blijkbaar zijn achterkantje ergens tegenaan gehad. Deze glom meer tov de rest van de bus + het feit dat er op de achterkant geen stickers zaten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Nijmegen heeft zelf toch ook TSN?
Ja, maar niet bij alle TSN-vestigingen kunnen ze alle vormen van onderhoud uitvoeren :wink: Nijmegen doet bv. niet aan APK-keuringen, Apeldoorn wel.
Verder stond er een bus met Nazareth op een blauwe bestemmingsrol
Da's zal een oude Volvo/Berkhof uit Maastricht geweest zijn, wellicht een van de wagens van SBM Besloten vervoer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik op weg van werk naar station de connexxion 2231 (geel/witte Alliance B96) tegen op de Botlekweg nabij Rozenburg. Gezien het tijdstip is het lijn 89 geweest (er stond niks op de film :wink: ), wat de inzet wel heel uitzonderlijk maakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

STF schreef:Blijkt de CFL alle buslijnen (3 stuks) te hebben omgeleid over het fietspad, pff die gelede-bussen schuren echt langs de takken aan zijkant en op het dak tikken de takken ook lekker. Het is ongeveer drie kilometer rijden, zonder uitwijk / passeermogelijkheden.
Je bedoelt zoiets? (foto: Hugo Richter, via Busfoto)
Afbeelding

Verder ben ik op zoek naar de nummerserie van Twents bussen met een naar buiten openslaande voordeur. Zo'n bus had ik afgelopen zaterdag op een rit door Arnhem, maar ik ben het nummer kwijt :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door STF »

Haha ja zoiets ongeveer zal het eruit zien. Hopelijk rijden ze donderdag inderdaad weer over dat fietspad, zodat ik foto's kan nemen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Frank »

Vanochtend een defecte bus bij het busstation van het Nijmeegse Heyendaal. Als gevolg ontstond er binnen enkele momenten een file van liefst 7 bussen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

Toevallig een lijn 10?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Frank »

Zou goed kunnen :) .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daantje »

Ik zag in Delft een Frysker busje op lijn 62 naar Nootdorp :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Dat is volgens mij sinds begin deze maand het geval. Vooral voor Buslijn 131 (Nootdorp - Pijnacker) waarop lijn 62 in Nootdorp op over gaat. Voor lijn 131 waren de normale bussen te groot volgens bewoners. Die lieten dit alleen wel erg duidelijk blijken :roll: :
http://www.ad.nl/denhaag/delft/2578024/ ... oiers.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Jup, op de 62/131 rijden Procity's. Er zit 's avonds laat ook een slag 121 (Zoetermeer - Delft) in en procityomloop.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten