Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Misschien is het display niet kapot, want het zijn allemaal standaardbestemmingen in Infoxx :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Filmfoutjes

Bericht door Mark »

Hee die laatste 2 bussen komen hier vandaan :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Nog wat van afgelopen donderdag:
Op het busstation van Oude Tonge zag ik een Amba op 136 staan die heel klein en alleen op de bovenste regel 'Rotterdam, Zuidplein' toonde.
Daarnaast kwam er rond 18:40 een Irisbusje aan op Dordrecht CS met voorop 'Vliegbasis'. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Vandaag wilde Arriva Amba 8361 op Buslijn 164 van Numansdorp naar Rotterdam Zuidplein niet naar het Zuidplein, maar naar "Rotterdam CS via / Heinenoord". :? Bij de / schakelde het display over.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Waarschijnlijk net ff andere code, bestemming is natuurlijk van de nachtlijn :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Een bekende fout in de bestemmingenlijst van Arriva in HW/GO is de bestemming Oude Tonge via Numansdorp A27. De fout is dus A27, want Numansdorp ligt aan de A29. Nog nooit heb ik een bus gezien met deze bestemming, maar blijkbaar is de fout er nog niet uit.
Vandaag kwam ik namelijk de TCR 90 op Buslijn 236 naar Oude Tonge tegen met deze bestemming. :) Alleen Oude Tonge was voldoende geweest, want langs de A29 (dus niet A27 :P) komen toch alle bussen. Omdat ik de bus toevallig zag, kon ik alleen deze foto met mijn mobiel (geen geweldige foto dus) ervan maken:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Ah, dat is dus niet alleen een foutje op de lijst :P Dat vroeger Ddrs en ik ons al af toen we de lijst van HWGO zagen :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

afgelopen week zag ik op Rotterdam Centraal een Amba die op de nummerdisplay één of ander vier-letterig (volgens mij Duits) woord had staan.
Weet iemand wat dat geweest kan zijn? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:afgelopen week zag ik op Rotterdam Centraal een Amba die op de nummerdisplay één of ander vier-letterig (volgens mij Duits) woord had staan. Weet iemand wat dat geweest kan zijn? :?
'Zeit' wellicht. Dat toont menig Amba die in de garage staat ook ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Op zondag worden in Dordrecht tegenwoordig vrijwel alleen maar Wrights ingezet omdat deze relatief gezien te weinig kilometers maken (kan de chauffeurs geen ongelijk geven dat ze ze niet uit zichzelf meenemen :P )
Twee weken geleden was het toevallig eenling 5985 die op lijn 3 ingezet werd, wat me de kans gaf het spelfoutje (een E teveel) dat alleen deze bus in de programmering heeft weereens vast te leggen...
Afbeelding

Enkele van de tijdelijke bussen begin 2007 hadden ditzelfde foutje op de film en opvallend genoeg kwamen die ook allemaal uit Friesland... rare Friezen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Filmfoutjes

Bericht door math1985 »

In Utrecht zag ik vandaag een BBA-bus met bestemming Antwerpen, ik meen lijn 39 of zo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:
meltrain schreef:afgelopen week zag ik op Rotterdam Centraal een Amba die op de nummerdisplay één of ander vier-letterig (volgens mij Duits) woord had staan. Weet iemand wat dat geweest kan zijn? :?
'Zeit' wellicht. Dat toont menig Amba die in de garage staat ook ;)
Inderdaad, het was 'Zeit'. :D
Maar waarom zit dat erin? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

Waar het precies voor staat, weet ik niet. Ik gok erop dat het wat te maken heeft met het omzetten van de hoofdschakelaar (de displays blijven dan nog wel enkele tientallen minuten werken) of met het binnenhalen van nieuwe data. Maar dat weet ik niet zeker :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Filmfoutjes

Bericht door M57 »

Slaat ZEIT niet op de even zo vrolijke Infoxx-melding 'VERTREKKEN AUB' ? ;P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

De display van de RET-Alliance 913 had vandaag wat kuren. Het lijnnummer bleef op het nummer 48 hangen. Ik vond het al raar dat hij aankwam met "48 Zuidplein", maar ik dacht dat hij daarna buiten dienst naar de route van 48 zou gaan, dus het kon nog. Maar, toen ging hij verder op Buslijn 68 naar Heijplaat en het nummer stond nog steeds op 48. Zo kwam er dus "48 Heijplaat" op de display:
Afbeelding

De fout met Numansdorp A27 die ik een tijdje terug hier liet zien op de TCR 90 is sindsdien niet meer te zien op die bus. Maar, nu zag ik vandaag de fout weer op een andere bus, de TCR 86. Omdat, ik nu mijn echte camera bij me had kon ik er nu een betere foto van maken:
Afbeelding

Tot slot was de chauffeur van Arriva O408 4772 aardig aan het goochelen met bestemmingen op de display. Hij kwam aan als "88 Buiten Dienst" op het Zuidplein, maar toen ging de bus naar Blokzijl :P :
Afbeelding

Het werd ook nog een Discobus:
Afbeelding

Na nog een keer Blokzijl was het goede lijnnummer (91) gevonden, alleen ging de bus toen naar Berlikum via Menaldum :P :
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk kwam de bestemming "91 Scholierenbus" erop en daarmee vertrok de bus dan maar na 4 minuten goochelen:
Afbeelding
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Filmfoutjes

Bericht door BR628 »

Hmm, sinds wanneer is 0408 weer toegestaan :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Dat is 't niet, hij rijdt hier tijdelijk ter vervanging van een Wright die voor schadeherstel naar Arriva Techniek in Meppel is als ik me niet vergis. Er is overigens nog een tweede O408 (de 1121) in DAV, wat de vaste bus is voor scholierenlijn 674 Groot Ammers - Gorinchem v.v.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

En er is zelfs een 3e O408, want vandaag zag ik op Buslijn 191 (Rotterdam, Zuidplein - Sliedrecht, Stormrand) de 1119 rijden. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Gaat lekker met het materieel dan, tja, de Wrights naderen het einde van hun economische levensduur he... typisch een bus die gebouwd is om het één concessie vol te houden.
Volgens m'n bronnen binnen vestiging Dordrecht moeten ze het echter nog tot 2010 volhouden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Filmfoutjes

Bericht door Freek »

op de foto's kun je mooi zien hoe belangrijk een goede film eigenlijk is. Je ziet de omstanders kijken wat de bestemming wordt, moet ik deze bus hebben. De man in de blauwe jas heeft helemaal de stout schoenen aangetrokken en vraagt het de chauffeur.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Filmfoutjes

Bericht door Karl »

Op de derde foto ziet het jochie in de zwarte jas het niet meer zitten, daarna lijkt hij weer enigszins hoopvol gestemd te zijn.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

En nou valt dit voorbeeld nog mee, er staat immers nog een lijnnummer op... afgelopen week vertrok de Arriva 2194 nog zonder iets op de film van het Dordtse busstation, waarop een reiziger die aan kwam rennen maar gewoon haar hand opstak om in ieder geval de chauffeur te kunnen vragen welke lijn het was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Filmfoutjes

Bericht door Raymond »

Een Hermes Duvedec had vanmiddag de eigenaardige bestemming Sancta Maria of iets wat daar op lijkt.. Ik kon het niet meer lezen wat het precies was, want nadat de mensen eruit waren gezet ging deze bus direct naar de garage toe. Dat gebeurt normaal niet in de spits al heb ik niet gezien van welke lijn ie af kwam..
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Sancta Maria is een inrichting nabij Noordwijkerhout en zit in de bestemmingenlijst van de NZH. Aangezien die bussen uit dat gebied komen :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Dat is 't niet, hij rijdt hier tijdelijk ter vervanging van een Wright die voor schadeherstel naar Arriva Techniek in Meppel is als ik me niet vergis. Er is overigens nog een tweede O408 (de 1121) in DAV, wat de vaste bus is voor scholierenlijn 674 Groot Ammers - Gorinchem v.v.
Hmm, als ik weer eens terug in Nederland ben en tijd heb, ga ik dus maar eens met lijn 674 mee. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten