Geen RijnGouweLijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Geen RijnGouweLijn

Bericht door Edwin »

Einde aan discussie over RijnGouweLijn
DEN HAAG - Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben woensdagochtend een einde gemaakt aan de bewogen geschiedenis van de RijnGouweLijn. Het plan voor een tram door Leiden is definitief van de baan.

In plaats daarvan zullen er vier keer per uur treinen rijden tussen Leiden en Utrecht. Ook komen er bussen op vrije banen naar onder meer Rotterdam en Zoetermeer. Het plan kost zeker 380 miljoen euro.

In het debat stelde de PvdA dat de provincie veel te veel betaalt aan ProRail voor spoorviaducten op het traject. Het voorstel van die partij om 150 miljoen euro te bezuinigen haalde geen meerderheid.

Bron

Nou vraag ik mij af, welk plan kost 380miljoen? Bedoelen ze daarmee de Zoro-Bus of de "4 ker per uurs de treinen"?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
erjeebee
Berichten: 1408
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door erjeebee »

Zie ook Topicje hier
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door Meltrain »

Edwin schreef: Ook komen er bussen op vrije banen naar onder meer Rotterdam en Zoetermeer. Het plan kost zeker 380 miljoen euro.
Bron
Leuk. :D
Dan vraag ik me alleen af: waarvandaan komen dan die vrije busbanen naar Rotterdam en Zoetermeer? Vanuit Leiden, vanuit Gouda, vanuit Tsjummearum, vanuit Tweede Exloërmond? Dat vertelt het artikel namelijk niet. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door reisthijs »

Vanuit de plaatsen waar de Rijngouwelijn zou gaan rijden natuurlijk, lijkt me logisch toch? Je kan niet alles voorkauwen in een beknopt artikeltje.

Wel raar dat nu ineens Rotterdam genoemd wordt, die verbinding kwam in het plan waar we het nu over hebben niet voor. Rotterdam Is ook te ver buiten het RGL-gebied.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door Suus »

Zoetermeer vanuit Leiden kan ik nog volgen (lijn 206 rijdt daar al met groot succes), maar waar die bus naar Rotterdam vandaan moet komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door Chauf21 »

Je kan er donder op zeggen dat dat de Zoro-buslijn is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door Meltrain »

Lijkt me niet, want dat is geen vrije busbaan naar Rotterdam, maar slechts t/m Rodenrijs.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Geen RijnGouweLijn

Bericht door Chauf21 »

PS van Zuid-Holland hebben gisteren ingestemd met dat plan voor het HOV-NET Zuid-Holland Noord. In een van de eerdere berichten en in andere topics wordt naar dat document gelinkt. Er wordt daarin gesproken over zeven buscorridors, voornamelijk rondom Leiden.
Waarschijnlijk heeft Omroep West dat rijkelijk vrij geïnterpreteerd en gecombineerd met andere plannen, waardoor men tot een busverbinding naar Rotterdam komt. De praktijk zal zijn een bus (Katwijk-)Leiden-Zoetermeer, een bus Zoetermeer-Rodenrijs en een metro Rodenrijs-Rotterdam. Dat de media niet altijd even secuur zijn, is voor jou toch niets nieuws? ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten