Mag ik even kwijt #112

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

in de aanvraag die ik vandaag binnen kreeg staat dat ik een huisvestingsvergunning nodig heb voor deze woning die in de vrije sector zit (aangezien de huur rond de 750 EUR zit), en daarmee dus ook een binding moet tonen... doe ik er verstandig aan om te bellen, of...?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daniel »

Even voor je aan het zoeken geweest. De huisvestingsverordening schrijft...
1. Het is verboden zonder een huisvestingsvergunning een woonruimte, aangewezen in artikel 2.1.1, in gebruik te nemen voor bewoning.
Artikel waarnaar verwezen wordt schrijft:
1. Het bepaalde in dit hoofdstuk is uitsluitend van toepassing op:
a. zelfstandige woonruimte met een huurprijs beneden de huurprijsgrens
En de huurprijsgrens wordt gedefinieerd als:
17. Huurprijsgrens: het bedrag dat wordt genoemd in artikel 13, eerste lid onder a, van de Wet op de huurtoeslag.
Googlen op die wet levert op:
Geen huurtoeslag wordt toegekend als de rekenhuur:
a. hoger is dan € 664,66 per maand als:
'

Dan zou ik toch de conclusie trekken dat je geen huisvestingsvergunning nodig hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door webguy »

Het zal vast copy+paste / de standaard info zijn, niet toegespitst op vrije sector, dat is van een cooperatie niet echt de core business.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daniel »

O, de site van woningnet geeft het ook nog mooi samengevat:
Waarom vrije sector? Zoekt u snel een huurwoning, dan kunt u er voor kiezen om te reageren op het woningaanbod in de vrije sector. Dit zijn woningen met een huurprijs boven € 664,66 (prijspeil januari 2012). Voordeel hiervan is dat de toewijzing van deze woningen niet gebonden is aan door de overheid gestelde regels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

Wow... dank je wel voor de informatie, hier kan ik wat mee - had niet gedacht dat je het zo ver kan zoeken dan. Ik dacht namelijk wel dat het de corporatie hun eigen regels waren, dus vandaar. En ik zie bij woningnet dat er ook expliciet regels staan voor bij SOCIALE huurwoningen. Maar het spreekt elkaar allemaal tegen, dus dan zal het allicht wel copy+paste dingen zijn.

Wat lastiger is -- de bezichting is op donderdag 5 juli om 10:30, en moet ALLES inleveren voor donderdag 5 juli 17:00. Ik weet niet of ik in staat ben om in 6 uur tijd alles te beslissen zonder het bijzijn van mijn wederhelft... Ik kan reageren en dan alsnog afzien, maar dan moet ik 150 euro 'boete' betalen... lastig allemaal zeg :|.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Chauf21 »

Je kunt het best even navragen of het een woning in de vrije sector betreft. Je bent dan gebonden aan de voorwaarden van de verhuurder. Ik weet niet wie de verhuurder is, maar als dat een organisatie is die ook sociale huurwoningen aanbiedt, kan het best zijn dat ze wat aparte voorwaarden hebben of dat ze een verkeerde tekst hebben gebruikt. Dat verhaal van inschrijftermijn en de deadline komt wat raar over en duidt meer op sociale huur :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

Hmmm, de klantenservice wist niet zo goed hoe ze hier mee om moest gaan, wat betreft de bindingsregels, en zou het navragen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Meltrain »

IK WENS IEDEREEN EEN PRETTIGE INTERNATIONALE DAG VAN DE CAPS LOCK TOE. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Michael »

Daniel schreef:
Michael schreef:Ik ben de schoolvakantie nu al beu.
Die is toch nog nieteens begonnen :P Tenminste, officieel is regio Zuid m.i.v. komend weekend de eerste :wink:
De middelbare scholen hebben allemaal al vakantie
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Michael »

Bee schreef:Gewoon een bord zoals bij de McDonald's in Amsterdam-Centrum: Verblijf langer dan 15 minuten niet toegestaan.
Dat vind ik ook weer onzin aangezien er ook gezinnen met kinderen komen. En die kinderen willen graag nog spelen in de playzone. Die hangjongeren zijn het grote probleem. Zo had ik gisteravond ook weer een beetje mot met die lui. 's avonds ik bij ons de bovenlobby afgesloten je mag dan alleen naar boven als je naar het toilet moet. Maar er ging weer wat volk naar boven. Maar niet om naar het toilet te gaan. Ik wou ze naar beneden gaan halen maar voordat ik naar boven ging kwamen ze ineens heel hard de trap af gerend en gingen ze snel naar buiten. Kom ik boven waren er een aantal McFlurry's over de ramen uitgesmeerd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Jef400 »

Meltrain schreef:IK WENS IEDEREEN EEN PRETTIGE INTERNATIONALE DAG VAN DE CAPS LOCK TOE. :D
DANK JE, VAN HET ZELFDE MELTRAIN.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daan »

Hoepel op met je Caps Lock.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Jef400 »

Grapje, moet kunnen Daan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door deadlock »

Daan schreef:Hoepel op met je Caps Lock.
WHAT? I COULDN'T HEAR YOU OVER THE SOUND OF HOW AWESOME I AM!!!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

Yes, ik heb gelijk gekregen wat betreft de provinciale binding ^^
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daantje »

Wat betreft die korte beslistermijn, is het niet zo dat je voor die tijd alle papieren in moet leveren zodat ze kunnen kijken of je uberhaupt in aanmerking komt en dat je daarna pas hoeft te zeggen of je wel of niet wilt? Kan je niet samen met je partner gaan?

Ik ben bij deze woning ook naar de bezichtiging gegaan, toen waren er tien mensen oid uitgenodigd. Je moest toen aan het eind wel zeggen of je het wat vond of niet maar dan gingen ze daarna pas kijken of de hoogst geeindigde die wilde en was komen kijken in aanmerking kwam, als die niet kon de een na hoogste, etc. Uiteindelijk werd ik pas na een aantal dagen gebeld omdat alle mensen voor mij afgevallen waren. Ik ben op vrijdag wezen kijken en heb de week erop op vrijdag de sleutel gekregen (en werd op woensdag gebeld).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

Ik kom 100% in aanmerking én ben eerste kandidaat.

Probleem alleen is dat we bij twee andere huizen ook al goede kansen hebben, en eigenlijk haast geen bedenktijd hebben :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door webguy »

Dat maakt het allemaal lastiger - maar je hebt iig wel wat.

Wij hadden vandaag een bezichtiging van appartementje - maar juist die we wilde op de 10e verdieping waren de sleutels van zoek (andere optie was eerste verdiepeing, geen succes ivm lawaai en buren er net onder). Dus moeten we nog een keer terug.

Overigens, wat zijn vloeren duur - heb je een suf klein appartementje ben je nog 350 euro kwijt aan een vloer.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daantje »

Ik was voor m'n studentenkamer van iets van 20 m2 al 150 euro kwijt aan ondervloer + laminaat dus idd duur :o Als je in een appartement woont heb je sowieso van die dure ondervloerplaten nodig. Gelukkig heb ik een benedenwoning en lag er nog zeil van de vorige bewoners wat er nog vrij aardig uitzag dus dat ligt er nu nog steeds.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

Pfoe, vertel mij wat :P. Heb een stuk of 9 verhuizingen van m'n drie zussen meegemaakt in de loop der jaren... (waarvan m'n jongste zus echt de kroon spant met 5 verhuizingen, en er is er weer eentje op komst).

Ja, ik kan gewoon dus al mijn formulieren inleveren voor daadwerkelijk besluit. Ze gaan dan inderdaad controleren of ik mag. Alleen als ik dat doe, en ik zie alsnog af van de woning, dan krijg ik een boete van 150 euro... maar ik heb zoiets... KAK, ik doe het maar gewoon... het is een kans en die krijg ik niet altijd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daantje »

Mja, ik denk dat je meer spijt hebt als je het niet gedaan hebt als de rest niets is, dan als er een leuker huis bijzit en je van deze af ziet en die 150 euro moet betalen. Zo zou ik redeneren iig. Zou wel goed kijken en vooral ervaren hoe het voelt. Toen ik hier ging kijken was het een mooie zonnige dag in maart en dan schijnt de zon hier heerlijk naar binnen en is het echt een fantastisch huis, dat heeft me ook wel over de streep getrokken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door webguy »

Daantje schreef:Ik was voor m'n studentenkamer van iets van 20 m2 al 150 euro kwijt aan ondervloer + laminaat dus idd duur :o Als je in een appartement woont heb je sowieso van die dure ondervloerplaten nodig.
Klopt, de ondervloer moet minimaal +10 dB zijn getest. IKEA laat dat tuurlijk niet testen, maar had wat gevonden voor 2,75/m2, dus dat viel mee, maar het telt snel op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Overigens, wat zijn vloeren duur - heb je een suf klein appartementje ben je nog 350 euro kwijt aan een vloer.
Was ik blij dat er nog een keurig vloertje in m'n appartement lag toen ik het kocht. Verf kan je ook nog aardig wat aan kwijt zijn trouwens (alleen voor de muren hier al iets van 160 euro). En als je met niets begint en de boel moet inrichten valt er ook zat uit te geven (al kan je dat natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Justin »

Omdat je huis nooit af_

:')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #112

Bericht door Daniel »

Ow, af is 't op een zeker moment toch wel als het een niet al te groot appartement is. Ik zit nu in het stadium dat er allerlei dingen stuk gaan... versleten kitranden, verstopte wasmachine-afvoer, defecte wasmachinekraan en dat soort dingen. Achja, houdt je bezig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten