NS voor geschillencommissie gedaagd
Geplaatst op: vrijdag 29 juni 2012 09:37
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 juni 2012 09:38
AMSTERDAM - De website Treinreiziger.nl sleept de NS voor de geschillencommissie openbaar vervoer, omdat het spoorwegbedrijf de toeslag niet terugbetaalt voor Fyra's die vorige week uitvielen. Dat schrijft het dagblad Trouw vrijdagochtend.
Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
Hoe hoog zijn die restituties dan wel niet? Ik geloof dat een stapje naar de Geschillencommissie voor de vervoerder vaak niet goedkoop uitvalt.
Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
Ik weet niet of die teruggave zo veel is, maar als je het breder bekijkt is het belang groot. NS zegt dat de klant had kunnen weten dat fyra niet reed en dus geen recht heeft op teruggave van het voor niets betaalde.
Dat past in een bredere lijn van het bedrijf om afwijkingen van de dienstregeling [en dat is inclusief de paarmaandelijkse wijzigingsbladen] bij de klant te leggen. Als ik op woensdag de laatste trein van Zvt naar Hlm op zaterag opvraag verschijnt er sinds kort in de reisplanner een melding dat 'dit reisadvies geen wijzigingen op de dag Zelf bevat' [parafrase]. Oftewel: 'geplande werkzaamheden' verwerken we wel, maar ga kijk nog een keer voor je de deur uitgaat.
Ik interpreteer dat als 'de dienstregeling is ook maar een inspanningsverplichting'. NS ziet ons niet als klanten, maar hoogstens als 'captive customers'
Dat past in een bredere lijn van het bedrijf om afwijkingen van de dienstregeling [en dat is inclusief de paarmaandelijkse wijzigingsbladen] bij de klant te leggen. Als ik op woensdag de laatste trein van Zvt naar Hlm op zaterag opvraag verschijnt er sinds kort in de reisplanner een melding dat 'dit reisadvies geen wijzigingen op de dag Zelf bevat' [parafrase]. Oftewel: 'geplande werkzaamheden' verwerken we wel, maar ga kijk nog een keer voor je de deur uitgaat.
Ik interpreteer dat als 'de dienstregeling is ook maar een inspanningsverplichting'. NS ziet ons niet als klanten, maar hoogstens als 'captive customers'
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
Vind die melding in de reisplanner dan ook een zwaktebod - stel de melding anders of ga je processen optimaliseren zodat werkzaamheden er sneller in staan.
Wat er hier vooral aan de hand is dat de NS het op de website als "storing" meldt terwijl het best langdurig is en voor restitutie er dus vanuit gaat dat het "geplande werkzaamheden zijn"
Wat er hier vooral aan de hand is dat de NS het op de website als "storing" meldt terwijl het best langdurig is en voor restitutie er dus vanuit gaat dat het "geplande werkzaamheden zijn"
Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
Het is vooral een principezaak lijkt mij. Wellicht is het gewoon beter om rond de tafel te zitten en bij langdurige storingen af te spreken dat reizigers bijvoorbeeld een paar dagen vergoed krijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS voor geschillencommissie gedaagd om restitutie Fyra
Zo lust ik er nog wel een paar natuurlijkrobert55 schreef:NS zegt dat de klant had kunnen weten dat fyra niet reed en dus geen recht heeft op teruggave van het voor niets betaalde.
Je moet het lef maar hebben
Ben benieuwd wat die commissie er van vindt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 154 gasten