OVer Missers in de Reisinformatie #22

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Daan schreef:Viel me ook al op, altijd 75 procent :P
Ook bij bijvoorbeeld Lelystad-Enkhuizen of Den helder - Harlingen :') Als het ergens niet klopt.... :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Fles schreef:
Daniel schreef:Nog idioter is dat er niet op een of andere manier voorkomen is dat tekst door elkaar heen komt te staan.
Dat verbaasde mij ook nog het meeste ja. Hoe kan dat OOIT gebeuren??
Waarschijnlijk nooit iemand over nagedacht dat zoiets kon gebeuren. Je ziet bv. weer wel vier regels aan tussenstations verspringen naar 1 scrollende regel zodra de melding van de volgende trein erop komt te staan.

Vanmiddag ook wel een originele omroep in de t8838 die door een defecte brug niet verder dan Leiden Lammenschans zou rijden. Bij aankomst in Alphen a/d Rijn: "U kunt omreizen via Gouda en Den Haag, uw extra reistijd is **stilte** heel lang" :P Reizigers werd dan ook maar aangeraden gewoon mee te reizen en op Lammenschans een stadsbus te nemen.
Op de terugweg was ik al redelijk op tijd weer op het perron in Leiden waar tot zeker 10 minuten na vertrektijd de trein van 17.22 uur nog op de TBP heeft gestaan. In het ICM-IV'tje wat de trein van 17.52 uur reed was OBIS nogal van slag door de eerdere storing en gaf het aan dat het de intercity naar Den Haag Centraal was. Is toch vrij lastig vanaf spoor 2 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Daniel schreef:
Fles schreef:
Daniel schreef:Nog idioter is dat er niet op een of andere manier voorkomen is dat tekst door elkaar heen komt te staan.
Dat verbaasde mij ook nog het meeste ja. Hoe kan dat OOIT gebeuren??
Waarschijnlijk nooit iemand over nagedacht dat zoiets kon gebeuren. Je ziet bv. weer wel vier regels aan tussenstations verspringen naar 1 scrollende regel zodra de melding van de volgende trein erop komt te staan.
Waarschijnlijk is het eerder iets van "niemand heeft ooit nagedacht wat er moet gebeuren en staat er in de specificaties dus ook niks". Geen goede reden, maar dit kan uberhaupt maar voorkomen voor een minimaal percentage van treinen in NL (de internationale treinen met veel mededelingen/"reistips" of nog minder - de nachttreinen) doet mij vermoeden dat het geen prio heeft. Software ontwikkelen is constant keuzes maken - dan is het feit dat DVM werkt met TBPs op Schiphol/Zuid belangrijker dan of deze teksten overlappen. Helemaal als het 3 minuten later weer is opgelost door een reistip te verwijderen (al zag ik niet welke dat was).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

Voor internationale treinen geldt sowieso een totale overload aan informatie. Moet het "speciaal kaartje" er nou echt bij als mededeling?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door webguy »

Vind dat inderdaad totaal onnodig - ze kunnen beter een beter manier bedenken om aan te geven dat je niet mag instappen. Je kan toch ook geen CNL kaartje Arnhem - A'dam kopen? Het is ook belachelijk dat in geval van een storing de CNL net zo vaak wordt omgeroepen als de IC nr Utrecht terwijl reizigers in Arnhem niks hebben aan de CNL. De ophalers van CNL reizigers kunnen wel met een berichtje minder...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

"Speciaal kaartje" vind ik ook een beetje amateuristisch overkomen, al was het maar omdat NS het zelf meestal over 'tickets' heeft. 'Alleen met reservering' zou ook goed genoeg zijn i.c.m. 'Niet instappen'.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Wegens werkzaamheden moet de intercity vanuit Amersfoort richting Schiphol dit weekend even wachten op een perronloos spoor te Weesp. En jawel, op de TBPs staat dus ook braaf "via Hilversum, Weesp, Duivendrecht en Amsterdam Zuid" met eronder ook nog eens "Stopt ook in Weesp, Duivendrecht".
De omroep had het er maar druk mee om elk halfuur weer te melden dat deze IC niet in Weesp stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Karl »

@Geert, maar dat is toch ook een beetje raar? Alleen met reservering en Niet instappen. Wat wil je dan zeggen, als je een reservering hebt, mag je toch niet instappen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

Hmmja, dat is ook een beetje vreemd. Niet instappen als het een inkomende trein is en 'Alleen met reservering' als reistip wanneer het een uitgaande trein is denk ik.
Worden de treinnummers van INT treinen eigenlijk vermeld op de TBP's? Dat zou denk ik wel een handige toevoeging zijn en een stuk gemakkelijker te realiseren dan in het CTA-tijdperk. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Worden ze niet. In België ook niet trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

Belgie is nou niet bepaald een gidsland als het aankomt op reizigersinformatie :X In Duitsland worden de treinnummers wel overal genoemd geloof ik (op de digi-CTA's), alleen niet bij de S-Bahn. Lijkt me goed als Nederland dat in ieder geval voor de internationale treinen kan overnemen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7906
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Etienne »

De conductrice in de t10525 vanochtend wist te vermelden dat deze na Zwolle zou stoppen in Steenwijk, Haren en Leeuwarden. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door VIRM »

Ongeveer een maand of 5 weken geleden heb ik bij Amsterdam Centraal een naar akkefietje gehad met een NS BOA/'service'medewerker/controleur (gevalletje van met allerlei smoejes niet naar de nachtbushalte brengen terwijl ik toch een beetje heel erg super overduidelijk slechtziend ben).

Nu zou ik op z'n minst uitleg willen van de NS en excuses voor de slechte bejegening. Maar de klantenservice heeft weer iets nieuws: zij vinden zichzelf alleen 'doorgeefluik' en kunnen verder niet garanderen dat er iets mee gedaan wordt/een reactie krijg.

Iemand enig idee wat de beste vervolgstap is als NS mijn klacht weigert serieus te nemen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Hmm, volgens de reisplanner gaat in 13 minuten van spoor 8 naar spoor 14 overstappen in Utrecht niet lukken, maar normaal zou je het wel in 14 minuten halen :roll:

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door reisthijs »

Diezelfde reisplanner geeft nu wel een alternatief reisadvies. Met een afwijkend treinnummer ( 200530 ipv t530 ) en nog 6 minuten overstaptijd.:wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door midnet »

hierbovenL: ik meen zelfs dat S-Bahnen in DE/DB geen trein nr hebben, ze staan ook nooit in folders of boekjes.
Was de maand juni vrijwel elk weekend via Venlo naar VRR/DE: alle eurobahn/INT treinen worden consequent (dat dan wel) als extra trein op de screens betiteld. en als stoptrein (al klopt dat wel tot MGladbach), hoewel het en RE (sneltrein) is.
In Venlo roepen ze ook altijd om bij binnenkonmst van de NS-IC dat je niet moet instappen, dat de trein gereinigd wordt/afgerangeerd oid-in 3 talen, maar dat schijnt op een klok te zijn ingesteld-onafhankelijk of die trein nu wel/niet al binnen is-soms reed hij al weer weg!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door dennistd »

Gelede Citaro 9155 hier in Twente schijnt onderaan het infoscherm te tonen: 'Hermes/Novio wenst u een prettige reis' :?
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door NintendoC »

dennistd schreef:Gelede Citaro 9155 hier in Twente schijnt onderaan het infoscherm te tonen: 'Hermes/Novio wenst u een prettige reis' :?
Misschien wilde Connexxion reizigers geen prettige reis wensen, en Hermes/Novio wel. Kan best hoor :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Diezelfde reisplanner geeft nu wel een alternatief reisadvies. Met een afwijkend treinnummer ( 200530 ipv t530 ) en nog 6 minuten overstaptijd.:wink:
Hmm, een volgtrein dus. Puur treinnummertechnisch zou de reguliere t530 daar dan voor gezeten hebben en een ruimschoots haalbare overstap opgeleverd hebben dus er gaat nogsteeds ergens iets fout.
Zou kunnen zitten in een verstoring die nooit de reisinfo gehaald heeft. Bovenstaand reisadvies zag ik toen ik alleen even keek wat de prijs was van deze rit, maar reisde uiteindelijk een uur later. De t534 heeft toen van vlak voor Den Dolder tot Bilthoven langzaam moeten rijden waardoor vertraging ontstond.

Vanavond was het weereens raak op Utrecht Centraal trouwens: t2867 stond zoals gebruikelijk op 11A/B op de borden, komt vervolgens met een noodgang binnenrijden en stopt uiteindelijk op spoor 11Z. Ding stond in z'n geheel achter de stationshal, zo extreem had ik 't nog niet eerder gezien. Doorgaans staat 'ie net op 11B, dus zo ongeveer met de kop bij de lift. Maar vandaag werd het dus uiteraard wel wat vol in de voorste bak (en vast heel leeg achterin, voorbij de Kiosk op 11B staat zelden iemand)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:Gelede Citaro 9155 hier in Twente schijnt onderaan het infoscherm te tonen: 'Hermes/Novio wenst u een prettige reis' :?
Zit daar wel een reizigersinfoscherm in? Staat me iets van bij dat die geledes dat niet hebben...
In elk geval doet de halteomroep het niet, laatst zelf ondervonden...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ardan »

'Dames en heren, het volgende station is Deventer. Na een korte stop rijdt deze intercity verder naar Dieren..'
Conducteur 2: 'Zutphen!'
'..Zutphen, Dieren, bladiebladiebla.. U kunt hier overstappen op blabla Enschede en de intercity richting Apeldoorn en Deventer. Dames en heren, station Deventer.'

..het zal de warmte wel zijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door ODRAIL »

Dit lijkt op een gevalletje communicatiestoornis :wink: .

Wel erg leuk om te horen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door MdJ »

Op zaterdagen 7, 14 en 21 juli is er een kofferbakverkoop (lees: kleedjesmarkt, maar dan ligt het kleedje niet op de grond, maar in de auto... Makkelijker om alle meuque weer mee terug te nemen... Alhoewel sommigen ook het kleedje wel op de grond leggen) aan het Kanaal Zuid te Apeldoorn.

Daardoor is de busbaan tussen de Laan van Kuipershof en de Matenpoort niet te gebruiken voor lijn 11. Op de site van syntus is lijn 11 ook keurig omgeleid en heeft zelfs een noodhalte Imkersdreef/Edison College ( bestaande halte lijn 3/4/109 aan de Laan van Maten).

Alleen rijdt lijn 11 niet op zaterdag/zondag, dus die hele omleiding slaat nergens op...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

De binnenkomende CityNightLine uit Kopenhagen, Praag en Moskou stond vanochtend ontzettend in de weg op spoor 8 in Amsterdam Centraal. Daardoor moest de ICE van 10:32 van het afwijkende vertrekspoor 8B naar spoor 7 verhuisd worden, maar de TPB gingen er niet helemaal goed mee om, waardoor het volgende op de schermen verscheen

10:38 Intercity naar Maastricht en Heerlen
Volgende trein 10:32 ICE naar Frankfurt

:?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door hauptbahnhof »

Zo te zien heeft GVB nu ook een mobiele site: http://m.gvb.nl.
Ziet er prima uit en behoorlijk duidelijk.

Alleen, haltevertrektijden opzoeken gaat niet. Juist voor mij het belangrijkste aangezien veel tijden op 9292 niet kloppen omdat een aantal dienstregelingen tussendoor zijn veranderd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten