Goed bezig BUS Groepskaartjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door fogeltje »

Reizen met de OV-chipkaart is heel eenvoudig en praktisch. Maar als u reist met meerdere kinderen is dat het wat minder eenvoudig. Goed bezig BUS heeft hiervoor de oplossing! Vanaf heden kunt u online Groepskaartjes kopen.

Lees verder

Let op: lijkt alleen in de provinciale bussen geldig te zijn, dus niet bij Hermes.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door Michael »

Is inderdaad niet bij Hermes geldig
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het met zulke kaartjes op een 99 van OAD/Breng? Formeel gezien is het een provinciale lijn. Dat heb me ik al vaker afgevraagd hoe ze met dat soort zaken omgaan (bijvoorbeeld met Arriva en/of Connexxion dagkaarten, moet je dan maar wachten tot de betreffend gekleurde bus komt?)
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Hoe zit het met zulke kaartjes op een 99 van OAD/Breng? Formeel gezien is het een provinciale lijn. Dat heb me ik al vaker afgevraagd hoe ze met dat soort zaken omgaan (bijvoorbeeld met Arriva en/of Connexxion dagkaarten, moet je dan maar wachten tot de betreffend gekleurde bus komt?)
Er staat in de voorwaarden dat de grens ligt zoals deze vroeger ook was. dus bij Grave.

Hoe ze met die zaken omgaan.... tja meestal wordt zoiets gewoon vergeten bij het 'ontwerp' van dergelijke kaartjes.
Dat Hermes weer niet meedoet vindt ik ook twijfelachtig.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door Anne »

huibf schreef: Dat Hermes weer niet meedoet vindt ik ook twijfelachtig.
Het is kennelijk een actie van de provincie.
Het is dus niet Hermes die niet meedoet maar SRE.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Hoe zit het met zulke kaartjes op een 99 van OAD/Breng? Formeel gezien is het een provinciale lijn. Dat heb me ik al vaker afgevraagd hoe ze met dat soort zaken omgaan (bijvoorbeeld met Arriva en/of Connexxion dagkaarten, moet je dan maar wachten tot de betreffend gekleurde bus komt?)
Er staat in de voorwaarden dat de grens ligt zoals deze vroeger ook was. dus bij Grave.

Hoe ze met die zaken omgaan.... tja meestal wordt zoiets gewoon vergeten bij het 'ontwerp' van dergelijke kaartjes.
Dat Hermes weer niet meedoet vindt ik ook twijfelachtig.
Nee ik bedoel, er staat "in bussen van Veolia en Arriva". Hoe zit het als ik dan in een OAD/Breng bus instap. Het is een bus die rijdt in het gebied van de provincie Noord-Brabant maar het is geen bus van Veolia of Arriva. Zou ik dan met een dergelijk vervoersbewijs (en groep) geweerd worden en zou dan moeten wachten tot er een bus van Arriva komt?

Het lijkt dat dit van "Goed Bezig Bus" afkomt, en die werken volgens mij alleen met de provinciale vervoerders. Als je op hun site of flyers kijkt zul je ook nooit ergens Hermes of het SRE tegen komen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Het lijkt dat dit van "Goed Bezig Bus" afkomt, en die werken volgens mij alleen met de provinciale vervoerders. Als je op hun site of flyers kijkt zul je ook nooit ergens Hermes of het SRE tegen komen.
Jawel hoor. Kijk maar naar de kortingsproductenflyers.
Goed Bezig Bus is inderdaad van de Provincie. De provincie is opbrengstverantwoordelijk. Bij SRE is dat net andersom. Voor elke actie van Brabant zal Hermes dus moet kijken hoeveel ze dit gaat 'kosten'. Deze kosten worden dan verhaalt op SRE. Als SRE dit niet kan/wil betalen gaat het feest niet door.

Of de bus een inhuur is dat boeit verder niet, er zal geen Arriva/Veolia op staan. Net zomin als bij lijnen die worden versterkt met inleenbussen.
Wat er dus op lijn 99 gebeurd weet ik niet met de ritten die niet van Arriva zijn (en dus van Breng)
Ik mag toch hopen dat alle ritten geldig zijn tot aan Grave, en dat ze een keer leren van hun 'fouten'.

zou het ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door fogeltje »

Zo zou het moeten, dat weten jij en ik. Maar ik zou de vraag niet stellen als ik niet behoorlijke twijfels bij de uiteindelijke uitvoering ga hebben. Net zoals ik mijn hart vasthoud met die Kruidvat kaart (zaterdag 8:15 zal ik weten hoe goed chauffeurs daarvan op de hoogte zijn) Ik zie het toch voor me dat mensen wel eens geweigerd zouden kunnen worden met zo een kaart omdat de chauffeur van mening is dat het geen geldig vervoersbewijs (voor zijn bus) is.

Wat betreft de kortingsflyers: ik moet bekennen dat ik daar niet opgekeken heb. Dus wellicht staat Hermes/SRE er bij wanneer ze ook meedoen. Alleen op de site worden ze bijvoorbeeld helemaal nooit genoemd (hoewel bij Hermes bijvoorbeeld dus wel het kortingsproduct geldig is).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door huibf »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door fogeltje »

Prima stuk website! Wat mij betreft mogen alle vervoerders in Brabant die rechtstreeks op hun homepage groot linken (wat hoe zou je de ovchipwijzer vinden als je die site niet toevallig al kent?).
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door Raymond »

Dan te bedenken dat die Chipkaartwijzer al een half jaar bestaat ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Prima stuk website! Wat mij betreft mogen alle vervoerders in Brabant die rechtstreeks op hun homepage groot linken (wat hoe zou je de ovchipwijzer vinden als je die site niet toevallig al kent?).
Nou bij Hermes is ie groot op de hoofdpagina weergegeven. Veolia al wat minder en Arriva niets.
Maar Arriva is sowiso slecht in het verstekken van info. Het zou zou een bedrijf kunnen zijn wat bussen laat rijden in Spanje/Portugal of Griekenland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Goed bezig BUS Groepskaartjes

Bericht door fogeltje »

Was me bij Hermes nog niet opgevallen, inderdaad vrij prominent!

Arriva is overigens wel meestal beter met informatie met betrekking tot omleidingen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten