OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Wubbo »

Weer een nieuwe maand!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door reisthijs »

Ik kon vanavond zomaar gratis met de bus van Gorinchem naar Utrecht. Mooi meegenomen, blijkbaar heeft Arriva weer dezelfde actie als vorig jaar? Dus gratis reizen op zondag in de zomermaanden.

Gekke is alleen dat het blijkbaar niet erg wordt gepromoot, aan de verbaasde gezichten te zien was het voor iedereen die onderweg instapte een verrassing.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

'tis onderdeel van de concessie, bussen in heel het DAV-gebied zijn gratis op nieuwjaarsdag, 1e + 2e Paasdag, 1e + 2e Pinksterdag, 1e + 2e Kerstdag en alle zondagen in juli en augustus. Wordt overigens ook aangekondigd op de schermen in de bussen en staat keurig voorin het busboekje. En met pasen hadden ze dit jaar ook weer de "Meer eieren voor je geld"-reclame achterop de bussen om het onder de aandacht te brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jef400 »

Mmm, normaal als ik met de trein reis heb ik altijd vertraging. Nu is een keer niet. Apart. Ook apart is het feit dat ik al 5 uur geen controle in de trein heb gehad, terwijl de conductrice in het zelfde treinstel zat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Edwin »

De conducteur in de s3700 riep vanmiddag om dat we niet te laat op Duivendrecht (vanaf Almere Centrum) aankwamen, ondanks dat we langzaam reden. Dit kwam omdat, volgens de conducteur, we moeten wachten tot we het station mogen binnenrijden, want altijd is als we te vroeg zijn.

Netjes dat ie het uitlegde, maar het blijft vervelend die extra reistijd vanwege een trein erveor (die ook volgens dienstregeling rijdt).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Qbuzz blijkt in ZO-Friesland ookal een vervroegde vakantiedienst te hebben. Ze rijden er de komende drie weken de dienstregeling als in de kleine vakanties en dan vanaf de 23e de zomervakantiedienstregeling.
Leek voor sommige reizigers nog wat als een verrassing te komen en 'tis ook wel een wat apart gezicht om in Leeuwarden de scholierenlijnen van Connexxion nog volop (en goed gevuld) te zien rijden terwijl die van Qbuzz dus al niet meer rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daantje »

Om een of andere vage reden kwamen de lijnen 32 en 37 vanavond niet bij het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft, er hing zo'n oranje poster op het bushokje dat de halte vervallen was en je met bus 82 moest. Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet maar die 82 was tien minuten te laat oid. Daardoor de trein gemist en met een vertraagde s2100 naar Rotterdam gegaan. Daar erg lang staan wachten op een tram naar huis. De reisinformatieborden op de tramperrons deden het niet en alle klokken stonden op 18.00 uur. Uiteindelijk een half uur later thuis dan normaal alleen maar door die stomme bus (n) Ben wel benieuwd of morgen de bussen wel gewoon naar het ziekenhuis rijden want de Veoliasite weet van geen omleiding en 9292 maakt me ook niets wijzer.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Justin »

Hmpf, lijn 12-11 Dordrecht-Zwijndrecht Nederhoven, vertrek 21:19 vanaf Dordrecht, viel weer een keer uit zonder reden. Aangezien het een uursverbinding is, werd ik dus nogal chagrijnig daarvan -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

Edwin schreef:De conducteur in de s3700 riep vanmiddag om dat we niet te laat op Duivendrecht (vanaf Almere Centrum) aankwamen, ondanks dat we langzaam reden. Dit kwam omdat, volgens de conducteur, we moeten wachten tot we het station mogen binnenrijden, want altijd is als we te vroeg zijn.

Netjes dat ie het uitlegde, maar het blijft vervelend die extra reistijd vanwege een trein erveor (die ook volgens dienstregeling rijdt).
Vanmorgen ook zoiets.. (Ook 3700 bij Dvd) In een forensentrein uitleg geven over een "stoptrein die in de weg rijdt" terwijl dat gewoon zo in de planning staat en al die forensen dat allang weten. In de daluren heeft het meer zin.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Hmpf, lijn 12-11 Dordrecht-Zwijndrecht Nederhoven, vertrek 21:19 vanaf Dordrecht, viel weer een keer uit zonder reden. Aangezien het een uursverbinding is, werd ik dus nogal chagrijnig daarvan -o-
Was je zelf niet laat? Bus gaat namelijk volgens de dienstregeling op arriva.nl om 21.11. En 'tis nu vakantiedienst en daarin is het een taxibusje i.p.v. grote bus, moet je ook wel in de gaten hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Justin »

Nee, ik was er om 21:05 al... heb tot 21:30 gewacht en daarna maar alsnog per fiets naar huis gegaan. Was de bedoeling om hem op het station te laten staan i.v.m. andere dingen die ik morgen heb...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Etienne »

Vanmiddag kwam ik met de bus uit Ter Apel in Emmen aan en werd gemeld dat er een sein- en wisselstoring ergens bij Zwolle was. De conductrice van de t8062 riep in Emmen in elk geval om dat we sowiso tot Ommen gingen en voor Ommen zou ze nog nadere informatie geven. In Na moesten we tevens nog wachten op de vertraagde sneltrein en in Mrb nog eens 10 minuten om de vertraagde (+30) stoptrein af te wachten. Vlak voor Ommen meldde de conductrice dat we weer door konden naar Zwolle (met +14). Hierdoor kon ik nog net de t562 halen. :pos:

Met diezelfde t562 ging het bij Amersfoort niet echt lekker. We waren al met +5 uit Zwolle vertrokken, totdat we bij Amersfoort Schothorst voor de paal kwamen te staan. Na ongeveer een kwartier konden we eindelijk Amersfoort binnenkomen (terwijl naast ons wel CXX 2x binnen kwam), de aansluitende trein naar Schiphol was gelukkig vastgehouden :). Door deze vertraging hebben we tussen Amersfoort en Utrecht en Gouda en Den Haag langzaam gereden, wat uiteindelijk resulteerde in een +30 te Den Haag Centraal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Justin »

Potvolblommen, ik miste vanochtend dus NET de s9200 naar Antwerpen op Dordrecht, en moest dus een uur wachten. Ik nam daarop maar de s5100 naar Roosendaal om nog een beetje het idee te hebben onderweg te zijn. Eenmaal op Rsd werd de volgende 9200 al met +8 aangekondigd, wat uitgebreid werd naar +15. Ondertussen stevelde een Thalys voorbij, die net na het perron de L-trein én een kruisende goederentrein voor moest laten gaan.

Hierdoor kwam ik met +15 in Antwerpen-Centraal aan en miste m'n aansluiting naar Berchem. Gelukkig is het stukje naar Berchem barstensvol met treinen, dus de schade was beperkt tot een persoonlijke vertraging van 75 minuten naar m'n werk :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door VIRM »

Afgelopen weekend een weekendje Maastricht gedaan (valt deels onder juni, maar ik heb geen zin om er twee posts van te maken :D).

Vrijdag op de heenweg de s800 van 14:08 vanuit Amsterdam Centraal. Alles leek koek en ei te zijn, totdat we voor Utrecht zo'n zeven minuten stilstonden. Even later reden we tussen Utrecht en Den Bosch ook met een slakkengang, waardoor de vertraging nog verder opliep. Uiteindelijk kwamen we met zo'n +19 of +20 aan in Maastricht. De reden van de vertraging werd wel omgeroepen, maar de geluidsinstallatie stond dermate zacht dat er niks van was te verstaan. Typisch. :)

In (en om) Maastricht een keertje met de Veolia bus geweest en een aantal keren met De Lijn lijn 62. Beetje jammer dat je daar geen OV-chipkaart kan gebruiken.

Op de terugweg, afgelopen zondag dus, de s800 van 15:26 uit Maastricht. Nu was die trein prima op tijd. Er was echter één klein minpuntje: de airco. Van Maastricht naar Amsterdam was het echt ontzettend warm in deze trein. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Anne »

VIRM schreef: In (en om) Maastricht een keertje met de Veolia bus geweest en een aantal keren met De Lijn lijn 62. Beetje jammer dat je daar geen OV-chipkaart kan gebruiken.
Sinds invoering chipkaart al diverse keren in Maastricht met De Lijn meegereisd.
Was steeds gratis op vertoon chipkaart omdat De Lijn geen kaartjes voor het Maastrichtse verkocht.
Dit in tegenstellen tot de ASEAG waar je opgeeft tot waar je gaat en dan het kortings KM-tarief betaalt.

Heb je nu het volle tarief betaald (€ 3,00) of verkoopt De Lijn nu wel kaartjes voor chipkaart tarief??
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door VIRM »

Ik was met een groepje en we gebruikten De Lijn om van/naar Belgie te gaan.
Volgensmij waren het gewoon kaartjes van 2 euro (of een groepskaartje).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Cookie »

Tegenwoordig kan je via "Mijn NS" ook gelijk een GTBV-claim indienen als je met de OV-chipkaart hebt gereisd. Dat is best wel handig :pos: .
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Anne »

VIRM schreef:Ik was met een groepje en we gebruikten De Lijn om van/naar Belgie te gaan.
Volgensmij waren het gewoon kaartjes van 2 euro (of een groepskaartje).
Ja voor de grens over werkt het niet met de chipkaart.
Maar De Lijn heeft erg lage tarieven (ik zat zelfs nog te hoog).
Voor 1-2 zones is het maar € 2,-- en vanaf 3 zones € 3,--.
In voorverkoop zelfs maar € 1,20 en € 2,--.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag in de s4000 in een SLT gehoord dat de afroepen zijn aangepast. De fragmenten "reist u verder met de ov-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken" en "Op dit station kunt u overstappen op het metronetwerk van Amsterdam" zijn nu ook te horen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Z2N »

Krijg net een belletje van een bekende uit Den Haag. Die wou vanmiddag, zoals die wel vaker doet, even naar Utrecht toe om familie van hem te bezoeken. Maar ja, krijgt hij eerst een HTM-staking, waardoor hij al fietsend naar CS moest, en nu is er een stroomstoring bij Woerden! Over ongeluk gesproken! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen maandag (2 juli 2012) is bij de RET de zomerdienstregeling al begonnen. Niet iedereen (ik ook) is er in Rotterdam blij mee. Het is nog geen vakantie hoor :N .
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat niemand blij zal zijn met de zomerdienstregelingen, wanneer dan ook. Tot wanneer duurt die van de RET eigenlijk?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Edwin »

Gelukkig begint de zomerdienstregeling bij HTM pas op 7 juli. Maar ach, dat maakt nu niks uit want tot einde dienstregeling rijdt er geen enkele bus van HTM door de wilde staking. HTM heeft dus geen grip op het eigen personeel. En de reiziger die weer de dupe is. Waarom rijden ze niet gratis?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Hoezo zou gratis rijden effect hebben bij de stadsregio?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Ik denk dat niemand blij zal zijn met de zomerdienstregelingen, wanneer dan ook. Tot wanneer duurt die van de RET eigenlijk?
Tot en met 26 augustus. Helaas.

De eerste en de laatste week staan bekend om het Haring-In-Ton vervoer omdat dan de meeste mensen nog geen vakantie hebben of alweer aan het werk zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten