Bestand: http://haaglanden.nl/documenten/1953/13 ... 202013.pdf
Vergeten ze op pagina 4 lijn 26 weer te benoemen. Bij het vorige concept stond dat lijn 26 deels werd behouden (Pagina 12 of 7 / paragraaf 1.6.2: Het voorstel voor lijn 26 in Kijkduin wordt herzien. De vele reacties leiden ertoe dat de lijn naar
Kijkduin grotendeels gehandhaafd blijft, maar dat maatregelen worden getroffen in de
dienstregeling van lijn 26.), en daarna dat er flink werd ingekort (pagina 22 of 17 / paragraaf 3.1). Blijft lastig, de Nederlandse taal voor het SGH.
Tevens vind ik het SGH nou nog steeds niet duidelijk wat er nou precies gaat gebeuren:
*Hoeveel ritten eindigen er op Leyenburg?
*Hoeveel ritten gaan er door naar Kijkduin?
*Hoeveel ritten eindigen op Beethovenplantsoen (wordt in paragraaf 3.2 weer ingetrokken).?
*Hoe zit het in de spits/weekend/zomer?
Het enige wat ze zeggen is ongeveer gehalveerd.
Voor wie nog geïnteresseerd is in wat er uit de vergadering van 13 juni is gekomen zie vanaf pagina 42 (Memo).
En ik kan alsnog een klein eigen succesje noemen:
Hopen dat ze nog eens goed naar de cijfers kijken, maar in ieder geval heb ik ze nog even extra aan het werk gezet.Buslijn 26
Vanuit Loosduinen wordt aandacht gevraagd voor buslijn 26. Men is verheugd te vernemen dat de lijn
grotendeels gehandhaafd blijft, maar is toch bezorgd over de dienstregeling op de reisrelaties tussen
Leyenburg – Loosduinen en Loosduinen – Kijkduin. Er wordt verondersteld dat het vervoer op buslijn
26 aanzienlijk hoger is dan op basis van de gepresenteerde telcijfers. Het halveren van de
dienstregeling is strijdig met het onlangs uitbreiden van die dienstregeling.
Haaglanden: Verdere uitbreiding van het al gewijzigde voorstel past niet binnen het verlaagde
exploitatiebudget van het OV. Het gewijzigde voorstel moet in overleg met nieuwe vervoerder
HTMbuzz verder worden uitgewerkt. Bij de uitwerking zal opnieuw naar de bezettingsgegevens
worden gekeken. Voor dit voorstel en de overige voorstellen voor de lijnen van HTMbuzz geldt dat
deze nog worden voorgelegd in de commissie VVEZ van 5 september as.