OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Hm, GVB is erger! Het begint 16 juli maar eindigt pas 2 september.
Geloof me, je kunt beter nu beginnen en dan nog in augustus eindigen met die zomerrdienst. Nu is het toch niet zooo druk (begin van collegejaar is altijd drukker).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

In Rotterdam zijn deze week de meeste studenten ook wel weg of ze gaan weg. Maar het grootste probleem is dat er in de wijken bij de eindpunten van de metro veel mensen wonen met schoolgaande kinderen (op de basisschool bedoel ik dan). Tsja en die hebben nog geen vakantie.

Het is ieder jaar hetzelfde verhaal bij de RET dat het volgend jaar anders gaat met de zomerdienstregeling. Nou niet dus.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik kan me nog herrineren toen GVB 2 zomerdiensten had: laag- en hoogzomer. Laagzomer begon al eind mei en liep tot half september. Maar dat is afgeschaft. Dat was pas erg.

Denk niet dat die zomerdienst gaat veranderen. Het is zogenaamd omdat er minder mensen reizen maar het is gewoon om het personeel met vakantie te sturen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Ik kan me nog herrineren toen GVB 2 zomerdiensten had: laag- en hoogzomer. Laagzomer begon al eind mei en liep tot half september. Maar dat is afgeschaft. Dat was pas erg.
Dat had men in Rotterdam ook, maar dan in de eerste week van juli en in de laatste week van augustus.
hauptbahnhof schreef:Denk niet dat die zomerdienst gaat veranderen. Het is zogenaamd omdat er minder mensen reizen maar het is gewoon om het personeel met vakantie te sturen...
Ja dat denk ik ook wel. Maar de stadsregio Rotterdam maakt de dienstregelingen en de RET voert deze uit.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou, ik denk niet dat SRR de dienstregelingen maakt. Eerder dat ze eisen eraan stellen qua 1e en laatste voertuigen en aansluitingen e.d.
Maar goed, dit houdt dus ook in dat SRR akkoord is gegaan met het ingaan van de zomerdienst op een bepaalde datum.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Edwin »

hauptbahnhof schreef:Hoezo zou gratis rijden effect hebben bij de stadsregio?
Niet, maar in ieder geval geen negatief effect richting de reiziger.

Straks (rond 21:00 uur) hebben de buschauffeurs in deze vergadering spreekrecht.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Collegejaar begint pas op 3 september in Amsterdam dus de vakantiedienst is niet heel problematisch, alleen lijn 59 was de hele zomer een probleemkindje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jef400 »

Middelbare scholen ook overigens.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Vanochtend/vanmiddag met de ICE naar Keulen geweest voor een terrassenrondje met mijn broer.

Bij Arnhem, Düsseldorf en Keulen riep de conducteur het hele riedeltje om, maar mocht een kind de naam van het station uitspreken. Bij Keulen had de conducteur er veel plezier in, want de omroep ging als volgt
"Dames en heren, het moment is dan eindelijk zover, wij komen aan in Keulen Centraal Station. Op Keulen vertrekken wij pas om 13:28 waardoor u de tijd heeft om de benen te strekken op het perron en een sigaretje te roken op de daarvoor bestemde plaatsen. Zodra wij op ons fluitje blazen moet u echter direct weer in de trein springen want dan zullen wij onmiddelijk weer vertrekken. In Keulen kunt u overstappen op de trein naar etc. etc. etc. etc"

En dat ook in het Duits en Engels :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Het zat de t562 niet mee vandaag: als gevolg van de blikseminslag in Leeuwarden mocht het deel uit Groningen voor Zwolle even aan de kant om het deel uit Friesland voorbij te laten dat erachter beland was. Eenmaal gecombineerd bleken we meer dan 15 bakken te hebben (9 uit Gn, dus een van de twee stellen uit Lw zal een viertje geweest zijn) en moest er dus nog een stel af.
Eenmaal verlost van het voorste treinstel dat verderop weer aan de kant gezet werd kon vertrokken worden, maar vervolgens kwam er net voor Harderwijk nog een ATB-remming bij. Beetje jammer was dat, hoewel de machinist z'n uiterste best had gedaan de vertraging eruit te rijden waardoor we met maar net +2 in Amersfoort aankwamen, de reizigers naar Schiphol +30 kregen doordat hun aansluitende trein reeds vertrokken was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

Reizigers naar Schiphol hebben slechts +20.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Als ze geïnformeerd waren dat ze ook met de sprinter kunnen wel ja, maar die info ontbrak in het omroepbericht in de t562.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Of via Utrecht met een overstap op de s3100 of s3500.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Bartjk »

Vandaag (en gisteren) weer een typisch voorbeeld van hoe het nou niet moet.
Ik zat gisteren in de bus van Lelystad naar Dronten (143). Toen de bus die mijn rit maakte aan kwam rijden viel me op dat 1 achter deur buiten de rest van de bus stak. Toen de bus bij het perron aankwam zag ik dat er een enorme deuk in de zijkant van de bus zat die bij de uit stekende (lees het los, ik bedoel geen prima :P ) achterdeur. Die deur was ook de enige van de 2 deuren die openging. Eenmaal in de bus ging de chauffeur klagen bij de standplaats. Hij zij dat hij het maandag al heeft gemeld en uit de dienst laten halen. Dat dinsdag een chauffeur het zelfde heeft gedaan en dat hij zich schrok dat hij er vandaag (woensdag) nog gewoon mee deed in de dienstregeling. De bus betrof een Volvo 8700BLE en die hebben niet de breedste achterdeurtjes. Dus een kinderwagen zou niet meer mee kunnen, laat staan een rolstoel. Hij riep een paar keer tegen de standplaats dat ze een dikke vette aantekening in het dagboek moesten schrijven. De man van de standplaats zij: "Oke, zal ik doen. Komt goed!". Die deur was niet het enige wat kapot was geloof ik. Want de chauffeur stuurde best hevig dus waarschijnlijk waren daar een paar tandjes afgebroken en de zijbumper hing los waardoor als we langs een stoepje reden de vonken er bijna afspatte. Ik stapte in Dronten uit en vanochtend (Donderdag) stond ik bij de halte en wat denk je. Komt die zelfde bus er weer aan ge sloft (zo kan ik het denk ik het best beschrijven) Bus kampte weer met de zelfde problemen. Deze keer had deze chauffeur en niet merkbaar moeite mee maar toch lach ik wel een klein beetje in een deuk dat hij nog gewoon reed. En je zou het haast niet geloven, Stond ik vanmiddag in Dronten op het station In de stromende regen en donder om weer naar Lelystad te gaan. Komt met 13 minuten vertraging weer die bus aanrijden. Nu moest er ook een kinderwagen in en die is met wat hulp en wat wrikken binnen gekomen. Ik weet trouwens niet wat die vertraging heeft veroorzaakt, want de hanzeliner (die vrijwel de zelfde route volgt) wel gewoon optijd was. Het is dat ik morgen niet naar Dronten moet anders had ik gezegd word vervolgd. Maar helaas. Het is wel weer typisch iets voor connexxion. Nu wil ik ze niet afzeiken maar dit gebeurt hier wel vaker. :roll:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Klinkt als een bussentekort...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Bartjk »

Milco1995 schreef:Klinkt als een bussentekort...
In ijsselmond? Lijkt me sterk :p
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

Dat soort geneuzel hadden we in Almere ook tot in 2009. Typisch zo'n verhaal van een aflopende concessie waar iemand bijzonder hard op de centjes aan het passen is en de concessieverlener nog onvoldoende sturingsmechanismen in de oude concessie heeft opgenomen. Een typisch gevalletje van marktwerking zonder toezicht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Als ze geïnformeerd waren dat ze ook met de sprinter kunnen wel ja, maar die info ontbrak in het omroepbericht in de t562.
Nog beter... Als ze doorreizen naar Ut en daar de s3500 pakken dan hebben ze zelfs maar +5 (Er vanuitgaande dat die +2 nog goedgemaakt wordt..)
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Thijs »

De overstap 562>3564 (en dergelijke) is 4 minuten in Utrecht, niet crossplatform en terwijl de trein in Amf sowieso vertraagd is in zo'n casus. Zal in de praktijk dus niet lukken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Tja, maar in dat geval moet je de reiziger dan wel melden dat 'ie tot Utrecht moet blijven zitten. Anders stapt 'ie in Amersfoort uit natuurlijk zoals op z'n reisadvies staat. Overigens is de snelste optie, als je dat weet natuurlijk, om de s4500 naar Amsterdam Centraal te nemen en daar over te stappen naar Schiphol. Dan kom je met +17 aan.

Wat heel anders: wat zijn die GTW'tjes in het noorden ondertussen extreem verbleekt. Viel me pas echt goed op toen ik deze foto van vanmiddag bekeek...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door webguy »

Het beetje geeltint van je camera helpt overigens ook niet - dat maakt het ook iets erger dan het is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Die valt toch wel mee? Was mij in ieder geval niet opgevallen, al behoort het gezien de witbalansinstelling wel tot de mogelijkheden (maar die was afgestemd op het weer, niet om de trein zo bleek mogelijk te maken :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Voor mijn gevoel zijn het niet de kleuren die je in het echt ziet. Kijk ook eens naar de instellingen van je beeldscherm, als die beroerd staat afgesteld kan voor jou misschien de foto perfect zijn maar voor de ander net niet (ik heb zelf een glossy display waardoor de kleuren vaak realistischer uitvallen dan op een matte-display)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Ardan »

Naja, op de motorbak zie ik toch wel een stukje dat echt rood is, veel roder dan de rest van de trein.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Die treinen kunnen over het algemeen trouwens wel een wasbeurt gebruiken, dat kan ook een hoop verklaren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten