Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De
gemeente Utrecht streeft er in overleg met ProRail naar de
aansluiting van de Oosterspoorbaan op te heffen. Hiermee
kan een lastige kruising tussen trambaan en Oosterspoorbaan
achterwege blijven. Vanwege de spooruitbreiding van VleuGel
zou ook zonder trambaan nog maar een beperkt gebruik van
deze aansluiting mogelijk zijn. Na het buitengebruik stellen van
het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan, zou overwogen
kunnen worden een tramaansluiting naar het Spoorwegmuseum te
creëren. Er ontstaan zo kansen voor de inzet van (museum)trams
vanaf Utrecht Centraal naar het museum.
Dat plan was al langer bekend... heb er in ieder geval een paar jaar geleden al over gehoord (maargoed... dat krijg je als omwonende ) de verbinding richting blauwkapel blijft waarschijnlijk wel bestaan als lijkt het me logisch dat blauwkapel aansluiting wel op de schop gaat
Waarschijnlijk wordt de hele Maliebaan opgebroken. De lijn ligt te slecht 'embedded' in het spoornetwerk en is qua beheer een absoluut drama. Wel moet er een oplossing komen voor de overbrenging van museummaterieel.
In plaats van een tram zie ik trouwens ook meer in een people-mover voor reizigers van/naar de Uithof. Meer capaciteit en minder exploitatielasten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wat er toen verteld werd is dat het stuk van de spoorwegovergang aan de oosterstraat (pal naast het NSM) tot aan lunetten opgebroken werd, het spoor de andere kant op zou blijven liggen. (inderdaad voor overbrengingen, museumritten en dat soort gebeuren)
Waarbij ik me overigens wel voor kan stellen dat dat enkelsporig word en dat de verbinding naar hollandsche rading verdwijnt
Nah als t stuk naar Lunetten er toch al uitgaat, heb je aan die verbinding naar hilversum ook niet veel meer... en daarbij kruis je daar 2 sporen, wat uiteraard allemaal storingen en problemen kan veroorzaken...
Juist het stuk naar Lunetten -en daarna dus het hele lijntje- onbruikbaar maken leidt tot de inflexibiliteit rond Utrecht bij werkzaamheden. Geen ICE meer voor het spoorwegmuseum. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
keleti palyaudvar schreef:Dat plan was al langer bekend...
Het tracé was al langer bekend, maar de uitwerking ervan nog niet.
Vinny schreef:In plaats van een tram zie ik trouwens ook meer in een people-mover voor reizigers van/naar de Uithof. Meer capaciteit en minder exploitatielasten.
Dat kun je toch niet menen? Een people-mover lijkt me daar absoluut onhaalbaar vanwege de veiligheid. In het stationsgebied lijkt het me al vrij lastig de baan gegarandeerd vrij te houden (verdwaalde fietsen, vandalen, (al dan niet dronke) toeristen, daklozen), de Adama (met een a, in plaats met een e, zoals in het gemeentedocument :( ) van Scheltemabaan is niet ruim genoeg voor zowel een busbaan als een peoplemoverbaan en een peoplemover op een busbaan lijkt me momenteel niet haalbaar, en op de uithof speelt een soortgelijk probleem: medegebruik door bussen, en héél veel overstekende voetgangers. Zeker als je bedenkt dat de trams op een deel van het traject 70 km/h gaan rijden.