Hekken om de Maliebaan

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Hekken om de Maliebaan

Bericht door Wubbo »

Waarom is die spoorlijn zo moeilijk te beheren? Tijd zat voor onderhoud lijkt me?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Vinny »

Het antwoord zal je licht verbazen, maar er rijden te weinig reguliere treinen. Daarnaast wordt de spoorlijn gekenmerkt door veel overwegen en is er sprake van weelderig groeiend groen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Aking »

Volgens mijn pleegmoeder (die nog net niet OP de lijn woont, rijden er de laatste tijd wel ineens weer extreem veel cargo's daar...

Daarbij maakt prorail het zichzelf trouwens ook wel weer moeilijk qua onderhoud, want er rukken steeds meer 2m hoge hekken op daar. :roll:

Waarom hekken plaatsen tegen een zo goed als dichte heg die er al jaren staat (minimaal een jaartje of 15) en waarvan het meer moeite kost om er doorheen te komen dan over een hek te klimmen :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Vinny »

Daarbij maakt prorail het zichzelf trouwens ook wel weer moeilijk qua onderhoud, want er rukken steeds meer 2m hoge hekken op daar. :roll:
Net alsof die dingen er voor de sier staan. Wake up please... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Wubbo »

Die discussie hebben we volgens mij al eens gehad, en daar zijn we het toen al niet over eens geworden ;-). De kans op aanrijdingen met persoon op de Maliebaan lijkt me erg klein, bovendien wemelt het daar van de overwegen dus erg veel verminder je niet door de stukjes ertussen met hekken af te sluiten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Geert »

Daarbij kun je volgens mij niet harder dan 40 km/h over de Maliebaan, dat vermindert op zijn minst de impact van aanrijdingen lijkt me.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Aking »

Vinny schreef:
Daarbij maakt prorail het zichzelf trouwens ook wel weer moeilijk qua onderhoud, want er rukken steeds meer 2m hoge hekken op daar. :roll:
Net alsof die dingen er voor de sier staan. Wake up please... :roll:
Nou sorry... maar op bepaalde plekken daar staan ze er totaal overbodig, er is daar een begraafplaats waar een flinke heg omheen staat. Als 7 jarig jochie had ik al moeite om me door die heg te wringen, laat staan dat je daar nu nog doorheen komt. iets verderop staan een muur van betonnen platen als afscherming van alle tuinen die daar zitten, waarom daar ook nog hekken neergooien? en bij mijn pleegmoeder langs het huis komen ook hekken van 2m hoog te staan (op uit mn hoofd 70cm van de gevel) vrouwtje woont er al ruim 20 jaar, en is conductrice geweest, alsof die een hek van 2m voor haar huiskamerraam nodig heeft tegen die oh zo gevaarlijke treinen :? (en daarbij staat de overwegboom tegen het tuinhek aan en kun je daar dus zo het spoor oplopen :roll:

Ik wil zeker niet beweren dat alle hekken langs het spoor bullshit zijn, maar Prorail draaft nu toch aardig door in mijn ogen :roll:

En daarbij, met hekken los je lang niet alles op... als ik naar mezelf kijk, ik liep op mn 6e al langs het spoor maar was wel heel duidelijk geinstrueerd over de gevaren en dergelijke. Die instructie krijg je niet met een hek, en daarbij maakt datzelfde hek het alleen maar spannender om er juist toch overheen te klimmen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Vinny »

ik liep op mn 6e al langs het spoor maar
Daar zijn er nou net even te veel van. :evil:
Die hekwerken zijn niet goedkoop; ze zijn bittere noodzaak :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Geert »

Bittere noodzaak als er een twee meter hoge en ondoordringbare heg naast staat? Doe dan liever wat aan de overwegen waar je zo het spoor op kan lopen dan... :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Vinny »

Oh ja hoor, we overwegen een automatisch mitreilleur wanneer mensen in plaats van rechtdoor rechtsaf slaan op de overweg :evil:
Maar die 'ondoordringbaarheid' van een heg lijkt me zeer discutabel als zelfs zeven jarige kinderen er door heen weten te wurmen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Aking »

over het algemeen zijn zevenjarigen toch een stuk kleiner als volwassenen (ik wel in ieder geval)

en als je mn post goed gelezen had... was dat toen ik 7 was... inmiddels 14 jaar geleden dus :roll: en het lijkt me heel sterk dat zo'n heg in die 14 jaar niet verder dicht is gegroeid...

Maar alle hekken langs het spoor zijn dus bittere noodzaak? dus zoals ik in mijn vorige post al aangaf: op de p-lek waar al 20 jaar een tuinhek staat van een meter hoog... moeten nou ineens hekken van ruim 2 meter komen? ook al staan die dan recht voor haar woonkamerraam? :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Vinny »

Maar alle hekken langs het spoor zijn dus bittere noodzaak?
Van de Maliebaan weet ik dat mijn collega's de afgelopen tijd druk bezig zijn geweest om de boel op orde te krijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [GVU] Voorontwerp trambaan HOV om de zuid

Bericht door Aking »

Jammer dat je zo selectief reageert, maar wat is "in orde" voor jou? Als een of andere prorailer bedenkt dat er overal langs het spoor tien hekken moeten komen met een hoogte van 10 meter, en die staan er, is het dan in orde voor jou? Of kun je ook nog onafhankelijk kijken of het nou echt nodig is, in plaats van braaf achter de regeltjes van de baas aanlopen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door Vinny »

Wanneer mensen de spoorlijn niet meer als ideale hondenuitlaatplek of kinderspeelweide zien is het voor mij 'in orde'. Of dat nou door middel van een groot hekwerk, een slootje, boete-uitdelende BOA's of gewoon een kwestie van de juiste opvoeding is maakt me dan niet meer uit. Je hoopt natuurlijk op het laatste, maar in de maatschappij anno 2008 kun je daar niet meer van uitgaan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door BR628 »

Je bent al lekker door Prorail geïndoctrineerd zo te lezen...
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 24 sep 2008, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijnaam verwijderd
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door Vinny »

Jongetje, ik weet hoeveel ellende een spoorloper kan betekenen. Jammer dat sommige treinspotters het voor elkaar weten te krijgen om vaak op de meest onmogelijke locaties machinisten de stuipen op het lijf te jagen :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door Wubbo »

Ik weet ook heel goed hoeveel ellende spoorlopers kunnen veroorzaken. Maar ik ben het nog steeds niet eens met de ProRail-redenatie dat je dat kan voorkomen door overal maar een hek neer te zetten, ook op plekken waar je uberhaupt alleen met heel veel moeite het spoor op kan (dat je heel veel moeite moet doen betekent al dat het geen standaard hondenuitlaatplek is). In het specifieke geval Maliebaan kun je nu alsnog op zoveel plekken het spoor op dat ik denk dat je niks wint met dat hek. Overwegen genoeg daar, en daar kun je er nog steeds zo op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door Daniel »

Zoals al gezegd, iemand die echt wil houd je er inderdaad niet door tegen. Voorbeeldje: tussen Vlaardingen West en Maassluis heb je langs het gehele baanvak een sloot lopen, maar desondanks heb ik er al diverse keren fietsers op het schouwpad gezien!
Dat zijn kennelijk inmiddels vaste klanten, want de trein remt er nieteens meer voor af en ze zwaaien altijd even naar de machinist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door Ruben »

Alsof zo'n gek gaat wachten op een museumpendel. Die wil het grote werk op zich af zien komen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door BR628 »

Vinny schreef:Jongetje
Vanaf hier lees ik al niet eens meer verder...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hekken om de Maliebaan

Bericht door Caspar »

Waarom maakt men zich zo druk om die hekken daar? Als er al een heg staat, levert het voor aanwonenden etc toch geen uitzichtvervuiling op? Bovendien is een hek een betere barrierre voor honden etc die altijd wel een gat tussen een heg vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten