OVer Missers in de Reisinformatie #22

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Op het busstation van Dordrecht heeft Arriva de meeste vertrekstaten vervangen, behalve van lijn 168. Verder hangt de vertrekstaat van lijn 176 er nog, terwijl die lijn per 1 juli niet meer in Dordrecht komt.
Voor de nieuwe lijn 178 is er wel een vertrekstaat opgehangen.
(En uiteraard zijn de lijnstickers ook nog niet vervangen. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Milco »

Stroomstoring Hilversum. http://www.ns.nl meldt het volgende:
==================
Utrecht Centraal-Lelystad C/Schiphol
Dinsdag 10 Juli 14:56
Oorzaak
Tussen Naarden-Bussum en Utrecht Overvcht rijden geen treinen door een stroomstoring.
Er rijden bussen tussen Utrecht Overvcht en Hilversum.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam C kunnen omreizen via Utrecht Centraal.


Wie ziet 'm? :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Klaasje »

Via Amsterdam Zuid en Utrecht Centraal is het dan.. :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Milco »

Dat kan ook ja, maar die bedoelde ik eigenlijk niet :P
Kijk eens naar de nogal knullige afkorting van Utrecht Overvecht :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Z2N »

Overvcht. '-)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Klaasje schreef:Via Amsterdam Zuid en Utrecht Centraal is het dan.. :lol:
Wat bedoel je precies? Reizigers uit Amersfoort kunnen toch gewoon met de s500 / s1700 of s2800 naar Utrecht Centraal en dan met de s800 of s3000 naar Amsterdam Centraal?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Via Amsterdam Zuid en Utrecht Centraal is het dan.. :lol:
:?: Die zinsnede begrijp ik niet. De NS had wel duidelijker mogen maken dat er van- en naar Hilversum kennelijk ook geen treinen rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Overvcht. '-)
Precies de TBP-verkorting die helaas nu blijkbaar overal in de reisinfo opduikt. Later vanmiddag was de verstoring beperkter geworden trouwens en lag alleen Naarden-Bussum - Hilversum Sportp (ja, weer zo'n mooie inkorting) nog plat.

In Amersfoort ging ook iets niet helemaal goed, op een of andere manier was namelijk op de TBPs beland dat het Leeuwarder deel van de t759 niet verder dan Zwolle zou rijden. Schatten die dingen nu ook al oplossingen voor capaciteitsproblemen in ofzo :roll:
Overigens ging het maar heel erg net goed met de balkjes met "Stopt ook in"-meldingen, spoorwijzigingen, niet rijdende treinen en de volgende trein. 't paste echt precies.

Trouwens, is nog nooit iemand opgevallen dat bij de s700 alleen staat "Stopt ook in Meppel, Hoogeveen en Beilen"? Men is dus niet helemaal consequent in die melding, want dan hadden ze ook Haren er nog bij moeten zetten (en nee, bij de s500 staat niet "Stopt niet in Haren" :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Raymond »

Meltrain schreef: Iets anders: in lijn 121 werd de halte Busstation Nuenen (in Nuenen :P ) omgeroepen als 'Centrum', terwijl het wel goed op het scherm stond. :?
Die halte heeft wel altijd Nuenen Centrum geheten. Het lijkt er dus op dat de naam gewijzigd is, maar dat er nog geen nieuwe omroep beschikbaar is.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door huibf »

Raymond schreef:
Meltrain schreef: Iets anders: in lijn 121 werd de halte Busstation Nuenen (in Nuenen :P ) omgeroepen als 'Centrum', terwijl het wel goed op het scherm stond. :?
Die halte heeft wel altijd Nuenen Centrum geheten. Het lijkt er dus op dat de naam gewijzigd is, maar dat er nog geen nieuwe omroep beschikbaar is.
die is ook al ruim een jaar geleden gewijzigd. Maar ik denk dat ze zo wat namen verzamelen en deze ineenkeer laten opnemen (bespaard ook wat kosten)

Binnenkort (eind augustus) komen er weer wat nieuwe halten bij in Eindhoven oa. 3 a 4 halten voor lijn 4, P+R Meerhoven voor de 18, 401 en 402, 103 komt ASML erbij (gaat ook weer anders heten, naar mijn weten) en in december komen er ook nieuwe halten voor lijn 103 op industieterrein Mispelhoef.

Wellicht wordt dan e.e.a. geupdate.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Trouwens, is nog nooit iemand opgevallen dat bij de s700 alleen staat "Stopt ook in Meppel, Hoogeveen en Beilen"? Men is dus niet helemaal consequent in die melding, want dan hadden ze ook Haren er nog bij moeten zetten (en nee, bij de s500 staat niet "Stopt niet in Haren" :wink: )
Wellicht is het maximum beperkt tot 3 stations?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Drie stations is wel het maximum wat er op één regel past, maar die "Stopt ook in"-regel kan ook scrollen heb ik al eens gezien. Ik kan alleen even er niet op komen welke serie dat bij is geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Wubbo »

Dat gebeurt sowieso bij de s8800 (stopt ook in Woerden, Bodegraven... en Leiden Lammensch)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ronald »

Het viel me ook op bij de s3600 dat slechts de eerste drie stations genoemd worden. In Zwolle wordt alleen "stopt ook in Wijhe, Olst en Dieren" vermeld. In Zutphen "stopt ook in Dieren, Arnhem Zuid en Elst".
Die "stopt ook"-informatie vind ik in de meeste gevallen al behoorlijk zinloos (alle stops worden evengoed al getoond), maar op deze manier voegt het echt niets toe.
Laatst gewijzigd door Ronald op di 10 jul 2012, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

In al deze gevallen is drie dus wel het maximum (maar wordt soms dus wel gescrolld bij lange stationsnamen). Waarschijnlijk is dat dan de reden dat Haren niet op de TBP in Amf staat.
Iemand die weet hoe de s500 in Groningen dan aangekondigd wordt? :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ronald »

De s3600 is trouwens vrij dramatisch wat dat betreft als je alles wilt tonen:
* via Wijhe, Olst, Deventer, Zutphen, Dieren, Arnhem, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Nijmegen, Oss, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Breda, Etten-Leur
* Stopt ook in Wijhe, Olst, Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent en Etten-Leur :roll:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ardan »

Jep :Y En bij de laatste trein die het volledige traject rijdt komen dan ook nog Tilburg Univ, Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen erbij :')
(Ja, Tilburg Univ. En dus NIET Tilburg Universi wat het zou wezen als je je consequent aan de maximale 16 tekens zou houden.)
Laatst gewijzigd door Ardan op di 10 jul 2012, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Wijhe, Olst en Etten-Leur had ik dan ook allang de intercitystatus gegeven in het systeem... d'r komt überhaupt niks anders dan de s3600 dus het is nogal logisch dat 'ie er stopt dan he :P Het is nu net zoiets als wanneer ze bij de s5600 "Stopt niet in Soestduinen" zouden tonen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ronald »

Geert schreef:
Daniel schreef:Trouwens, is nog nooit iemand opgevallen dat bij de s700 alleen staat "Stopt ook in Meppel, Hoogeveen en Beilen"? Men is dus niet helemaal consequent in die melding, want dan hadden ze ook Haren er nog bij moeten zetten (en nee, bij de s500 staat niet "Stopt niet in Haren" :wink: )
Wellicht is het maximum beperkt tot 3 stations?
In dit geval is de "kunst van het weglaten" dus beter: De "stopt ook"-informatie kan simpelweg fout geïnterpreteerd worden (dat de trein niet in Haren stopt). Als je iets extra's wilt melden, meld dan "stopt na Zwolle op alle stations".

Ik weet dat de "stopt ook"-informatie automatisch gegenereerd wordt voor de "niet-intercity"-stations, maar het systeem zou best wat flexibeler mogen zijn wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Ronald op di 10 jul 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Wijhe, Olst en Etten-Leur had ik dan ook allang de intercitystatus gegeven in het systeem... d'r komt überhaupt niks anders dan de s3600 dus het is nogal logisch dat 'ie er stopt dan he :P Het is nu net zoiets als wanneer ze bij de s5600 "Stopt niet in Soestduinen" zouden tonen :mrgreen:
Precies, net zoals als Bodegraven/Leiden Lammenschans en de willekeur tussen Hoorn en Enkhuizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Hoorn - Enkhuizen is ook gewoon een geval met de eerste drie hoor, namelijk "Hoorn, Kersenboogerd en Hoogkarspel" waarbij het vooral vreemd is dat Hoorn niet als IC-station gezien wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ronald »

Ja, inderdaad (ik snap het dus ook niet :oops: ).

Even een foto erbij gezocht uit Enkhuizen van twee weekenden geleden. Er wordt ook nog gemeld "stopt niet in Zaandam" trouwens.

Afbeelding

Dat hele bord staat dus vol met onzin en scrollt een stuk of wat keer.

Zet gewoon in het bovenste vak: 10:24 Intercity Amsterdam Centraal
En in het onderste vak: via Bovenkarspel Flora, Bovenkarspel-Grootebroek, Hoogkarspel, Hoorn Kersenboogerd, Hoorn en Amsterdam Sloterdijk
Eventueel nog: Gewijzigde eindbestemming i.v.m. werkzaamheden

Genoeg. En veel duidelijker.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Wijhe, Olst en Etten-Leur had ik dan ook allang de intercitystatus gegeven in het systeem... d'r komt überhaupt niks anders dan de s3600 dus het is nogal logisch dat 'ie er stopt dan he :P Het is nu net zoiets als wanneer ze bij de s5600 "Stopt niet in Soestduinen" zouden tonen :mrgreen:
Net zoals met Deurne, Horst-Sevenum en Blerick voor de s1900. Als de s2100 ooit twee keer per uur naar Vlissingen gaat rijden en op alle stations gaat stoppen, vrees ik ook een hoop nieuwe meldingen. (Stom genoeg wordt er ook nu al getoond "Stopt ook in Kruiningen-Yerse", terwijl op dat station al een paar decennia Intercity's stoppen. :roll: )
Ik weet niet hoe het met de s3000 ten noorden van Alkmaar gaat, maar ik vrees dat die stations ook allemaal de "Stopt ook in..."-status hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door TheKnitter »

Maandagavond, 1:05 op Leerdam. "Dames en heren, de stoptrein naar Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht van 1 uur 22 heeft een onbekende vertraging, en hiervan is nog niet bekend wanneer deze zal vertrekken."
1:08; "Dames en heren, de stoptrein naar Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht van 1 uur 22 vertrekt over ongeveer 150 minuten en zal met een gelijke vertraging arriveren op het eindpunt."
1:12; "Dames en heren, in tegenstelling tot voorgaande berichten rijdt de stoptrein naar Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht niet. De eerstvolgende trein in deze richting vertrekt om 5 uur 22."
1:14; "Dames en heren, de stoptrein naar Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht van 1 uur 22 zal vandaag wel rijden. Wij houden u via de omroep op de hoogte."
1:16; "Dames en heren, de stoptrein naar Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht van 1 uur 22 vertrekt over ongeveer 5 minuten."
1:18; "Dames en heren, de stoptrein naar Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht van 1 uur 22 komt binnen op spoor 1 in plaats van spoor 2. Zodra de trein het station binnenrijdt zal de overweg sluiten. Bevind u zich snel naar spoor 1."

Kan je ProFail nu nog serieus nemen? :shock: :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ik weet niet hoe het met de s3000 ten noorden van Alkmaar gaat, maar ik vrees dat die stations ook allemaal de "Stopt ook in..."-status hebben.
's Avonds als Stopt na Heiloo op alle tussengelegen stations.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 11 jul 2012, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten