OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door STF »

Milco1995 schreef:Ja, in Lux. schijnt alles gewoon maar te kunnen :P
Behalve bij vervoersbedrijf Bollig; zelfs met de (verzegelde)rode halterem-overbruggingsschakelaar ingedrukt kom de bus geen centimeter van zijn plek weg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jef400 »

Handig: Was de 103 bij 't schouw vanuit Purmerend gezien rechtsaf richting Amsterdam gegaan in plaats van linksaf richting Monnickendam. Moest ie keren op de parkeerplaats van het enige bedrijf dat in 't Schouw zit. Nog leuker is het feit dat de eindhalte Vogelwikkestraat in Landsmeer eruit ligt en de bussen die pauze hebben nu op de parkeerplaats van een plaatselijke snackbar aldaar moeten staan bufferen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Dan staan ze niet verkeerd, bij 'n snackbar :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Justin »

Vraagje, geldt de 'juli en augustus de hele dag 40% korting' ook bij Arriva in de trein?

Ik was wat te vroeg op Dordrecht vanochtend, en pakte zodoende de trein naar Geldermalsen, i.p.v. tot Gorinchem i.v.m. busaansluiting. Met mijn trajectabonnement kan ik maar tot Gorinchem en heb bij Gorinchem dan ook ingecheckt. Bij het uitchecken ging er €4,16 af, i.p.v. €2,90... Gisteren deed ik hetzelfde, alleen toen had ik een papieren kaartje (werd niet gecontroleerd, dus geen idee of ik fout zit)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Edwin »

Afgelopen vrijdag was er vanwege de aanrijding met een persoon bij Heiloo heel wat in de war bij Amsterdam Centraal. De IC naar Almere en Lelystad vertrok van het bomvolle en veel te smalle perron 15b wat vol stond met Thalys-reizigers. Pas toen de TBP van Thalys naar IV was veranderd tufde de DDAR-IV het station binnen.

Op Almere Centrum was ook een en ander gewijzigd, zo vertrok de IC naar DH CS ipv spoor 2 van spoor 1.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Dat laatste is gebruikelijk op Almere Centrum.
Spoor 1: IC s4900 tot ongeveer 14:00 uur
Spoor 2: alle treinen richting Amsterdam Zuid/Centraal
Spoor 3: alle treinen vanaf Amsterdam Zuid/Centraal
Spoor 4: IC s4900 vanaf ongeveer 14:00 uur
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Met mijn trajectabonnement kan ik maar tot Gorinchem en heb bij Gorinchem dan ook ingecheckt. Bij het uitchecken ging er €4,16 af, i.p.v. €2,90...
Dat gaat sowieso niet werken. Met een trajectabonnement kan je nog niet inchecken en het wordt dus ook niet herkend als korting-gevend product. Ook niet als je bij NS in zou checken trouwens :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Wubbo »

Dat je 4 dagen lang werkzaamheden plant op een 'rustig' baanvak als Gouda - Woerden is natuurlijk al niet handig, maar dat je dan ook de dienstregeling zo maakt dat je effectief maar 2 treinen per uur van Utrecht naar Woerden rijdt (de Sprinter laat je inhalen door de intercity, en je rijdt van Woerden naar Utrecht keurig links) is natuurlijk helemaal niet handig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Die situatie met de Sprinter is zover ik had gelezen alleen vandaag en morgen van toepassing omdat er ook beperkingen tussen Woerden en Utrecht zijn dan.

Trouwens, de reizigers in Utrecht trokken zich overduidelijk ook weinig aan van het omreisadvies via Schiphol zo te zien. Al zal het ook wel een rol gespeeld hebben dat je vanuit Amersfoort vanmiddag via Utrecht én Schiphol zou moeten reizen. Er stond me in ieder geval een immense mensenmassa op het Jaarbeursplein rond 16.40 uur die zich zelfs al aan het verdringen was rond de lijnbus 180 naar Gouda. Op dat moment daar ook geen NS-bus te bekennen, die stonden te pauzeren (drie stuks Integro van Pouw Vervoer) direct voor de Jaarbeurs zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Geert »

Er zullen ook vast veel reizigers naar Gouda bij gestaan hebben, dat is nou eenmaal een druk station. Rotterdam Alexander zal ook wel niet sneller zijn via Schiphol.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Ronald »

Daniel schreef: (drie stuks Integro van Pouw Vervoer)
Ah, vandaar dat er op spitslijn 296 een Ambassador van Pouw reed. Ik weet dat ze ze hebben, maar nog nooit op deze lijn gezien.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Raymond »

Pouw was ook nog actief voor het treinvervangend vervoer op Boxtel - Den Bosch. Ze hebben het er maar druk mee ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

@Ronald: Nu je het zegt ja, die kwam ik vanmorgen op weg naar het station ook tegen (slechts 1x eerder gezien, terwijl ik vrijwel dagelijks een 296 tegen kom) Als ze alle Integro's vrijgemaakt hebben door hun Ambassadors op de spitslijnen in te zetten vraag ik me wel af wat er dan op de 362 in Nieuwegein rijdt. Daar zat zaterdag namelijk nog een Pouw-Ambassador op.

@Geert: Op zich verbaasd het ontbreken van een omreisadvies Utrecht - Gouda via Alphen a/d Rijn me ook wel, daar valt met iets grotere inzet (vooral op het lijntje Alphen - Gouda uiteraard) wellicht al heel wat te bereiken. Met een trein krijg je nu eenmaal meer mensen weg dan met een bus en zo volop vakantie is het ook nog weer niet lijkt het.
De bussen zou je dan wellicht zelfs kunnen beperken tot Woerden - Gouda, kan je met minder bussen dezelfde frequentie rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Zoveel mensen kan je nu ook weer niet kwijt op Gouda - Alphen. De effectieve treinlengte is er beperkt tot 4 bakken door het ultrakorte perron van Boskoop (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Scheelt een DDAR i.p.v. 4 bakken SGM niet? Anders non-stop treinen rijden in het pad van de spitsversterkers?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Zoveel mensen kan je nu ook weer niet kwijt op Gouda - Alphen. De effectieve treinlengte is er beperkt tot 4 bakken door het ultrakorte perron van Boskoop (A)
Toch zie ik regelmatig op dit traject combi's rijden van 5 bakken (SGM III gecombineerd met een SGM III). Dit is ook geen probleem in Boskoop neem ik aan?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Dat gaat sowieso niet werken. Met een trajectabonnement kan je nog niet inchecken en het wordt dus ook niet herkend als korting-gevend product. Ook niet als je bij NS in zou checken trouwens :wink:
Met andere woorden: het wordt dus altijd maar een kaartje uit de automaat trekken in juli en augustus voor 9:00?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

:Y En ook na 9.00 uur natuurlijk als je korting wilt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Zoveel mensen kan je nu ook weer niet kwijt op Gouda - Alphen. De effectieve treinlengte is er beperkt tot 4 bakken door het ultrakorte perron van Boskoop (A)
Toch zie ik regelmatig op dit traject combi's rijden van 5 bakken (SGM III gecombineerd met een SGM III). Dit is ook geen probleem in Boskoop neem ik aan?
Ja, dat is een probleem. Zelfs met 4 bakken SGM is het al heel erg mikken om de achterste deur nog langs het perron te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Scheelt een DDAR i.p.v. 4 bakken SGM niet? Anders non-stop treinen rijden in het pad van de spitsversterkers?
Welke spitsversterkers? De dienstregeling Gouda - Alphen is ook in de spits in beide richtingen 2x per uur, alleen verschuift voor en na de spits de dienstregeling met een kwartier, waardoor er dagelijks drie gaten in de dienstregeling vallen.

Tussen Alphen en Leiden heeft men liever geen DD-AR omdat men bang is dat er stammen met locomotief worden ingezet en die zijn daar alleen op lage snelheid toegelaten (tenminste, dat is mij ooit verteld)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

De voormalige spitsversterkers dan, er hebben daar toch ooit 4x/uur treinen in de spits gereden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Wubbo »

Dan kun je maar in 1 richting rijden, da's dus ook niet handig. DIe spitsversterkers reden ook maar 1 kant op. Of dat trouwens tussen Utrecht en Alphen nog in de trein past (die 2x VIRM IV waar ik vanmiddag in zat was niet echt rustig) is de volgende vraag.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door MdJ »

Daniel schreef: Als ze alle Integro's vrijgemaakt hebben door hun Ambassadors op de spitslijnen in te zetten vraag ik me wel af wat er dan op de 362 in Nieuwegein rijdt. Daar zat zaterdag namelijk nog een Pouw-Ambassador op.
Vandaag nogsteeds (om ca 14:00u)
Bij twijfel: gebruik beton.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:Dat laatste is gebruikelijk op Almere Centrum.
Spoor 1: IC s4900 tot ongeveer 14:00 uur
Spoor 2: alle treinen richting Amsterdam Zuid/Centraal
Spoor 3: alle treinen vanaf Amsterdam Zuid/Centraal
Spoor 4: IC s4900 vanaf ongeveer 14:00 uur
Een IC richting DH Centraal vertrekkend van spoor 1 is niet gebruikelijk. Gebruikelijk is spoor 2 zoals je zelf zegt ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

In 2013 worden de wissels bij Almere C weer een flipperkast net zoals ze waren tot in 2009.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten