Kruidvat BUSdagkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door david_meyer24 »

Op de Qliner 350 van Alkmaar naar Leeuwarden zei een buschauffeur dat hij weer niet geldig was en dat ik op het boekje moest gaan kijken daar moest het op staan dit was gisteren met de bus van 13.24 .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

david_meyer24 schreef:Op de Qliner 350 van Alkmaar naar Leeuwarden zei een buschauffeur dat hij weer niet geldig was en dat ik op het boekje moest gaan kijken daar moest het op staan dit was gisteren met de bus van 13.24 .
Ik zou een klacht indienen bij de vervoerder en je ritprijs terugvragen (ervan uitgaande dat de chauffeur je een kaartje heeft laten kopen of je OVC heeft laten gebruiken). Er staat nergens vermeldt dat het op de Q-liners niet geldig is. De enige uitzonderingen zijn: geen treinen en geen bussen/trams van GVB, HTM en RET.
"Een touringcar is geen bus"
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door david_meyer24 »

Ik ben toen met de trein naar Den Helder gegaan en daar met de bus naar den oever gegaan.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door midnet »

ben za vooral met Q=-bz Groningen en op zo met Cnx/ARV-Zeeland gereisd.
Nergens problems-op de Q-lnr van Qbz-303 Assen-Gieten ook niet. In Groningen was enorm veel reklame voor de kaart gemaakt-op alle steunpunten en veel haltes hingen nog de posters ervan, in veel bussen de meeste mensen met zo';n kaart. zag ook dat ARV hem nog steeds op de site heeft staan als ''promotie''.
Gister op de 104 naar Renesse dito: 8 (incl ik) reizigers en allemaal met KV!
Twijfelpunt lijkt me Q-Buzz regio Rotterdam-daar is alles zo RETterig - eens op het onbeschofte af: enkel met chip (had toen nog de landelijke dagkaart).
Over buurtbussen had ik ook dezelfde vraag- lijkt me dat juist die vrijwilligers veel eerder niet op de hoogte zullen zijn. En hoe streng ze zullen zijn met ''niet in het buitenland'' bvb op 50 Maastr->Aachen, erg populair onder dagjesmensen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Nu zul je met buurtbussen niet veel problemen hebben, de meeste rijden zaterdag en zondag niet en de overige kun je vast de lijst van voorwaarden lasten zien, die lui zijn meestal wel redelijk lijkt me.

Wat de buitenlandse en grensoverschrijdende lijnen aangaat zal men redelijk pech hebben ben ik bang, het staat duidelijk vermeldt dat dit niet mag.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

david_meyer24 schreef:Ik ben toen met de trein naar Den Helder gegaan en daar met de bus naar den oever gegaan.
Ik zou hoe dan ook een klacht indienen dat je met die kaart geweerd bent, want volgens mij is het gewoon onterecht, tenzij die Q-liner of betreffende rit door HTM, RET of GVB gereden wordt.
"Een touringcar is geen bus"
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door david_meyer24 »

Nee het werd door Connexxion gereden.

En ik heb het al via twitter gezegt en zij konden niks doen daarmee/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

david_meyer24 schreef:Nee het werd door Connexxion gereden.

En ik heb het al via twitter gezegt en zij konden niks doen daarmee/
Formulier invullen op connexxion.nl of e-mailen naar de klantenservice.
"Een touringcar is geen bus"
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Marc »

Op de site van Rover staat een mooi overzicht met alle spelregels. Eentje daarvan is: De pas is wel geldig in de Qliners van Connexxion maar niet in OV over water.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

Ik zou voor een formulier invullen gaan.

https://connexxion.nl/klachten/121
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Dagren schreef:Ik zou voor een formulier invullen gaan.

https://connexxion.nl/klachten/121
En als je daar geen antwoord op krijgt, gelijk een klacht indienen bij de betreffende regionale consumentenorganisatie van die regio (die dingen beginnen vaak met "ROCOV" of "Reizigersoverleg") dat je terechte klacht niet behandelt wordt. En je zult extra kosten gemaakt hebben, die trein zal niet gratis zijn geweest. Wellicht dat je die kosten ook nog kunt verhalen, hoewel Connexxion natuurlijk zal zeggen "je had ook gewoon een kaartje kunnen kopen"...weet dan weer niet of de Q-liner goedkoper zou zijn geweest, het gehele kostenplaatje van je reis betreffend.
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

fogeltje schreef:
Dagren schreef:Ik zou voor een formulier invullen gaan.

https://connexxion.nl/klachten/121
En als je daar geen antwoord op krijgt, gelijk een klacht indienen bij de betreffende regionale consumentenorganisatie van die regio (die dingen beginnen vaak met "ROCOV" of "Reizigersoverleg") dat je terechte klacht niet behandelt wordt. En je zult extra kosten gemaakt hebben, die trein zal niet gratis zijn geweest. Wellicht dat je die kosten ook nog kunt verhalen, hoewel Connexxion natuurlijk zal zeggen "je had ook gewoon een kaartje kunnen kopen"...weet dan weer niet of de Q-liner goedkoper zou zijn geweest, het gehele kostenplaatje van je reis betreffend.
http://ovloket.nl/ is ook nog een optie. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Meltrain »

Deze zin vind ik wel opvallend van de site van Rover:
De OV-Weekend-Pas is NIET geldig op de bustrajecten naar/in het buitenland (bijvoorbeeld Vaals- Aken, Breskens - Brugge, Breda - Antwerpen).
Op de trajecten Vaals - Aachen en Breda - Antwerpen - Hulst kan ik me goed voorstellen dat de kaart niet geldig is, aangezien die trajecten vijwel volledig in het buitenland liggen, maar van het traject Breskens - Brugge (lijn 42), lijkt me dat die kaart wel geldig is op het traject Breskens - Sint Anna ter Muiden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Zo staat het ook op de voorwaarden bij de kaart zelf. NIET geldig voor lijnen die naar het buitenland gaan, zonder uitzonderingen erbij vermeldt...of niet, ik lees net nog eens, letterlijk staat er op de actievoorwaarden zoals ik ze bij de kaart gekregen heb: "De OV-WeekendPas is uitsluitend geldig in Nederland. (Dus niet grensoverschrijdend)" (heb eerder in dit topic screenshots gepost, daar kun je het ook zien)

Dat zou suggereren dat je ook in buitenlandse bussen ermee mag reizen zolang binnen de Nederlandse rijksgrens blijft.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Dagren schreef:
fogeltje schreef:
Dagren schreef:Ik zou voor een formulier invullen gaan.

https://connexxion.nl/klachten/121
En als je daar geen antwoord op krijgt, gelijk een klacht indienen bij de betreffende regionale consumentenorganisatie van die regio (die dingen beginnen vaak met "ROCOV" of "Reizigersoverleg") dat je terechte klacht niet behandelt wordt. En je zult extra kosten gemaakt hebben, die trein zal niet gratis zijn geweest. Wellicht dat je die kosten ook nog kunt verhalen, hoewel Connexxion natuurlijk zal zeggen "je had ook gewoon een kaartje kunnen kopen"...weet dan weer niet of de Q-liner goedkoper zou zijn geweest, het gehele kostenplaatje van je reis betreffend.
http://ovloket.nl/ is ook nog een optie. :)
Ook een optie, maar ik zelf probeer het altijd eerst op regionaal niveau, OV-Loket is landelijk volgens mij (net zoals LOCOV, Rover en Maatschappij Voor Beter OV of hoe die club zich noemt). Die regionale instellingen zijn beter ingewerkt op hun regio en in hun contact met de vervoerder lijkt me.
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

fogeltje schreef:
Dagren schreef:
fogeltje schreef:
Dagren schreef:Ik zou voor een formulier invullen gaan.

https://connexxion.nl/klachten/121
En als je daar geen antwoord op krijgt, gelijk een klacht indienen bij de betreffende regionale consumentenorganisatie van die regio (die dingen beginnen vaak met "ROCOV" of "Reizigersoverleg") dat je terechte klacht niet behandelt wordt. En je zult extra kosten gemaakt hebben, die trein zal niet gratis zijn geweest. Wellicht dat je die kosten ook nog kunt verhalen, hoewel Connexxion natuurlijk zal zeggen "je had ook gewoon een kaartje kunnen kopen"...weet dan weer niet of de Q-liner goedkoper zou zijn geweest, het gehele kostenplaatje van je reis betreffend.
http://ovloket.nl/ is ook nog een optie. :)
Ook een optie, maar ik zelf probeer het altijd eerst op regionaal niveau, OV-Loket is landelijk volgens mij (net zoals LOCOV, Rover en Maatschappij Voor Beter OV of hoe die club zich noemt). Die regionale instellingen zijn beter ingewerkt op hun regio en in hun contact met de vervoerder lijkt me.
Wellicht dat ze direct contact met de rayons hebben, dat zou kunnen. Klantenservices zijn over het algemeen ook landelijk, dus als die je verder moeten helpen, zoals bij vergoedingen, zit je bij een landelijke consumentenorganisatie prima. Ik kan me voorstellen dat regionaal contact handig is voor problemen met de dienstregeling en dienstuitvoering.

Van Maatschappij Voor Beter OV of Rover merk ik trouwens nooit dat ze voor iemand persoonlijk iets doen.

(Ombudsmannen van kranten, zoals Noord Hollands Dagblad, willen ook nog wel eens goede contacten hebben trouwens)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Dat zou suggereren dat je ook in buitenlandse bussen ermee mag reizen zolang binnen de Nederlandse rijksgrens blijft.
Nee, want er staat expliciet op dat het alleen bij de regionale vervoerders geldig is :wink:

Wat betreft het OV-loket, die hebben ook hun contactpersonen binnen de vervoerders alleen willen die ook niet altijd even snel reageren heb ik nu gemerkt bij de behandeling van een klacht via het OV Loket nadat Connexxion niet echt bevredigend antwoordde.
OV Loket werkt samen met / is onderdeel van Rover trouwens, zitten in ieder geval beide op hetzelfde adres.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

Zeker iets gerelateerd aan een chipkaart Daniel? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Daniel »

:Y Hier op het forum ook al eens ter sprake gekomen trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
fogeltje schreef:Dat zou suggereren dat je ook in buitenlandse bussen ermee mag reizen zolang binnen de Nederlandse rijksgrens blijft.
Nee, want er staat expliciet op dat het alleen bij de regionale vervoerders geldig is :wink:
Hmm, dan is de door mij aangehaalde buslijn 42 sowieso een leuke want op die lijn wordt ongeveer 2/3 van de ritten gereden door Veolia en 1/3 door De Lijn. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Meltrain schreef:
Daniel schreef:
fogeltje schreef:Dat zou suggereren dat je ook in buitenlandse bussen ermee mag reizen zolang binnen de Nederlandse rijksgrens blijft.
Nee, want er staat expliciet op dat het alleen bij de regionale vervoerders geldig is :wink:
Hmm, dan is de door mij aangehaalde buslijn 42 sowieso een leuke want op die lijn wordt ongeveer 2/3 van de ritten gereden door Veolia en 1/3 door De Lijn. :wink:
Ga er maar vanuit dat de kaart geldig is op:
-Lijn 42 t/m de halte op/voor de grens (in Sluis) en niet in de bussen van De Lijn
-Lijn 44 t/m de halte op/voor de grens (in Vaals) en niet in de bussen van Aseag.
-Alle andere bussen van NL-vervoerder t/m de halte op/voor de grens
-Alle andere bussen van Niet-NL vervoerders NIET geldig.

En in principe staat dat dus ook EXACT in de voorwaarden. Alleen in NL en Alleen met de genoemde vervoerders.
Duidelijker kan eigenlijk niet.

Overigens is de bus van en naar breda-antwerpen zo ingericht dat de kaart nooit geldig kán zijn, men mag immers niet reizen BINNEN Nederland tussen de halten.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 11 jul 2012, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Daniel »

Maar je mag er wel mee van Breda naar Hulst he. Lijkt me dat hier dezelfde voorwaarden van toepassing zijn als met de OV-chipkaart, namelijk dat die alleen bruikbaar is als je in Nederland in- en uitstapt. Naar Antwerpen kan je alleen een kaartje op de bus kopen.
(En je mag er vast wel mee van Hulst naar Nieuw-Namen, dan ben je de grens nog niet over en er rijdt daar niks anders op een spitslijntje na)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Ronald »

huibf schreef:Overigens is de bus van en naar breda-antwerpen zo ingericht dat de kaart nooit geldig kán zijn, men mag immers niet reizen BINNEN Nederland tussen de halten.
Strikt genomen is lijn 19 een binnenlandse lijn, zolang je maar niet in België in- of uitstapt. Het was altijd zo dat de "normale" binnenlandse vervoersbewijzen geldig zijn tussen Hulst en Breda v.v., maar je een apart kaartje moet kopen als je in Antwerpen in- of uitstapt. Hoe het momenteel precies zit weet ik eigenlijk niet.
Maar goed, bij het Kruidvatkaartje lijkt het mij duidelijk: grensoverschrijdend is grensoverschrijdend.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Vinny »

Maar de lijn wordt door een Nederlandse vervoersmaatschappij gereden. Afijn, dat zijn details, ik ga het verder niet uitproberen... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Op lijn 19 moet je naar Antwerpen een speciaal kaartje kopen.
Als je van Hulst naar Breda reist dan kan je met de chipkaart reizen, maar dat is duurder dan een los speciaal kaartje.
Of inderdaad dan de ov pas geldig is.....
Er is nog zon grensoverschreidende lijn in zeeland, maar die heeft in België geen haltes.
En als we het dan helemaal lastig gaan maken... In Baarle-Nassau & Hertog word 3x de grens gepasseerd....
:n) leuke testcase.... Alleen niet voor mij.

Gevoelsmatig verwacht ik alléén een wijgering op lijn 19 en niet bij de andere twee lijntjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten