OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Edwin schreef:
Milco1995 schreef:Dat laatste is gebruikelijk op Almere Centrum.
Spoor 1: IC s4900 tot ongeveer 14:00 uur
Spoor 2: alle treinen richting Amsterdam Zuid/Centraal
Spoor 3: alle treinen vanaf Amsterdam Zuid/Centraal
Spoor 4: IC s4900 vanaf ongeveer 14:00 uur
Een IC richting DH Centraal vertrekkend van spoor 1 is niet gebruikelijk. Gebruikelijk is spoor 2 zoals je zelf zegt ;)
Oeps... Dacht dat er stond "trein naar Den Haag vertrok van spoor 2 ipv 1", maar zie nu pas dat dat er niet staat. Sorry, excuses... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Klaasje schreef:In 2013 worden de wissels bij Almere C weer een flipperkast net zoals ze waren tot in 2009.
Want? Men gaat weer twee sporen gebruiken per richting?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

Ja, dat is ook wel handig aangezien er in de dienstregeling anders wat korte perronopvolgingen in zouden zitten op het station waar de halteertijden het langst zijn.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door MdJ »

De 4300 (dacht ik, kan ook 4600 zijn) gaat door naar Zl, de ander blijft keren op Almo. Daardoor is daar dus een plekje vrij, ruimte om de 4900 naar Almo te rijden, zodat die weer niet meer in Alm hoeft te keren.
Bij twijfel: gebruik beton.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Of het slim te noemen is/was, weet ik niet. Afgelopen weekend was het Free Festival in Almere (naast busstation 't Oor). Ik moest daar beide dagen werken. Zaterdag was 'The harder style' (hardcore enz)
Zaterdag kom ik terug op het station, staan er welgeteld 2 S&V'ers. En dat op een moment dat er circa 200 stom dronken en zwaar onder invloed van drugs zijnde festivalgangers staan te wachten op de trein. Ging één van die gasten zeggen dat je "niet mocht roken onder de kap" :')
Had hij beter niet kunnen zeggen, want dat werd 'm niet in dank afgenomen door de hele groepen daar.... Is (gelukkig) niet uit de hand gelopen.
In de Sprinter naar Amsterdam zei de HC "Laat ik maar niet gaan controleren, lijkt mij nu alles behalve verstandig". Die heeft goed nagedacht!

Zondag was "The Original". Daar komen hele andere groepen mensen op af. Minder dronken, niet of nauwelijks onder invloed van drugs. Word veel meer fris verkocht bij de barren (en dat heb ik geweten :shock: ). Toen stonden er welgeteld 8 S&V'ers, 10 G4S beveiligers ... En dat was dus vrijwel niet nodig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:
Bee schreef:Zoveel mensen kan je nu ook weer niet kwijt op Gouda - Alphen. De effectieve treinlengte is er beperkt tot 4 bakken door het ultrakorte perron van Boskoop (A)
Toch zie ik regelmatig op dit traject combi's rijden van 5 bakken (SGM III gecombineerd met een SGM III). Dit is ook geen probleem in Boskoop neem ik aan?
Ja, dat is een probleem. Zelfs met 4 bakken SGM is het al heel erg mikken om de achterste deur nog langs het perron te krijgen.
Volgens de webpagina van Sporenplan.nl ligt er op het station Boskoop ook nog een stuk lightrailperron, kan deze dan niet worden opgehoogd? Het lightrailproject is immers toch van de baan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Het lightrailperron is vorige maand afgebroken en het perron was al sinds de opheffing van de lightrail ontoegankelijk gemaakt door middel van een hek.

Zodra bekend is welke perronhoogte het nieuwe materieel voor Alphen - Gouda nodig heeft gaat in ieder geval station Boskoop volledig op de schop en Waddinxveen waarschijnlijk ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

En dus is er (misschien) ruimte ontstaan voor verlenning van van het perro :idea: :wink: .

Of zie ik dit verkeert?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Bart »

De automatische omroep van Tuffie Vos kan dus wel gewoon Hann, Berhbl en berost omroepen! Ik dacht dat ze dat niet kon en dat vertragingen van de IC Berlijn daarom altijd door een omroeper werd aangekondigd. Kent Tuffie alle internationale bestemmingen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

KM46 schreef:En dus is er (misschien) ruimte ontstaan voor verlenning van van het perro :idea: :wink: .

Of zie ik dit verkeert?
Ja, dat zie je verkeerd. Er wordt niets aan het station aangepast tot Zuid-Holland eens beslist wat ze gaan doen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Chauf21 »

Bart schreef:De automatische omroep van Tuffie Vos kan dus wel gewoon Hann, Berhbl en berost omroepen! Ik dacht dat ze dat niet kon en dat vertragingen van de IC Berlijn daarom altijd door een omroeper werd aangekondigd. Kent Tuffie alle internationale bestemmingen?
Het viel me laatst ook al op dat er in een SLT in het Engels werd omgeroepen. De stem klonk iets anders dan de Nederlandse, maar de uitspraak en woordkeuze vond ik goed :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:En dus is er (misschien) ruimte ontstaan voor verlenning van van het perro :idea: :wink: .

Of zie ik dit verkeert?
Ja, dat zie je verkeerd. Er wordt niets aan het station aangepast tot Zuid-Holland eens beslist wat ze gaan doen :roll:
Zuid Holland :shock: ?? ... Het lijntje is toch van de NS?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

De concessie Gouda - Alphen verloopt op 9 december 2012, of ik moet een bericht over een tussentijdse verlenging van de driejarige concessie gemist hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:
Bart schreef:De automatische omroep van Tuffie Vos kan dus wel gewoon Hann, Berhbl en berost omroepen! Ik dacht dat ze dat niet kon en dat vertragingen van de IC Berlijn daarom altijd door een omroeper werd aangekondigd. Kent Tuffie alle internationale bestemmingen?
Het viel me laatst ook al op dat er in een SLT in het Engels werd omgeroepen. De stem klonk iets anders dan de Nederlandse, maar de uitspraak en woordkeuze vond ik goed :pos:
Er zit een enorme bug in de Engelse uitspraak, het woord Station wordt namelijk nog steeds uitgesproken zoals in het Nederlands, in plaats van het Engels, dus het klinkt als stasjon in plaats van steesjen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Ja, dat zie je verkeerd. Er wordt niets aan het station aangepast tot Zuid-Holland eens beslist wat ze gaan doen :roll:
Ze hebben laatst toch beslist dat er gewoon treinen blijven rijden? Daar hebben we een standaard perronhoogte voor toch?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Nou, de impressies hebben het over tramachtig materieel en station Boskoop Snijdelwijk zou wel in gebruik genomen worden en daar ligt nu alleen een laag perron. Wil je dat oplossen dan moet je alles afbreken en opnieuw beginnen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Chauf21 schreef:
Bart schreef:De automatische omroep van Tuffie Vos kan dus wel gewoon Hann, Berhbl en berost omroepen! Ik dacht dat ze dat niet kon en dat vertragingen van de IC Berlijn daarom altijd door een omroeper werd aangekondigd. Kent Tuffie alle internationale bestemmingen?
Het viel me laatst ook al op dat er in een SLT in het Engels werd omgeroepen. De stem klonk iets anders dan de Nederlandse, maar de uitspraak en woordkeuze vond ik goed :pos:
Er zit een enorme bug in de Engelse uitspraak, het woord Station wordt namelijk nog steeds uitgesproken zoals in het Nederlands, in plaats van het Engels, dus het klinkt als stasjon in plaats van steesjen.
Tja, in Zwitserland wordt de omroep ingesproken door "native speakers". Dat zouden ze in Nederland ook moeten doen... :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Tja, in Zwitserland wordt de omroep ingesproken door "native speakers". Dat zouden ze in Nederland ook moeten doen... :D
Ik heb de indruk dat de omroep in de SLT dat ook is. Enkel de stations worden in het Nederlands omgeroepen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door webguy »

Die dingen worden geloof ik toch in een Studio opgenomen, dus het is kwestie van even iemand voor zoeken.
Uufje
Berichten: 15
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 23:34
Locatie: Emmeloord

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Uufje »

Ik merkte vandaag dat in de bussen van Syntus bij de halteafroep nu ook "de volgende halte is" wordt omgeroepen. Klinkt wel wat beter, vind ik.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Bij Syntus Overijssel was dat toch al? Vorig jaar oktober zat ik in een Syntus-bus van Overijssel, in Hardenberg (lijn 30) en bij iedere halte werd er omgeroepen: "De volgende halte is: Hardenberg, <haltenaam>" En eventueel een OV-chip-riedeltje er achteraan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door MdJ »

Op de veluwe was het altijd "Halte" dacht ik. Vorige week hoorde ik ook ineens "De volgende halte is <stilte> <halte>. Vandaag niet helemaal met de omroep bezig geweest...
Bij twijfel: gebruik beton.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Klaasje »

MdJ schreef:De 4300 (dacht ik, kan ook 4600 zijn) gaat door naar Zl, de ander blijft keren op Almo. Daardoor is daar dus een plekje vrij, ruimte om de 4900 naar Almo te rijden, zodat die weer niet meer in Alm hoeft te keren.
Het heeft niet met een plekje op Almo te maken dat de s4900 nu is afgekapt maar met de treinvolgorde. Tussen de s4300 en s3700 zit onvoldoende ruimte om de s4900 het stuk Alm - Almo te laten rijden. Door in 2013 met de treinen zo te schuiven dat de volgorde anders is past het wel.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Ardan »

Het klopt dat de Syntus-afroepen zijn veranderd. Het was altijd zo dat op stadslijnen en op de streeklijnen binnen een grote plaats de haltes werden afgeroepen als *bel* naam. Op de streeklijnen buiten een grote plaats was het 'De volgende halte is (plaats, naam)' Nu is het dus bij alle haltes een combinatie: *bel* De volgende halte is (evt. plaats, naam).

Volgens mij worden de bestemmingen op de bussen echt elke week weer veranderd. Lijn 4 in Zwolle rijdt een langdurige omleiding, en op de bus heb ik nu al drie verschillende bestemmingen zien staan. Tweeregelig, met bovenaan 'Ittersumerbroek' of 'Aa-landen', met eronder alternerend 'OMLEIDING', en dan óf 'via Welle/Fivel', óf 'via Waallaan' óf 'niet via Reggelaan'. En richtung Ittersumerbroek vanaf het station staat er ook zo af en toe alternerend 'via Gerenlanden' bij.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door ODRAIL »

De vakantiedienstregelinging kan ook zijn voordelen hebben. zo raakte ik afgelopen dinsdag na het missen van de tram in het centrum van Rotterdam met iemand in een diepgaand gesprek. Zo diep zelfs dat we bijna de volgende tram (deze ging een kwartier later) misten :X . Het ging nog net goed :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten