grote files voor gesloten IJTunnel
grote files voor gesloten IJTunnel
ook deze zomer is de IJtunnel weer gesloten voor groot onderhoud-8 weken, vanaf afgelopen weekend.
vanaf MA 9/8 ontstonden er grote files van bussen aan beide zijden. dat komt:
a.omdat de bussen deze week nog normale dienst rijden- volg. week gaat de zomerdienst in met minder bussen
b.EBS krijgt vooral de schuld-''zij hebben veel meer bussen als ARV''-terwijl de regeling precies hetzelfde is als vorig jaar. deels komt dat door a-deels omdat EBS inderdaad meer gewone en minder geledes heeft-dus hogere frequenties.
Op di.10 stonden vele kranten er vol van, o.a. Spits en dus Telegraf en Parool.
Vanaf vandaag heeft EBS besloten om meer bussen naar de pont te sturen in Noord.
(het aantal reizigers is toch al stukken minder als normaal-om wat halflege bussen bvb op Winkelcentrum Nrd elkaars last te laten opvangen is blijkbaar onmogelijk-oja, dan heb je dat sjipgedoe).
Petra faber, zo gekend als spreekdame van het GVB, is blijkbaar overgestapt en werkt nu dito voor DIVV-dienst Infra etc.
vanaf MA 9/8 ontstonden er grote files van bussen aan beide zijden. dat komt:
a.omdat de bussen deze week nog normale dienst rijden- volg. week gaat de zomerdienst in met minder bussen
b.EBS krijgt vooral de schuld-''zij hebben veel meer bussen als ARV''-terwijl de regeling precies hetzelfde is als vorig jaar. deels komt dat door a-deels omdat EBS inderdaad meer gewone en minder geledes heeft-dus hogere frequenties.
Op di.10 stonden vele kranten er vol van, o.a. Spits en dus Telegraf en Parool.
Vanaf vandaag heeft EBS besloten om meer bussen naar de pont te sturen in Noord.
(het aantal reizigers is toch al stukken minder als normaal-om wat halflege bussen bvb op Winkelcentrum Nrd elkaars last te laten opvangen is blijkbaar onmogelijk-oja, dan heb je dat sjipgedoe).
Petra faber, zo gekend als spreekdame van het GVB, is blijkbaar overgestapt en werkt nu dito voor DIVV-dienst Infra etc.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Kan jij ook wat meer interpunctie gebruiken
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Tja, logistiek niet handig aangepakt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Ik ben er vandaag is wezen kijken. Aan beiden zijden van de tunnel staan doseerlichten die eens in de 20 seconden een voertuig doorlaten. Taxi's en touringcars mogen ook gebruik maken van de tunnel. Die doseerlichten veroorzaken de ellende. Ik heb totaal het nut van die doseerlichten niet kunnen vinden vandaag.
Ik ben 3x door de tunnel gegaan en in de daluren kostte het een minuut of 2 á 3 om door het doseerlicht te komen.
Ik ben 3x door de tunnel gegaan en in de daluren kostte het een minuut of 2 á 3 om door het doseerlicht te komen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
In de spits zal het toch niet een constante stroom van bussen zijn? Neem aan dat bussen zichzelf redelijk doseren / gespreid gebruik maken van de tunnel.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Sorry Webguy, dat is niet het geval. Uit Waterland vertrekken er 6 bussen per minuut naar Amsterdam in de spits. + Al het verkeer tussen Amsterdam-Noord en Amsterdam-Centrum dat door deze trechter moet. Zoals Meltrain al aangaf rijden er te veel bussen door de tunnel heen maar een andere route is er niet. De enige oplossing zou zijn alle bussen naar de noordzijde van t IJveer te laten rijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
GVB zet inmiddels wel extra veren in las ik gisteren
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Als de N/Z-lijn gaat rijden moeten al die lijnen toch ingekort worden tot het Buikslotermeerplein en dan met zijn allen overstappen op de metro?JeffreyMeijer schreef:Sorry Webguy, dat is niet het geval. Uit Waterland vertrekken er 6 bussen per minuut naar Amsterdam in de spits. + Al het verkeer tussen Amsterdam-Noord en Amsterdam-Centrum dat door deze trechter moet. Zoals Meltrain al aangaf rijden er te veel bussen door de tunnel heen maar een andere route is er niet. De enige oplossing zou zijn alle bussen naar de noordzijde van t IJveer te laten rijden.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Wel de bedoeling. En misschien nog wel het handigste.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Als die lijn afkomt ben ik in ieder geval al 20 en zijn we bijna alweer met de nieuwe concessie Waterland bezig.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
En toen ik 20 was waren ze bezig met de vorige concessie waterland en toen was het plan om 1/3 deel van de bussen af te kappen op Buikslotermeerplein, 1/3 deel eindbestemming Amsterdam Centraal en 1/3 deel eindpunt elders in de stad..., maar toen zou de Noord-Zuidlijn al enige jaren hebben gereden ;(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
In principe kunnen alle (spits)ritten die MAT terug gaan naar Waterland voor hun volgende rit gelost kunnen worden bij de pont. En andersom kunnen alle ritten die MAT vanuit Waterland komen bij de pont kunnen beginnen. Scheelt een hoop ritten door de tunnel.Vinny schreef:En toen ik 20 was waren ze bezig met de vorige concessie waterland en toen was het plan om 1/3 deel van de bussen af te kappen op Buikslotermeerplein, 1/3 deel eindbestemming Amsterdam Centraal en 1/3 deel eindpunt elders in de stad..., maar toen zou de Noord-Zuidlijn al enige jaren hebben gereden ;(
Re: grote files voor gesloten IJTunnel
Hoe moet de passagier dan weten waar hij moet opstappen Die heeft geen benul ervan hoe de bus naar het CS komt, als lijndienst of als mat-rit. Dus in de namiddag moeten wel alle bussen door de tunnel heen.Delftse Chauff schreef:En andersom kunnen alle ritten die MAT vanuit Waterland komen bij de pont kunnen beginnen. Scheelt een hoop ritten door de tunnel.Vinny schreef:En toen ik 20 was waren ze bezig met de vorige concessie waterland en toen was het plan om 1/3 deel van de bussen af te kappen op Buikslotermeerplein, 1/3 deel eindbestemming Amsterdam Centraal en 1/3 deel eindpunt elders in de stad..., maar toen zou de Noord-Zuidlijn al enige jaren hebben gereden ;(
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 65 gasten