Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Beetje raar, want ik voel me juist door die taxis van mn sokken gereden bij de fietsenstalling - je krijgt daar straks dus een knooppunt van rennende studenten, fietsers en taxis. Dat is niet perse een veiligere combinatie...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Inderdaad. En dan krijg je twee onveilige punten bij het station. Het is nu bij alle bussen soms gevaarlijk bij het busstation als een bus komt aanrijden en een meute blind oversteekt terwijl bussen van hun perron vertrekt. Nu creëer nog zo een punt op de busbaan, waar ook nog ander verkeer (taxi, hulpdiensten) rijden. Dit zorgt ook voor onnodige vertraging als er een meute mensen over de busbaan oversteekt en aankomende bussen moeten wachten. Je zult je bus maar zien wegrijden omdat de bus nog stilstaat voor voetgangers of omdat je vanaf dat punt moet rennen richting het busstation proper.webguy schreef:Beetje raar, want ik voel me juist door die taxis van mn sokken gereden bij de fietsenstalling - je krijgt daar straks dus een knooppunt van rennende studenten, fietsers en taxis. Dat is niet perse een veiligere combinatie...
Ik denk dat de keuze gemaakt is omdat op sommige tijden (vooral tussen 8:00 en 9:00) de perrons overvloeien met reizigers. Het is niet ongewoon als de perrons A, B en C helemaal volstaan met mensen die een bus richting Heyendaal hopen te krijgen. Misschien dat dit meespeelt in die keuze. Maar desalniettemin vind ik het geen goede keuze. Overstappen tussen die veelijnen en overige lijnen wordt alweer net wat lastiger en volgens mij maak je het geheel er alleen onveiliger mee.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Vierdaagseomleidingen staan inmiddels op de website: http://www.hermes.nl/reizen-met-breng/1 ... megen/2491
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
De lelijke groene CXX bussen rijden alweer door Nijmegen heen. Ik moet best veel werken deze 4daagse. Maar ik zal tussen het werken en feesten door wel eens kijken of ik nog tijd krijg leuke foto's te maken voor hier.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Er is een keuze gemaakt voor de nieuwe trolleys: Hess.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Lijn 35 rijdt tot ca. 15.00 uur een pendeldienst Zetten Station – Herveld Zuid en Bemmel halte de Timp - Elst via de A15. Te Elst rijdt lijn 35 dan via Archimedesweg, Nijverheidsweg en Industrieweg Oost naar het station. Reizigers tussen Elst en Herveld Zuid dienen per trein van Elst naar Bemmel te reizen en daar over te stappen op de pendelbus v.v.
Die laatste snap ik overigens niet. Hebben ze in Bemmel even vlug een station geplant?
Die laatste snap ik overigens niet. Hebben ze in Bemmel even vlug een station geplant?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Gezien de knip van de lijn denk ik dat het station Zetten-Andelst ipv Bemmel zou moeten zijn. Tussen Elst en Bemmel rijdt de bus tenslotte wel.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Goed punt, dat had ik er zelf zo snel nog niet uitgehaald op de vroege "ochtend".
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
goeie keus die ze gemaakt hebben om voor de HESS Trolleys te kiezen zijn goeie trolleybussen.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Wagenparknummers zullen wel doorgenummerd worden vanaf 5243. Ze worden in kleine series afgeleverd. De eerste komen medio 2013, ergens in Juni waarschijnlijk. Eind 2017 rijden ze allemaal.Trolley0144 schreef:goeie keus die ze gemaakt hebben om voor de HESS Trolleys te kiezen zijn goeie trolleybussen.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
hoeveel Hess Trolleys zijn er eigenlijk besteld.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
31Trolley0144 schreef:hoeveel Hess Trolleys zijn er eigenlijk besteld.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Koekje, graag een bron van jouw verhaal over de Hess Trolleys. De fabrikant, SRAN, Hermes en Breng (Novio) hebben hier namelijk niets over gemeld op hun website!
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
het is aan de chauffeurs van BRENG medegedeeld
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Het is inderdaad aan de chauffeurs via de nieuwsbrief medegedeeld. Dus bron = nieuwsbrief. Eigenlijk interne informatie, maar ik denk niet dat dit geheim moest blijven. Dan wordt het sowieso niet in een nieuwsbrief gezet, die blijven nogal eens liggen in de bus waar passagiers 'm ook kunnen lezen.Michael 1988 schreef:En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.rovin1995 schreef:Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Dus er blijft ook geen Berkhof meer over? Hoeveel trolleys zijn er nu dan precies? Meer als 31 (Nieuwe hess)+9 ( oude hess )= 40 toch?koekje schreef: 5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
joh dan geloof je het toch niet : het volgende stond in de busfotogroup (zowel op yahoo en fb)Michael 1988 schreef:En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
"Hess mag alle Volvo, Van Hool en Berkhof trolleybussen gaan vervangen. Eind 2017 rijden dan alleen maar Hess trolleybussen in Arnhem.
De nieuwe Hess bussen verschillen van de huidige op een aantal punten:
- Nieuw doorontwikkelt chassis met onafhankelijke vering op de vooras.
- Aandrijving op enkele as
Verder krijgen de nieuwe (en de huidige) Hess trolleys een nieuwe huisstijl.
Met vriendelijke groet,
----- "
bewijs genoeg?
EDIT: naam weggehaald
Laatst gewijzigd door busentrein op di 24 jul 2012, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Krijgen ze de overige Breng kleuren? Ik weet dat de vorige concessie eiste dat de trolleys hun kleuren zouden behouden, geen idee of dat voor de nieuwe Hermes concessie ook zo is.
"Een touringcar is geen bus"
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
ik denk wel dat het een huiskleur wordt voor de trolleys die overwegend blauw is. Zoals connexxion ook een eigen huiskleur had voor de trolley's
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Er stond net een Breng-bus uit Arnhem klem in een McDrive in Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Dan had de chauffeur honger blijkbaar.M57 schreef:Er stond net een Breng-bus uit Arnhem klem in een McDrive in Nijmegen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Hehe, ja, die mensen moeten ook eten
Zag vroeger in het dorp wel eens een Hermes chauffeur stoppen bij de friettent. De bus was in de avond meestal al leeg en een paar haltes verder was de eindhalte en de avondritten reden niet meer terug maar rechtstreeks naar de stalling in Helmond. Dus dan ging een enkele chauffeur daar maar even een hapje eten.
Zag vroeger in het dorp wel eens een Hermes chauffeur stoppen bij de friettent. De bus was in de avond meestal al leeg en een paar haltes verder was de eindhalte en de avondritten reden niet meer terug maar rechtstreeks naar de stalling in Helmond. Dus dan ging een enkele chauffeur daar maar even een hapje eten.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7
Dat heb je hier in Luxemburg bij de bandenfabriek van Goodyear in Colmar; rond 21.25 uur arriveren acht bussen daar en hoeven allemaal pas om 22.15 uur weer weg. Een hoop chauffeurs rijden plankgas naar de snackbar van Mr. Goofy, zo'n drie kilometer bij de fabriek vandaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten