Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door webguy »

Beetje raar, want ik voel me juist door die taxis van mn sokken gereden bij de fietsenstalling - je krijgt daar straks dus een knooppunt van rennende studenten, fietsers en taxis. Dat is niet perse een veiligere combinatie...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Beetje raar, want ik voel me juist door die taxis van mn sokken gereden bij de fietsenstalling - je krijgt daar straks dus een knooppunt van rennende studenten, fietsers en taxis. Dat is niet perse een veiligere combinatie...
Inderdaad. En dan krijg je twee onveilige punten bij het station. Het is nu bij alle bussen soms gevaarlijk bij het busstation als een bus komt aanrijden en een meute blind oversteekt terwijl bussen van hun perron vertrekt. Nu creëer nog zo een punt op de busbaan, waar ook nog ander verkeer (taxi, hulpdiensten) rijden. Dit zorgt ook voor onnodige vertraging als er een meute mensen over de busbaan oversteekt en aankomende bussen moeten wachten. Je zult je bus maar zien wegrijden omdat de bus nog stilstaat voor voetgangers of omdat je vanaf dat punt moet rennen richting het busstation proper.

Ik denk dat de keuze gemaakt is omdat op sommige tijden (vooral tussen 8:00 en 9:00) de perrons overvloeien met reizigers. Het is niet ongewoon als de perrons A, B en C helemaal volstaan met mensen die een bus richting Heyendaal hopen te krijgen. Misschien dat dit meespeelt in die keuze. Maar desalniettemin vind ik het geen goede keuze. Overstappen tussen die veelijnen en overige lijnen wordt alweer net wat lastiger en volgens mij maak je het geheel er alleen onveiliger mee.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Vierdaagseomleidingen staan inmiddels op de website: http://www.hermes.nl/reizen-met-breng/1 ... megen/2491
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Joshua »

De lelijke groene CXX bussen rijden alweer door Nijmegen heen. Ik moet best veel werken deze 4daagse. Maar ik zal tussen het werken en feesten door wel eens kijken of ik nog tijd krijg leuke foto's te maken voor hier.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Er is een keuze gemaakt voor de nieuwe trolleys: Hess.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Lijn 35 rijdt tot ca. 15.00 uur een pendeldienst Zetten Station – Herveld Zuid en Bemmel halte de Timp - Elst via de A15. Te Elst rijdt lijn 35 dan via Archimedesweg, Nijverheidsweg en Industrieweg Oost naar het station. Reizigers tussen Elst en Herveld Zuid dienen per trein van Elst naar Bemmel te reizen en daar over te stappen op de pendelbus v.v.

Die laatste snap ik overigens niet. Hebben ze in Bemmel even vlug een station geplant?
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Wubbo »

Gezien de knip van de lijn denk ik dat het station Zetten-Andelst ipv Bemmel zou moeten zijn. Tussen Elst en Bemmel rijdt de bus tenslotte wel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Goed punt, dat had ik er zelf zo snel nog niet uitgehaald op de vroege "ochtend".
"Een touringcar is geen bus"
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Trolley0144 »

goeie keus die ze gemaakt hebben om voor de HESS Trolleys te kiezen zijn goeie trolleybussen.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Trolley0144 schreef:goeie keus die ze gemaakt hebben om voor de HESS Trolleys te kiezen zijn goeie trolleybussen.
wat worden de wagenparknummers of is daar nog niks over bekend.
komen ze dit jaar nog in dienst vanaf december 2012 of komen ze in 2013.
Wagenparknummers zullen wel doorgenummerd worden vanaf 5243. Ze worden in kleine series afgeleverd. De eerste komen medio 2013, ergens in Juni waarschijnlijk. Eind 2017 rijden ze allemaal.
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Trolley0144 »

hoeveel Hess Trolleys zijn er eigenlijk besteld.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Trolley0144 schreef:hoeveel Hess Trolleys zijn er eigenlijk besteld.
31
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door rovin1995 »

Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Michael 1988 »

Koekje, graag een bron van jouw verhaal over de Hess Trolleys. De fabrikant, SRAN, Hermes en Breng (Novio) hebben hier namelijk niets over gemeld op hun website!
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

het is aan de chauffeurs van BRENG medegedeeld
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Michael 1988 »

En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door koekje »

Michael 1988 schreef:En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
Het is inderdaad aan de chauffeurs via de nieuwsbrief medegedeeld. Dus bron = nieuwsbrief. Eigenlijk interne informatie, maar ik denk niet dat dit geheim moest blijven. Dan wordt het sowieso niet in een nieuwsbrief gezet, die blijven nogal eens liggen in de bus waar passagiers 'm ook kunnen lezen.
rovin1995 schreef:Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.
5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door rovin1995 »

koekje schreef: 5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.
Dus er blijft ook geen Berkhof meer over? Hoeveel trolleys zijn er nu dan precies? Meer als 31 (Nieuwe hess)+9 ( oude hess )= 40 toch?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

Michael 1988 schreef:En dat moet ik geloven? Nee sorry, ik heb geleerd dat je niet alles zomaar van iedereen moet aannemen zonder hard bewijs. Vooral als het gaat om een grote order als dit (Hess heeft maar weinig grote orders betreft dit formaat).
joh dan geloof je het toch niet : het volgende stond in de busfotogroup (zowel op yahoo en fb)

"Hess mag alle Volvo, Van Hool en Berkhof trolleybussen gaan vervangen. Eind 2017 rijden dan alleen maar Hess trolleybussen in Arnhem.

De nieuwe Hess bussen verschillen van de huidige op een aantal punten:

- Nieuw doorontwikkelt chassis met onafhankelijke vering op de vooras.
- Aandrijving op enkele as

Verder krijgen de nieuwe (en de huidige) Hess trolleys een nieuwe huisstijl.


Met vriendelijke groet,

----- "

bewijs genoeg?

EDIT: naam weggehaald
Laatst gewijzigd door busentrein op di 24 jul 2012, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Krijgen ze de overige Breng kleuren? Ik weet dat de vorige concessie eiste dat de trolleys hun kleuren zouden behouden, geen idee of dat voor de nieuwe Hermes concessie ook zo is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

ik denk wel dat het een huiskleur wordt voor de trolleys die overwegend blauw is. Zoals connexxion ook een eigen huiskleur had voor de trolley's
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door M57 »

Er stond net een Breng-bus uit Arnhem klem in een McDrive in Nijmegen :shock:
NintendoC
Berichten: 417
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door NintendoC »

M57 schreef:Er stond net een Breng-bus uit Arnhem klem in een McDrive in Nijmegen :shock:
Dan had de chauffeur honger blijkbaar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Hehe, ja, die mensen moeten ook eten :wink:

Zag vroeger in het dorp wel eens een Hermes chauffeur stoppen bij de friettent. De bus was in de avond meestal al leeg en een paar haltes verder was de eindhalte en de avondritten reden niet meer terug maar rechtstreeks naar de stalling in Helmond. Dus dan ging een enkele chauffeur daar maar even een hapje eten.
"Een touringcar is geen bus"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door STF »

Dat heb je hier in Luxemburg bij de bandenfabriek van Goodyear in Colmar; rond 21.25 uur arriveren acht bussen daar en hoeven allemaal pas om 22.15 uur weer weg. Een hoop chauffeurs rijden plankgas naar de snackbar van Mr. Goofy, zo'n drie kilometer bij de fabriek vandaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten