Het Grote Blundertopic #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

webguy schreef:Ligt natuurlijk aan de luchtweerstand van je auto, maar een keer een proef gedaan met auto met verbruikmeter. Airco aan gebruikte net zo veel als raam open door de extra luchtweerstand...
Ze zeggen altijd dat onder de 90 km/u open ramen zuiniger zijn en boven de 90 km/u airco aan zuiniger is. In de praktijk merken we bij de vroegere auto van me vader (met airco) en de huidige auto van me moeder (met airco) dat open ramen tien keer zo zuinig is (ook bij hoge snelheden) dan de airco, die zuipt je echt helemaal arm.

De bestelbus is daar in tegen een auto die altijd hetzelfde verbruikt; leeg of zwaar beladen, ramen open of dicht, stadsverkeer of op de grote weg, het verbruik blijft vrijwel gelijk. Ik kan moeilijk testen of ie meer gaat verbruiken met airco aan, want dat zit er bewust niet in, gezien de zeer slechte ervaringen bij onze andere auto's.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Lekker lomp altijd. Sta je bij de kassa, wil je gaan inpakken: Oh, vergeten statiegeldflessen in te leveren :')

Terug kan niet want rij, vooruit kan ook niet want geen ruimte in tas. Geklier :X
Daarom gooi ik altijd m'n statiegeldflessen in het mandje of de kar zodat ik ze vanzelf tegenkom voor ik bij de kassa kom.

Overigens vergeet ik heel vaak dat ik bij de Jumbo wél m'n groente en fruit moet afwegen omdat het bij de AH niet hoeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Daarom gooi ik altijd m'n statiegeldflessen in het mandje of de kar zodat ik ze vanzelf tegenkom voor ik bij de kassa kom.
Heb je alleen weinig aan als je, zoals in sommige supermarkten het geval is, de inname lege flessen bij de ingang hebt zitten voor je de winkel in loopt.

Ik heb het dan weer met m'n oud papier en lege sap-pakken waar ik vaak m'n boodschappentas mee vul voor ik naar de supermarkt ga, zodat ik het gelijk in de (papier)container van 't complex kan gooien. Daar ben ik dus ook een keer mee bij de supermarkt aangekomen. Alleen oud papier is zo'n probleem niet (staat daar ook een papiercontainer), maar met ander afval is 't wat lastiger :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ardan »

Laatst hier ook bij de C1000, flessenutomaat bij de ingang waardoor we níét binnenkwamen, we hadden geen idee. Ik wil boodschappen in mijn rugzak pakken bij de kassa, ohja, flessen. *rennen*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Vanmiddag geprobeerd een lantaarnpaal omver te lopen. Niet gelukt overigens maar maakte wel een aardige dreun :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Laatst nog een leuke blunder van een buschauffeur; in een van die kleine dorpjes hier in de regio heeft de bus geen keerlus maar moet straatje keren, het is daarbij zo enorm krap dat je de bus net zo ver achteruit moet blijven rijden tot de bodemplaat tegen een steil omhoog lopende asfaltweggetje (toegang van een boerenveld) aanstoot, anders red je de draai aan voorzijde niet. Normaal schakelen chauffeurs direct de bus weer in zijn vooruit na het aantikken van bodemplaat tegen asfalt, dan is er niets aan de hand. Vorige week een chauffeur die de bus rustig minuten lang daar liet staan, na enige tijd merkte de elektronica dat de bus in de lengterichting niet geheel waterpas geparkeerd stond en ging aan de voorzijde de luchtvering wat oppompen en aan de achterzijde de luchtvering een beetje leeg laten lopen. Toen het vertrektijd was, gaf de chauffeur gas en zat verbaasd te kijken waarom de bus niet van zijn plek kwam (je zag hem naar de handrem en automaatknoppen grijpen, maar die stonden al goed), tja die bus hing echt op het steile asfaltweggetje klem. :lol: Met het gaspedaal flink diep intrappen kwam de bus al schurend vooruit, na een paar meter kwam ie los. Het viel mij reuze mee dat de achterbumper er niet af brak.

Noodheffen zit alleen op de Mercedes Integro's tot en met bouwjaar april 2007, dit betrof een Integro van januari 2010 en die zijn volautomatisch, daarbij kun je in zo'n situatie alleen nog los komen door de bus op te takelen. :lol:
Een aantal maanden geleden stonden we daar met een bus die niet meer uit zijn achteruitversnelling wilde, ook leuk. :Y

Het schuine weggetje links op de foto bedoel ik:
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daan »

STF schreef:Noodheffen zit alleen op de Mercedes Integro's tot en met bouwjaar april 2007, dit betrof een Integro van januari 2010 en die zijn volautomatisch, daarbij kun je in zo'n situatie alleen nog los komen door de bus op te takelen. :lol:
Wat is het nut van het weglaten van die functie? Vooruitgang kan je het niet echt noemen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Hoogstwaarschijnlijk had je er sukkels van chauffeurs bij die bleven rijden met de bus in noodhef-stand, ik weet de reden verder ook niet.
Er zijn wel meer functies verdwenen bij de nieuwere generaties Mercedes bussen, zo hebben ze bij dat vervoersbedrijf er ook nog twee in dienst van bouwjaar januari 2004, met een omschakelknop op het dashboard: ECONOMY / SPORT.
Chauffeurs maken er weleens een spelletje van bij het stoplicht; snelle personenauto op de linkerbaan wachten, bus op rechterbaan wachten, knop naar sport indrukken en bij groen licht wegplanken met dat ding. Lijkt wel een straaljager dan.
Nou je kunt het wel raden bij de nieuwere bussen; zo'n knop is niet meer te vinden op het dashboard. :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daan »

Jammer :lol: Doet me een beetje denken aan deze:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

Ik kwam er vanochtend bij Ede pas achter dat ik perongeluk alles een uur eerder aan het doen was, net voor mn wekker af had moeten gaan. Inmiddels was ik dus al uit bed, gedoucht, aangekleed, naar het station gefietst en in de trein gestapt. Ik verbaade me al dat het zo rustig was op de weg en op het station en waarom mn huisgenoten nog niet wakker waren. Toen ik het doorhad viel alles ineens op z'n plaats.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ardan »

Klein meisje in de trein:
'Mijn tante gaat morgen naar Talamini op vakantie!'
(Talamini is een ijssalon en ze bedoelde eigenlijk Torremolinos)
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

Ik wou vanavond op Dordrecht in de trein stappen maar toen bedacht ik me dat ik nog niet was ingechecked. Ik heb snel een sprint getrokken van Spoor 4 naar de ingang om me in te checken en vervolgens weer terug te sprinten waarbij ik nog net mijn trein haalde. Was ik een paar seconden later geweest was de trein weggeweest. Ik heb mij blunder dus nog kunnen corrigeren
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Mailblunder aflevering negenduizenddriehonderdzesentachtig dankzij de UvA :X

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daan »

Nondeju :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Counter-attack *O*

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Z2N »

Blunder van het jaar van de gemeente Amsterdam naar mijn mening:
Er staat momenteel een enorme bussenfile aan beide kanten van de IJtunnel in Amsterdam. Reden is dat er momenteel werkzaamheden zijn. Blijkbaar mag er maar eens per 30 seconden een bus door de tunnel, met dit tot gevolg:
Afbeelding
Foto: Maurits Vink (@_Maurits) via Twitter

Afbeelding
Foto: Jacques Mesrine (@IHamza_K) via Twitter

De IJtunnel-chaos veroorzaakt ook problemen voor het autoverkeer op Noord en in het centrum.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Meltrain »

Als het feit, dat er slechts eens per 30 seceonden een bus door de tunnel mag, voor zo'n file zorgt, gaan er normaal gewoon te veel bussen door die tunnel. :P

@Bee: ik heb je naam gespot in die mail. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Edwin »

Vrijdag waren er twee van CXX op elkaar gebotst waardoor er een file was maar de bussen moesten maar via een andere baanvak dan de busbaan rijden. Maar dat het zo erg is/kan zijn wist ik ook niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Milco »

Edwin: waar was dat gebeurd dan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Hier kwam van de week iemand op me af rennen toen ik aan het grasmaaien was: "De dop van mijn toilettank is in de afvoer van de chemisch-toilet stortplaats gevallen!"
Hij heeft de afvoer in onderdelen uit elkaar kunnen halen om zijn dop terug te krijgen. :lol:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

Ik was gisteravond aan het werk en ik was een McFlurry aan het maken en tegelijkertijd een gesprek aan het voeren met de manager. maar toen ik liep naar de gast toe om hem de McFlurry te geven. Gast komt terug en zegt dat die niet goed is. Ik was hem dus vergeten te mixen :oops:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door TheKnitter »

Vannacht 112 gebeld voor de zoveelste inbraak op industrieterrein Nieuw-Schaik (of hoe dat ook mag heten) te Leerdam. Dat alarmsysteem die de bedrijven daar moeten hebben, werkt niet. Want in de afgelopen week 3x alarmen horen/zien(zwaailamp) afgaan, en de alarmcentrale wist van niets (alarmsysteem zou in connectie moeten staan met de politie en de beveiliging).
Ik bel dus vannacht met 112, en zeg dat er een inbraak is bij Nijverheidstraat 2D. Ja, het alarm gaat af. "Wat doet u dan op het industrieterrein meneer?" werd gevraagd. "Ik heb gewerkt bij Holland Parts Distributie op Nijverheidstraat 2D".. "U heeft daar net gewerkt, en er wordt nu al ingebroken?" zei die meneer toen ....
Oeps. Euh. "Mijn excuses, het is nog vroeg...Het alarm gaat af op de Energieweg nummer 15(?), ook op de Nijverheidstraat bij Schreuders Sport waar ik het huisnummer niet van weet, maar er gaat ook een alarm af op de Energieweg bij de campingtoko."
"Bent u daar echt zeker van, dat op 3 adressen het alarm afgaat?" "Nee, dat ben ik niet. Er gaan bij 4 adressen alarmen af. Ook op de Fokkerstraat bij Profile bandencenter.". "Weet u zeker dat het op 4 adressen is meneer?" waarop ik maar antwoordde "Ik weet niet of er meerdere adressen alarmen afgaan, want ik loop geen rondje over het industrieterrein. Deze 4 bedrijven heb ik het gezien."
"Wij zullen gelijk meerdere eenheden sturen. Bedankt voor uw alertheid" was het antwoord toen. Toen ik bij de spoorwegovergang liep, kwamen 8 politie auto's voorbij scheuren met gillende sirenes :lol:
De daders zullen wel niet ontsnapt zijn, want alle in- uitgangen, behalve één, zijn na 22:00(nog wel erg laat, had net zo goed 20u kunnen zijn, want om 18u is het al uitgestorven daar) afgesloten. Die in- en uitgang laten ze alleen voor ons open, en de achter ons gelegen FrieslandCampina. Anders had het helemaal dicht geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Twee weken geleden waren er 43 meterbakken in het kantoor geplaatst. Door het verhuisbedrijf was elke bak van een sticker met nummer voorzien die op volgorde van inpakken gestickerd waren... dacht ik!

Ik had gezien dat bak 26 voor de helft gevuld was met boeken en was er daardoor vanuit gegaan dat er 25 en een halve bak met boeken gestuurd waren. Bij de planning gingen we daar ook vanuit en dus had ik aangegeven dat ze begin volgende week een nieuwe levering met boeken mochten sturen.

Nu pak ik vandaag bak 16 van een stapel en opeens zie ik dat bak 17 gevuld is met tijdschriften, waar we pas in augustus mee aan de slag gaan :shock: Meteen de rest van de bakken ook maar even aan een inspectie onderworpen, blijken bak 16 tot 25 gevuld met tijdschriften en dat bak 31 tot 35 nog wel gevuld waren met boeken.

Kortom, in plaats van 25,5 bakken waren er slechts 21,5 bakken met boeken en dat ze morgenmiddag de boeken al op zijn. Maar het verhuisbedrijf kan natuurlijk niet op stel en sprong boeken komen langsbrengen, dus nu heeft mijn collega vrijdag vrij (en krijgt ze dus geen geld... :oops: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door ODRAIL »

Tsja, verhuizen, het blijft een (moeilijk) vak appart :wink: .

Het is wel een beetje knullig van het verhuisbedrijf.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

http://www.smorgensindevroegte.nl/2012/ ... antoor.jpg

Ik bedoel, ben IK nou gek, of wat? :X
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten