Het grote computertopic! #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Fles schreef:Parallel op zich is niet zo'n probleem, als er maar genoeg afstand tussen zit :mrgreen: Maar als dat minder dan een halve tot een hele meter is gaat dat zeker problemen geven ja. Heb dat ook al eens bij een klant gehad, heel irritant.
Er zal hooguit tien centimeter tussen zitten, een grotere onderlinge afstand is niet mogelijk. Maargoed, ik probeer het wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Sinds een paar dagen kreeg ik bij het aanzetten van de TV een melding van een softwareupdate, dus nu heb ik Digitenne maar even een update laten doen. Vaag gezicht is dat zeg :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Lang leve Digi-TV-meuk inderdaad :) Die updates werken ook gewoon over TV? Das wel beetje raar, maar niet ondenkbaar, al zal die update wel klein genoeg zijn.

Overigens ben ik maar gezwicht voor UPC in nieuwe huis. KPN had alleen trager internet en dan werkt Interactieve TV niet in HD. En als je dan goedkoopste UPC alles in een pakket neemt en HD toevoegt, zit je op het medium pakket ala 52 euro per maand - voor 2,50 meer heb je dan dubbel zo snel internet en telefoon. 'T zal wel, heb je in ieder geval fatsoenlijk internet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Jef400 »

Bij UPC?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Als ik televisie wil zal ik indien mogelijk altijd voor kabel kiezen. Digitenne is zelfs op een beeldbuistelevisietje (bestaan die nog dan? Ja, ik heb nog altijd mijn 14-inch Philips beeldbuis :Y ) gewoon hondsberoerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daniel »

Ligt ook aan je ontvangst, die was bij mij voor de TV via Digitenne vrij goed (maargoed, op zich ook niet gek op drie hoog met geen andere hoogbouw zover ik kan kijken). Voor radio was 'ie dan juist nogal beroerd, die ben ik op 'n zeker moment maar gewoon uit de ether gaan plukken met de antenne van de radio zelf.

Desondanks, ik merk wel heel duidelijk het verschil nu ik de boel gewoon bedraad heb liggen. En dat allemaal nog gewoon via het telefoonlijntje waar nu dus het internet via ADSL, VOIP voor de telefoon en het TV-signaal overheen gaan. Kan ook probleemloos alledrie tegelijk trouwens :wink: (Merk nog nieteens heel erg het verschil met glasvezel wat ik toen ik thuis woonde nog had, maargoed, ben dan ook geen echte downloader)
Alleen m'n TV wilde niet op volledig HD-resolutie, die kwam niet verder dan eentje eronder. Op zich niks mis mee hoor, dat gaat zo'n beetje voorbij wat het menselijk ook nog kan zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

VOIP stelt niet zoveel voor vergeleken met tv. Mijn ouders hebben tv van xs4all en dat kost ongeveer 2 mbit aan dataverkeer, terwijl VOIP hooguit 100 Kbps kost.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daniel »

Laat ik nou toevallig hetzelfde hebben Geert :wink: TV gaat inderdaad wel ten koste van wat er over is voor internet, maar ze passen een trucje toe waarbij als je TV hebt automatisch alle bandbreedte die technisch mogelijk is voor je beschikbaar komt (ookal heb je een lager abonnement)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

Zo, Windows 7 om mijn computer is ook weer up to date :wink: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Laat ik nou toevallig hetzelfde hebben Geert :wink: TV gaat inderdaad wel ten koste van wat er over is voor internet, maar ze passen een trucje toe waarbij als je TV hebt automatisch alle bandbreedte die technisch mogelijk is voor je beschikbaar komt (ookal heb je een lager abonnement)
KPN zegt dus het 20Mbps internet nodig te hebben voor HD video. Op mijn postcode is enkel 8 Mpbs beschikbaar op ADSL, als ik m'n postcode invoer dan valt meteen de "standaard" tweede ontvanger weg en is HD niet meer mogelijk.
Dus werd het UPC.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daniel »

Dat er nog plekken zijn waar dat het maximum is zeg. Ik kon enige tijd terug wel overstappen op een goedkoper abonnement omdat de snelheidsverhoging voor wat ik toen had bij mij niet mogelijk was, maar zit desondanks nog op 20 Mbps
XS4All biedt trouwens al vanaf 10 Mbps de mogelijkheid om HD te ontvangen, maar ze hebben alleen 8, 20 en 40 Mbps-abonnementen. Beetje vaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

Ik hoop overigens nog steeds dat we hier in de buurt op afzienbare termijn glasvezel krijgen. 8 mbit/s is inderdaad niet heel snel, als je vaak ISO's downloadt of andere grote bestanden erger je je daar op een gegeven moment wel aan. Maar helaas is er voorlopig nog geen glasvezel hier in de buurt. Drukbevolkte stadswijk in Den Haag, dus je zou wel verwachten dat er vraag zou zijn naar glasvezel, maar helaas nog geen plannen. En dat terwijl dorpen als Dronten al wel volledig voorzien zijn :|
(Wat dan weer de ironische situatie oplevert dat mijn schoonoma sneller internet heeft dan ik :mrgreen:)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door webguy »

Ik vermoed dat het er mee te maken heeft dat het een flat is, en dat ze niet genoeg geinvesteerd hebben in genoeg backbone...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Gisteren in hoog tempo de dertig meter netwerkkabel aangelegd, waar ik het een paar dagen terug over had. Tot op heden heb ik nog geen problemen kunnen bespeuren dat de netwerkkabel twintig meter lang tegen een grote bundel 230/400 volt kabels aan ligt, de laatste tien meter komt ie overigens niet veel elektrakabels meer tegen.

Aangezien ik alleen nog een access point voor binnen-gebruik had liggen, terwijl ie eigenlijk buiten op het kampeerterrein geplaatst moest worden, heb ik een nabij gelegen voormalige kabel-tv verdeelkast leeg gesloopt en die access point daar in gezet. De kampeerplaatsen die voorheen een te zwak WIFI-signaal hadden, liggen toch maar slechts 10 tot 15 meter bij die kast vandaan, daar heb je niet perse een buiten-antenne in een hoge paal voor nodig.
Volgens mij is er nu geen enkele kampeerplaats meer op de camping te vinden die minder dan 50 à 60 procent WIFI-signaalsterkte heeft.

Afbeelding

Eigenlijk zonde dat die nogal dure coax-kabels met bijbehorende dure connectors er al jaren nutteloos bij hangen, maarja het zenderaanbod van de kabel-tv is vandaag de dag totaal niet meer intressant voor Nederlandse of Belgische kampeerders en de kosten waren ook veel te hoog; 180 euro per jaar voor de hoofdaansluiting die de verdeelkast in kwam en 120 euro per jaar voor elke kabel die we op de splitter aansloten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Als ik televisie wil zal ik indien mogelijk altijd voor kabel kiezen. Digitenne is zelfs op een beeldbuistelevisietje (bestaan die nog dan? Ja, ik heb nog altijd mijn 14-inch Philips beeldbuis :Y ) gewoon hondsberoerd.
Ik heb nog een ouderwetse tv :p en bij mij doet Digitenne het vrij aardig. Ik kijk niet veel tv en de ontvangst is nu al heel veel beter dan ongeveer drie jaar geleden dat ik het wel prima vind. Geen zin om meer te betalen voor het weinige gebruik dat ik ervan maak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Het stoort regelmatig en met onweer is TV-kijken al helemaal een onmogelijke opgave :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Klaasje »

Toen we het hier hadden (tot een paar maanden terug) werkte het perfect tenzij er een Mercedes Citaro of een Volvo 8700 over de busbaan naast het huis langskwam. Zolang het geen spits was is dat erg goed te doen.. In de avondspits echter... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Eenmaal raden wat er vier weken nadat de printer kapot ging eindelijk is gerepareerd. Inderdaad, de printer! Jammer dat hij twee weken geleden al is afgevoerd wegens overbodig :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Pff wat heeft iedereen toch de afgelopen twee weken; ineens vragen kampeerders / cafe-bezoekers constant aan me of ik een nieuwe laptop heb? Nee deze is tien jaar oud en vorig jaar zag ie hetzelfde eruit alleen de accu is een paar maanden terug vervangen, maar dat kun je niet zien.

Er kwam vandaag ook iemand uit het dorp hier het café binnenstappen om aan mij advies te vragen welke van de twee toestellen ze het beste kon kopen; een Iphone of een Samsung Galaxy.
Nou dan zit je bij mij een beetje fout, ik heb er totaal geen verstand van want heb ik al zeven jaar geen mobiele telefoon meer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

Hehe ... het is eindelijk gelukt om een USB hub aan te sluiten om een Windows 7 computer. Het had soft en hardware matig wel wat voeten in de aarde voordat de operatie slaagde.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

Een USB-hub die niet automatisch herkend wordt? Wat is dat voor exotisch model?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Over USB-hub gesproken; een paar weken geleden hebben ze bij de vuilnisbelt een nieuw systeem in gebruik genomen met pasjes om de containers van hout, puin en huisvuil te openen. Wat mij direct opviel waren de gigantische serieele poort verdeelblokken. Je zou toch verwachten dat zoiets per (W)LAN of USB aangesloten wordt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Weet je zeker dat het RS232 was?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door STF »

Ik weet het niet zeker, maar wat zou het anders moeten zijn dat er zo sterk op lijkt?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Hehe ... het is eindelijk gelukt om een USB hub aan te sluiten om een Windows 7 computer. Het had soft en hardware matig wel wat voeten in de aarde voordat de operatie slaagde.
Geert schreef:Een USB-hub die niet automatisch herkend wordt? Wat is dat voor exotisch model?
Het was geen exotisch model nee, maar het was een USB poort die softwarematig uitstond.

Tsja, voordat ik daar achter was :? :oops: :wink: .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten