't Gooi en rondom Amsterdam

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

't Gooi en rondom Amsterdam

Bericht door Milco »

Op maandag 2 juli ben ik weer wezen toeren met de bus. Ik had geen planning: gewoon onderweg spontaan bedenken wat het volgende ritje werd. Ik was in ieder geval wel van plan om vanuit Almere naar Bussum te gaan. Dus als eerste ging ik met lijn 1 naar De Steiger in Almere Haven. Ik had ook bij busstation ’t Oor uit kunnen stappen, maar daar ben ik nou wel vaak genoeg geweest.
Bij busstation De Steiger maakte ik eerst een paar fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging ik met lijn 151 naar Bussum. En wat blijven de Amba’s toch flink rammelen en schudden in de smalle, hobbelige straatjes van Naarden…
Bij station Bussum stapte ik uit en liep ik een stukje terug langs de route, om vervolgens de bus weer op te wachten toen deze weer terug naar Almere ging. En dat wachten gebeurde in de Comeniuslaan in Naarden:
Afbeelding

Op de Generaal de la Reijlaan in Bussum maakte ik een foto van de bus die me naar Huizen zou vervoeren:
Afbeelding

Na een mooie rit kwam ik uiteindelijk bij busstation Huizen, waar ik een foto maakte van een Connexxion-lesbus en een bus van de firma Pouw Vervoer:
Afbeelding

De andere kant op reed er wel een Connexxion-bus op lijn 320:
Afbeelding

Toen besloot ik om naar Muiden te gaan. Dat gebeurde met deze bus van Pouw Vervoer:
Afbeelding

In Muiden maakte ik nog wat fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding

Wat mij wel opviel, is de erg ruime rijtijden van lijn 320. Met de bus van Pouw Vervoer kwam ik drie minuten te vroeg aan, maar de bus hieronder kwam maarliefst zes minuten te vroeg aan hij de halte:
Afbeelding

Hierna kwam al gauw lijn 328 aan, waarmee ik naar Amsterdam Bijlmer ArenA ging:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna ging ik naar Amstelveen, met lijn 300. Zoals gebruikelijk met een Citaro G, maar een afwijkende: de 9248, die een jaartje jonger is dan de andere R-netwagens in dit gebied. De 9248 heeft ruim drie jaar in Alkmaar gereden op lijn 360, maar rijdt nu ook op de voormalige Zuidtangentlijnen.
In Amstelveen maakte ik wat foto’s, onder andere van de volgende rit op lijn 300 naar Haarlem…:
Afbeelding

Een Sternetter met pauze…:
Afbeelding

En van een MAN Lion’s City. Een buitenbeentje; de Connexxion 8830:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 170 naar Amsterdam Centraal.
Onderweg, nog in Amstelveen, stapte er een vrouw met kinderwagen in de bus, via de achterdeur. En de bus was al best druk, maar goed. Iedereen opzij zodat de vrouw haar kinderwagen neer kon zetten. Daarna liep mevrouw naar de voordeur om daar in te checken. (Kan dat niet gewoon bij de achterdeur?). En je raadt het al: twee haltes later, 300 meter verder stapt mevrouw weer uit… :roll:

Op Amsterdam Centraal maakte ik nog wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam de volgende bus eraan, waarmee ik naar Amsterdan Noord ging:
Afbeelding

Het kan aan mij liggen, maar ik blijf het gek vinden: een Ambassador in R-nethuisstijl. :P
Bij de halte Molenaarsweg in Noord stapte ik uit. Daar maakte ik een foto van de tegenbus:
Afbeelding

Hierna ging ik naar De Vlinder in Zaandam, met een chauffeur de bij iedere halte keihard in de remmen ging :roll: .
En als je R-net wilt, kun je dat krijgen :P :
Afbeelding

Hierna ging ik naar de brug die vlakbij het busstation ligt:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging ik met lijn 395 naar Sloterdijk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 179 naar Hoofddorp, waar ik bij het ziekenhuis uitstapte. Hier maakte ik een foto van de bus die met hierheen bracht, naast een bus met een TCR-logo en –wagenparknummer. Ik dacht dat alle TCR-Citaro’s al in dit gebied reden?
Afbeelding
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 300 naar Amstelveen. De bus waarmee ik reisde, was de 9226, hieronder te zien naast de 9211:
Afbeelding

En was is niet de eerste keer dat ik in deze bus zat: de 9226 en 9227 hebben twee jaar op proef gereden in Almere. En ik heb erg vaak in de 9226 gezeten.
En wat blijft het gaaf om met 80 km/uur over de busbaan en door de tunnels bij Schiphol te rossen… :P

Vanaf Amstelveen ging ik met lijn 215 weer naar huis.

Ik hoop dat jullie het een leuke reportage vinden. Misschien zijn het net wat te veel foto’s (33), maar ik probeer van iedere locatie enkele foto’s te laten zien van verschillende materieelsoorten die er komen.
En ik hoop dat jullie de foto’s mooi vinden, vanwege het feit dat ik slechtziend ben.

Groeten,

Milco
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: 't Gooi en rondom Amsterdam

Bericht door Z2N »

Mooie reportage! :pos: :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: 't Gooi en rondom Amsterdam

Bericht door mijack1985 »

ja idd leuke reportage. Die EBS (Scania) bussen zijn toch echt wel stoer vind ik persoonlijk.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: 't Gooi en rondom Amsterdam

Bericht door Edwin »

Geen foto van de 215? :(

Zag vrijdagochtend de 216 onderweg 2x, de eerste keer in Filmwijk toen ik op 6 wachtte en daarna op de A9, vlakbij knooppunt Diemen, toen ik met de IC naar Amsterdam Centraal ging.

Mooie reportage verder :)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 't Gooi en rondom Amsterdam

Bericht door Milco »

Nee, wel een foto van de 216, maar die is een klein beetje vaag en niet zo mooi om te plaatsen.
Maar echt bijzonder waren de bussen va nde 216 den 215 ook niet hoor: de 216 werd met CXX Tours 8104 gereden en lijn 215 met de CXX Tours 8189. Beide Ambaatjes dus ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten