Dienstregeling 2013 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door RoelZ1 »

Klaasje schreef: Het past in het corridordenken omdat een trein die niet keert niet in de weg kan staan..
En om te keren heb je wissels nodig ;). Aangezien ProRail geen wissels meer wilt is het heel logisch om alle series samen te voegen :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Klaasje »

Wanneer wordt de ringbaan Nederland in gebruik genomen? *O*
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Ronald »

Bee schreef:De treinen 2550+ worden inderdaad ma-vr de L-trein Puurs - Roosendaal, in het weekend houdt je dan de 2700 als L-trein Antwerpen - Roosendaal.
-o- . Was 'ie nou gekoppeld aan een IC naar Gent of IR naar Brussel, ja dán had je er nog wat meer aan. Maar Puurs...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Vinny »

IC Nieuweschans-Puurs. Met dieselloc. Gewoon, omdat het kan :P. (en om zo keerpunten op de tussengelegen knooppunten te besparen). Over Purmerend gesproken, er is te weinig capaciteit om in de ochtendspits zowel reizigers uit West-Friesland als uit Purmerend in dezelfde trein te vervoeren. Voor 2007 was dat ook zo, maar toen merkte niemand dat omdat de stoptrein ook naar Amsterdam Centraal reed. Overigens is Sloterdijk ook Amsterdam. Je kunt daar bijv. Overstappen richting Amsterdam-Zuid, zodat alle stadsdelen van Amsterdam vanuit Purmerend gemakkelijk bereikbaar zijn per ov.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Welke conducteur zou het in zijn hoofd halen om alle tussenstops op het beginstation om te roepen? :mrgreen: Zeker als je er vanuit gaat dat die trein 's avonds ook nog stoptreinen vervangt op Zwolle - Lelystad en het mij niet vreemd lijkt als die 's avonds ook stoptreinen op Zwolle-Groningen gaat vervangen.. (A)
Dat wordt in de 3600 bij vertrek uit Zwolle eigenlijk altijd wel gedaan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door RoelZ1 »

Die 16 haltes van de s3600 vallen nog mee in vergelijking met:

Welkom in de Intercity naar Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelingen, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Dronten, Kampen, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindbestemming Leeuwarden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Jef400 »

Het naspreken ervan duurt in ieder geval zo lang dat bij mij de schermbeveiliging erin schiet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Wubbo »

Wat dan weer scheelt is dat hij niet in Dronten en Kampen gaat stoppen :-).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Daniel »

Toch niet? Was oorspronkelijk wel de bedoeling dat die superdalserie ook de Sprinter zou gaan vervangen daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door JWM »

Maar wanneer is het superdal eigenlijk exact? Gaat het om slechts enkele treinen in de late avond of gaat zoiets de hele avond gelden en bijvoorbeeld ook op zondag?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Daniel »

Na 22.00 uur 's avonds en in de ochtend (tot iets van 11 uur) in het weekend moet je dan aan denken. Momenten waarop nu series als de s2800, s2000, s3700 e.d. ook al niet rijden. Al zullen er door de gigantische lengte van een serie als de 12600 rond een uur of zeven 's avonds al wel treinen naar Groningen/Leeuwarden uit Vlissingen vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door JWM »

Maar hoe gaan de aansluitingen er in Leiden bijvoorbeeld straks uitzien? In het superdal is er dan bijvoorbeeld ook geen overstapvrije verbinding Schiphol - Den Haag Centraal meer of een Haarlem - Rotterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Daniel »

Volgens een bericht op Somda krijg je een cross-platform tussen de 2100 en de 2600 in Leiden (logisch, want ze worden omgewisseld i.v.m. een conflictsituatie: series zijn er tegelijk zouden in oorspronkelijk plan kruisende rijwegen hebben). Het andere kwartier is alleen een aansluiting van Schiphol naar Rotterdam mogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Vinny »

RoelZ1 schreef:Die 16 haltes van de s3600 vallen nog mee in vergelijking met:

Welkom in de Intercity naar Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelingen, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Dronten, Kampen, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindbestemming Leeuwarden.
Dat zijn 34 stations. Er zijn dacht ik wel stoptreinseries geweest die meer stations aandeden: Alkmaar-Rotterdam enzo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Jef400 »

Inderdaad ja.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Edwin »

Maar in stoptreinen wordt minder omgeroepen vergeleken met ICs. Zeker met de SGM en SLT met de automatische omroepsystemen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door reisthijs »

Vinny schreef:Dat zijn 34 stations. Er zijn dacht ik wel stoptreinseries geweest die meer stations aandeden: Alkmaar-Rotterdam enzo...
Alkmaar-Rotterdam dat zijn 25 station, dat valt dus nog wel mee. Van Rhenen naar Heerhugowaard tel ik er 27, voor de voormalie klassieker Utrecht-Leiden-Dordrecht 33. Dus die 34 da's echt wel veel. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Vinny »

Reed de stoptrein Roosendaal-Den Haag in een ver verleden niet eens door via Leiden, Amsterdam en Weesp naar Utrecht?
De langste treinserie in kilometers moet haast wel een vorm van de s3500 geweest zijn Leeuwarden-Maastricht als ik me niet vergis. Maar ik denk dat de nieuwe superdalverbinding wel in een keer op beide fronten kampioen gaat worden. In ieder geval de langste en meeste stations aandoende treinserie van dgl. 2013 ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Daantje »

De voormalige 5000 reed Dordrecht - Leiden en vervolgens idd via Amsterdam, Weesp etc naar Utrecht.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Jef400 »

Om t is in superlatieven te zeggen heeft de Dienstregeling 2013 een Legendarische trein afgeleverd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Vinny »

Tijd voor een weddenschapje. Ik denk dat zeker tien mensen op dit forum de trein van begin tot eind zullen gaan nemen. Gewoon, omdat het kan... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Reed de stoptrein Roosendaal-Den Haag in een ver verleden niet eens door via Leiden, Amsterdam en Weesp naar Utrecht?
De langste treinserie in kilometers moet haast wel een vorm van de s3500 geweest zijn Leeuwarden-Maastricht als ik me niet vergis. Maar ik denk dat de nieuwe superdalverbinding wel in een keer op beide fronten kampioen gaat worden. In ieder geval de langste en meeste stations aandoende treinserie van dgl. 2013 ;)
Yeah, 366km ongeveer. Dat is nog langer dan Zl-Vs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Edwin »

Daantje schreef:De voormalige 5000 reed Dordrecht - Leiden en vervolgens idd via Amsterdam, Weesp etc naar Utrecht.
De 5000 had samen met de 5700 ook 34 stations.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Z2N »

Dan alsnog is dit meer, dit zijn er 35 (De 34 genoemde + Vlissingen)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: ik weet niet zeker of ik het goed heb gelezen, maar gaat de s2100 weer via Schiphol rijden, met stops op Lelylaan en Schiphol?
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten