OVer je reiservaringen in juli 2012
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Als de trein te vroeg is, is er wellicht geen plek voor de trein in Rotterdam?
Door de s1900 alsnog voor de s9200 uit te sturen zijn misschien een aantal mensen uit Delft en Schiedam verzekerd van hun overstap op de s9200?
Door de s1900 alsnog voor de s9200 uit te sturen zijn misschien een aantal mensen uit Delft en Schiedam verzekerd van hun overstap op de s9200?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Oja. Ik was de Fyra(v. x.42) even vergeten in Rotterdam Die staat je alsnog (net) niet in de weg indien op tijd. Maar dit zal wel het beste zijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
En de reizigers van de 1900 missen vervolgens allemaal overstappen op andere stations. Nee dat is fijn.TheKnitter schreef:Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
"Een touringcar is geen bus"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
En de s9200 moet op tijd opbokken uit HS omdat anders de s2100 weer niet binnen kan komen.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Hetis te merken dat er een wijzigingsblad is ingegaan, in de 2100/2200 kortere treinen, met (voor mijn gevoel) net zoveel mensen....
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
In de t1759 ook een iets kortere trein vandaag, maar daar wel overduidelijk met minder mensen. Aantal forensen lag duidelijk lager en, vast gezien het weer, dagjesmensen zaten er amper in. Dat is normaal de groep die het in de zomeravondspitsen minstens zo druk maakt als in een normale spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
In de s3000 richting Nijmegen vandaag ook maar 6 bakken VIRM maar dat was tussen Asa en Ut wel genoeg.
Minpunt was dat men nu heeft gepland dat deze treinen van 11b dienen te vertrekken. Op 11 binnenkomen vind ik best, alleen het nut van die b snap ik echt niet.
Er werd dus onnodig doorgereden tot het uiterste puntje van het perron waardoor iedereen in de regen moest uitstappen...
Minpunt was dat men nu heeft gepland dat deze treinen van 11b dienen te vertrekken. Op 11 binnenkomen vind ik best, alleen het nut van die b snap ik echt niet.
Er werd dus onnodig doorgereden tot het uiterste puntje van het perron waardoor iedereen in de regen moest uitstappen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Da's kennelijk een incidenteel geval geweest, die van 16.53 uur stond gewoon netjes in het midden van het perron (en ook over het hele perron op de borden)
Zag vanmorgen wel dat ze toch maar de meest logische oplossing voor s9800 en s2800 gekozen hebben: 9800 op 9b en de 2800 naar Amersfoort op 9a. Dat was oorspronkelijk andersom gepland waardoor de 2800 twee keer om de 9800 heen had moeten rijden.
Zag vanmorgen wel dat ze toch maar de meest logische oplossing voor s9800 en s2800 gekozen hebben: 9800 op 9b en de 2800 naar Amersfoort op 9a. Dat was oorspronkelijk andersom gepland waardoor de 2800 twee keer om de 9800 heen had moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Het leek er in mijn geval ook sterk op dat de machinist op het laatste moment (we stonden al bijna halverwege het perron stil) bedacht om toch maar door te rijden naar het einde van 11b. Die was kennelijk niet goed geïnformeerd wat de bedoeling was.
Dacht ik dat het te ver doorrijden op spoor 5 (door ontbrekende bakbordjes) al erg was, krijg je nu dit weer.
Dacht ik dat het te ver doorrijden op spoor 5 (door ontbrekende bakbordjes) al erg was, krijg je nu dit weer.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
11 heeft bij mijn weten ook geen bakbordjes, dus wellicht dezelfde reden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Hoezo zou de 1900 overstappen op andere stations gaan missen? Dat ding kwam pas na ca 3 minuten voorbij stuiven. Die had zelfs met ons ervoor nog vertraging kunnen inlopen mét de stop op Delft van t1969.fogeltje schreef:En de reizigers van de 1900 missen vervolgens allemaal overstappen op andere stations. Nee dat is fijn.TheKnitter schreef:Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
Mja, ProRail/NS zullen er wel een goede reden voor hebben om dat ding voor het rooie te kakken. Hij zou - in theorie - met ca -5 binnen kunnen komen in Rtd (gelijk na de Fyra op spoor 3).
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Hij had toch al vertraging, als hij dan ook nog moet wachten op een trein die toch tijd heeft, dan wordt het alleen maar meer. Dat hij vertraging kan inlopen betekent niet natuurlijk niet dat hij dat ook doet.TheKnitter schreef:Hoezo zou de 1900 overstappen op andere stations gaan missen? Dat ding kwam pas na ca 3 minuten voorbij stuiven. Die had zelfs met ons ervoor nog vertraging kunnen inlopen mét de stop op Delft van t1969.fogeltje schreef:En de reizigers van de 1900 missen vervolgens allemaal overstappen op andere stations. Nee dat is fijn.TheKnitter schreef:Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
Mja, ProRail/NS zullen er wel een goede reden voor hebben om dat ding voor het rooie te kakken. Hij zou - in theorie - met ca -5 binnen kunnen komen in Rtd (gelijk na de Fyra op spoor 3).
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
TheKnitter ergert zich gewoon aan iets wat ook gebeurd zou zijn als geen van de treinen vertraagd zou zijn. Als reiziger van de s9200 (en de s600) kan je niets anders doen dan accepteren dat je tussen Den Haag HS en Rotterdam C v.v. regelmatig erg langzaam rijdt.
Ik heb mij daar al lang bij neergelegd sinds ik begonnen ben België te verkennen.
Ik heb mij daar al lang bij neergelegd sinds ik begonnen ben België te verkennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Rond 14.45 reed de CXX Academy 4131 weg vanaf busstation Hilversum.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
De volgende keer dat de Utrechtse treindienstleiding weer eens een kleine vertraging veroorzaakt door een goederentrein voor te laten zou het toch leuk zijn als ze de aansluitende trein gewoon eens één minuutje vast zouden houden. -o-
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Dat klinkt maar al te bekend in mijn oren :') Ik maak eigenlijk nooit mee dat aansluitende treinen (en dan heb ik het over treinen die ook echt behoren aan te sluiten) wachten als ik met een vertraagde trein kom.reisthijs schreef:De volgende keer dat de Utrechtse treindienstleiding weer eens een kleine vertraging veroorzaakt door een goederentrein voor te laten zou het toch leuk zijn als ze de aansluitende trein gewoon eens één minuutje vast zouden houden. -o-
Ik heb overigens ooit bijna een aansluiting gemist omdat mijn eerste trein achter een STOOMtrein zat . Naja, dat ging toen overigens wel om een aansluiting op een bus, maar die aansluiting was heel ruim, maar ging toch bijna fout daardoor.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Gistermiddag om 12:39 werd op Weesp toch echt gewacht op de vertraagde sprinter komende uit Amersfoort. Dus het komt nog voor ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Het komt zeker voor. Op Utrecht is het vrijwel "not-done" om te wachten. Bij Amersfoort: IC's mogen ri Zwolle in Amersfoort max. 3 minuten wachten, ri Apeldoorn ook. En zo zijn er veel op te noemen.
Voor elk punt waar overstappen zijn, is er een document die voorschrijft wanneer een trein wel mag wachten, hoelang die mag wachten. Zelfs per halfuur, uur enz kan dat afwijken (ivm evt goederenpaden oid). Dit document heet het "Trein Afhandelings Document"(TAD).
Voor elk punt waar overstappen zijn, is er een document die voorschrijft wanneer een trein wel mag wachten, hoelang die mag wachten. Zelfs per halfuur, uur enz kan dat afwijken (ivm evt goederenpaden oid). Dit document heet het "Trein Afhandelings Document"(TAD).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Toch zie je ook vaak zat overstappen de mist in gaan die in het TAD staan (of in ieder geval stonden). Ik vraag me af hoe dat TAD in de praktijk nageleefd wordt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Vandaag nam de t526 trouwens aansluiting over van de t1626 op Amersfoort. Normaal een overstap die niet volgens het TAD vastgehouden wordt, maar nu wel heel netjes gezien door een seinstoring de s2800 eruit lag. (Flinke seinstoring trouwens, van Rotterdam tot aan Deventer, weer zo´n typisch geval van onnodig opheffen want als er iets makkelijk keert in Utrecht zonder effect op de capaciteit is het de 2800 wel)
Overigens kon de 526 toch nog niet weg bleek later want er waren wat logistieke problemen die uit zichzelf meer vertraging veroorzaakten dan het overnemen van de aansluiting.
Overigens kon de 526 toch nog niet weg bleek later want er waren wat logistieke problemen die uit zichzelf meer vertraging veroorzaakten dan het overnemen van de aansluiting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Dat wist ik niet...dan zullen mijn overstappen wel overstappen zijn die niet mogen wachten (meestal Nijmegen - Eindhoven met overstap in 's-Hertogenbosch) omdat je ook in de boemel naar Eindhoven kunt blijven zitten (alleen mis ik dan altijd mijn bus net in Eindhoven omdat die aansluiten op de IC's, maar daar zal de NS niet van wakker liggen).TheKnitter schreef:Het komt zeker voor. Op Utrecht is het vrijwel "not-done" om te wachten. Bij Amersfoort: IC's mogen ri Zwolle in Amersfoort max. 3 minuten wachten, ri Apeldoorn ook. En zo zijn er veel op te noemen.
Voor elk punt waar overstappen zijn, is er een document die voorschrijft wanneer een trein wel mag wachten, hoelang die mag wachten. Zelfs per halfuur, uur enz kan dat afwijken (ivm evt goederenpaden oid). Dit document heet het "Trein Afhandelings Document"(TAD).
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
gister een kijkje wezen nemen bij het vervangend busvervoer in nieuwegein. viel me op dat er veel amba's reden. ook dat lijn 361 bijvoorbeeld de ene keer leeg rond rijdt tussen nieuwegein en utrecht en de andere keer weer vol. wordt weinig over gecommuniceerd met reizigers dat lijn 361 veel sneller in utrecht is dan de overige lijnen. zeker als je vanuit nieuwegein zuid reist en in 377 blijf zitten, dan ben je toch al gauw een uur onderweg.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Van Zuid naar Utrecht lijkt een uur mij een volstrekt onacceptabele reistijd. Een half uur is toch echt de maxzeker als je vanuit nieuwegein zuid reist en in 377 blijf zitten, dan ben je toch al gauw een uur onderweg.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Vanaf beginhalte Nieuwegein Waterbies naar eindhalte Utrecht CS duurt de rit in de middagspits 42 minuten. En volgens mij is dat nog ruim genomen. En 42 minuten is nog lang geen uur. Dan moet er nog flink wat vertraging bijkomen :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2012
Daarnaast: zo heel veel sneller zal het met een overstap op lijn 361 niet worden. Naast de tijd die je kwijt bent met de overstap rijdt de 361 exact dezelfde route als de 374 van Nieuwegein Stadscentrum tot aan het Anne Frankplein. En zo langzaam is de 377 nu ook weer niet trouwens.
Moet je aan de centrumkant van het station zijn dan win je ook nog makkelijk een minuut of 10 doordat je niet het hele station door hoeft.
Moet je aan de centrumkant van het station zijn dan win je ook nog makkelijk een minuut of 10 doordat je niet het hele station door hoeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten