Sterabonnement en Arriva?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Adrian_Nox
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 20:04

Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Adrian_Nox »

Goedendag,

Ik heb jullie hulp nodig. Sinds een jaar rijs ik met sterabonnement die ik bij http://www.ov-chipkaart.nl/ bestel.
Daar is geen probleem er mee, maar sinds kort moet ik met lijn 91 van Arriva rijzen om bij mij werk te komen.
Helaas werk mij abonnement niet bij Arriva bussen. Ik krijg alen te horen dat ik een soort zicht kaart bij hun moet bestelen maar niemand weet waar of hoe.Ik heb bij de buschauffeur's en informatie balies gevraagd maar niemand kon het me precies vertellen wat ik moet doen. " Je moet op internet kijken" dat is wat ik alleen te horen krijg.

Kort om hoe kan ik met mij sterabonnement rijzen zonder 2de abonnement aan te schaffen ?
Alvast bedankt,

Adrian.

PS: sorry voor speel en taal fouten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Suus »

Arriva gaat er in principe van uit dat je het abonnement op hun website online aanschaft, want als je daar een abonnement koopt krijg je de zichtkaart die de chauffeurs bedoelen thuisgestuurd. Wellicht dat je de klantenservice van Arriva kan bellen op 0900- 202 202 2 zodat je alsnog een zichtkaart kan bestellen zonder dat je je abonnement moet opzeggen en dan bij hun weer opnieuw te kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Daniel »

Let er daarnaast ook wel op dat de zichtabonnementen (dat noemen ze daar het regio-sterabonnement) er bij Arriva over niet al te lange tijd uit gaan en vervangen worden door hun eigen kortingsproducten. En die zijn uiteraard alleen bij Arriva geldig, dus als je reis met meerdere vervoerders plaatsvindt is eigenlijk het product "Altijd Korting" nog het enige alternatief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door huibf »

Adrian_Nox schreef:Sinds een jaar rijs ik met sterabonnement die ik bij http://www.ov-chipkaart.nl/ bestel.
Daar is geen probleem er mee, maar sinds kort moet ik met lijn 91 van Arriva rijzen om bij mij werk te komen.
Helaas werk mij abonnement niet bij Arriva bussen.
Welke lijn 91: Als het lijn 91 in Brabant is van Arriva (Cuijk - Uden) dan moet ik je teleurstellen.
op de Brabantse buslijnen (van Arriva, Hermes en Veolia) bestaan geen Sterabonnementen meer.
Je zal het daar moeten doen met de normale ritprijzen in de spits en 40% (of 60,4%) korting in de dal.
Dit is vaak stukken goedkoper dan het landelijke "atijd korting"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Daniel »

Gezien hij het over chauffeurs heeft die zeggen dat hij een zichtkaart nodig heeft zal het om lijn 91 van Sliedrecht naar Rotterdam Zuidplein gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door huibf »

Daniel schreef:Gezien hij het over chauffeurs heeft die zeggen dat hij een zichtkaart nodig heeft zal het om lijn 91 van Sliedrecht naar Rotterdam Zuidplein gaan.
ja maar er zijn genoeg chaffeurs die geen verstand van zaken hebben wat betreft kaartassortiment
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Joshua »

Hier in NIjmegen is igg de afspraak dat Breng de zichtkaarten van Arriva ook accepteert. Hoe dat landelijk geregeld is weet ik niet.
Adrian_Nox
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 20:04

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Adrian_Nox »

Bedankt allemaal voor jullie reacties,

Het haat hier om bus lijk 91 Sliedrecht naar Rotterdam Zuidplein.

Beste Bee,
Ik heb geprobeerd om eerder klantenservice van Arriva te bereiken, Helaas stond ik bijna 30minuten in de wacht en niemand naam op. Nou ja, ik probeer het morgen nog eens.


En nog eens bedank voor jullie hulp.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Dagren »

Joshua schreef:Hier in NIjmegen is igg de afspraak dat Breng de zichtkaarten van Arriva ook accepteert. Hoe dat landelijk geregeld is weet ik niet.
Connexxion en al haar dochters (GVU, Hermes, Novio/Breng) accepteren zichtkaarten van andere vervoerders.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door midnet »

huibf schreef:ja maar er zijn genoeg chaffeurs die geen verstand van zaken hebben wat betreft kaartassortiment
op zich is dat waar MAAR hier klopt het-en dat is door ARV luid+duidelijk, zowle op site als in folders etc gecommuniceerd aan de vaste klanten. Zag (reizend met mn Kruidvatkaart) dat zelfs de Syntus hetzlefde heeft en hier precies uitleg over geeft-nogal vergeelde folders nog steeds in de bus.
Laatst gewijzigd door Cookie op wo 18 jul 2012, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Sterabonnement en Arriva?

Bericht door Dagren »

huibf schreef:
Adrian_Nox schreef:Sinds een jaar rijs ik met sterabonnement die ik bij http://www.ov-chipkaart.nl/ bestel.
Daar is geen probleem er mee, maar sinds kort moet ik met lijn 91 van Arriva rijzen om bij mij werk te komen.
Helaas werk mij abonnement niet bij Arriva bussen.
Welke lijn 91: Als het lijn 91 in Brabant is van Arriva (Cuijk - Uden) dan moet ik je teleurstellen.
op de Brabantse buslijnen (van Arriva, Hermes en Veolia) bestaan geen Sterabonnementen meer.
Je zal het daar moeten doen met de normale ritprijzen in de spits en 40% (of 60,4%) korting in de dal.
Dit is vaak stukken goedkoper dan het landelijke "atijd korting"
Zolang je centrumzone buiten Noord-Brabant ligt, kan je met een sterabonnement toch wel in Noord-Brabant reizen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 67 gasten