OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Als de trein te vroeg is, is er wellicht geen plek voor de trein in Rotterdam?
Door de s1900 alsnog voor de s9200 uit te sturen zijn misschien een aantal mensen uit Delft en Schiedam verzekerd van hun overstap op de s9200?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Oja. Ik was de Fyra(v. x.42) even vergeten in Rotterdam :oops: Die staat je alsnog (net) niet in de weg indien op tijd. Maar dit zal wel het beste zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

TheKnitter schreef:Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
En de reizigers van de 1900 missen vervolgens allemaal overstappen op andere stations. Nee dat is fijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Geert »

En de s9200 moet op tijd opbokken uit HS omdat anders de s2100 weer niet binnen kan komen. 8-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Karl »

Hetis te merken dat er een wijzigingsblad is ingegaan, in de 2100/2200 kortere treinen, met (voor mijn gevoel) net zoveel mensen....
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

In de t1759 ook een iets kortere trein vandaag, maar daar wel overduidelijk met minder mensen. Aantal forensen lag duidelijk lager en, vast gezien het weer, dagjesmensen zaten er amper in. Dat is normaal de groep die het in de zomeravondspitsen minstens zo druk maakt als in een normale spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door reisthijs »

In de s3000 richting Nijmegen vandaag ook maar 6 bakken VIRM maar dat was tussen Asa en Ut wel genoeg.
Minpunt was dat men nu heeft gepland dat deze treinen van 11b dienen te vertrekken. Op 11 binnenkomen vind ik best, alleen het nut van die b snap ik echt niet.
Er werd dus onnodig doorgereden tot het uiterste puntje van het perron waardoor iedereen in de regen moest uitstappen...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Da's kennelijk een incidenteel geval geweest, die van 16.53 uur stond gewoon netjes in het midden van het perron (en ook over het hele perron op de borden)

Zag vanmorgen wel dat ze toch maar de meest logische oplossing voor s9800 en s2800 gekozen hebben: 9800 op 9b en de 2800 naar Amersfoort op 9a. Dat was oorspronkelijk andersom gepland waardoor de 2800 twee keer om de 9800 heen had moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door reisthijs »

Het leek er in mijn geval ook sterk op dat de machinist op het laatste moment (we stonden al bijna halverwege het perron stil) bedacht om toch maar door te rijden naar het einde van 11b. Die was kennelijk niet goed geïnformeerd wat de bedoeling was.

Dacht ik dat het te ver doorrijden op spoor 5 (door ontbrekende bakbordjes) al erg was, krijg je nu dit weer.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

11 heeft bij mijn weten ook geen bakbordjes, dus wellicht dezelfde reden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

fogeltje schreef:
TheKnitter schreef:Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
En de reizigers van de 1900 missen vervolgens allemaal overstappen op andere stations. Nee dat is fijn.
Hoezo zou de 1900 overstappen op andere stations gaan missen? Dat ding kwam pas na ca 3 minuten voorbij stuiven. Die had zelfs met ons ervoor nog vertraging kunnen inlopen mét de stop op Delft van t1969.
Mja, ProRail/NS zullen er wel een goede reden voor hebben om dat ding voor het rooie te kakken. Hij zou - in theorie - met ca -5 binnen kunnen komen in Rtd (gelijk na de Fyra op spoor 3).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

TheKnitter schreef:
fogeltje schreef:
TheKnitter schreef:Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
En de reizigers van de 1900 missen vervolgens allemaal overstappen op andere stations. Nee dat is fijn.
Hoezo zou de 1900 overstappen op andere stations gaan missen? Dat ding kwam pas na ca 3 minuten voorbij stuiven. Die had zelfs met ons ervoor nog vertraging kunnen inlopen mét de stop op Delft van t1969.
Mja, ProRail/NS zullen er wel een goede reden voor hebben om dat ding voor het rooie te kakken. Hij zou - in theorie - met ca -5 binnen kunnen komen in Rtd (gelijk na de Fyra op spoor 3).
Hij had toch al vertraging, als hij dan ook nog moet wachten op een trein die toch tijd heeft, dan wordt het alleen maar meer. Dat hij vertraging kan inlopen betekent niet natuurlijk niet dat hij dat ook doet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

TheKnitter ergert zich gewoon aan iets wat ook gebeurd zou zijn als geen van de treinen vertraagd zou zijn. Als reiziger van de s9200 (en de s600) kan je niets anders doen dan accepteren dat je tussen Den Haag HS en Rotterdam C v.v. regelmatig erg langzaam rijdt.

Ik heb mij daar al lang bij neergelegd sinds ik begonnen ben België te verkennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jurre »

Rond 14.45 reed de CXX Academy 4131 weg vanaf busstation Hilversum.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door reisthijs »

De volgende keer dat de Utrechtse treindienstleiding weer eens een kleine vertraging veroorzaakt door een goederentrein voor te laten zou het toch leuk zijn als ze de aansluitende trein gewoon eens één minuutje vast zouden houden. -o-
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

reisthijs schreef:De volgende keer dat de Utrechtse treindienstleiding weer eens een kleine vertraging veroorzaakt door een goederentrein voor te laten zou het toch leuk zijn als ze de aansluitende trein gewoon eens één minuutje vast zouden houden. -o-
Dat klinkt maar al te bekend in mijn oren :') Ik maak eigenlijk nooit mee dat aansluitende treinen (en dan heb ik het over treinen die ook echt behoren aan te sluiten) wachten als ik met een vertraagde trein kom.

Ik heb overigens ooit bijna een aansluiting gemist omdat mijn eerste trein achter een STOOMtrein zat :shock: . Naja, dat ging toen overigens wel om een aansluiting op een bus, maar die aansluiting was heel ruim, maar ging toch bijna fout daardoor.
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Edwin »

Gistermiddag om 12:39 werd op Weesp toch echt gewacht op de vertraagde sprinter komende uit Amersfoort. Dus het komt nog voor ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Het komt zeker voor. Op Utrecht is het vrijwel "not-done" om te wachten. Bij Amersfoort: IC's mogen ri Zwolle in Amersfoort max. 3 minuten wachten, ri Apeldoorn ook. En zo zijn er veel op te noemen.
Voor elk punt waar overstappen zijn, is er een document die voorschrijft wanneer een trein wel mag wachten, hoelang die mag wachten. Zelfs per halfuur, uur enz kan dat afwijken (ivm evt goederenpaden oid). Dit document heet het "Trein Afhandelings Document"(TAD).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Geert »

Toch zie je ook vaak zat overstappen de mist in gaan die in het TAD staan (of in ieder geval stonden). Ik vraag me af hoe dat TAD in de praktijk nageleefd wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Vandaag nam de t526 trouwens aansluiting over van de t1626 op Amersfoort. Normaal een overstap die niet volgens het TAD vastgehouden wordt, maar nu wel heel netjes gezien door een seinstoring de s2800 eruit lag. (Flinke seinstoring trouwens, van Rotterdam tot aan Deventer, weer zo´n typisch geval van onnodig opheffen want als er iets makkelijk keert in Utrecht zonder effect op de capaciteit is het de 2800 wel)

Overigens kon de 526 toch nog niet weg bleek later want er waren wat logistieke problemen die uit zichzelf meer vertraging veroorzaakten dan het overnemen van de aansluiting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

TheKnitter schreef:Het komt zeker voor. Op Utrecht is het vrijwel "not-done" om te wachten. Bij Amersfoort: IC's mogen ri Zwolle in Amersfoort max. 3 minuten wachten, ri Apeldoorn ook. En zo zijn er veel op te noemen.
Voor elk punt waar overstappen zijn, is er een document die voorschrijft wanneer een trein wel mag wachten, hoelang die mag wachten. Zelfs per halfuur, uur enz kan dat afwijken (ivm evt goederenpaden oid). Dit document heet het "Trein Afhandelings Document"(TAD).
Dat wist ik niet...dan zullen mijn overstappen wel overstappen zijn die niet mogen wachten (meestal Nijmegen - Eindhoven met overstap in 's-Hertogenbosch) omdat je ook in de boemel naar Eindhoven kunt blijven zitten (alleen mis ik dan altijd mijn bus net in Eindhoven omdat die aansluiten op de IC's, maar daar zal de NS niet van wakker liggen).
"Een touringcar is geen bus"
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door 010jongen »

gister een kijkje wezen nemen bij het vervangend busvervoer in nieuwegein. viel me op dat er veel amba's reden. ook dat lijn 361 bijvoorbeeld de ene keer leeg rond rijdt tussen nieuwegein en utrecht en de andere keer weer vol. wordt weinig over gecommuniceerd met reizigers dat lijn 361 veel sneller in utrecht is dan de overige lijnen. zeker als je vanuit nieuwegein zuid reist en in 377 blijf zitten, dan ben je toch al gauw een uur onderweg.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door waldo79 »

zeker als je vanuit nieuwegein zuid reist en in 377 blijf zitten, dan ben je toch al gauw een uur onderweg.
Van Zuid naar Utrecht lijkt een uur mij een volstrekt onacceptabele reistijd. Een half uur is toch echt de max 8-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Vanaf beginhalte Nieuwegein Waterbies naar eindhalte Utrecht CS duurt de rit in de middagspits 42 minuten. En volgens mij is dat nog ruim genomen. En 42 minuten is nog lang geen uur. Dan moet er nog flink wat vertraging bijkomen :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Daarnaast: zo heel veel sneller zal het met een overstap op lijn 361 niet worden. Naast de tijd die je kwijt bent met de overstap rijdt de 361 exact dezelfde route als de 374 van Nieuwegein Stadscentrum tot aan het Anne Frankplein. En zo langzaam is de 377 nu ook weer niet trouwens.
Moet je aan de centrumkant van het station zijn dan win je ook nog makkelijk een minuut of 10 doordat je niet het hele station door hoeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten