Blokker Dal Vrij Dagkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Anne »

Milco1995 schreef:Maar met de metro naar Spijkenisse mag ook dus? :)
De kaart heeft voor RET dezelfde geldigheid als de "gewone" RET-dagkaart.
Geldig op alle lijnen, behalve het deel in Haaglanden van lijn E.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door TheKnitter »

Met het Weekend Vrij dat ik heb, hoef ik met mijn abonnement tussendoor niet in- en uit te checken. Enkel zorgen dat ik NIET uitcheck op mijn beginpunt. Dus doe ik 1x tussendoor als ik toch genoeg tijd heb, of 2x langs een poortje/paaltje zal komen (met >3minuten verschil). Een kennis met zijn Dal Vrij abonnement doet dat ook.
Heel officieel is het wel verplicht, want je moet het zien als "onbeperkt enkele reizen" maken, en niet meer als "dagkaart". Echter is de praktijk elders, en zal je géén boete krijgen bij NS als je in Amf hebt ingecheckt, en dan later weer richting Amf reist. De HC zal misschien alleen zeggen 'dat ik om mijn borg moet denken'(wat bij die Blokker-actie niet is).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Milco »

Ik heb de kaart in huis gehaald, en je moet volgens mij wel na iedere rit uitchecken. En bij overstappen (ook bij NS) moet je volgens mij uit- en weer opnieuw inchecken...

Weet iemand als ik moet overstappen, maar ik check niet uit en ook niet weer opnieuw in, maar ik heb bij eht instapstation wel ingecheckt, of ik dan een boete kan krijgen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Michael »

Waarom zou je ook bij overstappen bij NS uit en in moeten checken. Dat hoeft nou ook niet. Dus waarom zou het dan bij deze Blokker kaart dan wel moeten?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Milco »

Op het kartonnetje dat om het dagkaartje zit, staat "Maakt u meerdere reizen op één dag dan checkt u telkens in en uit."
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door reisthijs »

Blijkbaar is het voor sommigen nog steeds niet duidelijk wat NS onder een "rit" verstaat. :wink:
Tijdens een rit mag je dus gewoon overstappen zolang je een normale reisroute volgt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Ronald »

Ik dacht eerst dat het een kaart was die in de Rotterdamse regio zou worden verkocht, onder het mom van "reis met RET naar het station en dan verder met de trein". Maar nu het een landelijk verkochte kaart blijkt te zijn, snap ik eigenlijk die RET-combi niet zo goed. Is dat gewoon een toevallige keuze of zit er iets anders achter?
Apart eigenlijk dat je met het "trein"kaartje wel naar Spijkenisse kunt, maar niet naar (zeg eens wat) Gorinchem...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Geert »

Ik denk dat de RET wel bereid was om eens te testen of dit a) goed werkt en b) of er interesse voor is. Mensen die een dagje Rotterdam doen hebben wel wat aan zo'n kaart, ze gaan er vast niet mee naar Spijkenisse maar het is wel handig om je binnen Rotterdam mee te verplaatsen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Michael »

Ik zag vandaag op station Nijmegen posters hangen dat deze dagkaarten niet bij Veolia geldig zijn. Lijkt me nogal logisch als het een actie van alleen de NS en RET is
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Ronald »

Nou, eerdere NS-acties van Blokker en Kruidvat waren weldegelijk bij de andere vervoerders geldig.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Michael »

Klopt maar dit is een actie van de NS en RET dus ik zou sowieso wel verwachten dat ie niet bij andere vervoerders geldig is
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door TheKnitter »

En toch zal de niet-wetende 1x in de eeuw met de trein reizende oma met 2 kleinkinderen en opa erbij denken dat er maar één vervoerder is. Of denken dat 'Veolia' maar een 'onderdeel van de Nederlandse spoorwegen zijn'.
Ik vind het terecht dat ze het maar als extra aankondigen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Ik denk dat de RET wel bereid was om eens te testen of dit a) goed werkt en b) of er interesse voor is.
Klopt. Dit is de eerste keer dat er met hetzelfde wegwerp chipkaarten gereisd kan worden bij 2 vervoerders. Gaat waarschijnlijk om een grote proef om te kijken of het technisch verloopt en eventueel in de toekomst bij elke NS en RET Kaartautomaat interessant kan zijn.

Dan komen we langzaam ook bij 1 wegwerp chipkaartje voor al het OV.
For Your Railroad Adventures
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door midnet »

ik denk dat de RE zich heeft gecomitteerd omdat:
1.er enkele grote jaarlijkse manifestaties aankomen-zomercarnaval, wereldhavendagen, waarvoor ze altijd speciale dagkaarten hadden, nu kunnen ze het hele land aanspreken
2.inderdaad-van beiden gewoon eens uitproberen-er komen toch tegenwoordig zat meer van die acties
3.het viel me op dat er inderdaad ZEER uitgebreide instructies op staan voor in+uitchecken en hoe dat te doen-dus ze mikken op de chipanalfabeten
Slotopm voor de checkweigeraars: als er poortjes staan, dan hoef je niet 3 min te wachten- die zijn apart voor Uit-Inchecken, naar gelang de richting en het staat er ook duidelijk op! Dus wel opletten dat je de juiste neemt!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Blokker Dal Vrij Dagkaart

Bericht door Marc »

Nou, die kaart wat Blokker verkocht heeft is ook een grote rotzooi. Ik kreeg berichten door dat er kaarten in omloop zijn die helemaal niet functioneren. Ondergetekende had ook zo'n kaart op zak.
In de trein heb ik het probleem uitgelegd aan de HC en die vertelde me dat er meer mensen waren die problemen hadden met die dingen, hij had zelf een bericht in de Railpocket staan. Van de HC mocht ik gewoon meereizen en bij de overstap in Eindhoven moest ik me opnieuw melden bij de HC van de andere trein. Die heeft een stempel op de chipkaart gezet en zo kon ik zonder problemen met de trein reizen.
In Rotterdam navraag gaan doen bij de RET. Die keken me wat verbaasd aan en zeiden dat de kaart het niet deed "door de stempel die erop stond". Na wat overleg met een collega (ze keken elkaar aan met de vraag: wat moeten we hiermee) kreeg ik een kaart mee waarmee de poortjes op het station geopend konden worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MetroRET en 32 gasten