Mag ik even kwijt #113

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Daniel »

Nou, het staat zelfs in de officiële woordenlijst Nederlandse taal.
Herzet vindt ik wat dat betreft nog erger, het hele werkwoord "herzetten" bestaat niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Suus »

Zelfs als het in een pimpelpaars boekje met een gouden stippeltjesrand staat blijft het een barbarisme :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Zelfs als het in een pimpelpaars boekje met een gouden stippeltjesrand staat blijft het een barbarisme :)
Nee. Password is een barbarisme, paswoord is een neologie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Suus »

Nee hoor, paswoord is wel degelijk een barbarisme, want het is een woord gevormd naar het voorbeeld van een woord uit een vreemde taal en het is tegenstrijdig met het karakter van onze taal.

Een pas is immers een kaart of een stap en in het Nederlands geen afkorting van passeren (waarop password gebaseerd is). Als er passeerwoord zou staan zou het wel goed zijn, maar in het Nederlands gebruiken we wachtwoord :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door deadlock »

Ooit gehoord van de uitdrukking 'pas op de plaats maken'?

Juist. Neologie dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Suus »

Het spreekwoord "Pas op de plaats maken" heeft helemaal niets te maken met passeren maar met een stap zetten :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door TheKnitter »

Zo, ik heb volgens mij de voorbereidingen wel aardig getroffen voor een weekje München:
* Een paar printjes gemaakt van Google Maps (oa omgeving Hbf, met locatie van het hostel, de Lidl enz, maar ook van Kempten en Nürnberg)
* Print-outs van vertrekplannen in Kempten, Buchloe, Kaufering, Nurnberg, Ingolstadt op de momenten dat ik daar uithang
* Hostelreservering uitgeprint
* Kaartjes op datum gelegd
* Accu's van de Canon-camera opgeladen, SD-kaarten geleegd
* Reisplannen afgemaakt (had eerst een simpele versie, nu wat meer details) en geprint
* EC's, CNL's, Railjets, EN's en Autoslaaptreinen(DB) opgezocht, in een documentje gekwakt en uitgeprint
* Duitse AldiTalk-prepaidsimkaart geactiveerd (met 1GB databundel)

Volgens mij kan mijn vakantie beginnen *O*
En ik zal vast nog iets vergeten zijn....
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Ardan »

Vergeet je tandenborstel niet :X
Ik doe ook maar wat
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door TheKnitter »

Oja. Even op het "afstreeplijstje" zetten. Stond er nog niet op :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Ardan »

Dat bedoel ik :')
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het spreekwoord "Pas op de plaats maken" heeft helemaal niets te maken met passeren maar met een stap zetten :Y
:facepalm:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Nee hoor, paswoord is wel degelijk een barbarisme, want het is een woord gevormd naar het voorbeeld van een woord uit een vreemde taal en het is tegenstrijdig met het karakter van onze taal.

Een pas is immers een kaart of een stap en in het Nederlands geen afkorting van passeren (waarop password gebaseerd is). Als er passeerwoord zou staan zou het wel goed zijn, maar in het Nederlands gebruiken we wachtwoord :Y
Wanneer je in een Franstalig gebied op je Duitse laptop de melding krijgt dat je de netwerksleutel moet aanvragen bij de netbeheerder, terwijl het personeel noch Engels noch Duits spreekt, ga je de barbaristische computertermen nog waarderen ook... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Suus »

Zo moeilijk is dat toch niet?

Vous avez un mot de passe pour utiliser le Wi-Fi, s'il vous plaît? en klaar is De Vin :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Vinny »

Een netwerksleutel is natuurlijk geen wachtwoord, beste Bee:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... etwork-key
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Suus »

Oh, een (une) clé WEP :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Justin »

Zo, nu ook maar mijn treinkaartjes geboekt vanaf Luton Airport naar St. Pancras v.v.. Al met al wat transportkosten voor van/naar Londen op 105 euro p.p. kwijt (75 euro aan vliegen, 30 euro voor de trein), aangezien ik een volledige dekkende travel pass heb voor de dagen dat ik in Londen ben voor de Spelen. Dat is nog altijd minder dan de 259 Euro retour die NS Hispeed me vorig jaar wilde aansmeren... :'). Ik heb er zin in, over precies 3 weken ben ik er *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Suus »

Pas je wel op, vandaag in de Volks:
Leden van Aslef, de vakbond van spoorwegarbeiders en brandweerlieden, zouden van plan zijn van 6 tot en met 8 augustus het werk neer te leggen. Dan zijn er enkele atletiekfinales in het olympische stadion.
Sowieso, er gaat echt een beerput open daar nu in Engeland: Douane gaat staken, beveiligingsbedrijf is volledig door het ijs gezakt etc etc etc :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door STF »

Sinds ik een paar maanden geleden op de camping een mededeling heb opgehangen dat het openbaar vervoer in Luxemburg zo vreselijk goedkoop is, gaat bijna elke kampeerder wel een of meerdere keren met de bus en trein op pad (naar de hoofdstad bijvoorbeeld), tijdens de vakantie. :lol:
We hebben er zelfs een echtpaar bij gehad die na het lezen van die tekst de auto geen keer meer heeft aangeraakt, gingen overal met het OV heen, om geen dure benzine te hoeven tanken.

Al komt een enkeling eerst binnen vragen of het geen grap is wat daar buiten aan OV tarieven vermeld wordt.

En dan ben ik er nog vergeten bij te zetten dat kinderen tot en met 11 jaar gratis zijn (maximaal 4 per volwassene) en honden ook gratis (ongeacht aantal of formaat). Als dat er dus wel bij had gestaan, hadden vast en zeker nog meer mensen binnen komen vragen of het een grap is. :wink:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Justin »

Ja ik weet het, ik zag die staking al aangekondigd staan voor de trein die ik wilde nemen. Dus heb een open/vrije retour gekocht, dus hoeft niet per se met de snelste trein die dag... En anders kom ik om 23:10 aan in St. Pancras ipv 23:01... Alhoewel ik nog met de Piccadilly Line naar het noorden moet voor mn logeeradresje.

Iets anders.... De gladiolen komen weer voorbij in de s36800 naar Gr (euh, hadden ze niet een trein eerder/later kunnen nemen?). Ik wou dat ik de Vierdaagse feesten kon meemaken... Het is al een tijd geleden!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Michael »

Ik ben vanaf nu een weekje afwezig. Zit een weekje in Slagharen. Tot volgende week.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Z2N »

Justin schreef:Ja ik weet het, ik zag die staking al aangekondigd staan voor de trein die ik wilde nemen. Dus heb een open/vrije retour gekocht, dus hoeft niet per se met de snelste trein die dag... En anders kom ik om 23:10 aan in St. Pancras ipv 23:01... Alhoewel ik nog met de Piccadilly Line naar het noorden moet voor mn logeeradresje.

Iets anders.... De gladiolen komen weer voorbij in de s36800 naar Gr (euh, hadden ze niet een trein eerder/later kunnen nemen?). Ik wou dat ik de Vierdaagse feesten kon meemaken... Het is al een tijd geleden!
Heb je ook een Brit Rail London Plus-pass gekocht? Mocht je er nog op uit willen, naast Londen zelf, dan kan ik je 'm van harte aanbevelen! (59 euro voor 2 dagen onbeperkt zuid-oost engeland in 8 dagen tijd, ter vergelijking: retourtje naar de kust is 80 pond; 100 euro!)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Daan »

Kende iemand deze al?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door Justin »

Voor mij is het de vierde keer in vijf jaar tijd dat ik naar Londen ga, en ik houd echt van die stad :D. Heb niet echt tijd om buiten de Spelen om wat te gaan doen, omdat ik voor alle sessie waar ik naar toe wilde gaan een kaartje heb bemachtigd :). Maar bedankt voor de tip.

En anders, tja. De taxi maar ofzo :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door mijack1985 »

vandaag zijn onze interrail tickets gearriveerd :mrgreen:

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #113

Bericht door TheKnitter »

Succes!

De mijne heb ik al een paar weken in huis. Hier staat de IR-Duitsland pas niet eens op zie ik. Eventjes van de "papierwinkel" een foto geschoten. Paar nuttige printjes, tickets ... Word maandagochtend vroeg op Utrecht zijn, maar ik zit dan gelukkig al in Utrecht. Scheelt toch weer een paar uurtjes.
Afbeelding
We zijn er klaar voor!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten