Vernieuwd Amsterdam Centraal biedt nu al armoedige aanblik

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Vernieuwd Amsterdam Centraal biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door R-Flow »

Voorzichtig komt André Nooij (72) met zijn vouwfiets naar boven gelopen. 'Het is hier echt spekglad. Vooral nu ik met mijn fiets naar boven loop, is het niet prettig,' zegt hij. Ook het loslatende hout boven aan de trap en de afgebladderde verf bij de nieuwe ingangen zijn hem opgevallen. 'Dat is slecht werk en ook niet goed voor het aanzicht van het Centraal Station.'

Afbladerende verf bij de nieuwe metro-ingang op het Centraal Station. © Maarten Steenvoort
Eind november zijn op het Stationsplein twee nieuwe ingangen naar de metro opengegaan. De ingangen aan de oostkant moesten vanwege de aanleg van de Noord/Zuidlijn sluiten en daarvoor moest vervanging komen. Probleem: een overkapping mocht er niet op, vanwege het monumentale karakter van het stationsgebouw.

Het was al meteen glibberen in de nieuwe, opvallend rode entrees en dat bleek niet eenvoudig te verhelpen. Leuningen in het midden van de trap moeten houvast bieden, de treden zijn opgeruwd. 'Het kan zijn dat die nu weer vlakker zijn geworden. Daar wordt nu aan gewerkt,' zegt Michiel Jonker van de Noord/Zuidlijn.

Inmiddels begint de verf her en der los te laten en trekken houten platen krom. 'Al bij de opening hebben wij aangegeven dat er nog regelmatig aan de trappen gewerkt zal worden de komende jaren. Dit is dus maar een tijdelijke oplossing,' zegt Jonker. 'Maar ook deze tijdelijke oplossing moet er netjes uitzien. We zijn aan het uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en wie de verkeerde materiaalkeuze heeft gemaakt.'

Lees vandaag meer in Het Parool.
http://www.parool.nl/parool/nl/4024/AMS ... blik.dhtml

De ene aanfluiting is nog niet gecorrigeerd of de volgende dient zich alweer aan…
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 18 jul 2012, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In titel duidelijk gemaakt om welke plaats het gaat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door Ardan »

De trappen zijn nog niet definitief. Ook worden er nog roltrappen ingebouwd.
Maar inderdaad, een sierlijke, niet al te grote maar wel geheel overdekkende glazen kap zou toch geen probleem moeten zijn?
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door R-Flow »

Wat heeft dat met de verf op de muren te maken? Ook niet definitief zeker?

Het hoort er gewoon netjes uit te zien i.p.v. van ellende uit elkaar te vallen half jaar naar de opening.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd heb ik geen bladderende verf gezien. Het hout zal wel dosse gezaagd zijn, dan krijg je dat, zeker in vochtige omgevingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door Ruben »

Tsja als ze de brandblussers gebruiken om de grond schoon te spoelen, lekken deze erna. Daar is de muur onder dan ook al totaal vergald.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door Ardan »

R-Flow schreef:Wat heeft dat met de verf op de muren te maken? Ook niet definitief zeker?
Sorry dat ik het niet over je verf had, maar in het artikel ging het ook over de trappen en daar reageerde ik dus op. :wink:
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Eerlijk gezegd heb ik geen bladderende verf gezien. Het hout zal wel dosse gezaagd zijn, dan krijg je dat, zeker in vochtige omgevingen.
Foto's staan in de krant en op de website. Volgens jou waren die gladde trappen ook geen issue meer toch?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vernieuwd Centraal Station biedt nu al armoedige aanblik

Bericht door Vinny »

Ik heb wel bladderende verf gezien maar ik wijt dat gewoon aan het feit dat er met weinig duurzame materialen gebouwd is. Dit is in principe een tijdelijke oplossing, dus het is niet persé erg. Dat het nu ook een van de slechtste zomers qua weer is in Nederland draagt ook niet echt bij tot de sfeer, maar daar kan het projectbureau weinig aan doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vernieuwd Amsterdam Centraal biedt nu al armoedige aanbl

Bericht door VIRM »

Tsja, ik ben sowieso geen fan van bouwputterige stations.

Het leukste van Amsterdam Centraal vind ik toch echt wel de metro-ingang:
1. Ergens midden op het Stationsplein. Even heel goed kijken waar de ingang is.
2. Het leukste is dat als je uit de metro naar boven gaat, je vanaf de poortjes een blindegeleidelijn kunt volgen. Laatste keer dat ik er was hield deze gewoon ergens halverwege de gang op; typisch halfbakken openbaar vervoer weer. :mrgreen:n En dan zijn de bordjes van welke uitgang je kunt nemen niet echt duidelijk zichtbaar.

Verder nog wat andere puntjes:
1. Ik vind de perrons zelf over het algemeen erg smal.
2. Wat is het idee met de geleidelijnen? Op sommige perrons zijn ze wel aangelegd. Die (tijdelijke?) metalen zijn vooral leuk, omdat ik er legitiem een kabaal op kan maken. :mrgreen:
3. Verlichting op de perrons? ProRail, lezen jullie mee?
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Vernieuwd Amsterdam Centraal biedt nu al armoedige aanbl

Bericht door R-Flow »

VIRM schreef:typisch halfbakken openbaar vervoer weer. :mrgreen:
Alles metro gerelateerd in Amsterdam is halfbakken werk dus wat dat betreft wordt de fakkel weer mooi doorgegeven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vernieuwd Amsterdam Centraal biedt nu al armoedige aanbl

Bericht door Suus »

Nee hoor, qua jaarlijkse zomerwerkzaamheden staan we met vlag en wimpel bovenaan in Europa, iedere ochtend is het een groot feest bij de poortjes van Holendrecht-Zuid *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Vernieuwd Amsterdam Centraal biedt nu al armoedige aanbl

Bericht door R-Flow »

Nu nog groot feest op het stuk Amstel - Centraal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten