Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Met het Weekend Vrij dat ik heb, hoef ik met mijn abonnement tussendoor niet in- en uit te checken. Enkel zorgen dat ik NIET uitcheck op mijn beginpunt. Dus doe ik 1x tussendoor als ik toch genoeg tijd heb, of 2x langs een poortje/paaltje zal komen (met >3minuten verschil). Een kennis met zijn Dal Vrij abonnement doet dat ook.
Heel officieel is het wel verplicht, want je moet het zien als "onbeperkt enkele reizen" maken, en niet meer als "dagkaart". Echter is de praktijk elders, en zal je géén boete krijgen bij NS als je in Amf hebt ingecheckt, en dan later weer richting Amf reist. De HC zal misschien alleen zeggen 'dat ik om mijn borg moet denken'(wat bij die Blokker-actie niet is).
Ik heb de kaart in huis gehaald, en je moet volgens mij wel na iedere rit uitchecken. En bij overstappen (ook bij NS) moet je volgens mij uit- en weer opnieuw inchecken...
Weet iemand als ik moet overstappen, maar ik check niet uit en ook niet weer opnieuw in, maar ik heb bij eht instapstation wel ingecheckt, of ik dan een boete kan krijgen?
Waarom zou je ook bij overstappen bij NS uit en in moeten checken. Dat hoeft nou ook niet. Dus waarom zou het dan bij deze Blokker kaart dan wel moeten?
Blijkbaar is het voor sommigen nog steeds niet duidelijk wat NS onder een "rit" verstaat.
Tijdens een rit mag je dus gewoon overstappen zolang je een normale reisroute volgt.
Ik dacht eerst dat het een kaart was die in de Rotterdamse regio zou worden verkocht, onder het mom van "reis met RET naar het station en dan verder met de trein". Maar nu het een landelijk verkochte kaart blijkt te zijn, snap ik eigenlijk die RET-combi niet zo goed. Is dat gewoon een toevallige keuze of zit er iets anders achter?
Apart eigenlijk dat je met het "trein"kaartje wel naar Spijkenisse kunt, maar niet naar (zeg eens wat) Gorinchem...
Ik denk dat de RET wel bereid was om eens te testen of dit a) goed werkt en b) of er interesse voor is. Mensen die een dagje Rotterdam doen hebben wel wat aan zo'n kaart, ze gaan er vast niet mee naar Spijkenisse maar het is wel handig om je binnen Rotterdam mee te verplaatsen.
Ik zag vandaag op station Nijmegen posters hangen dat deze dagkaarten niet bij Veolia geldig zijn. Lijkt me nogal logisch als het een actie van alleen de NS en RET is
En toch zal de niet-wetende 1x in de eeuw met de trein reizende oma met 2 kleinkinderen en opa erbij denken dat er maar één vervoerder is. Of denken dat 'Veolia' maar een 'onderdeel van de Nederlandse spoorwegen zijn'.
Ik vind het terecht dat ze het maar als extra aankondigen.
Geert schreef:Ik denk dat de RET wel bereid was om eens te testen of dit a) goed werkt en b) of er interesse voor is.
Klopt. Dit is de eerste keer dat er met hetzelfde wegwerp chipkaarten gereisd kan worden bij 2 vervoerders. Gaat waarschijnlijk om een grote proef om te kijken of het technisch verloopt en eventueel in de toekomst bij elke NS en RET Kaartautomaat interessant kan zijn.
Dan komen we langzaam ook bij 1 wegwerp chipkaartje voor al het OV.
ik denk dat de RE zich heeft gecomitteerd omdat:
1.er enkele grote jaarlijkse manifestaties aankomen-zomercarnaval, wereldhavendagen, waarvoor ze altijd speciale dagkaarten hadden, nu kunnen ze het hele land aanspreken
2.inderdaad-van beiden gewoon eens uitproberen-er komen toch tegenwoordig zat meer van die acties
3.het viel me op dat er inderdaad ZEER uitgebreide instructies op staan voor in+uitchecken en hoe dat te doen-dus ze mikken op de chipanalfabeten
Slotopm voor de checkweigeraars: als er poortjes staan, dan hoef je niet 3 min te wachten- die zijn apart voor Uit-Inchecken, naar gelang de richting en het staat er ook duidelijk op! Dus wel opletten dat je de juiste neemt!
Nou, die kaart wat Blokker verkocht heeft is ook een grote rotzooi. Ik kreeg berichten door dat er kaarten in omloop zijn die helemaal niet functioneren. Ondergetekende had ook zo'n kaart op zak.
In de trein heb ik het probleem uitgelegd aan de HC en die vertelde me dat er meer mensen waren die problemen hadden met die dingen, hij had zelf een bericht in de Railpocket staan. Van de HC mocht ik gewoon meereizen en bij de overstap in Eindhoven moest ik me opnieuw melden bij de HC van de andere trein. Die heeft een stempel op de chipkaart gezet en zo kon ik zonder problemen met de trein reizen.
In Rotterdam navraag gaan doen bij de RET. Die keken me wat verbaasd aan en zeiden dat de kaart het niet deed "door de stempel die erop stond". Na wat overleg met een collega (ze keken elkaar aan met de vraag: wat moeten we hiermee) kreeg ik een kaart mee waarmee de poortjes op het station geopend konden worden.