Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door huibf »

Een beginnetje is gemaakt.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... mburg_2013

De meest in het oog springende wijziging is een vaste, grote bus (lijn 68) van Horst Sevenum, via Toverland naar Helden en Panningen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door WSM »

Hee, het lijkt er op dat er zowaar nog een beetje wordt nagedacht ipv maar lomp overal het mes in te zetten.
En lijn 56... na 10+ jaar weer een bus in Offenbeek ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door huibf »

WSM schreef:Hee, het lijkt er op dat er zowaar nog een beetje wordt nagedacht ipv maar lomp overal het mes in te zetten.
En lijn 56... na 10+ jaar weer een bus in Offenbeek ;).
Moest ook zoeken, blijkt het inderdaad gewoon een wijk te zijn.
Dat mes erin zetten is 2 a 3 jaar geleden al gebeurd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door WSM »

huibf schreef:Moest ook zoeken, blijkt het inderdaad gewoon een wijk te zijn.
Is tussen Reuver en de A73 (vroeger nog gewoon de streekweg). Er was ooit een buslijn 29 van Venray naar Roermond (later Swalmen), die ging ook via Offenbeek.
huibf schreef:Dat mes erin zetten is 2 a 3 jaar geleden al gebeurd.
Ja, dat is ook weer waar...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Tom »

De meeste wijzigingen zijn inderdaad hoopvol, er wordt hoofdzakelijk gesneden aan het begin en einde van de dag. Pluspunten/opmerkingen:
* De eenduidige nummering van de stadsdienst Weert. Een lijn met drie lussen onder hetzelfde lijnnummer laten rijden was inderdaad erg verwarrend. Dit zullen zeker allemaal 8-persoonsbussen worden?
* Betere bereikbaarheid van station Swalmen vanuit meerdere richtingen. Lag het niet in de planning dat lijn 66 hier ook ging stoppen?
* Gaat lijn 68 rijden met een grote bus? Het lijkt me een opsteker voor Toverland, dat een stuk beter bereikbaar wordt.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door WSM »

De stadsdienst van Weert rijdt nu ook geheel met 8-persoons Sprinter-busjes, dus het lijkt voor de hand liggend dat dit zo blijft.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Tom »

Klopt, hoewel ik me ook kan voorstellen dat op een eventueel drukkere lijn nu een grotere bus wordt ingezet. Maar goed, ik weet daar te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Plutona »

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van de lijst!
Inderdaad, de bereikbaarheid van Beesel gaat er behoorlijk op vooruit, als ik het goed heb betekent dit dat er straks 4 buslijnen in deze kern stoppen..
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door huibf »

Plutona schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van de lijst!
Inderdaad, de bereikbaarheid van Beesel gaat er behoorlijk op vooruit, als ik het goed heb betekent dit dat er straks 4 buslijnen in deze kern stoppen..
Buiten dat lijn 17 doorrijdt naar Beesel veranderd er verder niet zo veel daar. Lijn 55 wordt gehalveerd, de ritten die vervallen gaan naar 56.
De lijst is net bijgewerkt.

Lijn 86 vervalt op zondag. Verder worden de 100serie-ringlijnen 'afgebouwd' wat wil zeggen dat ze in de vakantieperioden vervallen en weer in de reguliere dienst vallen.
Ik weet niet of nu de verbinding lijn 75 één gehele lijn wordt, ik verwacht dit eigenlijk wel, wat wil zeggen dat de tijden Meijel-Roggel dus ook wijzigen in de vakantieperioden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door fogeltje »

Heeft Veolia een zak met geld op zolder gevonden? Of is dat ringlijnensysteem bij nader inzien duurder dan gewone diensten?
"Een touringcar is geen bus"
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Plutona »

't Valt me ook op dat er geen wijziging plaatsvindt op lijn 66. Ik denk dat dit de meest gewijzigde en geplaagde buslijn van Midden-Limburg is.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door huibf »

Ja dat is opmerkelijk. Lijn 66 zit sukkelig in elkaar, samen met die 55 en 65. Overigens is dat Neeritterlijntje ook erg vreemd.... Snap het wel, zeker voor de doorgaande reizigers.
Laatst gewijzigd door huibf op do 22 nov 2012, 21:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Tom »

Ik vermoed dat lijn 66 wel degelijk een (kleine) wijziging ondergaat. Twee jaar geleden wijzigde Veolia die lijn namelijk met de mededeling: "Na de reconstructie van de Rijksweg gaat lijn 66 in de spitsuren via Beesel en station Swalmen rijden." Aangezien die reconstructie pas sinds een paar weken is afgerond, denk ik dat die routewijziging vanaf december wordt doorgevoerd. Het verklaart ook waarom lijn 17 uitsluitend in de daluren, 's avonds en in het weekend doorrijdt naar Beesel; in de spits rijdt lijn 66.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door huibf »

Ik zit het document nog eens door te bladeren, lijn 66 wijzigt inderdaad ook. Zoals hierboven beschreven...
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Plutona »

Veolia heeft eindelijk het goede document geupload...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door fogeltje »

Mocht tijd worden. Gaat Veolia straks geen Ambassadors overhouden? Er worden meer midi-bussen ingezet (oa stadsdienst Venlo). Wat gaat er met die bussen gebeuren? Als straks ook nog eens de nieuwe Citea's instromen, dan hebben ze nog een grotere lading over.
"Een touringcar is geen bus"
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Tom »

Opmerkelijk inderdaad. Er komen nou ook niet bepaald veel nieuwe ritten bij. Sterker nog, meer belbusritten, vaker inzet van het 8-persoonsbusje en veel geschrapte ritten op zondag.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Plutona »

Goed punt! Zuid-Limburg zelfde verhaal... Ook in Zeeland is deze trend te zien.
Lijkt me sterk dat ze het nu al zouden doorverkopen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door fogeltje »

Plutona schreef:Goed punt! Zuid-Limburg zelfde verhaal... Ook in Zeeland is deze trend te zien.
Lijkt me sterk dat ze het nu al zouden doorverkopen?
Die bussen zijn zes jaar oud. Op zich niet zo oud, maar ook weer te oud dat ze nog ergens te gebruiken zijn. Nou ja, in het buitenland misschien waar men iets minder streng is met leeftijd. Arriva schuift soms ook wat oude meuk door naar eigen concessies in het buitenland. Of het zijn leasebussen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013

Bericht door Michael »

De bussen die verdwijnen in Limburg zijn leasebussen heb ik begrepen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten