Bussen via het fietspad in Reisdorf

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door STF »

Zoals beloofd zou ik wat foto's maken wanneer de bussen tussen Reisdorf en Moestroff wegens wegwerkzaamheden via het fietspad door het bos zouden omrijden.

Het gaat in totaal om vijf buslijnen en een schoolbuslijn die over het smalle fietspad van 2,5 meter breed moeten rijden.
Passeren is onderweg niet mogelijk, daarom staan er aan het begin en einde mensen van verkeer en waterstaat met portofoons aan elkaar door te geven wanneer de route vrij of bezet is.
In de praktijk was het niet eens nodig, ik heb 1,5 uur doorgebracht langs het fietspad en het is niet voorgekomen dat bussen moesten wachten totdat het fietspad vrij was.

Fietsers werden haast van de sokken gereden door de bussen, en niet elke fietser bleef even kalm tegen de mensen van verkeer en waterstaat ;)

Regelmatig wilden er auto's via het fietspad gaan rijden, terwijl de omleiding (20 minuten omrijden) gevolgd moet worden. De mensen van verkeer en waterstaat stonden dan ook leuk met een notitieboekje de kentekens op te schrijven van auto's die toch stug doorreden. De man aan de zijde van Moestroff probeerde auto's nog tegen te houden, wat meestal wel hielp, maar aan de kant van Reisdorf glimlachte de man van verkeer en waterstaat naar de automobilisten, met zijn pen en notitieboekje in de hand :P De politie zal het nog druk krijgen, met bonnen uitschrijven aan de hand van het notitieblokje van verkeer en waterstaat.

De man aan de zijde van Moestroff was best vriendelijk, en begon een praatje met me, wat ik aan het doen was.
Maar aan de kant van Reisdorf was een zeurpiet, ik had een foto gemaakt waar zijn auto ook deels op stond. Die moest ik van hem wissen, je mocht geen auto's van werkende mensen op de foto zetten zei die.
Ik sprak uiteraard opeens heel slecht Duits, heb wel drie keer gevraagd wat die man nou toch bedoelde ;) Hopende dat ie het op zou geven, maar nee hij bleef volhouden. Ik heb 1 foto gewist, maar wat hij niet weet, is dat zijn auto's op wel meer foto's voorkomt, die ik niet gewist heb. Tja ook echt erg als je gele Seat Leon op de foto staat, stel je voor zeg...

Goed hier de foto's:

Afbeelding
Zo zag het er bij mij voor de deur uit, gewoon verkeer moet de rode borden volgen, bussen rijden gewoon links langs het hek.

Afbeelding
Rue de la Gare, waar normaal nooit bussen rijden, gezien dit een doodlopende straat is.

Afbeelding
Deze bus is zojuist het fietspad opgereden opweg naar Moestroff, ongeveer ter hoogte van de "bekende" gele auto begint het fietspad.

Afbeelding
Om doorgang aan de bussen te bieden moest een paal in de berm doorgezaagd worden, en de paal in het midden met een sleuteltje verwijderd worden. De paal in de andere berm is wel blijven staan.

Afbeelding
De bus nadert Reisdorf, nog 25 meter over het fietspad en dan de Rue de la Gare in.

Afbeelding
De bus rijdt richting Reisdorf. Veel ruimte heeft de bus niet over, 15 centimeter in totaal misschien. Toen er lange tijd geen bus voorbijkwam heb ik op dit punt het wegdek opgemeten; 2,50 meter breed.

Afbeelding
De bus rijdt richting Reisdorf, het valt met de takken bij nader inzien wel mee. De gemeente heeft zo te zien goed gesnoeid een aantal weken geleden, want er hangen maar slechts een stuk of vier takken te laag voor de langsrijdende bussen.

Afbeelding
Ook gelede bussen rijden over het fietspad, net zoals vorige week valt het op dat er alleen maar oude van Hool en Volvo bussen rondrijden. Normaal wordt er met Mercedes Citaro bussen gereden. Toch bang voor krassen op de lak zeker?
De bus rijdt richting Moestroff.

Afbeelding
Dezelfde bus nogmaals.

Afbeelding
Tja op welke weg zitten we nu? De witteweg misschien?

Afbeelding
En wij zijn in Moestroff aangekomen, deze bus gaat echter juist het fietspad op naar Reisdorf.

Afbeelding
Krap? Welnee dat fietspad is enorm ruim, toch? Op de foto is zoiets natuurlijk niet te zien, maar deze MAN bus ging werkelijk met een rotgang door die greppel heen... De chauffeur met een grote grijns op zijn gezicht, richting mij kijkend. Overigens is de bus opweg naar Reisdorf.

Afbeelding
Dezelfde bus nogmaals.

Afbeelding
En hier de vriendelijke meneer van verkeer en waterstaat, die een gezellig muziek aan had gezet op zijn bouwvakkersradio die op de motorkap stond. Bus opweg naar Reisdorf.

Afbeelding
Een gelede bus van CFL opweg naar Reisdorf.

Afbeelding
Uiteraard moet er wel weer even flink door de greppel gereden worden i.v.m het verkeersbord aan de rechterkant.

Afbeelding
En daar kwam een scholierenrit voorbij, al is het busje bedrukt met vliegveld reclame. Zo'n busje staat toch wel wat saaier, dan een grote bus over dat smalle weggetje.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door dvdhoven »

Leuke reportage! Bedankt :)
Toen ik die foto's zag, dacht ik gelijk aan een opgeheven spoortracé.
Dus even opgezocht op http://www.achim-bartoschek.de en ja hoor, een tracé :) Sauer-Radweg: Diekirch – Wasserbillig
Jammer, dat het voor mij een beetje te ver uit de gooi ligt. :( Het ziet er schitterend uit.
Dick van den Hoven
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door Daan »

Haha, leuke foto's :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door mb90 »

Leuke foto's. Best krap daar op de weg door het bos. Knap dat ze daar toch nog bussen doorheen weten te wurmen. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door Meltrain »

Inderdaad leuk zo, die bussen over een fietspad door het bos. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door Chauf21 »

Haha, dat ziet er wel tof uit 8-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Bussen via het fietspad in Reisdorf

Bericht door Jurjen »

Zijn die nieuwe bussen niet toevallig breder dan de oude?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten