'NS misleidt studenten'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Gekko123 »

Edwin schreef:De NS zegt, kort gezegd, dat alle studenten nu verplicht moeten inchecken, terwijl een los kaartje nog steeds volstaat, maar dat zeggen ze niet. Alleen studenten met een weekend-OV moeten op dit moment verplicht inchecken tijdens het weekend, daarbuiten hoeft geen enkele student verplicht in te checken.
Als het daadwerkelijk zo is dat een student met weekend-OV wel verplicht moeten inchecken tijdens het weekend en week-OV dat niet verplicht moeten doordeweeks is dat krom en wordt een groep studenten anders behandeld. Dat kun je opvatten als discriminatie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door TheKnitter »

De Weekend-OV reizigers kunnen in het weekend nog vrij reizen. De Week-OV doordeweeks niet. De Weekend-OV reiziger mag door de weeks ook gewoon nog kaartjes kopen, maar je moet tijdens vrij-reizen periode in- en uitchecken.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Dagren »

Gekko123 schreef:
Edwin schreef:De NS zegt, kort gezegd, dat alle studenten nu verplicht moeten inchecken, terwijl een los kaartje nog steeds volstaat, maar dat zeggen ze niet. Alleen studenten met een weekend-OV moeten op dit moment verplicht inchecken tijdens het weekend, daarbuiten hoeft geen enkele student verplicht in te checken.
Als het daadwerkelijk zo is dat een student met weekend-OV wel verplicht moeten inchecken tijdens het weekend en week-OV dat niet verplicht moeten doordeweeks is dat krom en wordt een groep studenten anders behandeld. Dat kun je opvatten als discriminatie.
Nou nee, het zijn gewoon twee verschillende reisproducten met dezelfde doelgroep. Discriminerend vind ik het daarom niet, wanneer er anders mee omgegaan wordt. Mensen met een Weekend-OV genieten er ook minder dagen in de week van dan iemand met een Week-OV.

Edit: Heeft er natuurlijk mee te maken dat mensen met een Weekend-OV nog wel vrij reizen hebben in het weekend en mensen met een Week-OV een paar weken geen vrij reizen doordeweeks hebben.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door VIRM »

Tsja, moet ROVER hier in het openbaar zo'n heisa over maken? Het is duidelijk dat de NS iedereen wil stimuleren om een OV-chipkaart te gebruiken.

Zelf had ik vandaag (woensdag) gewoon een papieren kaartje met korting, om de simpele reden dat ik op sommige stations de speurtochten/gezeik met de CiCo's een beetje zat ben. Geen problemen mee gehad bij de controle. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door reisthijs »

Waarom, had je problemen verwacht dan?

Verder mag NS best die chipkaart promoten, daar ging deze klacht ook niet over.

Het ging er ROVER gewoon om dat het in bepaalde gevallen nog steeds beter is een kaartje te kopen. Dat staat zelfs als advies op de NS-site! Dat moeten ze nu niet ineens doen alsof dat niet meer mag. Plus het feit dat hier vorig jaar ook al over geklaagd is en NS daar dus niet naar geluisterd had.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door deadlock »

Ze doen helemaal niet alsof het niet meer mag. Dat is een non sequitur van jewelste. Dat is hetzelfde als concluderen dat je geen chips van Croky mag kopen nadat je een reclame voor Lays hebt gezien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Klaasje »

Er wordt omgeroepen dat studenten in de kortingsuren moeten inchecken.. Niet dat ze kunnen inchecken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door deadlock »

Deze nieuwe chips moet je proeven!


Dus moeten is tegenwoordig altijd absoluut en jij zegt altijd 'ik moet niks' als gevat antwoord.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door deadlock »

Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Klaasje »

deadlock schreef:Deze nieuwe chips moet je proeven!


Dus moeten is tegenwoordig altijd absoluut en jij zegt altijd 'ik moet niks' als gevat antwoord.
Maar er is een verschil tussen "wij van WC-eend" en "Wij van de controlerende instantie zeggen dat"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door VIRM »

Maar het is toch niet zo moeilijk om het bandje te veranderen naar: "In de kortingsperiode kunt u reizen op saldo met uw OV-chipkaart of een papieren kaartje kopen"?

Alhoewel, dit komt wel van het bedrijf dat 1 of 2 jaar geleden ontzettend veel moeite had met het verschil tussen 'tot' en 'tot en met' 16 augustus...
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door deadlock »

Okay, laat ik het dan even omdraaien. Studenten eah, over het algemeen jongens en meisjes en mannen en vrouwen die hogeropgeleid worden. Die kunnen zelf niet bedenken dat je simpelweg een kaartje met korting uit de automaat kan halen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Klaasje »

Dan draai ik het graag nog iets verder om.. Waarom zou je niet gewoon omroepen wat VIRM hierboven post? Dan is iedere andere discussie over dit onderwerp overbodig. En waarom zou je überhaubt denken als je net een jaar in het ov reist met alleen een ov-chipkaart dat het inmiddels oude omroepbericht onjuist is? Dat zou je eerst moeten uitzoeken maar dat doe je meestal niet wanneer denkt dat het niet mag.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Edwin »

Op Den Haag Centraal werd vanochtend omgeroepen dat studenten met een week-OV doordeweeks met 40%-korting reizen. Wanneer ze op saldo reizen moeten ze inchecken. Dus daar zeggen ze het nu goed.

Op Almere Centrum ving ik half een gesprek of van een studente met een vrouw van Service & Veiligheid. Het kwam er op neer dat zij geld op haar SOV moest gaan zetten. Het leek er dus op dat de vrouw van de NS haar niet wees op de mogelijkheid van het kopen van een kaartje, maar aangezien ik het gesprek maar half opving weet ik dit niet zeker.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Dagren »

deadlock schreef:Okay, laat ik het dan even omdraaien. Studenten eah, over het algemeen jongens en meisjes en mannen en vrouwen die hogeropgeleid worden. Die kunnen zelf niet bedenken dat je simpelweg een kaartje met korting uit de automaat kan halen?

Ook intelligente mensen hebben correcte informatie nodig. Om het maar zo te zeggen, aan een wiskundeknobbel heb je ook niks zonder wiskundeboek.

Overigens is het 16 juli al aangepast.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door VIRM »

Edwin schreef:Op Almere Centrum ving ik half een gesprek of van een studente met een vrouw van Service & Veiligheid. Het kwam er op neer dat zij geld op haar SOV moest gaan zetten. Het leek er dus op dat de vrouw van de NS haar niet wees op de mogelijkheid van het kopen van een kaartje, maar aangezien ik het gesprek maar half opving weet ik dit niet zeker.
Ik kan mij best voorstellen dat niet iedere student zit te wachten op het overzetten van geld op een SOV voor de borg. Als je als uitwonende student erg krap bij kas zit, dan sta je wellicht niet te springen om geld op de kaart te zetten voor de borg. Dat geld had je ook kunnen besteden aan studieboeken of eten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door fogeltje »

VIRM schreef:
Edwin schreef:Op Almere Centrum ving ik half een gesprek of van een studente met een vrouw van Service & Veiligheid. Het kwam er op neer dat zij geld op haar SOV moest gaan zetten. Het leek er dus op dat de vrouw van de NS haar niet wees op de mogelijkheid van het kopen van een kaartje, maar aangezien ik het gesprek maar half opving weet ik dit niet zeker.
Ik kan mij best voorstellen dat niet iedere student zit te wachten op het overzetten van geld op een SOV voor de borg. Als je als uitwonende student erg krap bij kas zit, dan sta je wellicht niet te springen om geld op de kaart te zetten voor de borg. Dat geld had je ook kunnen besteden aan studieboeken of eten.
Maar dan wel janken als inchecken een keer in de bus niet lukt als ze moeten betalen. En dan doen alsof "de kaart kapot is" of "systeem niet goed doet" en in de meeste gevallen dan ook nog gewoon mogen doorlopen zonder te betalen. Terwijl het systeem gewoon aangeeft "saldo te laag". Dus niks kaart kapot.
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door hauptbahnhof »

Dan hebben ze aan mij een verkeerde want als er een doelgroep is waar ik NIET door de vingers kijk, zijn het studenten wel.

Maareh, ik vind het echt behoorlijk overdreven. Dat er over zoiets een hele discussie over wordt gevoerd. Het is uberhaupt de vraag of ze naar die omroepberichten luisteren en áls ze het wel doen, of ze ook echt gaan inchecken terwijl ze van plan waren om een kaartje te komen. Denk het niet hoor... :roll:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door find_your_spot »

Zelf al zoveel reizen gemaakt met mijn SRP met -2,83 euro saldo en in het weekend gewoon een kaartje 40% korting gekocht en niet inchecken.
Nog nooit iemand gehoord dat er saldo of borg op m'n kaart zou moeten staan...
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Dan draai ik het graag nog iets verder om.. Waarom zou je niet gewoon omroepen wat VIRM hierboven post? Dan is iedere andere discussie over dit onderwerp overbodig. En waarom zou je überhaubt denken als je net een jaar in het ov reist met alleen een ov-chipkaart dat het inmiddels oude omroepbericht onjuist is? Dat zou je eerst moeten uitzoeken maar dat doe je meestal niet wanneer denkt dat het niet mag.
Dat is helemaal prima maar er is hier geen sprake van misleiding...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door hauptbahnhof »

Eerder sprake van mierenficken.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door reisthijs »

De omroep van NS was gewoon fout, en daardoor misleidend, en die fout hebben ze nu netjes hersteld. Die klacht van Rover heeft blijkbaar geholpen.
Zullen we hiermee maar deze ondertussen nogal zinloos geworden welles-nietes-discussie afsluiten?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Tristan »

De voornaamste reden waarom ROVER het omroepbericht gewijzigd wilde zien, is dat reizen op de ov-chip met meerdere vervoerders nog altijd duurder is dan indien je reist met een papieren kaartje.

Het kan zijn dat niet alle studenten hiervan op de hoogte zijn, dus is het zeer belangrijk dat de te verstrekken informatie correct is en dat is nu het geval, maar voor de klacht van ROVER niet.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 'NS misleidt studenten'

Bericht door Gekko123 »

Klopt, vanaf tijdens werktijd heb ik nog een reiziger die student bleek te zijn verbeterd dat een papieren kaartje kopen gewoon is toegestaan. Hij was verkeerd ingelicht door iemand anders...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten