OVer Missers in de Reisinformatie #22

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Op Rtd stond op de TBP als met aankondiging de s2100 naar Vlissingen, als extra regel "Stopt vanaf Roosendaal op tussengelegen stations." :?
Moet ik dat opvatten dat de s2100 na Roosendaal op alle tussngelegen stations stopt (wat onwaar is), of als extra mededeling dat het traject Roosendaal - Vlissingen niet non-stop afgelegd wordt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Gekko123 »

De TBP's op Rta bleven volhouden dat de s4000 gewoon doorreed naar Utg. Door de werkzaamheden tussen Gouda en Woerden rijdt die serie echter niet verder dan Gouda...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:Op Rtd stond op de TBP als met aankondiging de s2100 naar Vlissingen, als extra regel "Stopt vanaf Roosendaal op tussengelegen stations." :?
Moet ik dat opvatten dat de s2100 na Roosendaal op alle tussngelegen stations stopt (wat onwaar is), of als extra mededeling dat het traject Roosendaal - Vlissingen niet non-stop afgelegd wordt? :?
Misschien dit keer wel? Of staat het er altijd? Dan is het fout.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Om nog even terug te komen op het gebeuren met de s700 waar we het eerder over hadden. Ik zag gistermiddag nog de t759 "goed" op de borden staan. En dat werd dus...
a-zijde: Leeuwarden
via Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum en Grou-Jirnsum
Stopt vanaf Zwolle op alle tussengelegen stations

b-zijde: Groningen
via Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen en Haren
Stopt ook in Meppel, Hoogeveen en Beilen
Tja, waarom ze dan bij het Groninger deel niet hetzelfde als bij het Leeuwarder deel zetten :roll:

Vanmorgen had ik de Connexxion 9173 op lijn 377 waarin de InfoXX nogal van slag leek. In ieder geval bleef de filmbak hangen op "377 Utrecht Centraal Station" en het TFT-scherm in de bus zelf toonde "377 8UTRECHT" als bestemming, met bij elke halte 0t:00 als tijd en de haltenaam voorafgegaan door "t Centraal Station". Daarmee kreeg je dus ook dingen als "t Centraal Station Utrecht Kanaleneiland Zuid" wat dan weer niet op de regel past :P
De lichtkrant die nog werkend en wel achter het TFT-scherm zat toonde trouwens de haltenamen wel op de juiste manier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door reisthijs »

Weer lekker gebrekkige reisinformatie in SLT vanmorgen, het automatische systeem liep nogal achter en gaf aan dat het volgende station Veenendaal Centrum zou zijn terwijl we net uit Duivendrecht vertrokken.
Ook de handmatige omroep is blijkbaar nog steeds niet gefixt, de helft van het verhaal was gewoon niet hoorbaar...
Bee schreef:Ik dacht het op Amsterdam Centraal gezien te hebben... Overdag is het iig Stopt niet in Heiloo :Y
ThePretender schreef:'s Avonds stopt de s3000 ook in Heiloo, waardoor er in het balkje "stopt ook in Heiloo" staat.
Dit is wel heel raar. Dat zou volgens de TBP-logica betekenen dat Heiloo overdag een IC-station is waar sommige IC's niet stoppen, maar dat het in de daluren géén IC-station is terwijl dan wel alle IC's er stoppen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:
Meltrain schreef:Op Rtd stond op de TBP als met aankondiging de s2100 naar Vlissingen, als extra regel "Stopt vanaf Roosendaal op tussengelegen stations." :?
Moet ik dat opvatten dat de s2100 na Roosendaal op alle tussngelegen stations stopt (wat onwaar is), of als extra mededeling dat het traject Roosendaal - Vlissingen niet non-stop afgelegd wordt? :?
Misschien dit keer wel? Of staat het er altijd? Dan is het fout.
Ik weet het niet. Ik zag het nu voor het eerst, maar zo vaak zie ik die trein nu ook weer niet in Rotterdam op de TBP staan (meestal reis ik met de s5000 vanaf Dtz die precies achter de s2100 aan rijdt).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Vanmorgen had ik de Connexxion 9173 op lijn 377 waarin de InfoXX nogal van slag leek.
Een slechte foto, maar dat zag er dus zo uit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door TheKnitter »

Heeft de 509 van Arriva vaker last van... Voorkant trein (dordrecht-zijde) zei Dordrecht, zijkant zei Gorinchem en de achterkant zei Geldermalsen :')
Die dingen blijven in dat treinstel errug vaak hangen. Omroep etc in de trein deed 't netjes.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Etienne »

Voor de t2068 stond op de TBP van spoor 11 de indeling van de trein verkeerd om. Het voorste deel zou naar Rotterdam gaan en het achterste deel naar Den Haag. In werkelijkheid was het (zoals normaal in de NO) andersom, wat in Gouda een w4e volksverhuizing veroorzaakte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Michael »

Vanmiddag werd in de Veolia trein van Heerlen naar Maastricht omgeroepen dat je in Maastricht over kan stappen op de trein naar Brussel. Dit klopt niet aangezien alleen de boemel naar Luik nog maar rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Nu metrolijn 54 is ingekort tot Holendrecht gaat het weer helemaal mis met de omroepen op metrolijn 53 en 54. Metro's die twee stations achterlopen met de omroepen, metro's die helemaal geen omroep hebben of maar op een gedeelte van de rit, metro's waar de omroep verkeerd gaat :X

Dinsdag kwamen de metro's op Holendrecht nog wisselend op spoor 1 en 2 binnen, met als gevolg dat de displays een metro die pas over een uur zou komen gingen vertonen (zelfde euvel als op Gaasperplas). Nu rijden alle metro's naar het spoor richting CS, maar op het display van het ongebruikte spoor staat nu altijd een trein naar Gein aangekondigd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door hauptbahnhof »

Hoezo lijn 53 ook?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Ik zag vandaag op de vertrekstaat van Schiphol dat de t936 en t938 niet op dinsdag, zaterdag en zondag rijden en dat de t653 niet op dinsdag en donderdag rijdt. :? Is dat een fout op de vertyrekstaat of is dat acht zo?
En als dat echt zo is, weet iemand misschien ook waarom?

Als bewijs heb ik twee foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Ronald »

Staat daar nou iets in het Engels bij de Fyra naar Breda (at Rotterdam...)?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Meltrain »

Ja, 'Calls at Rotterdam Centraal'.
Op Schiphol staat (bijna) alles ook in het Engels op de vertrekstaten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Wubbo »

Er werden weer dappere pogingen gedaan om het zo moeilijk mogelijk te maken vandaag. Het was de laatste dag van de Vierdaagse, dus reed NS minder treinen tussen Arnhem en Nijmegen (serie s7600 was opgeheven, tussen Zutphen en Ede-Wageningen reed de serie 697600 die ook de s7500 verving). Dat is op zich al niet logisch, maar vooruit. De serie s3000 en s3100 reden ook niet tussen Arnhem en Nijmegen, zij werden vervangen door de serie 703000 en de serie 703100. En dus mocht iedereen die in de s3100 uit Utrecht zat in Arnhem cross-platform overstappen van de ene 10 bakken VIRM op de andere 10 bakken VIRM. Heel logisch.

Maar qua reisinfo was het ook niet best. Volgens de TBP's op Utrecht Centraal reed de s3100 gewoon naar Nijmegen. Vlak na vertrek uit Utrecht werd omgeroepen dat we wegens de intocht van de Vierdaagse maar tot Arnhem reden. Een reisadvies naar Nijmegen werd daarbij niet gegeven, dat was wel handig geweest. In Ede-Wageningen werd omgeroepen dat we konden overstappen voor de richting Amersfoort, Wolvega en Oosterbeek. Foutje, bedankt :). Op Ede-Wageningen stond de trein naar Zutphen klaar: op de displays van de SGMm stond dat deze naar Elst en Zutphen zou gaan. In Arnhem werd door Tuffy omgeroepen dat de Intercity naar Nijmegen vertrok van spoor 11, en ook zou stoppen in Elst. Is dat nieuw? In Velp werd omgeroepen dat de Sprinter naar Nijmegen in verband met de Vierdaagse zou rijden naar Ede-Wageningen. Ook daar ontbrak een advies hoe je nu naar Nijmegen zou moeten gaan. De Sprinter zelf toonde Arnhem als eindbestemming, inclusief bijbehorend omroepbericht vlak voor station Arnhem. Dat de trein nog doorreed naar Ede-Wageningen was alleen te zien aan de TBP's op het perron...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

Ik zag vandaag op de vertrekstaat van Schiphol dat de 936 en 938 niet op dinsdag, zaterdag en zondag rijden en dat de 653 niet op dinsdag en donderdag rijdt. Is dat een fout op de vertyrekstaat of is dat acht zo?
En als dat echt zo is, weet iemand misschien ook waarom?
Het zou kunnen, dan heeft dat met de kapotte spoorbrug te maken. Al verwacht je dan niet dat de verbinding naar het zuiden toe verbroken wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Ik zag vandaag op de vertrekstaat van Schiphol dat de t936 en t938 niet op dinsdag, zaterdag en zondag rijden en dat de t653 niet op dinsdag en donderdag rijdt. :? Is dat een fout op de vertyrekstaat of is dat acht zo?
En als dat echt zo is, weet iemand misschien ook waarom?
De Fyra van 12.41 rijdt iig gewoon aanstaande dinsdag volgens de reisplanner. Vast een foutje op de vertrekstaat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:
Ik zag vandaag op de vertrekstaat van Schiphol dat de 936 en 938 niet op dinsdag, zaterdag en zondag rijden en dat de 653 niet op dinsdag en donderdag rijdt. Is dat een fout op de vertyrekstaat of is dat acht zo?
En als dat echt zo is, weet iemand misschien ook waarom?
Het zou kunnen, dan heeft dat met de kapotte spoorbrug te maken. Al verwacht je dan niet dat de verbinding naar het zuiden toe verbroken wordt.
Die brug is niet meer stuk. Als in: voor het treinverkeer is ie niet meer stuk. Er kunnen nu alleen geen boten door, en dat wordt nog een keer hersteld. Maar ik verwacht niet dat een wijziging daarvoor op gele vertrekstaten belandt, die moeten het meestal doen met oudere informatie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Gekko123 »

Op de vertrekstaat van lijn 90 (Utrecht, Jaarbeursplein - Rotterdam, Zuidplein) op het Jaarbeursplein staan geen voetnoten vermeld terwijl er ritten zijn die slechts tot Ameide rijden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Geert »

De NS-website is al een uur onbereikbaar, inclusief allerlei apps die gebruikmaken van de NS API. Slordig, zo'n enorme downtime voor een grote website...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Zag deze op m'n Twitter langskomen, zo te zien een gevolgje van de werkzaamheden afgelopen weekend. Stoptrein rijdt niet, in plaats daarvan rijdt een IC die op alle tussengelegen stations stopt :roll: https://twitter.com/8w/status/226613464 ... 72/photo/1
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Anne »

Meltrain schreef:Ik zag vandaag op de vertrekstaat van Schiphol dat de t936 en t938 niet op dinsdag, zaterdag en zondag rijden en dat de t653 niet op dinsdag en donderdag rijdt. :? Is dat een fout op de vertyrekstaat of is dat acht zo?
En als dat echt zo is, weet iemand misschien ook waarom?
In het "spoorboekje" staat voor de Fyra een starre halfuurdienst zonder uitzondering op de dag.
En de NS-reisplanner kent ze ook met vertrek van spoor 5-6.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door reisthijs »

Op de bewuste vertrekstaat ontbreken ook een paar Sprinters op di en do, op momenten dat ze écht wel horen te rijden.
Is dus geen Fyra-specifiek probleem, eerder gewoon een foutje op de vertrekstaat. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Milco »

Op www.connexxion.nl kom ik op de pagina van lijn 3 in Hilversum wel een heel vreemde omleiding tegen:


Omschrijving 999 MATERIAALRITTEN VAN STATION NAAR GARAGE
Toelichting
Periode 05-03-2012 t/m 31-07-2012
Dagen ma | di | wo | do | vr | za | zo |
Richting
Aard Vertraging
Oorzaak werkzaamheden
Gevolg vertraging
Betreft halte(s)

Als de buitendienstritten vertraging kunnen oplopen, gaan ze toch gewoon wat eerder de stalling uit :?:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten