Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39182
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Geplaatst op: zondag 22 juli 2012 08:37
Laatst bijgewerkt: zondag 22 juli 2012 08:38
Dit jaar nog gaat de Belgische spoorvervoerder NMBS nieuwe treinen laten rijden tussen Maastricht en Luik. Ze gaan de huidige verouderde boemeltjes vervangen. De nieuwe rijtuigen, recent gemoderniseerd, bieden volgens de NMBS 70 extra zitplaatsen en meer comfort.
Lees verder
Geplaatst op: zondag 22 juli 2012 08:37
Laatst bijgewerkt: zondag 22 juli 2012 08:38
Dit jaar nog gaat de Belgische spoorvervoerder NMBS nieuwe treinen laten rijden tussen Maastricht en Luik. Ze gaan de huidige verouderde boemeltjes vervangen. De nieuwe rijtuigen, recent gemoderniseerd, bieden volgens de NMBS 70 extra zitplaatsen en meer comfort.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Nou, wat zouden ze daar mee bedoelen?
Bedoelen ze de Breaks? Dan zijn ze vast vergeten dat er daarvan zover ik weet slechts twaalf gemoderniseerd zijn en de rest nog steeds zoals in de jaren 80 rondrijdt...
Bedoelen ze de Breaks? Dan zijn ze vast vergeten dat er daarvan zover ik weet slechts twaalf gemoderniseerd zijn en de rest nog steeds zoals in de jaren 80 rondrijdt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Het revisieproject duurt lang inderdaad.
Het prototype Varkensneusje staat al 3 jaar in Mechelen binnen, en is nog niet af :')
Het prototype Varkensneusje staat al 3 jaar in Mechelen binnen, en is nog niet af :')
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Ja, maar dat project is ook stopgezet zover ik weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Jammer dat gesproken wordt over 'recent gemoderniseerd', anders hadden het ook best Deense Neuzen (MS96) kunnen zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Of Desiro's?
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Maar die zijn echt nieuw, niet recentelijk gemoderniseerd... (of de journalisten hebben maar weet wat opgeschreven)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Die breaks reden volgens mij direct na de electrificatie ook al op deze lijn. Het werd trouewens wel tijd dat er wat nieuws kwma rijden. Die klassieke stellen die er nu rijden zijn helemaal uitgewoond, zeker de voormalige Sabena stellen.Bee schreef:Nou, wat zouden ze daar mee bedoelen?
Bedoelen ze de Breaks? Dan zijn ze vast vergeten dat er daarvan zover ik weet slechts twaalf gemoderniseerd zijn en de rest nog steeds zoals in de jaren 80 rondrijdt...
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
De gemoderniseerde stellen (zowel normaal als CityRail) zien er van binnen niet eens zo ouderwets uit. Alleen heeft men bij de gemoderniseerde stellen de typische bankjes met extra bolling onderaan de rugleuning ingebouwd (ik ben er alleen niet zeker van of dat bij de CityRail stellen ook zo is) waardoor deze verre van comfortabel zitten, een euvel dat ook de MS86 en de M4-rijtuigen treft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Op de L-treinen Luik-Verviers en Spa-Verviers-Welkenraedt werden de klassiekjes al vervangen door breaks, dus denk ik dat deze dan ook gaan rijden op de lijn Luik-Maastricht ...
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Worden die niet gereden door het depot Welkenraedt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Een Break heeft 70 zitplaatsen meer in de 2e klas dan een klassiekje. Dus het is duidelijk dat ze die bedoelen.
Nadeel is wel dat ze maar met één stel kunnen rijden anders is het perron in Eijsden te kort.
Er rijden nu nog wel eens gekoppelde tweetjes dat zijn veel meer zitplaatsen dan een losse Break.
Het is toch hartstikke logisch dat nu er steeds meer klassiekjes aan de kant gaan de NMBS de op-een-na oudste materieelsoort naar deze uithoek stuurt.
Die Deense Neuzen hebben ook belachelijk weinig zitplaatsen in de 2e klas dus ik zou blij zijn dat die er niet komen.
Nadeel is wel dat ze maar met één stel kunnen rijden anders is het perron in Eijsden te kort.
Er rijden nu nog wel eens gekoppelde tweetjes dat zijn veel meer zitplaatsen dan een losse Break.
Meltrain schreef:Jammer dat gesproken wordt over 'recent gemoderniseerd', anders hadden het ook best Deense Neuzen (MS96) kunnen zijn.
Zulke mooie treinen voor zo'n in de ogen van de NMBS verschrikkelijk onbelangrijk stoptreintje? _O-Ronald schreef:Of Desiro's?
Het is toch hartstikke logisch dat nu er steeds meer klassiekjes aan de kant gaan de NMBS de op-een-na oudste materieelsoort naar deze uithoek stuurt.
Die Deense Neuzen hebben ook belachelijk weinig zitplaatsen in de 2e klas dus ik zou blij zijn dat die er niet komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
De papieren editie van de krant heeft het over Breaks, aldus een kennis in Maastricht.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Ik denk dat de laatste planmatige inzet van Breaks naar Maastricht was toen ze nog bordeauxrood waren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Eerst kwam de NMBS Schultz vol trots Desiro's presenteren nu zijn het slechts Breaks... Ik vind de Klassiekjes nog steeds comfortabeler dan de Breaks, zeker vanwege de relatief lage instaphoogte.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
De Desiro's komen te rijden op het Gewestelijk ExpressNet in Brussel, niet tussen Maastricht en LuikRonald schreef:Of Desiro's?
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
95 stellen zijn specifiek voor het GEN bedoelt, de overige 215 komen op het gewone net terecht.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Dat wist ik nog niet, ik dacht dat ze allen in Brussel zouden komen rijden
Re: Nieuwe treinen op traject Maastricht-Luik
Ze zouden de klassiekjes moeten vervangen. Wat daar in de praktijk van terecht komt weet ik niet. Want eigenlijk kampt men bij momenten op het gewone net ook met ondercapaciteit bij momenten, dus dit is een welkome aanvulling.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten