Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Daniel »

In Dordrecht had je ooit een eindpunt met de uitstaphalte voor de deur van een snackbar, die was ook populair. Net als degene die direct naast de bufferruimte op het centraal station staat dat nogsteeds is trouwens.
Maar wat dat betreft wel opvallender dingen gehoord hoor. Zoals een chauffeur met speciale aangepaste schoenen die altijd even belde wanneer 'ie langs de betrefffende winkel zou rijden, dan stonden ze klaar bij de bushalte om z'n bestelling aan te geven :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:In Dordrecht had je ooit een eindpunt met de uitstaphalte voor de deur van een snackbar, die was ook populair. Net als degene die direct naast de bufferruimte op het centraal station staat dat nogsteeds is trouwens.
Maar wat dat betreft wel opvallender dingen gehoord hoor. Zoals een chauffeur met speciale aangepaste schoenen die altijd even belde wanneer 'ie langs de betrefffende winkel zou rijden, dan stonden ze klaar bij de bushalte om z'n bestelling aan te geven :P
Hah, dat is wel mooie service van die winkel!
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Meltrain »

koekje schreef:
rovin1995 schreef:Dat zou dus betekenen dat Arnhem 40 Hess trolley's in dienst krijgt. Neem dus aan dat er ook nog wat Berkhof materiaal blijft dan, anders heeft men er nooit zo veel als nu het geval is. En materieelpositie wordt alleen nog maar slechter waarneer de trolley naar Huissen verlengt wordt.
5201 t/m 5231 wordt vervangen door Hess, 31 stuks dus. De rest is al Hess. Volvo's tellen al niet meer mee, want die waren in principe al 'vervangen' door Hess.
Als de Volvo's al niet meer meetellen, waarom rijden er dan nog steeds twee rond? :? Dit betekent dus dat er minstens twee trolleybussen te weinig zijn (en ik denk zelfs nog meer).
Door nu precies het aantal bussen te bestellen als dat er afgevoerd worden, houd je dat probleem van twee bussen te weinig. Als straks de verlenging naar Huissen klaar is, zijn er dus zelfs nog meer bussen te weinig.
Kortom: Breng/Hermes/Connexxion snijdt zichzelf behoorlijk in de vingers, wat tot een materieeltekort zal leiden. Men had beter wat meer vooruit kunnen denken en alvast 40 bussen kunnen bestellen. Dan had men er in elk geval genoeg gehad voor de nabije toekomst en ook voor kleine toekomstige uitbreidingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door gkw1969 »

Volgens mijn bronnen worden alleen de Van Hools en de 2 prototype Berkhofs vervangen. De overige Berkhofs blijven rijden en daarmee kom je dus echt wel rond.

Daarnaast krijgen nu de trolley's ook een nieuwe huisstijl en wordt afgestapt van het Arnhemse blauw.
When you're tired of London, you're tired of life
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Trolley0144 »

wat voor kleur worden de trolleys dan.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Hoe zeker is het trouwens dat er straks een trolley naar Huissen gaat rijden? Volgens mij waren er flinke problemen in de besluitvorming, maar ik heb het de laatste tijd niet helemaal meer gevolgd.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

@trolley0144: logisch nadenken....

@Frank: de gemeenteraad is inderdaad gevallen op de dag dat besloten werd dat de trolley werd doorgetrokken naar Huissen. Er is toen wel nog gestemd over de doortrekken naar Huissen en dat is aangenomen door de gemeenteraad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Suus »

Een gemeenteraad valt niet, het college van B&W wel (waarbij de B vaak blijft en een deel van de W vervangen wordt).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

excuus, ben niet zo thuis ik die dingen :oops:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Meltrain »

gkw1969 schreef:Volgens mijn bronnen worden alleen de Van Hools en de 2 prototype Berkhofs vervangen. De overige Berkhofs blijven rijden en daarmee kom je dus echt wel rond.
Oke, dan gaan er dus 13 bussen uit (incl. de twee nog rijdende Volvo's) en stromen er 31 bussen in? Kijk, dat is het betere werk. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

busentrein schreef:@trolley0144: logisch nadenken....

@Frank: de gemeenteraad is inderdaad gevallen op de dag dat besloten werd dat de trolley werd doorgetrokken naar Huissen. Er is toen wel nog gestemd over de doortrekken naar Huissen en dat is aangenomen door de gemeenteraad.
Dank je. Het laatste bericht dat ik erover kan vinden heet "Trolley Huissen op losse schroeven" uit de Gelderlander. Dat klinkt toch niet heel hoopgevend (mocht je voor de komst van de trolley zijn dan).
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

Meltrain schreef:
gkw1969 schreef:Volgens mijn bronnen worden alleen de Van Hools en de 2 prototype Berkhofs vervangen. De overige Berkhofs blijven rijden en daarmee kom je dus echt wel rond.
Oke, dan gaan er dus 13 bussen uit (incl. de twee nog rijdende Volvo's) en stromen er 31 bussen in? Kijk, dat is het betere werk. :D :pos:
de 31 nieuwe bussen zullen gefaseerd instromen tussen 2013 en 2017
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Trolley0144 »

volgens mij was het een eis van de stadsregio Arnhem-Nijmegen dat de trolleys blauw moesten blijven dus zo logisch hoef ik niet na te denken busentrein.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Maar eisen kunnen veranderen als er betere ideeen zijn. Wie weet dat Breng met iets geweldigs is gekomen waardoor de trolley nog beter in de markt komt te liggen dan met zijn afwijkende kleur. Van die kleur vraag ik me namelijk af of het afwijkende eigenlijk een toegevoegde waarde heeft.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Etienne »

Trolley0144 schreef:volgens mij was het een eis van de stadsregio Arnhem-Nijmegen dat de trolleys blauw moesten blijven dus zo logisch hoef ik niet na te denken busentrein.
Waarom vraag je dan welke kleur de nieuwe trolleybussen worden :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door busentrein »

Etienne schreef:
Trolley0144 schreef:volgens mij was het een eis van de stadsregio Arnhem-Nijmegen dat de trolleys blauw moesten blijven dus zo logisch hoef ik niet na te denken busentrein.
Waarom vraag je dan welke kleur de nieuwe trolleybussen worden :?:
Idd, dat denk ik ook, als je al weet welke kleur die krijgt, hoef je verder toch niks te vragen... ik weet ook niet of en hoe de nieuwe bestickering eruit komt te zien, dat moet nog ontworpen worden volgens mij.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Blaast wat stof van de plannen voor 2013 van Hermes en meldt zich met een update. In rood de gewijzigde zaken ten opzichte van het hier al eerder bekend gemaakte.

Stadsdienst Arnhem

Lijn 1: Oosterbeek - CS - Velp (aannemelijk viermaal per uur); trolleybus
Lijn 2: Hoogkamp - CS (aannemelijk tweemaal per uur); trolleybus
Lijn 3: Burgers' Zoo - CS - Het Duifje / Huissen (viermaal per uur; buiten spits tweemaal per uur naar Huissen); trolleybus, als de gemeente Lingewaard ermee instemt op z'n vroegst mei 2013; eenduidige route in Arnhem Noord
Lijn 4: CS - Malburgen - Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar Oost - De Laar West - Station Arnhem Zuid (viermaal per uur); trolleybovenleiding naar Vredenburg wordt weggehaald. Gaat vanaf Arnhem-Zuid 2x per uur naar Elderveld en 2x per uur naar Schuytgraaf via Schuytgraaf Noord.
Lijn 5: De Laar West / Schuytgraaf - Elsweide-HAN / Presikhaaf (aannemelijk acht- tot tienmaal per uur); trolleybus
Lijn 6: Wordt vervangen door lijn 53
Lijn 7: Rijkerswoerd - Station - Geitenkamp (aannemelijk zesmaal per uur); trolleybus
Lijn 8: Presikhaaf - Geitenkamp - Rijnstate - CS - Holthuizen (aannemelijk tweemaal per uur); vervanger van lijn 20; rijdt te Arnhem Zuid voortaan naar Holthuizen in plaats van Elderveld.
Lijn 9: Schaarsbergen - Hoogkamp - CS - Rijnstate - Geitenkamp - Rozendaal - Velp (aannemelijk tweemaal per uur); vervanger van lijn 21
Lijn 13: Vervalt als gevolg van eenduidige route lijn 3
Lijn 14: Wordt opgenomen in lijn 53.
Lijn 20: Wordt omgenummerd tot lijn 8.
Lijn 21: Wordt omgenummerd tot lijn 9.
Lijn 44: Vervalt, wordt opgenomen in 31.
Lijn 107: CS - CIOS (twee ritten 's ochtends)

Stadsdienst Nijmegen
Lijn 1: CS - Hazenkamp - Malden - Molenhoek (tweemaal per uur); rijdt te Molenhoek meteen naar station
Lijn 2: Oosterhout Dorp - Woonpark Oosterhout - Waalsprinter - Visveld - CS - Brabantse Poort - Lindenholt West (viermaal per uur; tweemaal per uur tussen Oosterhout en Visveld; tweemaal per uur rondje te Visveld); stopdienst over de Graafseweg
Lijn 3: Vervalt, wordt opgenomen in lijn 13; lijn 3 wordt: CS - Willemskwartier - Hazenkamp - Erasmuslaan - Driehuizerweg - Heilig Landstichting - Groesbeek. Groesbeek alleen in de spits als vervanger van huidige 25. In de ochtendspits niet Nijmegen-> Groesbeek wel Groesbeek-> Nijmegen en dan via Sionsweg en niet via Thermen. Ochtendroute Nijmegen-> Groesbeek wordt gereden door lijn 15
Lijn 4: Vervalt; wordt opgenomen in lijn 13; lijn 4 wordt CS – Hazenkamp – Aldenhof (tweemaal per uur); samen met lijn 1 viermaal per uur in Hazenkamp
Lijn 5: Beuningen - CS - Groesbeek (aannemelijk viermaal per uur); altijd alternerend naar De Horst / Breedeweg; rijdt via Waterkwartier
Lijn 6: Neerbosch Oost - CS - Radboud - Malvert - Station Dukenburg (zesmaal per uur)
Lijn 7: CS - Waterkwartier - Lindenholt Oost - Brabantse Poort - Bijsterhuizen - Wijchen station - Wijchen Centrum (tweemaal per uur); betreft de lijn die eerder in dit topic besproken is als lijn 4. Dus in avond en weekend is wordt het eindpunt BP. Gaat via de Marialaan rijden en niet het bochtje via het waterkwartier zoals de 5 en 85
Lijn 8: Berg en Dal - CS - Hatert (viermaal per uur)
Lijn 9: Grave - (niet meer via Aldenhof) - Heyendaal - Heyendaalseweg - CS (tweemaal per uur)
Lijn 10: Heyendaalshuttle (vijftienmaal per uur)
Lijn 11: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Beuningen (aannemelijk tweemaal per uur); rijdt niet meer via Lindenholt-Oost maar via IJpenbroekweg
Lijn 12: CS - Heyendaal - toekomstig station Goffert - Dukenburg - Druten (tweemaal per uur); rijdt via IJpenbroekweg
Lijn 13: Sint Maartenskliniek - CS - Heyendaal - CWZ - Wijchen Noord (viermaal per uur);
Lijn 14: Arnhem CS - Elden - Elst West - Nijmegen CS - Brakkenstein - Afrikamuseum. In Elst via West (tweemaal per uur, verdicht tot kwartiersdienst CS - Brakkenstein); in Arnhem huidige route lijn 88, in Elst meteen naar Griegstraat, rondje Elst en daarna via gehele Griftdijk over Waalbrug en door Burchtstraat naar CS. Dan via gehele spoorkuil naar Brakkenstein. 2 x per uur is Brakkenstein het eindpunt, andere 2x door naar het Afrikamuseum
Lijn 15: CS -Heyendaal - Groesbeek. Alleen in de ochtendspits. Via campusbaan en dan via Thermen naar Groesbeek.
Lijn 16: CS - Heyendaal; huidige ochtendritten van de 210; mogelijk worden ze onder lijnnummer 10 uitgevoerd
Lijn 24: Vervalt
Lijn 25: Wordt opgenomen in lijn 3 en 15.

Nachtbus
N9 Arnhem – Schaarsbergen via Hoogenkamp, Menthenberg
N10 Nijmegen – Industrieweg via Dukenburg en Lindenholt, ook donderdag
N30 Arnhem – Huissen – Bemmel – Nijmegen
N31 Arnhem – Elst – Nijmegen (alleen zaterdag naar Nijmegen), Via West, Westeraam en Elst CS
N32 Arnhem – Bemmel Zuid
N33 Nijmegen – Angeren via Visveld, Gendt
N43 Arnhem – Doesburg via Velp-Zuid, Dieren
N52 Arnhem – Wageningen via Oosterbeek, Doorwerth, Renkum
N53 Arnhem – Zetten via Matsersingel, Metamorfoseallee, Driel, Heteren
N62 Arnhem – Duiven via Westervoort
N80 Nijmegen – Millingen via Beek, Ooij
N83 Nijmegen – Groesbeek via Malden, Molenhoek, Mook
N85 Nijmegen – Druten via Beuningen, Ewijk
N99 Nijmegen – Grave via BP, Wijchen CS

Streekdienst
Lijn 26: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Dieren (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 27: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 29: Arnhem CS - Velp - Doesburg - Doetinchem (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 30: Wordt opgenomen in lijnen 2 en 31.
Lijn 31: Velp Zuid / Arnhem IJsseloord 2 - HAN - Arnhem CS - Elst - woonpark Oosterhout - Nijmegen CS - Brabantse Poort - Weezenhof (viermaal per uur over gehele traject waarbij uiteindes naar Velp en IJsseloord tweemaal per uur worden aangedaan; eerste jaar tweemaal per uur tussen station Elst en Arnhem Zuid; frequentie tussen station Nijmegen en Weezenhof of zesmaal per uur of viermaal per uur CS - Dukenburg en dan achtmaal per uur uur tussen station Dukenburg en Weezenhof); vanaf Arnhem CS over nieuwe brug, busbaan Gelredome, winkelcentrum Kronenburg, burgemeester Matsersingel, Kroonse Wal en dan naar Elst. In Elst via busbaan Westeraam, station en Rijksweg Zuid richting Nijmegen. Te Oosterhout huidige route. Te Nijmegen via Burchtstraat naar CS en als sneldienst over de Graafseweg (stopt alleen bij halte Neerbosscheweg) naar eindbestemming Weezenhof.
Lijn 33: Arnhem CS - Huissen - Doornenburg - Bemmel - Nijmegen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); gaat in Huissen via Ir. Molsweg als lijn 3 doorrijdt - op z'n vroegst mei 2013
Lijn 34: Bemmel - Velp Zuid (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 35: Bemmel - Elst - Zetten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 36: Arnhem CS - Driel - Heteren (frequentie tweemaal per uur); vervanger van lijn 76; maakt lus via de Flessestraat, Randwijkse Rijndijk, Steenovenlaan en Boterhoeksestraat in Heteren.
Lijn 43: Arnhem CS - Presikhaaf - Velp Zuid - Dieren - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 51: Arnhem CS - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 52: Arnhem CS - Oosterbeek - Renkum - Wageningen - Bennekom - Ede (frequentie viermaal per uur, spits zesmaal per uur); neemt route over van lijn 86, in de ochtendspits wordt teruggegaan naar zesmaal per uur
Lijn 53: Arnhem Het Duifje - Kronenburg - Station Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen (tweemaal per uur)
Lijn 57: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 58: Nijmegen CS - Beek - Kranenburg - Kleef - Emmerich (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 60: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 61: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 62: Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Centerpoort Noord (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 63: Arnhem Zuid - Westervoort - Duiven (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 64: Zevenaar - Didam - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 65: Duiven - Doesburg (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 69: Rijnstate - Arnhem CS - Westervoort - Duiven - Zevenaar - Tolkamer (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 76: Wordt omgenummerd tot lijn 36.
Lijn 80: Nijmegen CS - Beek - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 82: Nijmegen CS - Beek - Erlecom - Millingen (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 83: Nijmegen CS - Radboud - Malden - Molenhoek - Venlo (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 85: Nijmegen CS - Weurt - Beuningen - Druten (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 86: Wordt omgenummerd tot lijn 52.
Lijn 87: Wordt vervangen door lijn 12.
Lijn 88: Vervalt. Route wordt overgenomen door lijn 14.
Lijn 89: Nijmegen CS - Druten (frequentie onbekend); vervangt lijn 289.Gaat via de Marialaan rijden en niet het bochtje via het waterkwartier zoals de 5 en 85
Lijn 91: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemlijk hetzelfde)
Lijn 99: Nijmegen - Station Nijmegen Dukenburg - Alverna - Uden (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 105: Arnhem CS - Het Dorp - Otterlo - Barneveld (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 109: Arnhem CS - Het Dorp - Papendal (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde); route naar Wolfheze komt geheel te vervallen
Lijn 210: Wordt vervangen door lijn 10 of 16.
Lijn 231: Arnhem CS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 280: Millingen - Groesbeek (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 289: Wordt opgenomen in lijn 89.
Lijn 293: Arnhem HTS - Apeldoorn (frequentie blijft aannemelijk hetzelfde)
Lijn 300: Arnhem CS - Huissen - Bemmel - Nijmegen CS - Heyendaal (neemt spitsritten lijn 325 tussen Bemmel en Heyendaal in zich op)
Lijn 325: Wordt opgenomen in lijn 300.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Keert lijn 4 ook op station Arnhem Zuid als de bus doorrijdt naar Elderveld of rijdt de bus rechtstreeks vanaf de Laar West? Route in Schuytgraaf zal wel ongeveer als lijn 5 zijn; vraag me alleen nog af waar er een keergelegenheid is.

De wijzigingen in Nijmegen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Wordt lijn 3 een derde buslijn via de Hazenkamp? Dat had ik niet zien aankomen. Wat wordt de frequentie? Maandag tot en met vrijdag overdag tweemaal per uur oid? Lijn 3 rijdt alleen in de spitsen van/naar Groesbeek behalve in de ochtendspits van Nijmegen naar Groesbeek? En in de ochtendspits wordt van Groesbeek naar Nijmegen niet via de Thermen gereden, maar de rest van de week wel?

Verder is het me nog niet helemaal duidelijk hoe lijn 14 gaat rijden wanneer deze naar het Afrika Museum gaat. Wordt er dan geen rondje door Brakkenstein gereden? En vervolgens via de huidige route van lijn 7? En Heilig Landstichting wordt straks dus bediend door de lijnen 3, 5 en 14? Dat is behoorlijk veel lijkt me.

En lijn 15 rijdt alleen in de ochtendspits van Nijmegen naar Groesbeek (de andere kant op doet lijn 3 dan al).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Route van lijn 4 in Schuytgraaf is inderdaad gelijk aan de route van lijn 5. Op de minervasingel keert de bus, weet niet of dat nu al kan of dat daar iets wordt aangelegd. Als de bus naar Elderveld rijdt lijkt me dat deze wel via station Arnhem Zuid gaat, lijn is onder andere in het leven geroepen om station Zuid beter te bedienen als je rechtstreeks rijdt vervalt die functie weer. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wat betreft lijn 3:
Is inderdaad een extra bus in Hazenkamp, die krijgt er overdag dus 6x per uur een bus. De 3 rijdt dus 2x per uur. Opbouw lijn 3 is dus als volgt:
Ochtendspits:
[*]Groesbeek-Nijmegen via de route: Nijmeegse Baan, Sionsweg, Driehuizerweg, Kwekerijweg, Heyendaalseweg, Erasmuslaan - hazenkamp - Willemskwartier - CS
[*]Nijmegen CS - Willemskwartier - Hazenkamp - Erasmuslaan - Driehuizerweg - Thermen - HLS - Sionsweg - Driehuizerweg en weer terug naar CS.
Daluren:
[*]Nijmegen CS - Willemskwartier - Hazenkamp - Erasmuslaan - Driehuizerweg - Thermen - HLS - Sionsweg - Driehuizerweg en weer terug naar CS.
middagspits
[*]Nijmegen CS - Willemskwartier - Hazenkamp - Erasmuslaan - Driehuizerweg - Thermen - HLS - Groesbeek
[*]Groesbeek - HLS - Thermen - Driehuizerweg - Erasmuslaan - Hazenkamp - Willemskwartier - Nijmegen CS

lijn 15 wordt:
Ochtendspits
Nijmegen CS - Campusbaan - Heyendaalseweg - Kwekerijweg - Driehuizerweg - Thermen - HLS - Groesbeek

Lijn 14 gaat inderdaad eerst het rondje door Brakkenstein doen en dan via de D'almarasweg naar HLS en het Afrikamuseum. Dus komende vanaf de Heyendaalseweg eerst via de Houtlaan een rondje door Brakkenstein en dan rechtsaf richting de D'almarasweg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Het gejank van het Waterkwartier is schijnbaar aanhoort en wat bussen gaan via de Marialaan. Is al duidelijk of Hermes weer lijn 99 gaat rijden of blijven ze die uitbesteden aan OAD? Ik had het er twee geleken geleden met een chauffeur van OAD over en toen zei hij dat ze bij OAD nog niet wisten hoe het met de lijndiensten zou doorgaan. Of dragen ze hem geheel over aan Arriva om af te zijn van dat gezeik van dubbele dienstregelingen, dubbele tarieven, dubbele producten etc?
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Freek schreef:Route van lijn 4 in Schuytgraaf is inderdaad gelijk aan de route van lijn 5. Op de minervasingel keert de bus, weet niet of dat nu al kan of dat daar iets wordt aangelegd.
Aan het kaartje te zien kun je keren bij de rotonde met de Metamorfosenallee, maar dat is na de halte Voedsterwaard, toch al een eindje richting het zuiden van Schuytgraaf. Volgens mij is dat waar lijn 6 nu keert in het dal?
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door rovin1995 »

Goed nieuws! dat lijn 4 2x per uur doorijd naar Elderveld. Verbinding Elderveld-Kronenburg/Rijnhal wordt namelijk veel gebruikt, vooral door senioren en jonge gezinnen. ( nu Lijn 20 ).

Volgens mij kan lijn 4 keren bij de rotonde na de voedsterwaard.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Freek »

Mede daarom ook die verbinding herstelt, overigens is het aantal gebruikers van die verbinding relatief klein.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door Frank »

Inderdaad, zo druk is die bus (lijn 20) nooit als ik hem in Arnhem Zuid zie vanuit de 31 of 88. Wordt er ook ten tijde van de halfuursdienst ('s avonds, op zaterdag en op zondag) alternerend naar beide eindbestemmingen gereden? Lijkt me wel logisch.

De bussen via de Hazenkamp zijn ook nooit zo druk, maar ja, ik kom daar eigenlijk ook alleen maar 's avonds. Ik zit me even af te vragen of er veel extra bussen ingezet zouden moeten worden bij deze wijziging. Het voordeel is dat lijn 15 in het weekend niet hoeft te rijden tussen het station en Heyendaal; lijn 14 rijdt dan toch al, dus daar kun je makkelijk gebruik van maken. Daarentegen moet je doordeweeks wel de route via de Hazenkamp rijden ('s avonds en in het weekend rijdt de lijn aannemelijk niet?); dat lijkt toch wel iets meer tijd te kosten dan via Heyendaal en je rijdt met een extra lijn naar Heilig Landstichting (lijnen 3 en 14 in plaats van alleen 15). In de ochtendspits komt daar lijn 15 van Nijmegen naar Groesbeek nog bij. Vreemd lijntje wordt dat hoor. Gok dat 'ie alleen gebruikt gaat worden door die ene Heyendaalganger die van het bestaan van de buslijn afweet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #7

Bericht door fogeltje »

Vergeet niet dat lijn 3 een spitslijn is. En er stapte voor de zomer elke ochtend altijd twee dames op bij de Sint Annamolen voor lijn 25 richting Groesbeek die bij de universiteit uitstapten. Die zullen het wel niet leuk vinden als hun bus nu niet meer daar stopt :P
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten